Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Minister Edukacji przedłużył do 10 kwietnia okres zawieszenia zajęć dydaktycznych w szkole. Uczymy się zdalnie. Nauczyciele zamieszczają na stronie internetowej zagadnienia do pracy samodzielnej. Bądźcie systematyczni. Zachęcam do tego, by spokojnie podchodzić do sytuacji, w której się znaleźliśmy. Najważniejsze jest nasze zdrowie, z innymi problemami sobie poradzimy. Apeluję też o to, by nie odwiedzać się i nie organizować spotkań grupowych choć pewnie wszystkim nam tego brakuje. Bądźmy rozważni. Rodzice na pewno są wsparciem .

Myślę o Was! Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Jolanta Marciak

 

 

Klasa I

Zadania wykonaj do 10 kwietnia  2020 r.

Edukacja polonistyczna:

  •  Podręcznik str. 59. Przeczytaj tekst i podkreśl ołówkiem odpowiedzi na pytania:
  1. Jakie ziarna można dodać do chleba wieloziarnistego ?
  2. Jakie walory odżywcze posiada pieczywo pełnoziarniste ?
  • Czytaj samodzielnie opowiadanie “ Anna i ja same nie wiemy, co robimy” -  podręcznik str 78-79. Napisz w zeszycie imiona bohaterek opowiadania.
  • W tekście str. 60 wyszukaj wyrazy z “ ą” i “ę” i napisz je w zeszycie.
  • Przeczytaj tekst “Cisza” str. 64-65 i odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod opowiadaniem.
  • Z tekstu “Cisza” wypisz do zeszytu wyrazy z “ó” ( z liter , które znasz).
  • Karty ćwiczeń str. 58- wykonaj ćwiczenia.
  • Wykonaj karty ćwiczeń str. 59 - ćwicz. 5 napisz w zeszycie.
  • Zapoznaj się z treścią tekstów w podręczniku str. 112-113, karty ćwiczeń str. 100-101

 

Edukacja matematyczna:

  • Podręcznik str. 37 zad. 1,2- obliczenia zapisz w zeszycie, karty ćwiczeń str. 37.
  • Podręcznik str 41 ( zad. 1 do zeszytu)
  • Karty ćwiczeń str.38
  • Karty ćwiczeń str. 39-40
  • Podręcznik str. 44 ( zad. 2 do zeszytu)
  • Podręcznik str. 45 - obliczenia zapisz w zeszycie
  • Wykonaj zadania w kartach pracy str. 41

 

Edukacja przyrodnicza:

  • Podręcznik str. 83,84,85

 

Edukacja społeczna:

  • Podręcznik str.72-73- przeczytaj tekst i wykonaj polecenia.
  • Podręcznik str. 80-81- przeczytaj tekst, obejrzyj ilustrację i odpowiedz ustnie na pytania

 

Język angielski:

  • Zapisujecie sobie temat do zeszytu : My body - moje ciało.

Rysujecie w zeszycie części ciała i je podpisujecie:

body-ciało

head-głowa

arms-ręce

legs- nogi

tummy - brzuch

feet-stopy

fingers-palce u rąk

hands - dłonie

toes- palce u stóp

I have got- Ja mam…

  • W zeszycie przedmiotowym rysujecie samodzielnie robota , który składa się z poznanych wyżej części ciała(możecie mu narysować tyle elementów ile chcecie np. 3 głowy, 7 rąk itd.), dowolnie  go kolorujecie i opisujecie wykorzystując zdanie : I have got ( 3 arms/7 fingers/4 legs )
  • w zeszycie ćwiczeń str.36 zad.2 i str.79 (uczniowie piszą części ciała i łączą je z rysunkiem )
  • zeszyt ćwiczeń str. 37 zad. 3 i 4

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zajęcia komputerowe:

  •   Malowanie dowolnych rysunków w programie Paint. 

Religia:

  • 24.03.2020  Temat: Jezus wzywa nas do większej miłości – Wielki Post

     

     

    Zachęcam do oglądnięcia:

  • 26.03.2020 Temat: Modlitwa, post jałmużna

    Post – dobrowolne powstrzymanie się od jedzenia w ogóle, lub od spożywania pewnych rodzajów pokarmów (np. mięsa), przez określony czas. Pości się przede wszystkim z przyczyn religijnych.

    Jałmużna – datek dla biednych i potrzebujących.

    Modlitwa – czynność kultowa, występująca w wielu religiach. Polega na skierowaniu swoich myśli do istoty lub istot, mogących być lub będących przedmiotem kultu (bogowie, święci, aniołowie).

    Zadanie narysuj symbole graficzne modlitwy postu i jałmużny

 

 

Klasa II

Edukacja polonistyczna:

  • poniedziałek: podręcznik str. 76, 77; ćwiczenia str. 68, 69
  • wtorek: podręcznik str. 78, 79; ćwiczenia str. 70, 71
  • Środa: podręcznik str. 80 - 81; ćwiczenia str. 72     
  • Czwartek: podręcznik str. 82 - 83; ćwiczenia str. 73    
  • Piątek: podręcznik str. 84 - 85; ćwiczenia str. 74 - 75   

     

Edukacja matematyczna:

  • poniedziałek: powtarzamy tabliczkę mnożenia
  • wtorek: podręcznik str. 25, 26; ćwiczenia str. 21
  • Środa: podręcznik str. 27; ćwiczenia str. 22
  • Czwartek: podręcznik str. 28 - 29; ćwiczenia str. 23
  • Piątek: podręcznik str. 30; ćwiczenia str. 24

     

    Codziennie ćwiczymy czytanie i powtarzamy tabliczkę mnożenia.

 

Język angielski:

  • powtarzamy nazwy mebli i pomieszczeń w domu, potem w zeszycie przedmiotowym rysujecie dowolny mebel ze swojego pokoju (np. łóżko, lampę , biurko, fotel) i opisujecie go po angielsku : It’s a (wpisujemy co to za mebel). It’s big/small. It’s next to (obok jakiego innego przedmiotu się znajduje )
  • Zeszyt ćwiczeń str. 33 zad.15 i 16 (jest to zadanie utrwalające poznane dotąd słowa )
  • W zeszycie zapisujemy temat : I can jump. - Umiem skakać.

Do zeszytu zapisujemy słowa :

dance- tańczyć

walk- chodzić

run- biegać

climb- wspinać się

jump- skakać

swim- pływać

ride a bike- jeździć na rowerze

fly- latać

ride a horse- jeździć konno

I can - Umiem

I can’t - Nie umiem

Wybierzcie 2 czynności które umiecie wykonać i napiszcie I can…………………………..

i 2 czynności których nie umiecie wykonać i napiszcie I can’t………………………

  • w zeszycie ćwiczeń str. 34 zad. 1 i 2
  • w zeszycie ćwiczeń str. 35 zad. 3 i 4

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Gry w szachy i warcaby.

Zajęcia komputerowe

  • Malowanie  w programie Paint "Wiosna"

Religia:

  • 24.03.20020, 26.03.2020 (2 godz. Lekcyjne)

    Temat: Bóg miłosiernym Ojcem.

    Miłosierdzie – aktywna forma współczucia, wyrażająca się w konkretnym działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy. Samo współczucie, nie przekładające się na działanie, miłosierdziem jeszcze nie jest.

    Miłosierdzie jest najważniejszym przymiotem Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest już samo stworzenie świata, opieka Boża nad ludem Izrael i co najważniejsze dla chrześcijan śmierć Jezusa. Krew i woda jakie miały wypłynąć wówczas z boku Chrystusowego uważa się w chrześcijaństwie za zdroje Bożego miłosierdzia, które zmazały ludzkie winy. Chrystus bardzo często mówi w Nowym Testamencie o miłosierdziu: "Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny". W przypowieści o miłosiernym samarytaninie, dał przykład praktycznej realizacji miłosierdzia.

    Zachęcam do oglądania:

 

 

Klasa III

Edukacja polonistyczna:

  • Wykonywać w dalszym ciągu zadania w ćwiczeniach oraz treści z podręcznika. Można pisać dyktanda i ćwiczenia z gramatyki używając stron internetowych z zadaniami online. Również wykonywać zadania do zeszytu przedmiotowego.

Edukacja matematyczna:

  • Wykonywać w dalszym ciągu zadania w ćwiczeniach oraz zadania z podręcznika do zeszytu. Także wykorzystywać zadania online ze stron internetowych dla uczniów klas 1-3 np. Matzoo.pl

Edukacja przyrodnicza:

  • Realizować zagadnienia przyrodnicze w zintegrowanej części z j.polskiego

Język angielski:

  • w zeszycie przedmiotowym zapisujemy temat: My day- mój dzień

przepiszcie słowa do zeszytu

get up- wstawać

have a shower- brać prysznic

have breakfast- mieć śniadanie

go to school- iść do szkoły

work- pracować

have lunch- mieć 2gie śniadanie

go home - wracać do domu

play- bawić się/grać

have supper- mieć kolację

have dinner- mieć obiad

go to bed - iść spać

-zeszyt ćwiczeń str 34 zad.1 i 2

- zeszyt ćwiczeń str 35 zad. 3 i 4

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

  •  (2 lekcje)

    Temat: Sakrament spowiedzi.

    Przypominamy sobie warunki sakramentu pokuty oraz z formułę spowiedzi.

     

     

  • Zachęcam do oglądnięcia:

 

 

Klasa IV

Język polski:

  • Temat: Dlaczego Nina stała się niewidzialna?
  1. Przeczytaj  tekst Tove Jonssona " Opowiadanie o niewidzialnym dziecku". [podręcznik: str.242-249].
  2. Przepisz do zeszytu bank serdecznych słówek i zapamiętaj ze str. 248.
  3. Przeczytaj 10 wskazówek dla piszącego opowiadanie , a następnie napisz krótkie opowiadanie o przygodzie Muminków i Nini nad morzem.
  • Temat: Komiks
  1. Zeszyt ćwiczeń:  str. 71zad.46;
  2. str. 72 zad. 47.
  • Temat: Czy obrażanie się na rodziców to dobry sposób na wybrnięcie z niekorzystnej dla nas sytuacji?
  1. Przeczytaj tekst Anny Onichimowskiej " Krzysztofa Pączka droga do sławy". [podręcznik: str. 252-254]
  2. Przepisz do zeszytu zapamiętaj ze str. 254.
  3. W zeszycie wpisz rozwiązania zad. 3,4,5, 6 i 8, które znajdują się w podręczniku na stronie 254.
  • Temat: Zakręty ortografii. Forma czasu przeszłego czasowników.
  1. W podręczniku na str. 250 przeczytaj wiersz pt. "Dziwny kot" A. Frączek.
  2. Przepisz do zeszytu zapamiętaj  i  rozwiązania zad.3,4 i 5 ze str. 251.

 

Matematyka:

  • Zaczynamy zdobywać wiedzę na temat figur płaskich. Proszę pooglądać materiał i zrobić notatki, wraz z prostymi rysunkami do zeszytu. Proszę wyjaśnić pojęcia: punkt, płaszczyzna, prosta, proste prostopadłe, proste równoległe, półprosta, odcinek, łamana. Dodatkowo uzupełniamy ćwiczenia, rozwiązując zadania związane z tym tematem. Powodzenia.
  • https://epodreczniki.pl/a/figury-plaskie/DTLw7DaTH

 

Język angielski:

  • Proszę sobie zapisać w zeszycie temat lekcji i notatkę, którą znajdziecie poniżej.
  • Subject: The film starts at four o’clock. (Film zaczyna się o godzinie czwartej. - Podawanie czasu.)

What time is it? - Która jest godzina?  It’s…. - Jest godzina ….

Przy podawaniu pełnej godziny używamy na końcu zdania słowa o’clock, na przykład: Jest godzina czwarta. - It’s four o’clock. Gdy ktoś zadaje pytanie o której godzinie coś się zaczyna lub kończy np.“O której godzinie zaczyna się film?” (What time is the film?) odpowiadamy używając słowa at (czyli “o”) np. It’s at four o’clock. (O godzinie czwartej.)

Przy podawaniu  godzin użyjemy liczb od 1-12, czyli np. godzina 13:00 to po angielsku 1 (one), 14:00 to 2 (two) itd.

Natomiast o tym, ile minut już minęło mówimy używając słów: “past” - po, “to” - za, “quarter” - kwadrans (15 minut), “half” - pół godziny (30 minut). Pamiętajcie, że najpierw podajemy minuty, później używamy słów “past” lub “to” a dopiero na końcu pojawia się godzina.  Możemy używać słowa “minutes” lub nie np. 11:10 - It’s ten past eleven lub It’s ten minutes past eleven (oba zapisy są poprawne).

 Przykłady:

10:00 - It’s ten o’clock.

10:10 - It’s ten past ten.

10:15 - It’s quarter past ten.

10:30 - It’s half past ten.

10:45 - It’s quarter to eleven.

10:55 - It’s five to eleven.

  •  Obejrzyjcie krótkie filmiki, aby lepiej zrozumieć ten temat:

  •  Przykłady zdań znajdziecie również w podręczniku na stronie 86. Proszę  je sobie dokładnie przejrzeć i spróbować zrobić zadanie 4 do zeszytu oraz wymyślić własne przykłady godzin i zapisać je słownie w języku angielskim. Następnie, proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 53. zad. 1-2.

Jeżeli macie jakieś pytania, można do mnie wysłać wiadomość e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Historia:

  • Proszę o utrwalenie wiadomości z poprzednich lekcji na temat najważniejszych wydarzeń i postaci z historii Polski od X do XVII wieku. W tym celu wykorzystajcie grę interaktywną postaci, wydarzenia, https://postaci.gwo.pl/#/kategoria-94a26fb0-cfe3-11e9-bd92-f3f36b653281 Wybierajcie z listy następujące osoby: Mieszko I, Bolesław Chrobry, Kazimierz Wielki, Jadwiga, Jagiełło, Mikołaj Kopernik, Jan Zamoyski, Stefan Czarniecki, Jan III Sobieski, Augustyn Kordecki - należy dopasować do nich wydarzenia, daty, opisy.

Technika:

  • przeczytać informacje ze str. 50 - 51, wykonać w zeszycie ćwiczenie "Sprawdź się" - str. 51

Przyroda:

  • 26 marca - Temat: Układ oddechowy - budowa i jego zadania.
  • 27 marca - Temat: Przedstaw rolę krwi w wymianie gazowej.
  • Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 59 - 60

Muzyka:

  • Proszę posłuchać na internecie “ Cztery pory roku - Wiosna” A. Vivaldi.

Plastyka:

  • Kończymy pracę związaną z zasadą perspektywy. “ Tłum”- tło wykonujemy tym samym sposobem co w przypadku pracy “ Łódki”. Miłego rysowania.

 

Klasa V

Język polski:

 

Matematyka:

  • W tym tygodniu przypominamy sobie informacje na temat figur płaskich. Proszę zrobić notatki wraz z prostymi rysunkami do zeszytu. Należy wyjaśnić następujące pojęcia: punkt, płaszczyzna, prosta, proste równoległe, proste prostopadłe, półproste, odcinki, długość odcinka, łamana i jej rodzaje. Dodatkowo proszę poćwiczyć zamianę jednostek długości według grafu, który powtórzyliśmy przy okazji ułamków dziesiętnych. Proszę uzupełnić ćwiczenia, wykonać zadania dotyczące tego tematu. Powodzenia.
  • https://epodreczniki.pl/a/figury-plaskie/DTLw7DaTH

 

Język angielski:

  • Praca nad projektem językowym - “Weather in Poland” (Pogoda w Polsce.) Możecie ten projekt zrobić za pomocą komputera (np. w programie Word i/lub Paint) lub na kartce z bloku.  Praca krok po kroku:
  1. Podzielcie 1 stronę A4 na 12 części.  Może to być w formie ramek, kółek, falowanych linii czy innych kształtów.
  2. Każda część to inny miesiąc, więc w każdej części wpiszcie nazwę miesiąca po angielsku oraz stwórzcie rysunek pogody jaką w tym miesiącu możemy zauważyć za oknem. Proszę zrobić tą część w kolorze.
  3. Na kolejnej stronie trzeba opisać pogodę w każdej porze roku. Pierwszy paragraf to opis wiosny, drugi to opis lata, trzeci jesieni a czwarty zimy. Wystarczy jak o każdej porze roku napiszecie 3 lub 4 krótkie zdania.
    (Opis można zacząć według wzoru - pierwszy paragraf: 1. Spring: In spring it’s ……)
  4. Na zakończenie napiszcie jaka jest wasza ulubiona pora roku np. My favourite season is autumn.
  5. Przy opisie możecie korzystać ze słowników internetowych (np. www.ling.pl )

Ważne: Proszę przesłać wykonany projekt w celu sprawdzenia do 29 marca (niedziela) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  W razie pytań, proszę pisać. Przy okazji, przypominam że część osób z klasy ma jeszcze do oddania do oceny zadania “Opis dnia” (w zeszycie) oraz kserówka “Was/were”  - bardzo proszę te osoby o przesłanie zadań (np. zdjęcie lub zeskanować) na podany wyżej adres e-mail. (Jeśli komuś zgubiła się kserówka, mogę przesłać. )

 

Historia:

  • Proszę o wykonanie testu podsumowującego rozdział IV, zeszyt ćwiczeń str. 70-71.

Ponadto:

  • Rozpoczynamy nowy dział pt. Społeczeństwo średniowiecza. Pierwszy temat do opracowania to: System feudalny w średniowiecznej Europie.
  • - w oparciu o podręcznik (str. 132-135), zredaguj słowniczek historyczny, w którym wyjaśnisz nowe pojęcia: feudalizm, senior, wasal, lenno, hołd lenny, przywilej, stan                                  - w zeszycie ćwiczeń wykonaj zad 1-5 ze str. 72-73.

 

Biologia:

  • Temat: Korzeń-budowa i funkcje.
  1. Przeczytaj temat z podręcznika str.98-101 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb
  2. Wykonaj znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne 1,2,5 i 6.

W zeszycie

  1. Budowa korzenia-przerysuj z podręcznika rysunek ze str. 98 i podpisz poszczególne strefy korzenia,
  2. Systemy korzeniowe-narysuj ze str.99 systemy korzeniowe i podpisz je,
  3. Przekształcenia korzeni-podaj cztery przykłady przekształceń korzeni z przykładami.

 W ćwiczeniach

  1. Str. 66 ćw. 1 i 2
  2. Str. 68 ćw. 5

 

Geografia:

  • Proszę doskonalić umiejętność pracy z mapą świata i globusem – elementy siatki kartograficznej i geograficznej (południki, równoleżniki) oraz rozmieszczenie lądów  i oceanów na Ziemi.
  • Warto skorzystać ze strony https://epodreczniki.pl/a/kontynenty-na-ziemi/DOZFBY8WH, na której znajdują się dodatkowe informacje na temat kontynentów oraz zadania interaktywne.

 

Technika:

  • przeczytać informacje ze str. 31, zrobić krótką notatkę w zeszycie; zadanie dodatkowe - zad. 2 str. 31 (wnioski w zeszycie)

 

Plastyka:

  • Wykonujemy pracę plastyczną na dowolny temat, która będzie wykonana metodą “ kropek” (większych i mniejszych) . Pracę wykonujemy 1 bądź większą ilością flamastrów. Miłego kropkowania.

Muzyka:

  • Proszę ćwiczyć proste utworki na flecie prostym, które macie rozpisane w zeszycie.

 

 

Klasa VI

Język polski:

  • Zadania na najbliższy tydzień.Zachęcam do pracy !

https://epodreczniki.pl/a/w-muzeum/D5yC06bNH do zeszytu zad,1,5,11

http://scholaris.pl/zasob/64473?bid=0&iid=&query=wyrazy+wieloznaczne&api= do zeszytu definicja wyrazu wieloznacznego i znaczenia wyrazu”pokój”

https://epodreczniki.pl/a/w-swiecie-zofii---cudowna-podroz-w-glab-samej-siebie/DXv5jVTWm do zeszytu zad,2.9/2.10/2.11

 

Matematyka:

  • Temat: Działania na liczb ujemnych.
  1. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika str.171 zad. 9 i str.174 zad.6 a-h
  • Temat: Utrwalenie wiadomości o liczbach dodatnich i ujemnych.
  1. W zeszycie rozwiąż zadania z podręcznika ze str. 175.
  2. Na stronie https://gwo.pl/strony/2132/seo_link:klasa-6-liczby-dodatnie-i-liczby-ujemne rozwiąż test.

 

Język angielski:

  • Temat lekcji do zeszytu : Revision- powtórzenie wiadomości.
  1. Podręcznik str. 76 zad . 1, 2 ,3, 4 do zeszytu
  2. podręcznik str. 77 zad. 8 +9 ( tekst do przeczytania) i 10 ( napisz co robić i czego nie robić kiedy jesteś bardzo przeziębiony) w przykładzie 4 i 5 wykorzystaj swój pomysł. Dodatkowo wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń strona 48 i 49
  • Kolejny temat do opracowania: temat lekcji British TV- telewizja brytyjska na stronie 78 i 79- przeczytaj tekst i wykonaj zadanie 2 ( zdania prawda/ fałsz na podstawie przeczytanego tekstu) 3 ( przepisz słówka, przetłumacz je i podaj polski odpowiednik tego typu programu) cartoon- kreskówka -Pingwiny z Madagaskaru

 

Historia:

  • Proszę o opracowanie tematu: Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
  1. Skorzystajcie z podręcznika, str. 143 - 147. W zeszycie narysujcie oś czasu, na której zaznaczycie ważne etapy walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych do momentu uchwalenia konstytucji.
  2. W dodatkowych źródłach znajdźcie  informacje o Polakach biorących udział  w wojnie o niepodległość Stanów i na ten temat napiszcie krótką notatkę.

Ponadto

  • Proszę wykonać w zeszycie zadania podsumowujące rozdział IV, str. 150, zad. 2, 3, 4, 7.

 

Biologia:

  • Temat: Ryby -kręgowce środowisk wodnych.
  1. Przeczytaj temat z podręcznika str.83-86 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/ryby/DCKeM83lx
  2. Wykonaj znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.

W zeszycie

  1. przepisz w punktach ramkę ze str.86
  2. narysuj ze str.84 rybę i podpisz elementy jej budowy.

 W ćwiczeniach

  1. Str. 70 ćw. 3 i 4
  2. Str. 71 ćw. 6

 

Geografia:

 

Technika:

  • przeczytać informacje ze str. 32, wykonać w zeszycie zad. 3; zadania dodatkowe - zad. 4, 5 (wnioski w zeszycie)

Plastyka:

  • Kończymy pracę użytkową- “ Dywanik”. Miłego dziergania.

Muzyka:

  • Próbujecie opanować słowa pieśni, do muzyki F. Chopina “ ŻYCZENIE”. Na internecie znajdujemy 3 utwory F. Chopina: dowolny polonez, walc, mazurek. Wyrabiacie sobie opinię, który z tych utworów podobał wam się najbardziej. Miłego obcowania z muzyką.

 

 

Klasa VII

Język polski:

  • Sporządź plan wydarzeń " Zemsty" Aleksandra Fredry.
  • Wyjaśnij w formie kilkuzdaniowej notatki, dlaczego autor zatytułował swoją komedię "Zemsta".
  • W formie podanej poniżej tabeli przygotuj charakterystykę porównawczą Cześnika i Rejenta.

              

Cześnik - Maciej Raptusiewicz

Rejent- Rejent Milczek

Kim jest?

(przedstawienie postaci- pozycja społeczna, majątek, relacje z innymi bohaterami, przeszłość)

 

 

Jaki  jest?

(cechy charakteru i osobowości, sposób zachowania)

 

 

 

  • Rozwiązane zadania prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Praca z podręcznikiem [str.132-141]
  • Przeczytaj informacje na temat życia i twórczości Aleksandra Fredry oraz wyjaśnienia definicji umieszczonych w Mam pojęcie na str.133 i 134.
  • Przeczytaj zamieszczony w podręczniku fragment "Zemsty" A. Fredry i wpisz do zeszytu rozwiązania umieszczonych pod tekstem zadań.
  • Zadania do wykonania w zeszycie ćwiczeń.
  • Zeszyt ćwiczeń: str.263 zad. 1 i 2;
  • 262 zad. 3.

 

Matematyka:

  • Temat: Redukcja wyrazów podobnych.
  1. Obejrzyj filmik dotyczący redukcji wyrazów podobnych znajdujący się na stronie
  2. Rozwiąż test na stronie https://www.matzoo.pl/klasa7/redukcja-wyrazow-podobnych_56_362.html

W zeszycie

Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych :

  1. a) 7a +3b+ 4c+5a- 2b - 8c
  2. b) 2a - 4b-5c - 6a - 3b +2c
  3. c) 4a-2b+3-3a+6b-9
  4. d) -4a +5b-7-2a-3b+3
  5. e) 3x+ 5y -4x +6y -7x - 9y
  6. f) -5x + 2y - 4x +5y+6x-3y
  7. g) -2x+3y+3-2y-3x-4+y-4x+2

h ) x-2y-4-2x-5+y-3+2x-6y

  • Temat: Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych.
  1. Obejrzyj filmik dotyczący dodawania i odejmowania sum algebraicznych znajdujący się na stronie
    (o dodawaniu)
  2. (o odejmowaniu)

W zeszycie

Rozwiąż zadania:

  1. Str. 157 zad.1a,b, zad.2a,b oraz zad. 3a,b
  2. Str. 158 zad 4

 

Język angielski:

  • Prace do sprawdzenia proszę przesyłać w załącznikach na podany poniżej adres e-mail. Czekam na Wasze projekty “Healthy habits of Polish teenagers” (jeśli ktoś zgubił szablon projektu to mogę przesłać) oraz proszę o przesłanie wszystkich rozwiązanych zadań, które dotyczą tego tygodnia - można przesłać jako skan, zdjęcie itp. W razie pytań lub problemów, proszę pisać. Termin nadsyłania prac to 29 marzec (niedziela) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  • Subject: Comparing the usage of Past Simple and Past Continuous in exercises.
    (Porównanie użycia czasów Past Simple i Past Continuous w ćwiczeniach)

Rozwiąż zadania:

              https://tinyurl.com/vtx6dwf

              https://tinyurl.com/ybtaj8v3

 

  • Subject: Shopping around - vocabulary. (Zakupy - wprowadzenie słownictwa)
  1. Proszę przepisać do zeszytu i przetłumaczyć słówka z ramek (podr. str. 82-83)
  2. Do zeszytu również zad 1. str. 82 (podr.) - proszę odpowiedzieć pełnym zdaniem na 2 pytania zawarte w tym zadaniu używając czasu Past Simple (1.Kiedy ostatni raz wybrałeś się na zakupy? 2.Co kupiłeś?)
  3. Zeszyt ćwiczeń: str.76 zad.1 i str.77 zad.4 (pozostałe zadania na tych stronach - dla chętnych)

Ponadto, proszę utrwalać formy czasowników nieregularnych. Może Wam w tym pomóc zestaw fiszek i zadań w aplikacji Quizlet na koncie klasowym.

 

Język niemiecki:

  • Kończymy rozdział 3 Alltag in Deutschland, zatem w tym tygodniu utrwalicie i powtórzycie poznany materiał. Zapiszcie do zeszytu:

Thema: Das Wochenende ist cool

das Wochenende - weekend

  • Praca z podręcznikiem: str.79
  • Przeczytaj tekst o Giseli”Das Wochenende ist cool” a następnie w 5-6 zdaniach opiszcie w języku niemieckim co robi Gisela. Do wykorzystania macie zdania z zadania 1 pod tekstem(w logicznej kolejności) Notatkę prześlijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Dla utrwalenia i powtórzenia materiału z rozdziału 3 udostępniam wam link. wejdź w Lektion2/Mein Alltag
  • https://padlet.com/klassenzimmersp21/r6qxc29phg4q

 

Historia:

  • Opracujcie temat: Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.
  • skorzystajcie z podręcznika str. 141-145, zwróćcie szczególną uwagę na zagadnienia: rewolucja 1905 r. na ziemiach polskich, orientacje polityczne Polaków w przededniu I wojny światowej (proaustriacka i prorosyjska) - ich cele, działacze, sposoby działania - przedstawcie je w formie mapy myśli
  • Skorzystajcie także z materiałów zamieszczonych na stronie  https://epodreczniki.pl/a/polacy-w-przededniu-wojny-orientacje-polityczne/DTIJzZ02d

 

Biologia:

  • Temat: Podsumowanie układu oddechowego.

                  1.W celu podsumowania działu obejrzyj filmiki, zdjęcia i schematy umieszczone na stronach:

                   2. Wykonaj znajdujące się na końcu każdej strony ćwiczenia interaktywne.

                   3. W zeszycie rozwiąż test z podręcznika str. 150  Wiesz czy nie wiesz?

  • Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego.

             1. Przeczytaj temat z podręcznika str. 153-155 i przepisz do zeszytu:

                   - informacje z ćwiczeń  z ramki ze str. 78 Zapamiętaj,

                   - tabelkę z podręcznika ze str. 153.

