Zagadnienia na kolejny tydzień (23 III - 27 III)

Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Minister Edukacji przedłużył do 10 kwietnia okres zawieszenia zajęć dydaktycznych w szkole. Uczymy się zdalnie. Nauczyciele zamieszczają na stronie internetowej zagadnienia do pracy samodzielnej. Bądźcie systematyczni. Zachęcam do tego, by spokojnie podchodzić do sytuacji, w której się znaleźliśmy. Najważniejsze jest nasze zdrowie, z innymi problemami sobie poradzimy. Apeluję też o to, by nie odwiedzać się i nie organizować spotkań grupowych choć pewnie wszystkim nam tego brakuje. Bądźmy rozważni. Rodzice na pewno są wsparciem .
Myślę o Was! Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Jolanta Marciak
Klasa I
Zadania wykonaj do 10 kwietnia 2020 r.
Edukacja polonistyczna:
- Podręcznik str. 59. Przeczytaj tekst i podkreśl ołówkiem odpowiedzi na pytania:
- Jakie ziarna można dodać do chleba wieloziarnistego ?
- Jakie walory odżywcze posiada pieczywo pełnoziarniste ?
- Czytaj samodzielnie opowiadanie “ Anna i ja same nie wiemy, co robimy” - podręcznik str 78-79. Napisz w zeszycie imiona bohaterek opowiadania.
- W tekście str. 60 wyszukaj wyrazy z “ ą” i “ę” i napisz je w zeszycie.
- Przeczytaj tekst “Cisza” str. 64-65 i odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod opowiadaniem.
- Z tekstu “Cisza” wypisz do zeszytu wyrazy z “ó” ( z liter , które znasz).
- Karty ćwiczeń str. 58- wykonaj ćwiczenia.
- Wykonaj karty ćwiczeń str. 59 - ćwicz. 5 napisz w zeszycie.
- Zapoznaj się z treścią tekstów w podręczniku str. 112-113, karty ćwiczeń str. 100-101
Edukacja matematyczna:
- Podręcznik str. 37 zad. 1,2- obliczenia zapisz w zeszycie, karty ćwiczeń str. 37.
- Podręcznik str 41 ( zad. 1 do zeszytu)
- Karty ćwiczeń str.38
- Karty ćwiczeń str. 39-40
- Podręcznik str. 44 ( zad. 2 do zeszytu)
- Podręcznik str. 45 - obliczenia zapisz w zeszycie
- Wykonaj zadania w kartach pracy str. 41
Edukacja przyrodnicza:
- Podręcznik str. 83,84,85
Edukacja społeczna:
- Podręcznik str.72-73- przeczytaj tekst i wykonaj polecenia.
- Podręcznik str. 80-81- przeczytaj tekst, obejrzyj ilustrację i odpowiedz ustnie na pytania
Język angielski:
- Zapisujecie sobie temat do zeszytu : My body - moje ciało.
Rysujecie w zeszycie części ciała i je podpisujecie:
body-ciało
head-głowa
arms-ręce
legs- nogi
tummy - brzuch
feet-stopy
fingers-palce u rąk
hands - dłonie
toes- palce u stóp
I have got- Ja mam…
- W zeszycie przedmiotowym rysujecie samodzielnie robota , który składa się z poznanych wyżej części ciała(możecie mu narysować tyle elementów ile chcecie np. 3 głowy, 7 rąk itd.), dowolnie go kolorujecie i opisujecie wykorzystując zdanie : I have got ( 3 arms/7 fingers/4 legs )
- w zeszycie ćwiczeń str.36 zad.2 i str.79 (uczniowie piszą części ciała i łączą je z rysunkiem )
- zeszyt ćwiczeń str. 37 zad. 3 i 4
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zajęcia komputerowe:
- Malowanie dowolnych rysunków w programie Paint.
Religia:
-
24.03.2020 Temat: Jezus wzywa nas do większej miłości – Wielki Post
Zachęcam do oglądnięcia:
-
26.03.2020 Temat: Modlitwa, post jałmużna
Post – dobrowolne powstrzymanie się od jedzenia w ogóle, lub od spożywania pewnych rodzajów pokarmów (np. mięsa), przez określony czas. Pości się przede wszystkim z przyczyn religijnych.
Jałmużna – datek dla biednych i potrzebujących.
Modlitwa – czynność kultowa, występująca w wielu religiach. Polega na skierowaniu swoich myśli do istoty lub istot, mogących być lub będących przedmiotem kultu (bogowie, święci, aniołowie).Zadanie narysuj symbole graficzne modlitwy postu i jałmużny
Klasa II
Edukacja polonistyczna:
- poniedziałek: podręcznik str. 76, 77; ćwiczenia str. 68, 69
- wtorek: podręcznik str. 78, 79; ćwiczenia str. 70, 71
- Środa: podręcznik str. 80 - 81; ćwiczenia str. 72
- Czwartek: podręcznik str. 82 - 83; ćwiczenia str. 73
- Piątek: podręcznik str. 84 - 85; ćwiczenia str. 74 - 75
Edukacja matematyczna:
- poniedziałek: powtarzamy tabliczkę mnożenia
- wtorek: podręcznik str. 25, 26; ćwiczenia str. 21
- Środa: podręcznik str. 27; ćwiczenia str. 22
- Czwartek: podręcznik str. 28 - 29; ćwiczenia str. 23
- Piątek: podręcznik str. 30; ćwiczenia str. 24
Język angielski:
- powtarzamy nazwy mebli i pomieszczeń w domu, potem w zeszycie przedmiotowym rysujecie dowolny mebel ze swojego pokoju (np. łóżko, lampę , biurko, fotel) i opisujecie go po angielsku : It’s a (wpisujemy co to za mebel). It’s big/small. It’s next to (obok jakiego innego przedmiotu się znajduje )
- Zeszyt ćwiczeń str. 33 zad.15 i 16 (jest to zadanie utrwalające poznane dotąd słowa )
- W zeszycie zapisujemy temat : I can jump. - Umiem skakać.
Do zeszytu zapisujemy słowa :
dance- tańczyć
walk- chodzić
run- biegać
climb- wspinać się
jump- skakać
swim- pływać
ride a bike- jeździć na rowerze
fly- latać
ride a horse- jeździć konno
I can - Umiem
I can’t - Nie umiem
Wybierzcie 2 czynności które umiecie wykonać i napiszcie I can…………………………..
i 2 czynności których nie umiecie wykonać i napiszcie I can’t………………………
- w zeszycie ćwiczeń str. 34 zad. 1 i 2
- w zeszycie ćwiczeń str. 35 zad. 3 i 4
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wychowanie fizyczne:
- Gry w szachy i warcaby.
Zajęcia komputerowe
- Malowanie w programie Paint "Wiosna"
Religia:
-
24.03.20020, 26.03.2020 (2 godz. Lekcyjne)
Temat: Bóg miłosiernym Ojcem.
Miłosierdzie – aktywna forma współczucia, wyrażająca się w konkretnym działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy. Samo współczucie, nie przekładające się na działanie, miłosierdziem jeszcze nie jest.
Miłosierdzie jest najważniejszym przymiotem Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest już samo stworzenie świata, opieka Boża nad ludem Izrael i co najważniejsze dla chrześcijan śmierć Jezusa. Krew i woda jakie miały wypłynąć wówczas z boku Chrystusowego uważa się w chrześcijaństwie za zdroje Bożego miłosierdzia, które zmazały ludzkie winy. Chrystus bardzo często mówi w Nowym Testamencie o miłosierdziu: "Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny". W przypowieści o miłosiernym samarytaninie, dał przykład praktycznej realizacji miłosierdzia.
Zachęcam do oglądania: