Zagadnienia na kolejny tydzień (23 III - 27 III)

Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Minister Edukacji przedłużył do 10 kwietnia okres zawieszenia zajęć dydaktycznych w szkole. Uczymy się zdalnie. Nauczyciele zamieszczają na stronie internetowej zagadnienia do pracy samodzielnej. Bądźcie systematyczni. Zachęcam do tego, by spokojnie podchodzić do sytuacji, w której się znaleźliśmy. Najważniejsze jest nasze zdrowie, z innymi problemami sobie poradzimy. Apeluję też o to, by nie odwiedzać się i nie organizować spotkań grupowych choć pewnie wszystkim nam tego brakuje. Bądźmy rozważni. Rodzice na pewno są wsparciem .

Myślę o Was! Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Jolanta Marciak

 

 

Klasa I

Zadania wykonaj do 10 kwietnia  2020 r.

Edukacja polonistyczna:

  •  Podręcznik str. 59. Przeczytaj tekst i podkreśl ołówkiem odpowiedzi na pytania:
  1. Jakie ziarna można dodać do chleba wieloziarnistego ?
  2. Jakie walory odżywcze posiada pieczywo pełnoziarniste ?
  • Czytaj samodzielnie opowiadanie “ Anna i ja same nie wiemy, co robimy” -  podręcznik str 78-79. Napisz w zeszycie imiona bohaterek opowiadania.
  • W tekście str. 60 wyszukaj wyrazy z “ ą” i “ę” i napisz je w zeszycie.
  • Przeczytaj tekst “Cisza” str. 64-65 i odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod opowiadaniem.
  • Z tekstu “Cisza” wypisz do zeszytu wyrazy z “ó” ( z liter , które znasz).
  • Karty ćwiczeń str. 58- wykonaj ćwiczenia.
  • Wykonaj karty ćwiczeń str. 59 - ćwicz. 5 napisz w zeszycie.
  • Zapoznaj się z treścią tekstów w podręczniku str. 112-113, karty ćwiczeń str. 100-101

 

Edukacja matematyczna:

  • Podręcznik str. 37 zad. 1,2- obliczenia zapisz w zeszycie, karty ćwiczeń str. 37.
  • Podręcznik str 41 ( zad. 1 do zeszytu)
  • Karty ćwiczeń str.38
  • Karty ćwiczeń str. 39-40
  • Podręcznik str. 44 ( zad. 2 do zeszytu)
  • Podręcznik str. 45 - obliczenia zapisz w zeszycie
  • Wykonaj zadania w kartach pracy str. 41

 

Edukacja przyrodnicza:

  • Podręcznik str. 83,84,85

 

Edukacja społeczna:

  • Podręcznik str.72-73- przeczytaj tekst i wykonaj polecenia.
  • Podręcznik str. 80-81- przeczytaj tekst, obejrzyj ilustrację i odpowiedz ustnie na pytania

 

Język angielski:

  • Zapisujecie sobie temat do zeszytu : My body - moje ciało.

Rysujecie w zeszycie części ciała i je podpisujecie:

body-ciało

head-głowa

arms-ręce

legs- nogi

tummy - brzuch

feet-stopy

fingers-palce u rąk

hands - dłonie

toes- palce u stóp

I have got- Ja mam…

  • W zeszycie przedmiotowym rysujecie samodzielnie robota , który składa się z poznanych wyżej części ciała(możecie mu narysować tyle elementów ile chcecie np. 3 głowy, 7 rąk itd.), dowolnie  go kolorujecie i opisujecie wykorzystując zdanie : I have got ( 3 arms/7 fingers/4 legs )
  • w zeszycie ćwiczeń str.36 zad.2 i str.79 (uczniowie piszą części ciała i łączą je z rysunkiem )
  • zeszyt ćwiczeń str. 37 zad. 3 i 4

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zajęcia komputerowe:

  •   Malowanie dowolnych rysunków w programie Paint. 