              2. W ćwiczeniach zrób zadania str. 76 ćw. 1 i 2 oraz str. 77 ćw. 3 i 5.

 

Geografia:

 

Fizyka:

 

Chemia:

  • Proszę o powtórzenie materiału z tematu: „Powietrze. Składniki powietrza”przy pomocy podręcznika oraz materiałów z Internetu: https://epodreczniki.pl/a/powietrze---sklad-i-wlasciwosci/DWkNmRCQe
  • Obowiązuje notatka i znajomość zagadnień: Czym jest powietrze? Jaki jest skład powietrza? (opis doświadczenia, które było do przeprowadzenia w domu)
  • Temat do realizacji bieżącej: „Tlen – niezbędny do życia składnik powietrza” Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze strony internetowej: https://epodreczniki.pl/a/tlen-i-tlenki/DeoaBkF4n
  • W notatce powinny się znaleźć informacje o: właściwościach fizycznych i chemicznych tlenu, sposobach jego otrzymywania w laboratorium i na skalę przemysłową oraz o roli w przyrodzie i zastosowaniu przez człowieka.

 

Plastyka:

  • Proszę zapoznać się z tematem kolażu, następnie w ciągu 2 tygodni wykonać kolaż na dowolny temat.

 

Muzyka:

  • Proszę pooglądać film “ Pan od muzyki”. Przygotujcie się na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

 

Doradztwo zawodowe:

 

 

 

Klasa VIII

Język polski :

  • Przypomnij sobie treść "Zemsty" A. Fredry .
  • Napisz na komputerze charakterystykę porównawczą Cześnika i Rejenta.
  • Napisz rozprawkę, w której uzasadnisz, że "śmiech niekiedy może być nauką". Odwołaj się do przykładów z lektur obowiązkowych.  Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 wyrazów.
  • Zredagowane teksty  prześlij na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Odpowiedz w zeszycie przedmiotowym na poniższe pytania.
  1. Dlaczego Skawiński tak bardzo chciał osiąść w latarni w Aspinwall?
  2. Jak Skawiński czuł się, żyjąc na wyspie? Czym te uczucia były wywołane?
  3. Co zmieniło sytuację życiową bohatera? Jak do tego doszło?
  4. Dlaczego Skawiński płakał, czytając książkę? Na czym polegała jej niezwykłość?
  5. Czy bohater utworu jest, według ciebie, postacią tragiczną? Sformułuj argumenty potwierdzające twoją odpowiedź.
  • W zeszycie ćwiczeń z działu "Sprawdź się przed egzaminem" rozwiąż sprawdzian I i II [str.242-248]

 

Matematyka:

  • Proszę powtarzać materiał związany z polami i obwodami figur płaskich. Zastosowanie tw. Pitagorasa w zadaniach tekstowych  oraz pola i obwody wielokątów.  Prosze również znaleźć na internecie próbne testy ósmoklasisty i dla własnego sprawdzenia się, je rozwiązywać. II część podręcznika z matematyki zawiera wszystkie niezbędne materiały do powtórki przed egzaminem oraz kilka przykładowych testów, które warto rozwiązać. Zachęcam. Proszę kontynuować rozwiązywanie zadań w zeszycie ćwiczeń a propo geometrii płaskiej. Po powrocie ocenię poprawność ich wykonania. Pozdrawiam.
  • https://epodreczniki.pl/a/pole-wielokata/DuXzc51ZG

 

Język angielski:

  • Bardzo proszę o opracowanie poniższych tematów i przesłanie rozwiązanych zadań w załączniku na podany poniżej adres e-mail. Zadania możecie przesłać jako skan lub zdjęcie, natomiast wypracowanie w edytorze tekstu (np. Word). W razie pytań lub problemów z zadaniem proszę pisać.

Ważne: Termin przesłania prac to 29 marzec (niedziela) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Subject: Relative clauses and infinitive clauses of purpose. (Zdania przydawkowe i okolicznikowe celu.)
    Przeczytaj informacje na temat tych zdań (Zeszyt Ćwiczeń, str. 131), a następnie zrób notatkę w zeszycie - wyjaśnij co to za zdania oraz jak je tworzymy. Podaj przykłady.
    2.Zrób zadania: w zeszycie ćwiczeń (str. 131 zad.1) oraz w zeszycie zadanie z podręcznika (str.114 zad.1).

 

  • Subject: Time clauses. (Zdania czasowe)
  1. Przeczytaj informacje na temat tych zdań  (Zeszyt Ćwiczeń, str. 139), zrób krótką notatkę i podaj przykłady.
  2. Do wykonania zadanie w zeszycie ćwiczeń str. 139 zad. 1.
  • Subject: Writing - e-mail. (Pisanie e-maila)

Polecenie do zadania: Obecnie nauka odbywa się online. Napisz e-maila do kolegi z Anglii, w którym:

  • wspomnisz z jakich materiałów korzystasz podczas samodzielnej nauki i opiszesz krótko sposób w jaki ich używasz;
  • poinformujesz go co sprawia Ci najwięcej trudności w nauce;
  • zapytasz jak on sobie radzi.

Pamiętaj,  że długość wypowiedzi to 50-120 słów.

 

Język niemiecki:

  • Thema: Kleidung einkaufen - Na zakupach
  1. Dla utrwalenia materiału leksykalnego udostępniam wam link . Wejdźcie na temat 14 . Kleidung/Das passt gut
  2. https://learngerman.dw.com/de/anf%C3%A4nger/c-36519687 
  3. Napiszcie jak wam poszło to zadanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Historia:

  • Proszę o utrwalenie tematów z rozdziału Świat po II wojnie światowej - w tym celu wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 64-67.

Ponadto:

  • Opracujcie temat: Początki władzy komunistów w Polsce - oprócz tradycyjnego podręcznika
    (str. 158 - 163), skorzystajcie z https://epodreczniki.pl/a/przejecie-wladzy-przez-komunistow-w-polsce/DfESY8DvJ  
  • Proszę zwrócić szczególną uwagę na zagadnienia: Ziemie Odzyskane, akcja “Wisła”,pogrom kielecki,  referendum  ludowe, , wybory do sejmu ustawodawczego, mała konstytucja.
  • W zeszycie przedmiotowym sporządź oś czasu, na której zaznaczysz  ważne wydarzenia z tego okresu. W zeszycie ćwiczeń uzupełnijcie zad. 1-3 ze str. 68-69.

 

Biologia:

  • Temat: Pasożytnictwo jako zależność antagonistyczna.
  1. Przeczytaj z podręcznika rozdział ze str. 107-110 i wykonaj w zeszycie ćwiczenia 1 i 3 z podręcznika ze str. 110.
  2. Ciekawe informacje znajdziesz również na stronie https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/DRye3Ymqf.
  3. Przeczytaj zamieszczone tam informacje i przejrzyj zdjęcia oraz rozwiąż znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.

 

Geografia:

 

Fizyka:

 

Chemia:

  • Proszę o powtórzenie wiadomości o węglowodorach:
  1. https://epodreczniki.pl/a/wegiel-i-jego-zwiazki-z-wodorem---podsumowanie/DtWmSJeLo
  2. oraz przygotowanie się z tematu: “Szereg homologiczny alkoholi”.  Podręcznik + materiał z Internetu https://epodreczniki.pl/a/alkohole---budowa/DpI5VkZpP
  • W zeszycie proszę zapisać temat lekcji, omówienie pojęcia „alkohole”, wzór ogólny alkoholi, wzór i nazwę grupy funkcyjnej oraz tabelę zawierającą: nazwę, wzór sumaryczny i strukturalny, wzór i nazwę grupy alkilowej alkoholi o 1-6 atomach węgla w cząsteczce – według wzoru:

Liczba atomów węgla

Nazwa

Wzór sumaryczny

Wzór strukturalny

Wzór półstrukturalny

Wzór i nazwa grupy alkilowej

1

metanol

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

C3H7OH

 

 

 

4

 

 

 

 

C4H9-

butyl

5

 

 

 

CH3-CH2-CH2-CH2-CH3

 

6

 

 

 

 

 

 

 

WOS:

  • Proszę opracować temat: Sejm i Senat - władza ustawodawcza Rzeczypospolitej Polskiej.
  1. korzystając z podręcznika wykonajcie schemat w zeszycie obrazujący polski parlament - podział na izby, liczbę członków, czynne i bierne prawo wyborcze do Sejmu i Senatu, organy Sejmu, cechy wyborów do obu izb
  2. wyjaśnij pojęcia: mandat parlamentarny, immunitet, Zgromadzenie Narodowe,
  3. do wykorzystania również filmik

 https://www.dlanauczyciela.pl/27808,wybory-do-sejmu-i-senatu-film-edukacyjny-mp4

 

EDB:

  • 1. Proszę przygotować temat: Tamowanie krwawień i krwotoków.

    2.Proszę obejrzeć film instruktażowy :

    - tamowanie krwotoków

    - zakładanie opatrunku uciskowego

    - tamowanie krwotoku z nosa

    - postępowanie w przypadku amputacji

    3. Proszę wykonać ćwiczenie z podręcznika s. 98. ćw. 2.

 

  •  

     1. Proszę przygotować temat: Złamania i zwichnięcia.

     2.Proszę obejrzeć film instruktażowy :

    - I pomoc przy złamaniu ręki, nogi, obojczyka i żeber.

    - I pomoc przy skręceniu

    - I pomoc przy urazie kręgosłupa

    3. Proszę wykonać ćwiczenie z podręcznika s. 103. ćw.2.

 

Doradztwo zawodowe:

  • Zachęcam do zapoznania się z podanymi stronami.

Na stronie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu są przedstawione oferty wszystkich szkół średnich , a także ankiety pomocne w wyborze szkoły średniej w wersji online oraz najważniejsze informacje dotyczące rekrutacji.