Religia:

  • 24.03.2020  Temat: Jezus wzywa nas do większej miłości – Wielki Post

     

     

    Zachęcam do oglądnięcia:

  • 26.03.2020 Temat: Modlitwa, post jałmużna

    Post – dobrowolne powstrzymanie się od jedzenia w ogóle, lub od spożywania pewnych rodzajów pokarmów (np. mięsa), przez określony czas. Pości się przede wszystkim z przyczyn religijnych.

    Jałmużna – datek dla biednych i potrzebujących.

    Modlitwa – czynność kultowa, występująca w wielu religiach. Polega na skierowaniu swoich myśli do istoty lub istot, mogących być lub będących przedmiotem kultu (bogowie, święci, aniołowie).

    Zadanie narysuj symbole graficzne modlitwy postu i jałmużny

 

 

Klasa II

Edukacja polonistyczna:

  • poniedziałek: podręcznik str. 76, 77; ćwiczenia str. 68, 69
  • wtorek: podręcznik str. 78, 79; ćwiczenia str. 70, 71
  • Środa: podręcznik str. 80 - 81; ćwiczenia str. 72     
  • Czwartek: podręcznik str. 82 - 83; ćwiczenia str. 73    
  • Piątek: podręcznik str. 84 - 85; ćwiczenia str. 74 - 75   

     

Edukacja matematyczna:

  • poniedziałek: powtarzamy tabliczkę mnożenia
  • wtorek: podręcznik str. 25, 26; ćwiczenia str. 21
  • Środa: podręcznik str. 27; ćwiczenia str. 22
  • Czwartek: podręcznik str. 28 - 29; ćwiczenia str. 23
  • Piątek: podręcznik str. 30; ćwiczenia str. 24

     

    Codziennie ćwiczymy czytanie i powtarzamy tabliczkę mnożenia.

 

Język angielski:

  • powtarzamy nazwy mebli i pomieszczeń w domu, potem w zeszycie przedmiotowym rysujecie dowolny mebel ze swojego pokoju (np. łóżko, lampę , biurko, fotel) i opisujecie go po angielsku : It’s a (wpisujemy co to za mebel). It’s big/small. It’s next to (obok jakiego innego przedmiotu się znajduje )
  • Zeszyt ćwiczeń str. 33 zad.15 i 16 (jest to zadanie utrwalające poznane dotąd słowa )
  • W zeszycie zapisujemy temat : I can jump. - Umiem skakać.

Do zeszytu zapisujemy słowa :

dance- tańczyć

walk- chodzić

run- biegać

climb- wspinać się

jump- skakać

swim- pływać

ride a bike- jeździć na rowerze

fly- latać

ride a horse- jeździć konno

I can - Umiem

I can’t - Nie umiem

Wybierzcie 2 czynności które umiecie wykonać i napiszcie I can…………………………..

i 2 czynności których nie umiecie wykonać i napiszcie I can’t………………………

  • w zeszycie ćwiczeń str. 34 zad. 1 i 2
  • w zeszycie ćwiczeń str. 35 zad. 3 i 4

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Gry w szachy i warcaby.

Zajęcia komputerowe

  • Malowanie  w programie Paint "Wiosna"

Religia:

  • 24.03.20020, 26.03.2020 (2 godz. Lekcyjne)

    Temat: Bóg miłosiernym Ojcem.

    Miłosierdzie – aktywna forma współczucia, wyrażająca się w konkretnym działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy. Samo współczucie, nie przekładające się na działanie, miłosierdziem jeszcze nie jest.

    Miłosierdzie jest najważniejszym przymiotem Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest już samo stworzenie świata, opieka Boża nad ludem Izrael i co najważniejsze dla chrześcijan śmierć Jezusa. Krew i woda jakie miały wypłynąć wówczas z boku Chrystusowego uważa się w chrześcijaństwie za zdroje Bożego miłosierdzia, które zmazały ludzkie winy. Chrystus bardzo często mówi w Nowym Testamencie o miłosierdziu: "Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny". W przypowieści o miłosiernym samarytaninie, dał przykład praktycznej realizacji miłosierdzia.

    Zachęcam do oglądania: