Klasa I

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

            PROSZĘ O PRZYJAZD DO SZKOŁY W DNIU 27.04.2020 R.  W GODZINACH 9.00- 10.00 PO ODBIÓR NASTĘPNYCH CZĘŚCI PODRĘCZNIKÓW DLA UCZNIÓW.

 

Edukacja polonistyczna:

Poniedziałek:

  1. Przeczytaj głośno tekst w podręczniku na str. 100, podkreśl wyrazy z dwuznakiem “dz”, “Dz”
  2. Uzupełnij “Karty pracy” str 90-91
  3. Napisz w zeszycie małe i wielkie dz, Dz oraz podkreślone wyrazy z podręcznika

Wtorek:

  1. Zapoznaj się z treścią tekstu w podręczniku str. 104-105 i odpowiedz ustnie na pytania:
  • Z jakiego powodu Zenek wciągnął na maszt flagę Polski ?
  • Kto zagrał na trąbce?
  • Jak nazywa się hymn Polski?
  • Jak się zachowujemy podczas śpiewania i słuchania hymnu?
  • W jakich okolicznościach można usłyszeć hymn polski?
  1. Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 94-95
  2. Napisz w zeszycie małe i wielkie “dź”,”Dź”
  3. Przepisz do zeszytu zdanie :” Dźwięk trąbki słychać wśród drzew”.

Środa:

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 106-107, podkreśl wyrazy z trójznakiem “dzi”, “Dzi”. Napisz trójznak “dzi”, “Dzi” palcem w powietrzu, na blacie stołu,, na plecach mamy.
  2. Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 96-97
  3. Napisz w zeszycie małe i wielkie “dzi”, “Dzi”, zrób szlaczek oraz przepisz pięć dowolnych wyrazów z tekstu z trojznakiem “dzi”, “Dzi”

Czwartek:

  1. Przeczytaj głośno tekst w podręczniku  str. 108-109, podkreśl wyrazy z dwuznakiem “dż”, “Dż”
  2. Uzupełnij “Karty pracy” str 98-99
  3. Napisz w zeszycie małe i wielkie “dż”, Dż”
  4. Przepisz zdania z podręcznika, które wypowiadają dzieci na ilustracji

 

Edukacja matematyczna:

Poniedziałek:

  1. Podręcznik str. 69-70- wyniki wpisuj do zeszytu
  2. “Kartach ćwiczeń” str. 63-65

Wtorek:

  1. Podręcznik str. 1-72
  2. Powtarzaj i utrwalaj mnożenie w zakresie 20
  3. “Kartach ćwiczeń” str. 66-67

Środa:

  1. Wykonaj zadania w podręczniku na str. 73-74
  2. Oblicz zadania w “Kartach ćwiczeń” str. 68-70

Czwartek:

  1. Oblicz zadania w podręczniku str. 75-79
  2. “Kartach ćwiczeń” str. 71-74
  3. Wykonaj zadania i napisz działania w zeszycie ( podręcznik str. 81)
  4. Sprawdź swoje umiejętności matematyczne ( podręcznik str. 83-86)

 

Edukacja przyrodnicza:

 

Edukacja społeczna:

Zapoznaj się z informacją zamieszczoną w podręczniku na str. 102-103 i odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod tekstem.

 

Edukacja plastyczna:

Wykonaj pracę plastyczną “Słoiki z różnymi przetworami”.

Narysuj kredkami różne owoce i warzywa kolorowych karteczkach. Na jednej karteczce powinien być jeden rodzaj owocu lub warzywa. Następnie wytnij z kartonu słoiki. Karteczki z rysunkami naklej na papierowe słoiki, naklejone karteczki podpisz.

 

Edukacja muzyczna :

 

Język angielski:

Temat: Określanie położenia przedmiotów

W zeszycie zapisujecie sobie konstrukcję zdania pytającego :)

Where is teddy? Gdzie jest miś? 

Is it in the ( bathroom)? Czy jest w łazience?

Następnie robicie zadania ukryte pod podanym linkiem ( w razie kłopotów poproście rodziców o pomoc ) :)

https://quizlet.com/pl/163779259/new-english-adventure-1-unit-6-flash-cards/

Tutaj znajdziecie ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo

https://learningapps.org/9540359

A tutaj posłuchajcie piosenki

Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pozdrawiam :)

Religia:

Temat: Zesłanie Ducha Świętego

Wykonujemy polecenia z podręcznika.

 

Temat: Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

Zapraszam na e-katechezę

https://view.genial.ly/5ea469bd8cfd990d7d81c05f/presentation-kardynal-wyszynski-prymas-tysiaclecia

 

Wychowanie fizyczne:

 

Informatyka:

Prowadzimy czarodzieja Baltie zaprojektowaną uliczką (tryb Czarowanie, bank przedmiotów nr 3).

W trybie Czarowanie wydajemy polecenia czarodziejowi Baltie, poruszającemu się po Scenie w ściśle określony sposób:      - obraca się w lewo, idzie jedno pole do przodu, obraca się w prawo.

1. Za pomocą elementu  proszę w trybie Budowanie zbudować na Scenie jak najbardziej skomplikowaną uliczkę.

2. Proszę przeprowadzić Baltiego po uliczce, uważając, by nie wyszedł poza jej granice. Proszę wykonać to polecenie, klikając myszą jak najmniej razy.
W ćwiczeniu można stosować własne pomysły, sterując czarodziejem i  układać sceny.

 

 

 

Klasa II

 Zapraszam klasę 2 na zajęcia na Skype

 

Edukacja polonistyczna:

27.04. Temat: Moja planeta.

  • przeczytaj wiersz”Pieśń Ziemi” w podręczniku na str. 29
  • napisz w zeszycie kilka rad dotyczących ochrony Ziemi
  • przeczytaj informacje o związkach frazeologicznych w podręczniku na str. 28
  • wykonaj zadania w ćwicz. na str. 25 - 26
  • zadanie dodatkowe: wyszukaj w dostępnych źródłach 3 przykłady związków frazeologicznych i napisz je w zeszycie

28.04.  Temat: Szanujmy Ziemię.

  • przeczytaj teksty: “Szkolny Dzień bez Samochodu” oraz “Smok? Nie, smog!” na str. 30 - 31 w podr.
  • zaznacz poprawne odpowiedzi w ćwicz. na str. 27
  • przeczytaj wiersz “Co to jest ekologia?” i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Co to znaczy żyć ekologicznie?
  • naucz się na pamięć fragmentu wiersza: odpowiedź sowy
  • poznaj podziękowanie jako formę wypowiedzi, napisz podziękowanie Ziemi, wykonaj zadania w ćwicz na str.28

29.04.  Temat: Ja też ratuję Ziemię.

  • przeczytaj tekst “Żyj ekologicznie”
  • zastanów się i odpowiedz w zeszycie na pytania: Co można zrobić, by ratować Ziemię? Co ty robisz, by nie zanieczyszczać świata?
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 29 - 30

30.04.  Temat: Ameryki - kontynenty wielu kultur.

  • przeczytaj teksty o obu Amerykach na str.36 - 37 w podręczniku
  • spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania do tekstów
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 31 - 32
  • poznaj metodę projektu czytając tekst na str. 38 - 39 w podręczniku

 

Edukacja matematyczna:

27.04. Temat: Dodaję i odejmuję liczby dwucyfrowe.

  • wykonaj zadania ze str.53 w podręczniku, obliczenia zapisz w zeszycie
  • utrwalaj dodawanie i odejmowanie wykonując zadania w ćwiczeniu na str. 45

28.04. Temat: Poznaję cechy kwadratów.

  • poznaj cechy kwadratów, czytając informację: Zapamiętaj na str. 55 P.
  • wykonaj zadania ze str.54 - 55 P.
  • utrwalaj zdobytą wiedzę wykonując zadania w ćwiczeniu na str.46

29.04. Temat: Powtarzam tabliczkę mnożenia w zakresie 50

  • wykonaj zadania z podręcznika str. 56, obliczenia zapisuj w zeszycie
  • powtarzaj tabliczkę mnożenia wykonując zadania na str. 47 w ćwiczeniu

30.04. Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 6.

  • poznaj tabliczkę mnożenia przez 6
  • wykonaj zadania ze str. 57 P.
  • utrwalaj mnożenie i dzielenie przez 6 w ćwiczeniu na str. 48

 

Edukacja przyrodnicza:

 Temat: Działania na rzecz ochrony środowiska.

 Temat: Poznawanie zwierząt zamieszkujących Amazonię. Praca metodą projektu.  

 

Edukacja techniczna:

 Temat: Moda ekologiczna. Wykonaj dla siebie strój z różnych surowców wtórnych.

 

Edukacja muzyczna:

 Temat: Posłuchaj na YouTube i naucz się piosenki “Imieniny Ziemi”. Przeczytaj informację o elementach utworu muzycznego na str. 118 zad.1 P. Pokoloruj odpowiednie pola str. 99 zad. 1 ćwiczenie

 

Język angielski:

Witajcie . Temat na ten tydzień: Listening to the story- słuchanie historyjki
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Storytelling/I_can_jump_yg201385fb  pod tym linkiem znajdziecie historyjkę króra w waszych ksiązkach jest na str. 40 zachęcam do posłuchania i wykonania zadań w zeszycie ćwiczeń ze str. 34 i 38

Napiszcie w zeszycie 2 zdania o czynnościach które potrafi wykonać wasze zwierzątko ( jeżeli nie macie zwierzątka to je wymyślcie ) np. My dog can run.  I 2 zdania o czynnościach których nie potrafi wykonać. np. My dog can’t ride a bike :)

Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pozdrawiam :)

Religia:

Temat: Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

 Zapraszam na e-katechezę

https://view.genial.ly/5ea469bd8cfd990d7d81c05f/presentation-kardynal-wyszynski-prymas-tysiaclecia

 

Temat: Nasi apostołowanie

Wykonujemy polecenia z podręcznika.

 

Wychowanie fizyczne:

ĆWICZENIA NA ŚWIEZYM POWIETRZU.

LEKKOATLETYKA

Lekkoatletyka jest idealna na dwór. To sport stworzony do wyjścia na świeże powietrze. Gdzie lepiej wykonać skok w dal, bieg krótki i długi, sztafetę, rzut piłeczką palantową, czy pchnięcie kulą?

Również Atletyka Terenowa, czyli wykorzystanie naturalnych przeszkód jakie pojawiają się na drodze i ćwiczenie z ich pomocą (np. ławeczka w parku, schody, pień drzewa itd.) są kolejną interesującą propozycją.

Marszobiegi można je śmiało wykorzystać w atletce terenowej. Podczas takiego marszobiegu stosuje się (jak nazwa wskazuje) spokojne marsze, szybsze marsze, trucht, bieg, sprint i dodatkowo ćwiczenia kształtujące.

Zorganizuj tor przeszkód.

Nie potrzebujesz brać ze sobą żadnych przyborów. Tor przeszkód możesz zorganizować z elementów, które spotkasz na swojej drodze.

 

 Przykład? Bardzo proszę.

– dobiegnięcie do najbliższego drzewa

– okrążenie drzewa

– bieg do wyznaczonego miejsca + 5 pajacyków

– rzut szyszką/kamieniem/patykiem w obrysowane koło

– przeskoczenie przez przeszkodę, np. niewielki rów, kamień lub pieniek drzewa

– 3 przysiady

– bieg do mety

Z uwagi na bardzo słoneczną pogodę, ćwiczenia wykonywać na podwórku. Również można ćwiczyć według własnych pomysłów, organizując zabawy z dowolnym przyborem do ćwiczenia.

 

Informatyka:

Zadanie: Stworzysz dokument Word z obrazkami wyszukanymi w Internecie na temat wiosennych kwiatów.

  1. Uruchom przeglądarkę internetową.
  2. W wyszukiwarce np. google.pl wpisz hasło "wiosenne kwiaty".
  3. Na dowolnej znalezionej stronie znajdź informację o 5 kwiatach, które pojawiają się z nadejściem wiosny.
  4. W dokumencie Word napisz na samej górze tytuł "Wiosenne kwiaty" (zmień kolor czcionki i jej wielkość).
  5. Poniżej wpisz nazwy 5 znalezionych kwiatów.
  6. Następnie korzystając z wyszukiwarki w internecie odszukaj odpowiednie zdjęcie do każdego kwiatka (korzystaj z grafiki) 

  1. Każde zdjęcie wklejaj pod odpowiednią nazwą w dokumencie.

 

 

Klasa III

 Zapraszam na Skype

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

Język angielski

Temat: Days of the week- dni tygodnia
W zeszycie zapisujecie nazwy dni tygodnia ( możecie każdy dzień zapisać innym kolorem)

Monday-Poniedziałek
Tuesday- Wtorek
Wednesday- Środa
Thursday- Czwartek
Friday-Piątek
Saturday- Sobota
Sunday- Niedziela

! W języku angielskim nazwy dni tygodnia i miesięcy piszemy zawsze WIELKĄ LITERĄ :)

Popatrz na zad. 7 w podręczniku na stronie 46 i napisz zdania ( co robi dziewczyna w poszczególne dni tygodnia)

Posłuchaj piosenki o dniach tygodnia ( szybciej zapamiętasz i utrwalisz ich nazwy )

Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pozdrawiam :)

Informatyka:

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.3 i na str.98 przeczytaj informację o ważnych numerach.
  3. Wykonaj na dołączonej płycie ćwiczenia ze strony 100

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po dzisiejszej lekcji niczego nie musisz odsyłać.

 

Religia:

Temat: Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

Zapraszam na e-katechezę

https://view.genial.ly/5ea469bd8cfd990d7d81c05f/presentation-kardynal-wyszynski-prymas-tysiaclecia

 

Temat: Sakrament pokuty i pojednania – powtórzenie.

https://view.genial.ly/5e9ed36e42b8b70da8f528a7/presentation-pokuta-i-pojednanie

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

 

Klasa IV

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski: 

Temat: Kto powtarza, ten potrafi.

Przypomnij sobie zasady pisowni małą i wielką literą oraz pisowni wyrazów z rz, ż, ó i u. Rozwiąż co najmniej dwa dyktanda online.

https://www.dyktanda.net/ortografia-35.php

Temat: Przyjęcie dla Kłapouchego. (2 godz)

https://epodreczniki.pl/a/przyjecie-dla-klapouchego/DsF9sCsoW

W zad. 4 wybierz polecenie dla jednej z grup i je wykonaj. Rozwiązania zadań wpisz do zeszytu.

Temat: Kraina języka. O osobowych i nieosobowych formach czasownika.

  1. W podręczniku na s.107-109 przeczytaj informacje podane  w ramkach Zapamiętaj!
  2. Uzupełnij zdania odpowiednimi czasownikami.

 

Pies, gdy jest zły to ... .

Żmija bardzo nieprzyjemnie ... .

Chory ... z bólu.

Niemal każda piosenkarka bardzo ładnie ... .

Wszystkie wróble głośno ... .

Sprawozdawca ciekawie ... mecz.

Zawodowy kucharz zazwyczaj dobrze ... .

Wędkarz ... ryby.

Statek przemieszcza się po wodzie, czyli... .

  1. Poniższy tekst przepisz do zeszytu, a następnie podkreśl w tekście wszystkie czasowniki.

Właśnie wędruję górskim szlakiem, uśmiecham się do przechodzących turystów i pozdrawiam ich serdecznie. Mimo zmęczenia wszyscy odpowiadają na moje powitanie. Przede mną maszeruje jakiś starszy pan. Mijam go i dochodzę do schroniska. Tutaj krząta się wielu ludzi. Nieco dalej jakaś pani śpi smacznie na kocu. Obok niej opalają się dwie dziewczynki. Liście powoli żółkną lub brązowieją i opadają z drzew. To pierwsze oznaki jesieni. Wysoko w górach w blasku słońca topnieje śnieg. Unoszę głowę i spoglądam daleko przed siebie. Moje włosy łagodnie powiewają na wietrze. Kurtka szybko schnie w blasku słońca.

  1. Wśród podanych wyrazów ukryło się 10 czasowników. Rozpoznaj je na podstawie znaczenia i pytań, a następnie zapisz w zeszycie.

pali, kij, piekło, myśli, niebo, pała, jedynka, szuka, tyka, zegar, pomyślał, poręcz, barierka, piszczały, zęby, puszcza, las, miał, węgiel, ryba, liczy, płotka, krój, guzik, czeka.

 

ZADANIE 1. Zamień osobowe formy czasowników na formy zakończone na -no lub -to, a następnie ułóż z nimi zdania.

Przykład: podali - podano          W stołówce na obiad podano zupę jarzynową.

śpiewali – ....................................

przeczytali  – ..............................................

zbili  – ...................................

podarli...............................

 ZADANIE 2. Przekształć nieosobowe formy czasowników znajdujące się w zdaniach w taki sposób, aby wskazywały na wykonawcę czynności.

Przykład: W poniedziałek wybito szybę w holu. W poniedziałek rozrabiająca młodzież  wybiła szybę w holu.

Cały tydzień malowano naszą szkołę. ..................................................................................................................................

Podczas zabawy wypito całą skrzynkę oranżady. ...................................................................................................................................

 

Matematyka: 

Temat 1i 2: Trapez i jego rodzaje. https://epodreczniki.pl/a/trapez-i-jego-rodzaje/DVMDyJsHu

Temat3: Koła i okręgi - wiadomości wstępne. https://epodreczniki.pl/a/kola-i-okregi/DPkdOsPJ5 Proszę zrobić notatkę do zeszytu, wyjaśniając pojęcia: koło, okrąg, promień, cięciwa, średnica.

Temat4: Praca z zeszytem ćwiczeń. Proszę uzupełnić ćwiczenia rozwiązując zadania ze stron 50, 51.

 

Język angielskiGood morning! Ready for English? Let’s start.

W tym tygodniu kończymy Rozdział 7 podręcznika i przygotowujemy się do sprawdzianu, który napiszecie według wcześniejszych ustaleń, 4 maja w poniedziałek.  Proszę sobie w ten dzień sprawdzić pocztę - około godziny 10:00 otrzymacie e-mail z dostępem do arkusza, który należy cały dokładnie przeczytać. Jeżeli macie jakieś pytania do sprawdzianu lub zadań z tego tygodnia, to proszę się skontaktować ze mną przez learnonline@interia.pl Jednocześnie przypominam o obowiązku nadrobienia zaległości!

 

Lesson, 27th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: Pets - listening and writing.

 

Obejrzyj historyjkę i wysłuchaj wypowiedzi dzieci na temat zwierzątek domowych:

 

Następnie zapisz w zeszycie:

Do you have a pet? (Czy Ty masz zwierzątko domowe?)

pod tym pytaniem napisz krótką odpowiedź wybierając jedną z podanych: Yes, I do. / No, I don’t.

linię niżej wpisz to zdanie uzupełniając je nazwą zwierzęcia domowego, które masz: I have got a …….

a teraz narysuj swoje zwierzątko i pokoloruj je, na koniec podpisz rysunek nazwą zwierzęcia

 

Pod rysunkiem zrób dwie linie odstępu i zapisz sobie poniższe wiadomości na temat pisania emaila:

Początek i zakończenie e-maila:

Zacznij od przywitania np.  Hi / Hello.

Po imieniu wstaw przecinek np. Hi Jane,

Na końcu podpisz się swoim imieniem np. Amy

 

Zrób w zeszycie zad. 7 z podręcznika (str. 102) - ułóż zdania w kolejności, tak aby powstał e-mail. Proszę zapisać całe zdania w zeszycie.

 

Lesson, 29th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: Revision - Unit 7. (Powtórzenie wiadomości z Rozdziału 7.)

 

Proszę sobie przypomnieć to wszystko, o czym uczyliśmy się w Rozdziale 7 - podręcznik: str. 94 - 105, a następnie wykonać wszystkie zadania w zeszycie ćwiczeń na stronach  66 - 67. Jeszcze raz przypominam: 4-go maja piszecie sprawdzian z tego działu.

 

That’s all for this week. See you online on Monday! Bye.

 

Historia:

Temat: Maria Skłodowska - Curie – polska noblistka.

  1. Obejrzyj filmik o Marii Skłodowskiej - Curie https://www.cda.pl/video/2560494cc
  2. Porównaj zawarte w nim informacje z tymi, które przeczytasz w podręczniku tradycyjnym.
  3. W zeszycie wykonaj polecenia:

 * Wyjaśnij, kim był Alfred Nobel

 * Opisz najważniejsze dokonania polskiej uczonej.

 

Zdjęcia wykonanych poleceń prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika:

 Temat: Utrwalamy zasady obowiązujące na skrzyżowaniach - Krzyżówki.

  • wykonaj ćw. 4, 5, 6 oraz Sprawdź się ze str. 56 - 57
  • rozwiązania napisz w zeszycie i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • wpisz w Google: Test na kartę rowerową i rozwiąż dowolny test

 

Przyroda:        

30.04.2020r. czwartek

Temat: Podsumowanie działu 4.

  • Powtórz wiadomości podręcznik str.111-112
  • Wykonaj ćwiczenie str.70-71,zadania 1,2,3 prześlij do oceny.

 

Muzyka: -------

Plastyka:

Zwróć na coś uwagę- akcent kolorystyczny. https://epodreczniki.pl/a/zwrocic-na-cos-uwage---akcent-kolorystyczny/Dk6KHSEET

Prosze zapoznać się z tym materiałem.

 

Religia:

Temat: Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

Zapraszam na e-katechezę

https://view.genial.ly/5ea469bd8cfd990d7d81c05f/presentation-kardynal-wyszynski-prymas-tysiaclecia

 

Temat: Uczynki miłosierdzia

https://learningapps.org/watch?v=pj2ggqzdj20

https://wordwall.net/pl/resource/1537701/religia/uczynki-mi%c5%82osierdzia-co-do-duszy

 

Informatyka:

Temat: Edytowanie tekstu-wprowadzenie.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.4 i na str.113-114 przeczytaj informację o zasadach edytowania tekstu.
  3. Wykonaj ćwiczenie 5.2 ze strony 115

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po dzisiejszej lekcji niczego nie musisz odsyłać.

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

 

Klasa V

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski:

1. Temat : On jest zupełnie wyjątkowy! Jak opisać ulubione zwierzę?

  • Podręcznik str. 230 -233. Korzystając ze wskazówek na str. 231 wykonaj i prześlij do oceny  zad.2 str.230.
  • Dla chętnych : zeszyt ćwiczeń str. 39-40 ćwicz. 69,70
  • Jeśli ktoś zrobi zadanie dodatkowe proszę przesłać .

2. Temat:Potrafię opowiadać ! Przypominamy cechy opowiadania, jego rodzaje https://epodreczniki.pl/a/opowiem-wam-historie/DXFA27Nqg.

  • Notatka w zeszycie: przepisz i zapamiętaj schemat kompozycyjny opowiadania.
  • Zeszyt ćwiczeń str. 41 ćwicz. 73,74,76 ( temat na środę i czwartek).
  • Przypominam , że w razie wątpliwości możecie do mnie pisać.

POZDRAWIAM

 

Matematyka

Temat 1 i 2: Trapez i jego rodzaje. https://epodreczniki.pl/a/trapez-i-jego-rodzaje/DVMDyJsHu

podręcznik str.131-134

Temat3: Czworokąty- podsumowanie. Podręcznik str. 135- 137.

Temat4: Praca z zeszytem ćwiczeń. Proszę uzupełnić ćwiczenia związane z tymi tematami.

 

Język angielski: Hello everyone! It’s time for English, so let’s start.

 

Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę się ze mną skontaktować przez learnonline@interia.pl

Jednocześnie przypominam o obowiązku nadrobienia zaległości!

 

Lesson, 27th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: Revision - Unit 7. (Powtórzenie wiadomości z Rozdziału 7.)

 

Proszę sobie przypomnieć to wszystko, o czym uczyliśmy się w Rozdziale 7 - podręcznik: str. 94 - 105, a następnie wykonać wszystkie zadania w zeszycie ćwiczeń na stronach  66 - 67. Uwaga: z tego działu nie piszemy sprawdzianu.

 

Lesson, 29th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: Get culture! Transport in London. (Transport publiczny w Londynie - elementy kultury.)

 

Przeczytaj tekst na stronie 106 podręcznika - sprawdź nowe słowa w słowniczku multimedialnym www.diki.pl  i wpisz je do zeszytu wraz z polskim tłumaczeniem.

 

Następnie wykonaj zadanie 2 na stronie 107 w podręczniku - pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie. Zadanie należy wykonać na podstawie przeczytanego tekstu - odpowiedź na pytania:

When was the first Tube station open? (Kiedy została otwarta pierwsza stacja metra?)

What do we call stations that people don’t use? (Jak nazywamy stacje, których ludzie nie używają?)

What do people usually leave on Tube trains? (Co ludzie zazwyczaj zostawiają w metrze?)

Why did people sleep in Tube stations during World War II? (Dlaczego ludzie spali w metrze podczas II wojny światowej?)

 

That’s all for this week. See you online on Monday! Bye.

 

Historia:

Temat: Społeczeństwo średniowiecza - utrwalenie wiadomości.

(2 lekcje)

  1. Przeczytaj Podsumowanie działu V – podręcznik str. 158.
  2. W zeszycie pisemnie wykonaj zadania 1, 6, 7 i 8. Pozostałe zadania wykonaj ustnie.
  3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania Sprawdź czy potrafisz, str. 86-87.
  4.  Sprawdź swoją wiedzę o średniowiecznym społeczeństwie rozwiązując quizy:

 https://samequizy.pl/wielki-test-o-sredniowiecznym-spoleczenstwie/

 oraz

https://wordwall.net/pl/resource/442593/historia/spo%C5%82ecze%C5%84stwo-%C5%9Bredniowieczne

Zdjęcia zadań wykonanych w ćwiczeniu prześlij do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Biologia:

Temat: Sprawdź czy umiesz?

1. Sprawdź swoje umiejętności. Na str. 77 i 78 w zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia (bez ćw. 1) – pracuj samodzielnie.

2. Dla chętnych: zrób  w ćwiczeniach na str. 70 ćw. 3, 4, 5 oraz na str.73 doświadczenie biologiczne

Odeślij zdjęcia dzisiejszych ćwiczeń  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: W wilgotnym lesie równikowym.

1. Utrwal wiedzę o strefach klimatycznych i krajobrazowych wykonując ćwiczenia https://wordwall.net/pl/resource/710269/geografia/strefy-krajobrazowe-%c5%9bwiata

2. Obejrzyj prezentację https://www.edukator.pl/wilgotny-las-rownikowy,presentation,8953d4e69bf02e2bb98737bd0c2993c1266c7c34.html

3. W podręczniku przeczytaj tekst (str. 113-116).

4. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1, 2, 3 i 4 ze str. 68-69.

 

Religia:

Temat: Żyje Ewangelią we wspólnocie rodzinnej, kościelnej szkolnej i narodowej

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Temat: Kardynał Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

Zapraszam na e-katechezę.

https://view.genial.ly/5ea469bd8cfd990d7d81c05f/presentation-kardynal-wyszynski-prymas-tysiaclecia

 

Technika:

Wykonaj pracę wytwórczą ze str.40 “Ekologiczny stworek” z tworzyw sztucznych. Możesz wykonać swój własny ciekawy projekt. Wykonaj zdjęcie pracy i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Przypominam o zaległych pracach.

 

Muzyka:  

“ Orkiestry dęte”- piosenka.

Proszę przepisać z internetu tekst tej piosenki ( można wydrukować), następnie na you tubie posłuchać jej w wykonaniu pani Haliny Kunickiej. Proszę nauczyć się tej piosenki.

 

Plastyka:------

Informatyka:

Temat: Wstawianie ilustracji i tekstów do prezentacji multimedialnej (2 lekcje)

Na podstawie  e-booku Nowej Ery str.63-69 o tworzeniu prostych prezentacji i filmiku na stronie http://www.mamkomputer.info/power-point-tworzenie-prezentacji/ wykonaj cwiczenie 2 na str. 70 w Power Poincie lub w ściągniętym Libre Office Impress

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Uwaga

Prezentacja będzie na ocenę, ale jest to temat na dwie lekcje więc na jej zrobienie macie dwa tygodnie.

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

 

            Klasa VI

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski:

1. Temat :Poznajemy przypowieść biblijną o talentach.

2.Temat: Utrwalamy wiadomości o zaimku.

  • Korzystając z wiadomości z poprzedniego tygodnia wykonaj zad. 3 i 4 z podręcznika str. 229.

3. Temat: Dedykacja - ćwiczenia redakcyjne.

  • Zapisz w zeszycie krótką definicję dedykacji ( podręcznik str. 225) i wykonaj zad. 9 str. 225 w podręczniku.

Przypominam, że czekam na zadania od tych , którzy jeszcze nie wysłali , bo pracujecie na ocenę. W razie wątpliwości możecie do mnia pisać .

POZDRAWIAM

 

Matematyka:

  1. Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych – powtórzenie (2 lekcje)
  • W celu powtórzenia wyrażeń algebraicznych obejrzyjcie rozwiązania zadań ze strony 188-192 waszego podręcznika
    (cześć z nich mieliście ostatnio zrobić, sprawdźcie czy macie dobrze)
  • W ćwiczeniach  str. 94 cw.7, 8 i 9 oraz str. 95 ćw. 11 i 12 (odeślij str.94)

 

  1. Temat: Sprawdzenie nabytych umiejętności.

Wykonaj przykłady w zeszycie i wyślij zdjęcie z pełnym rozwiązaniem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych:
    1. sumę liczb a i b
    2. liczbę o 8 większą od x
    3. sumę kwadratów liczb m i n
  • Zredukuj wyrazy podobne:
    1. 12x – 15x + 8x – 6x + 3x
    2. 3 + 4a – 2 + 5a + a – 6
    3. -5z – 8 + 3z – 4z + 8 – 7z
    4. 2a – 3b + 4c – 2b + 4a – 5c + 6a
  • Oblicz wartości liczbowe wyrażeń:
    1. 3x – 7 dla x = 5
    2. a² + 5 dla a = -2
    3. 2y² – 3y dla y = 4

Wyślij zdjęcie (z pełnym rozwiązaniem) powyższych przykładów  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz str. 94 w ćwiczeniach.

Ostateczny termin 30 kwiecień!

 

Język angielski:

Witajcie :)
Subject: What a great film- wspaniały film

Dzisiaj dowiecie się czegoś więcej o polskiej kinematografii, zapoznajcie się z tekstem ze str.92 w waszym podręczniku ( jest to zadanie 2) , a następnie odpowiedzcie na pytania w zad. 3

-w zeszycie ćwiczeń zróbcie zadania ze str. 56 ( utrwalenie wiadomości z działu 6)

Subject:Where I live- miejsce zamieszkania

Zaczynamy nowy dział w którym poznacie słownictwo dotyczące domów mieszkalnych i lokalizacji. Pod tematem zapisujecie sobie słownictwo ze str. 95 zad.2 (niebieska tabela) oraz słownictwo z zadania 5 .

Czytacie  tekst na str.94

  • pliki dźwiękowe udostępnię na discord
  • w zeszycie ćwiczeń str.60 zróbcie zadanie 1,2 i 3

Pozostałe wytyczne na Discord Zapraszam ;) Życzę owocnej pracy.
Pamiętajcie o informacji zwrotnej o waszych postępach, wyślijcie na mojego maila  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
POZDRAWIAM

 

Historia:

Temat: Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski.

 (2 lekcje)

  1. Zapoznaj się z materiałami na temat powstania kościuszkowskiego - przeczytaj teksty, analizuj ilustracje, mapy.

https://epodreczniki.pl/b/kosciuszke-bog-pozwolil/PtugIdWxC

https://epodreczniki.pl/a/powstanie-kosciuszkowskie/Dvk6GhtFR

  1. Obejrzyj prezentację o  Tadeuszu Kościuszce i powstaniu

Uwaga!

Na wasze adresy e-mail wyślę karty pracy, możecie je wydrukować i wypełnić, a jeśli nie macie możliwości druku, wystarczy odpowiedzi do zadań zapisać w zeszycie.

Zdjęcia wykonanych zadań z kart pracy należy odesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Biologia:

Temat: Gady-kręgowce, które opanowały ląd.

Zapoznaj się z informacjami,  filmikami i zdjęciami ze strony https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v

Przeczytaj w podręczniku rozdział ze str.103-106

W zeszycie przepisz notatkę uzupełniając jedynie punkt 2 i 3:

1.Występowanie gadów

Gady żyją na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy. Są zwierzętami zmiennocieplnymi, więc wolą rejony o wysokiej temperaturze. Gdy temperatura otoczenia staje się za niska zapadają w stan odrętwienia. Większość gadów żyje na lądzie, ale niektóre są zwierzętami wodno-lądowymi

2.Przedstawiciele gadów (wymień 5 gatunków)

3.Budowa i przystosowanie gadów do życia na lądzie(przerysuj jaszczurkę zwinkę ze strony 104, podpisz części jej ciał i w skrócie je scharakteryzuj)

4.Oddychanie gadów

Gady oddychają wyłącznie przez gąbczaste płuca-o cienkich, silnie unaczynionych ścianach i licznych komorach, co zwiększa powierzchnię wymiany gazowej

5.Rozmnażanie się i rozwój gadów.

Gady rozmnażają cię na lądzie. Są to najczęściej zwierzęta jajorodne, u których występuje zapłodnienie wewnętrzne. Z jaj wylęga się potomstwo podobne do rodziców.

W ćwiczeniach Str. 85,86 i 87

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po dzisiejszej lekcji niczego nie musisz odsyłać.

 

Geografia:  -----

 

Religia:

Temat: Święty Wojciech - gorliwy apostoł.

 

Temat : Kardynał Stefan Wyszyński – Prymas Tysiąclecia.

 

Technika:

Temat: Rysunek złożeniowy i wykonawczy.

  • przeczytaj informacje i przeanalizuj rysunki na str. 41
  • napisz w zeszycie, co to jest rysunek złożeniowy i rysunek wykonawczy
  • notatkę wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , przypominam o zdjęciu zaległej pracy (świecąca kula)

 

Muzyka:

“ Prząśniczka”- pieśń Stanisława Moniuszki.

Proszę przepisać tekst tej pieśni z internetu, następnie posłuchać jej wykonania na youtubie. Proszę spróbować nauczyć się śpiewać ten utwór.

 

Plastyka:

Zwróć na coś uwagę - akcent kolorystyczny. https://epodreczniki.pl/a/zwrocic-na-cos-uwage---akcent-kolorystyczny/Dk6KHSEET

Proszę zapoznać się z tym materiałem.

 

Informatyka:

Informatyka jest w piątki więc w tym tygodniu jej nie macie.

 

Wychowanie fizyczne    

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

          

Klasa VII

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski

Temat: Uczymy się pisać rozprawkę. ( 2 godz)

  • Pooglądaj film pt. " Jak napisać rozprawkę?"
  • Przeczytaj poniższy tekst i zrób notatkę do zeszytu.
  1. Wstęp

Wstęp stanowi pierwszą część rozprawki, od niego należy rozpocząć pisanie rozprawki. W tej części powinno się sformułować:

  • tezę (twierdzenie), którą w dalszej części będziemy bronić lub udowadniać,
  • hipotezę (przypuszczenie), co do którego nie mamy pewności, zatem rozważamy je, by ostatecznie ocenić jego słuszność.

Oprócz zaprezentowania stanowiska autora, we wstępie powinno się również określić problematykę pracy.

  1. Rozwinięcie

Rozwinięcie to najbardziej obszerna część rozprawki. Powinna być bogata w argumenty i dowody popierające punkt widzenia autora. Jeśli mamy do czynienia z rozprawką z hipotezą, powinniśmy przeanalizować wszystkie argumenty „za” i „przeciw”. Każdy argument zasługuje na kilka zdań wyjaśniających, dodatkowo powinien go popierać pasujący przykład pochodzący ze źródła, np. zaczerpnięty z literatury.

Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie pracy od sformułowania argumentów, których prawdziwość potwierdza się w dalszej kolejności. Najlepiej oczywiście zacząć od tych najsilniej potwierdzających założoną tezę. Nie powinno być ich jednak zbyt wiele - zaleca się, by argumentów było około dwóch-czterech.

  1. Podsumowanie

W podsumowaniu powinny znaleźć się wnioski, sformułowane w taki sposób, by skłaniały odbiorcę do refleksji. Trzeba też uważać, by nie powtarzać tego, co było we wstępie. Jest to częsty błąd popełniany przez autorów, szczególnie jeśli chodzi o powielenie zawartej we wstępie tezy.

Podczas pisania rozprawki powinno się stosować określone słownictwo. Dzięki niemu łatwiej skomponować tę pisemną formę wypowiedzi.

Zwroty pomocne przy pisaniu rozprawki - przykłady:

Wstęp:

  • Warto się zastanowić nad tym, czy…
  • Czy prawdą jest, że...
  • Zamierzam skupić się na…
  • Na początku zastanowię się nad znaczeniem…
  • Problem, który chciałabym poruszyć…
  • Warto rozważyć…
  • Powszechnie sądzi się, że…
  • Celem moich rozważań jest…

Argumentacja:

  • Swoje rozważania zacznę od…
  • Punktem wyjścia do moich rozważań jest…
  • Podam jeszcze jeden przykład…
  • Chcę zaznaczyć, że…
  • Przejdę do kolejnego zagadnienia…
  • Z tego wynika, że…
  • Jest to jeden z dowodów…
  • Nie sposób nie zauważyć, że…
  • Wszystko wskazuje na to, że…
  • Należy nadmienić, że…
  • Jak wynika z przytoczonych argumentów (faktów, dowodów), …
  • Z uwagi na…
  • Zebrane tu przykłady potwierdzają …
  • Z tego również powodu…
  • Przywołajmy zatem kolejny przykład…
  • W świetle przedstawionych rozważań…

Zwroty, które podkreślenie subiektywizm wypowiedzi:

  • Sądzę, że…
  • Uważam, że…
  • Według mojej opinii…
  • Myślę, że…
  • Moim zdaniem…
  • Według mnie…

Zwroty zwiększające spójność:

  • toteż, czyli, zatem, bowiem
  • z jednej strony…, z drugiej strony zaś ...
  • jak wiadomo…
  • odnosząc się do…,
  • mianowicie…
  • nie tylko…, ale także…

Wprowadzanie cytatów, czyichś sądów, opinii:

  • Posłużę się tu przykładem z…, w którym mówi się o…
  • Podobne stanowisko w tej sprawie zajmuje…
  • Warto zwrócić uwagę również na opinię…
  • Podobnych dowodów dostarczają nam przykłady wypowiedzi…
  • Potwierdza to następujący fragment…
  • Świadczy o tym następujący cytat: …

Podsumowanie:

  • Podsumowując rozważania, stwierdzam, że…
  • Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że…
  • Wszystkie przedstawione przykłady wskazują/pozwalają sądzić, że…
  • Myślę, że powyższe przykłady dowodzą, że
  • Podsumowując,…
  • Na zakończenie warto więc…

 

Temat: Szkoła pisania- rozprawka.

W zeszycie ćwiczeń na s. 225- 230 rozwiąż następujące zadania: 1,2, 3,4, 5,6. Prześlij zdjęcia rozwiązanych zadań i notatki w zeszycie.

 

Temat: W pogoni za marzeniami. B. Leśmian "Dziewczyna".

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 189 wprowadzenie pt. "Magia świata" i wiersz B. Leśmiana "Dziewczyna".
  2. Wskaż charakterystyczne cechy budowy utworu (liczba strof, liczba sylab w strofach, rodzaj rymów, rytm). W jaki sposób budowa utworu łączy się z jego treścią?
  3. Podaj dwa symboliczne znaczenia muru przedstawionego w utworze Dziewczyna
  4. Wskaż w podanym fragmencie utworu dwa neologizmy. Wyjaśnij, jaką pełnią funkcję.  " Ale daremny był ich trud, daremny ramion sprzęg i usił! Oddali ciała swe na strwoń owemu snowi, co ich kusił!"
  5. Jaki typ wypowiedzi dominuje w utworze B. Leśmiana?
  6. Wyjaśnij, jaką funkcję w utworze B. Leśmiana mają zdania wykrzyknikowe.
  7. Udowodnij, że utwór B. Leśmiana to ballada. Sformułuj co najmniej trzy argumenty.
  8. Poniższy tekst przepisz do zeszytu.

Utwór składa się z dwudziestu dwuwersowych strof; każdy wers ma tę samą liczbę sylab (17); rymy są regularne, parzyste; utwór cechuje się także regularnym rytmem. Taka regularna budowa odzwierciedla rytm ciągłych uderzeń młotami w mur. Mur może symbolizować przeszkody w realizacji marzeń, trudności życiowe, wysiłek, a jego zburzenie – osiągnięcie zamierzonego celu. Występujące we fragmencie neologizmy to: usił, strwoń. Użyte neologizmy tworzą atmosferę niezwykłości, poetyckości, związanej z wyjątkowością wysiłków podjętych przez bohaterów. W utworze Dziewczyna dominują zdania wykrzyknikowe, które  podkreślają emocjonalne zaangażowanie w opowiadaną historię, oddają uczucia bohaterów.

 Utwór Bolesława Leśmiana to ballada, ponieważ:

– łączy w sobie cechy epiki (fabuła, narrator), liryki (wierszowana forma) i dramatu (wypowiedzi bohaterów informują o wydarzeniach);

 – łączy elementy realistyczne z elementami fantastycznymi;

– kreuje atmosferę niezwykłości, tajemnicy.

 

Matematyka:

  1. Temat: Sprawdzamy nabyte umiejętności

Wykonaj poniższe przykłady i wyślij pełne rozwiązania na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zad.1. Zapisz liczbę :

  1. a) 5 razy mniejszą niż k
  2. b) o 7 większą od różnicy liczb a i b
  3. c) o 3 większą od liczby 2 razy większej od sześcianu liczby a.

 

Zad.2.Wykonaj redukcję wyrazów podobnych:

  1. a) 3x – 8xy + 4 – 2 x + 4xy - 1 2
  2. b) (2a – 5b) + (7 – 3a – 2b)
  3. c) (- 4a + 7b – 1) – (2a + 3b – 1)

 

Zad.3. Oblicz wartość liczbową wyrażenia:

  1. a) 1,5a + 8 dla a =-2
  2. b) 4(5y + 1)(1 – 5y) – 5(4x +1)(1 -4x) dla x = -1 i y = 0,1

 

 Zad.4.Zapisz w postaci sumy algebraicznej:

  1. a)-3x (3 -x)
  2. b) (1 - 2c)(2c – 6)
  3. c)(-2a + b)(3b + 1 2a)

 

Zad.5. Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:

  1. a) 6xy – 3xy
  2. b)2xyz – 4xy + 6x

 

  1. Temat: Równania z jedną niewiadomą (2 lekcje)
  • Przeczytaj informacje z podręcznika str.167 z przykładami
  • Obejrzyj przykłady

https://pistacja.tv/film/mat00382-liczba-spelniajaca-rownanie?playlist=281

https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-tresci-prostych-zadan-za-pomoca-rownan/D2fs2mq4m

  • W zeszycie Str. 168 zad 1, 3, 4

Wyślij zdjęcie (z pełnym rozwiązaniem) przykładów z  pierwszej lekcji (5 zadań) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 28 kwietnia!

 

Język angielski:

Hello everyone! It’s time for English, so let’s start.

Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę się ze mną skontaktować przez learnonline@interia.pl

Jednocześnie przypominam o obowiązku nadrobienia zaległości i o systematycznej pracy, ponieważ 15-go maja piszecie test z działu 8.

 

Lesson, 27th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: Will for future predictions. (Użycie czasu przyszłego do wyrażanie przewidywań.)

 

Proszę sobie wpisać do zeszytu notatkę dotyczącą czasu przyszłego:

 

Future Simple to czas przyszły prosty. Używamy go do wyrażenia: obietnic, próśb, decyzji podjętych w chwili mówienia (spontanicznych) oraz wyrażania przewidywań i przypuszczeń na podstawie naszej własnej opinii.

Operatorem w tym czasie jest will; występuje w takiej samej formie dla wszystkich osób. Można je skracać:

will = ‘ ll

 

Budowa zdania twierdzącego:

I/you/he/she/it/we/you/they + will + czasownik (w I formie) + reszta

  1. I will help you. = I’ll help you. (Pomogę Ci.)

 

Budowa zdania przeczącego:

I/you/he/she/it/we/you/they + will not (= won’t) + czasownik (w I formie) + reszta

  1. I will not help you. = I won’t help you. (Nie pomogę Ci.)

 

Budowa pytania ogólnego i krótkiej odpowiedzi:

Will + I/you/he/she/it/we/you/they + czasownik (w I formie) + reszta

  1. Will you help me? (Pomożesz mi.)

Yes, I will. / No, I won’t. - zauważ, że w krótkiej odpowiedzi twierdzącej ostatnim wyrazem operator (will), a w odpowiedzi przeczącej forma przecząca tego operatora (won’t)

 

Budowa pytania szczegółowego i długiej odpowiedzi:

Zaimek pytający (What, How..) + will + I/you/he/she/it/we/you/they + czasownik (w I formie) + reszta

  1. How will you learn? (Jak będziesz się uczył?) - na takie pytanie odpowiadamy pełnym zdaniem

I will learn with my friends. = I’ll learn with my friends. (Będę się uczył z przyjaciółmi.)

 

Przysłówki częstotliwości: at + godzina (np. at 7 o’clock, at 10:30, at 8 a.m., at 9 p.m.), tomorrow (jutro), next week/month/year (w przyszłym tygodniu/miesiącu/roku), in 2 days/5 hours (za 2 dni/5 godzin), in the nearest future (w najbliższej przyszłości), later (później), soon (wkrótce).

 

Pod notatką proszę podać własne przykłady czasu Future Simple dotyczące Was samych lub innych osób - ułóż 2 zdania twierdzące, 2 zdania przeczące, 2  pytania ogólne i 2 krótkie odpowiedzi. Następnie wykonaj 2 wybrane zadania z zeszytu ćwiczeń - str. 90.

 

Lesson, 29th April 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |

Subject: First job - reading. (Pierwsza praca - odbiór tekstów czytanych.)

 

Przeczytaj tekst na stronie 97 podręcznika i wpisz do zeszytu nowe (dla Ciebie) słowa wraz z ich polskim tłumaczeniem. Poniżej wpisz i przetłumacz słówka z ramki (zad.4). Użyj słowniczka z podręcznika (str. 103) lub słownika multimedialnego np. www.diki.pl

Wykonaj zadanie 3 (str.97) do zeszytu, zadanie jest związane z przeczytanym tekstem - zdecyduj czy zdania od 1-6 są prawdziwe (true), fałszywe (false) czy może nie ma takiej informacji w tekście (doesn’t say). Wybierz poprawną odpowiedź:

In the writer’s opinion famous people don’t know about normal people’s lives. (Zdaniem pisarza znani ludzie nie wiedzą nic o życiu normalnych ludzi.) T / F/ DS

Johnny Deep sold the writer a pen. (Johnny Deep sprzedał pisarzowi długopis.) T / F / DS

JLo’s mother helped her get a job. (Mama Jennifer Lopez pomogła jej zdobyć pracę.) T / F / DS

  1. K. Rowling taught English when she was younger. (Rowling uczyła angielskiego, gdy była młodsza.) T/F/DS

Brad Pitt once had a very unusual job. (Brad Pitt wykonywał kiedyś bardzo nietypowy zawód.) T/F/DS

The writer is sure the waitress in his local cafe will become a film star. (Pisarz jest pewien, że kelnerka z jego lokalnej kawiarnii zostanie gwiazdą filmową.) T/F/DS

 

That’s all for this week. See you online on Monday! Bye.

 

Język niemiecki:

28.04.2020

Guten Morgen Meine Schüler! :-)

 

Thema: Imperativ  / Tryb rozkazujący

Tryb rozkazujący w języku niemieckim tworzymy od:

2 os. L. poj, 2 os. L.mn, 3 os l.mn, 1 os. L.mn ( zajmiemy się tylko 3 pierwszymi) Bez czasowników zwrotnych. Grzeczniej będzie, jeśli dodamy do czasownika „bitte” ☺

Zapisz do zeszytu:

-2 osoby liczby pojedynczej, gdzie redukujemy zaimek osobowy du, oraz końcówkę czasownika -st

 

du machst – Mach (bitte)! (zrób proszę) du schreibst einen Brief – Schreib (bitte) einen Brief!

(napisz proszę list)

♦ przy czasownikach, których temat (część czasownika przed końcówką czasownika) kończy się na -t, -d, -m, -n,  w 2. osobie liczby pojedynczej dodajemy-e

arbeit – en (temat kończy się na –t)

du arbeitest – Arbeite! (pracuj) du redest – Rede ! (rozmawiaj) du öffnest – Öffne! (otwieraj)

♦ przy czasownikach rozdzielnie złożonych obowiązuje ta sama zasada- opuszczamy du, oraz końcówkę -st, a przedrostek czasownika zostanie na końcu zdania:

Du machst das Fenster auf – Mach (bitte) das Fenster auf! (otwórz proszę okno)

Du räumst das Zimmer auf – Räum (bitte) das Zimmer auf! (posprzątaj pokój)

 

-2 osoby liczby mnogiej, gdzie redukujemy zaimek osobowy ihr

ihr macht – Macht! (róbcie) ihr schreibt einen Brief – Schreibt einen Brief ! (napiszcie list)

♦ przy czasownikach rozdzielnie złożonych obowiązuje ta sama zasada- opuszczamy zaimek osobowy,

Ihr macht das Fenster auf- Macht das Fenster auf ! (otwórzcie okno)

Ihr räumt das Zimmer auf– Räumt das Zimmer auf! (posprzątajcie pokój)

 

- 3 osoby liczby mnogiej, w formie grzecznościowej Sie (Pan, Pani, Państwo) tryb rozkazujący

tworzymy przestawiając czasownik na pierwsze miejsce w zdaniu:

Sie lernen Deutsch – Lernen Sie Deutsch! (Proszę uczyć się niemieckiego)

Sie schreiben einen Brief. – Schreiben Sie einen Brief.!(Proszę napisać list.)

♦ przy czasownikach rozdzielnie złożonych obowiązuje ta sama zasada- czasownik przestawiamy na początek zdania, a przedrostek czasownika zostawiamy na końcu zdania:

Sie machen das Fenster auf. – Machen Sie das Fenster auf.! (Proszę otworzyć okno)

Sie räumen das Zimmer auf. – Räumen Sie das Zimmer auf! (Proszę posprzątać pokój)

Tworzenie trybu rozkazującego czasowniki nieregularne ze zmianą samogłoski rdzennej

 

W przypadku czasowników nieregularnych, w których samogłoska rdzenna w 2. osobie liczby pojedynczej ulega zmianie z e na ie lub i tryb rozkazujący tworzymy w ten sam sposób jak przy czasownikach regularnych, zachowując zmianę samogłoski.

nehmen - du nimmst – Nimm! (weź)

essen - du isst – Iss! (jedz) redukujemy tylko -t!

lesen- du liest – Lies! (czytaj) redukujemy tylko -t!

geben - du gibst – Gib! (daj)

Przy czasownikach, w których samogłoska rdzenna zmienia się w trybie oznajmującym 2. osoby liczby pojedynczej z a na ä tryb rozkazujący tworzymy bez Umlautu:

fahren - du fährst nach Deutschland – Fahr nach Deutschland! (jedź do Niemiec)

laufen - du läufst schneller als er – Lauf schneller als er! (biegnij szybciej od niego)

schlafen - du schläfst zu lange – Schlaf nicht so lange! (nie śpij tak długo)

 

Czasownik haben i sein tworzą tryb rozkazujący w sposób nieregularny, warto nauczyć się tej odmiany na pamięć:

haben / sein

Hab! miej  / Sei! bądź

Habt! miejcie  / Seid! bądźcie

Haben Sie! Proszę mieć /  Seien Sie! proszę być

Możecie jeszcze obejrzeć filmik ( 1 os l.mn możecie pominąć) i poćwiczyć w praktyce☺

https://niemiecki.ang.pl/gramatyka/tryb_rozkazujacy?fbclid=IwAR2RyInNM1nXAkoZUEH1HCVOis8e0u0bFMt4HH71_mlmKMK0UL8BW3V8uNU

 

Język niemiecki:

https://quizlet.com/_8biebf?x=1qqt&i=2b87i0

 29.04.2020

Thema: Gabi, kauf bitte ein !

Na ostatniej lekcji poznaliście zasady tworzenia trybu rozkazującego. Dzisiaj trochę praktyki.

Zapisz do zeszytu:

Ich habe Durst- Chce mi się pić

Ich habe Hunger- Jestem głodna

I.Zad.1 str.92 Posłuchaj i powtórz( nagrania na docwiczenia.pl) a następnie wykonaj ustnie zad.2 i 3

II.Wykonaj zad.4 , napisz w zeszycie zdania z podanymi czasownikami we właściwej formie trybu rozkazującego.

Zadanie dodatkowe: Wykonaj zad.6 i 7 str.93 Odpowiedzi proszę napisać w wordzie a następnie wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Historia:  

Temat: Zmiana władzy  w Rosji – rewolucja lutowa i październikowa.

(2 lekcje)

  1. Zapoznaj się z materiałami na stronach:

https://epodreczniki.pl/a/gwaltowny-koniec-pewnego-swiata-rosja-w-1917-roku/DiDS5u2of

  1. W zeszycie sporządź notatkę na temat rewolucji w Rosji w 1917r. (w punktach),

możesz skorzystać ze strony https://www.e-historia.com.pl/73-szkola-podstawowa-notatki-z-historii-szkola-podstawowa-notaki-historia-szkola-podstawowa-historia-notatki-szkola-podstawowa/historia-notatki-z-historii-dla-szkoly-podstawowej-historia-szkola-podstawowa/klasa-7/849-5-3-rewolucje-w-rosji

  1. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania (str.78-79).

 

Biologia:

  1. Temat: Ośrodkowy układ nerwowy.

Przeczytaj temat z podręcznika str.177-180 oraz zapoznaj się z tematem https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DU2EodONh Wykonaj znajdujące się na końcu lekcji zadania interaktywne.

W zeszycie w punktach zapisz:

1.Budowa ośrodkowego układu nerwowego

Ośrodkowy układ nerwowy składa się z

A)mózgowia, którego elementami są:

      a)mózg złożony z dwóch półkul. W jego budowie można wyróżnić dwie warstwy:

              -istotę szarą, która tworzy korę mózgu, nadrzędny ośrodek kontroli

              -istotę białą, która przewodzi impulsy między częściami mózgu

      b)móżdżek złożony z dwóch półkul

      c)pień mózgu.

B)rdzenia kręgowego (przerysuj rysunek ze str. 180 i podpisz istoty i opony)

2.Funkcje składowych mózgowia:

  1. a) funkcje mózgu
  2. b) funkcje móżdżku
  3. c) funkcje pnia mózgu (w każdym punkcie a-c wymień przynajmniej 3 funkcje każdego z elementów ośrodkowego układu nerwowego)

W ćwiczeniach str. 90 i 91 ćw. 1, 2, 3

 

  1. Temat: Mapa mózgu

W zeszycie ze str. 179

  1. Mózg składa się z dwóch półkul, od dominacji jednej z nich zależą nasze zdolności (przy każdej półkuli wypisz za co odpowiadają)

a)lewa półkula

b)prawa półkula

  1. Kora mózgu (czyli nadrzędny ośrodek kontroli) dzieli się na płaty, w których mieszczą się komórki odpowiedzialne za określone funkcje.

Przerysuj ze str. 179 mapę mózgu, podpisz płaty i wymień funkcje, za które odpowiadają.

W ćwiczeniach - str.91 ćw. 4 i5

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia:

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

  1. Dokładnie zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DKjGKWrpH, szczególnie  zwróć uwagę na treści zawarte w Podsumowaniu, przepisz do zeszytu pojęcia ze słowniczka. Wykonaj ćwiczenia interaktywne, zwłaszcza  ćwicz. 2, 4, 5 i 7. Nie przepisuj ich do zeszytu.
  2. W zeszycie ćwiczeń uzupełnij temat, str. 84-85. Do zeszytu przepisz Zapamiętaj ze str. 85.

 

Fizyka:

  • Temat: Swobodne spadanie ciał.

Pomoce: podręcznik str. 174, strona: epodreczniki.pl

Proszę zapoznać ze zrozumieniem się z treścią:

https://epodreczniki.pl/a/dlaczego-jablko-spada-na-ziemie/DJLbURUs9

film:

(12”)

Nowe pojęcia:

- przyspieszenie ziemskie g

- czas swobodnego spadania

- spadek swobodny jest ruchem jednostajnie przyspieszonym

proszę wykonać Ćwiczenia 1-5.

Zadanie domowe:

Podręcznik, strona 178. zad 4. – będzie ocena (może)

wysłać - wiecie gdzie… ;-)

 

Chemia:

Temat do realizacji bieżącej: „Zanieczyszczenia powietrza i jego ochrona” – temat na 28.04

Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze strony internetowej:

https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T- polecam, dużo ciekawostek. ciekawe filmy i na zakończenie test on-line, w którym można się sprawdzić

Treści obowiązujące (notatka):

Podział zanieczyszczeń powietrza ze względu na stan skupienia na stałe (pyły), ciekłe (aerozole) i gazowe. Jakie substancje stanowią główne zanieczyszczenia powietrza – nazwy i wzory tych substancji (wzory tych, które poznaliśmy, czyli np. tlenków węgla, siarki czy azotu))

Przyczyny zanieczyszczeń powietrza:

- naturalne (erupcja wulkanów, pożary  wywołane przyczynami naturalnymi, pyły wywiewane przez silny wiatr)

- antropogeniczne: transport i komunikacja (spaliny), przemysł (gazy i pyły powstałe w procesach produkcyjnych), energetyka (produkty spalania paliw kopalnych), życie codzienne (ogrzewanie mieszkań piecami, palenie papierosów, wypalanie traw, palenie ognisk, palenie śmieci, nieodpowiednie składowanie śmieci, nadmierna konsumpcja dóbr), rolnictwo (nadmierne nawożenie pól, jałowienie gleb, wycinka drzew i krzewów, zwiększanie powierzchni upraw przemysłowych).

Skutki zanieczyszczenia powietrza:

- charakterystyka dziury ozonowej (czym jest i jakie pełni funkcje ozonosfera?, co to jest dziura ozonowa?, czym jest spowodowana?, jakie są skutki dla człowieka istnienia dziury ozonowej?).

- charakterystyka efektu cieplarnianego (co to są gazy cieplarniane? jakie gazy w największym stopniu przyczyniają się do ocieplenia klimatu? jakie skutki powoduje ocieplanie się klimatu? jak temu zapobiegać?).

- smog (czym jest i jakie są przyczyny powstawania smogu?, jakie skutki wywołuje dla zdrowia ludzi?, jak postępować żeby ograniczyć smog i jak się przed nim zabezpieczyć?).

- kwaśne opady (charakterystyka)

Zapobieganie zanieczyszczeniu powietrza:

- jakie działania powinno się podejmować, aby ograniczyć zanieczyszczenia powietrza?

 

Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w jednym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30 kwietnia 2020

Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, temat i data lekcji.

 następna lekcja: 5 maja

 

Religia:

Temat: Św. Benedykt i jego reguła

 

 Temat Schizma Wschodnia

Zapraszam na e-katechezę

 

Muzyka:

“Życzenia”- pieśń polska do muzyki F. Chopina.

Proszę przypomnieć sobie słowa i wykonanie tej pieśni.

 

Plastyka:

Realizm- między sztuką a prawdą codzienności. https://epodreczniki.pl/a/obiektywny-obraz-swiata/D15sr2QR0

Proszę zapoznać się z tym materiałem i zrobić notatkę do zeszytu.

 

Informatyka:

Temat: Formatowanie tekstu

  1. Przeczytaj w ebooku o formatowaniu tekstu na str. 179-181
  2. Wykonaj ćwiczenie 8 i 9 na str. 179 i 180
  3. Plik ze zrobionymi ćwiczeniami wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (do końca tygodnia)

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Wybierasz pracę, czy szkołę?

Zapoznajcie się proszę z filmem

Spróbujcie odpowiedzieć sobie na kilka pytań

  1. zastanów się co najbardziej lubisz robić - wykonywać?
  2. popatrz na swoje oceny - zastanów się jaki przedmiot lubisz najbardziej i dlaczego - to są Twoje zdolności
  3. wykonaj test inteligencji wielorakiej

test  https://brieftip.pl/test-inteligencji-wielorakiej-rodzaje-…/

obejrzyj również film 

  1. pomyśl, jaki kierunek kształcenia jest dopasowany do Twoich zdolności i umiejętności... czy będzie to LO, B1, a może T? zastanów się w jakiej szkole chciałbyś być.

W razie pytań proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa VIII

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski :

Temat: Bogactwo wyrazów. Wyrazy rodzime i zapożyczone.

  1. Przeczytaj w podręczniku na s.275 wiadomości na temat wyrazów zapożyczonych.
  2. Przepisz  poniższy tekst do zeszytu.

Zapożyczenia są jednym ze sposobów wzbogacania słownictwa.  Nadużywanie wyrazów obcego pochodzenia może jednak zubażać nasz język.  Nie należy nadużywać słów obcego pochodzenia, zwłaszcza gdy istnieje polski zamiennik takiego wyrazu- chodzimy do sklepu, a nie do marketu, robimy zakupy, a nie shopping. Zawsze warto zastanowić się, czy istnieje polski zamiennik wyrazu zapożyczonego.  Dużą liczbę zapożyczeń z języka angielskiego można zaobserwować w takich dziedzinach życia jak technologia, gospodarka.

  1. Korzystając ze Słownika wyrazów obcych lub zasobów Internetu, wyjaśnij znaczenie podanych słów.
  • antrakt –
  • foyer –
  • haiku –
  • niuans –
  • sprint –
  1. Zastanów się i zapisz wyrazy obce, których używasz najczęściej. Spróbuj wskazać polskie zamienniki stosowanych przez ciebie zapożyczeń.

         Zapożyczenia                                                              Wyrazy rodzime

.......................................                                         ........................................

........................................                                       ...........................................

.........................................                                     ............................................

  1. W podręczniku na s.275-276 rozwiąż zadania:1,3,4.

 

Temat: Odkrywanie nowych horyzontów świata i duszy. A. Budnik "Wywiad bez cenzury: Łukasz Supergan".

  1. Przeczytaj w podręczniku na s.181- 183 tekst A. Budnika "Wywiad bez cenzury: Łukasz Supergan".
  2. Odszukaj w słowniku języka polskiego definicję słowa cenzura. Następnie wyjaśnij znaczenie tytułu wywiadu Andrzeja Budnika Wywiad bez cenzury: Łukasz Supergan.

Cenzura .......................................

Wywiad bez cenzury ...............................................

  1. Określ korzyści wypływające z podróżowania.

Korzyści duchowe..............................

Korzyści umysłowe ......................................

Uczucia/ emocje wyzwolone przez podróżowanie ..........................................

Doświadczenie zdobywane w trakcie podróży........................................

Inne korzyści .............................................

  1. Wybierz tezę, która jest zgodna z twoim przekonaniem. Zapisz uzasadniające ją argumenty.

Lepiej jest podróżować samotnie, ponieważ...................................................

Lepiej podróżować w grupie, ponieważ ...............................................

 

Temat: Szkoła pisania- wywiad.

W zeszycie ćwiczeń na s.200- 206 rozwiąż zad.1,2,3 i 4.

 

Temat: Trudna decyzja. Ursula Le Guin "Czarnoksiężnik z Archipelagu".

  1. Przeczytaj w podręczniku na s.177-180 tekst Ursuli Le Guin "Czarnoksiężnik z Archipelagu".
  2. Zwróć uwagę na wartości, jakie cenili Ogion oraz Ged.

Ogion: mądrość, cierpliwość, pokora;

Ged: magia, umiejętności czarnoksięskie.

  1. Wyjaśnij, co Ogion zaproponował Gedowi w związku z dalszą nauką.
  2. W zeszycie zapisz odpowiedzi na poniższe pytania.

Dzięki czemu Ged mógł wejść do szkoły magów?

Jak mieli na imię dwaj koledzy Geda?

Jakim imieniem zwracał się jeden z nich do Geda?

Dlaczego na pagórku Roke czary miały największa moc?

Dlaczego Jasper prowokuje Geda, co chce tym osiągnąć?

Na czym miała polegać rywalizacja chłopców?

 

Matematyka:

Temat1: Objętość- jednostki, zamiana. https://epodreczniki.pl/a/objetosc-figury-jednostki-objetosci/D2j856Wb9

  • Proszę przypomnieć sobie graf dotyczący jednostek objętości i poćwiczyć zamianę z mniejszych na większe i odwrotnie.

Temat2: Objętość prostopadłościanu- wiadomości wstępne. https://epodreczniki.pl/a/objetosc-prostopadloscianu/D1HufllvV

Temat3:  Objętość prostopadłościanu- rozwiązywanie zadań. Podręcznik str. 102/ zadania 8,9,10.

 

Język angielski:

Good morning, everyone. We have only two lessons this week, so let’s start!

Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę się ze mną skontaktować przez learnonline@interia.pl

Jednocześnie przypominam o obowiązku nadrobienia zaległości i o systematycznej pracy, ponieważ 11-go maja poprawiacie test z mowy zależnej.

 

BARDZO WAŻNE: osoby, które jeszcze nie mają ocen z prezentacji proszone są o przygotowanie tego zadania według wskazówek zamieszczonych w e-mailu z 24-go kwietnia i przesłanie do sprawdzenia.

 

Lesson, 27th April | Ważne: Tej lekcji nie przesyłajcie. |

Subject: Irregular Verbs with Quizlet App. (Czasowniki nieregularne - ćwiczenia z Aplikacją Quizlet.)

 

Proszę zalogować się na konto klasowe w Aplikacji Quizlet i przejrzeć cały zestaw fiszek dotyczący czasowników nieregularnych, a następnie wykonać wybrane zadania sprawdzające.

https://quizlet.com/pl/496725300/czasowniki-nieregularne-flash-cards/

 

Lesson, 29th April

Subject: United in diversity - celebrating European Day. (Zjednoczeni w różnorodności - obchody dnia europejskiego.)

 

Powoli zbliżamy się do Dnia Europejskiego, który jest obchodzony 9 maja. My zrobimy sobie lekcję tematyczną dziś, ponieważ od maja realizujemy kolejne powtórki przed Egzaminem Ósmoklasisty i wtedy nie będzie na to czasu. Proszę sobie wpisać do zeszytu:

Celebrating European Day (on the 9th May) isn’t only about being a part of the European Union. We should look at it from a different perspective - we are a part of Europe and Poland is one of many countries that are situated on this continent. This is a day to remember that we (as a country) aren’t alone in the world and that we have something in common with other European countries. We are also different, but it’s not necessarily a bad thing, because we are unique in a way and we have our own identity - this is a basis on which we build our legacy. Also, we are a part of something much bigger than one country - we’re a part of a union, the European Union. And we are all united, united in diversity.

Obejrzyj filmiki:

Następnie zrób  krótką notatkę na temat UE (na podstawie tych filmików)  w języku angielskim i prześlij ją na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

That’s all for this week. See you online on Monday! Bye.

 

Język niemiecki:

28.04.2020

Thema: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5 ( na dwie lekcje)

Na dzisiejszej lekcji proszę wykonajcie  zadania utrwalające wiadomości z rozdziału 5. Udostępniam link, w którym są dwie grupy zadań. Osoby z numerem parzystym w dzienniku wykonują grupę A, a z numerem nieparzystym grupę B.

https://drive.google.com/open?id=16VOThVWfDjIZrIjEd6U9C8znsj2BYAZE

Zadanie najlepiej rozwiązywać jest w programie Acrobat Reader, który jest na większości komputerów. W zakładce plik, wybieramy OTWÓRZ, wybieramy konkretny plik PDF. Po otwarciu pliku wybieramy zakładkę NARZĘDZIA, a w niej opcję WYPEŁNIJ I PODPISZ. Po wybraniu tej opcji, dostajemy możliwość wstawiania odpowiedzi w postaci tekstów lub znaków do zaznaczania czy łączenia.

Ponadto przesyłam poradnik umożliwiający wpisywanie niemieckich znaków

https://niemieckasofa.pl/2016/01/jak-pisac-po-niemiecku-na-polskiej-klawiaturze/

Wypełnione zadania przesyłajcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 6.05

Mach`s gut! Powodzenia

 

Historia:   

Temat: Początki opozycji demokratycznej w Polsce.

  1. Obejrzyj animację PRL w pigułce
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku (str. 202 – 206).
  3. Zrób notatkę w zeszycie (w punktach – najważniejsze wydarzenia), możesz skorzystać ze strony https://www.e-historia.com.pl/122-szkola-podstawowa-notatki-z-historii-szkola-podstawowa-notaki-historia-szkola-podstawowa-historia-notatki-szkola-podstawowa/historia-notatki-z
  4. Uzupełnij temat w zeszycie ćwiczeń, str. 88-89.

Dla zainteresowanych:

dodatkowe informacje znajdziesz https://www.edukator.pl/opozycja-demokratyczna-polski-papiez-solidarnosc,709.html

 

Biologia:

Temat: Zależności pokarmowe

Obejrzyj lekcję na stronie https://epodreczniki.pl/a/zaleznosci-pokarmowe-w-ekosystemie/DEvAGg30I

Przeczytaj w podręczniku temat na str.121-123

W zeszycie

Wyjaśnij pojęcia z punktów 1-3:

1.Poziomy troficzne:

a)producenci-

b)konsumenci

c)destruenci-

2.Łańcuch pokarmowy-

3.Siec pokarmowa-

4.Skonstruuj trzy przykładowe łańcuchy pokarmowe, każdy łańcuch z innego ekosystemu

W ćwiczeniach str. 73 i 74 cw. 1 i 2

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po dzisiejszej lekcji niczego nie musisz odsyłać.      

 

Geografia:

Temat: Procesy urbanizacyjne w Ameryce.

  1. Skorzystaj ze strony http://geografia24.pl/procesy-urbanizacji-w-amerykach/ i zapoznaj się w materiałami – teksty, mapy, zdjęcia.
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku (str. 126-132).
  3. Uzupełnij temat w zeszycie ćwiczeń (str. 60-61).
  4. Do zeszytu przepisz Zapamiętaj ze str. 62 w ćwiczeniach.

Uwaga!

Na wasze adresy e-mail prześlę karty pracy, możecie je wydrukować i wypełnić, a jeśli nie macie możliwości druku, wystarczy odpowiedzi do zadań zapisać w zeszycie.

Zdjęcia wykonanych zadań z kart pracy należy odesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Fizyka:   

  • Temat: Fale dźwiękowe

Proszę zapoznać się z materiałem na stronie: podręcznik, strona 177.

Epodreczniki:

https://epodreczniki.pl/a/fale-dzwiekowe-jako-przyklad-fal-harmonicznych-cechy-dzwiekow-wysokosc-i-glosnosc/D1COrWyO7

Film:

Nowe pojęcia:

- prędkość dźwięku

- głośność

- zakres słyszalności (częstotliwość)

Proszę wykonać ćwiczenie 1.1 i 2

A na zadanie domowe strona 181 zadanie 1 i 2               

Wiecie gdzie wysłać… ;-)

 

Chemia:

Proszę o przygotowanie się z tematu: „Kwas metanowy i kwas etanowy – właściwości kwasów karboksylowych” – temat na 24.04 i 28 kwietnia (kontynuacja - dopisujecie datę)

Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe

https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---budowa/DpOlnp83W - rozdział 1 i 2.

https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe---wlasciwosci/D1CvnKVGd

https://chem24.pl/podrecznik-,10,141,Kwasy-karboksylowe

film w serwisie YouTube https://youtube/JMZvu0O16lI - proszę obejrzeć

W zeszycie proszę zapisać temat lekcji, omówienie budowy i właściwości kwasu metanowego, omówienie budowy i właściwości kwasu etanowego. Krótkie porównanie ich właściwości (podobieństwa i różnice).

  • Właściwości chemiczne obu kwasów (a na ich podstawie możemy stwierdzić, że inne kwasy  też mogą ulegać takim reakcjom): reakcja spalania całkowitego, reakcje spalania niecałkowitego – proszę zapisać równania reakcji.
  • Reakcje kwasu mrówkowego i octowego z metalami, tlenkami metali i wodorotlenkami (zasadami), np.:

2HCOOH  + 2Na  →  2HCOONa  +  H2

2HCOOH  + CaO  →  (HCOO)2Ca  +  H2O

HCOOH  + KOH  →  HCOOK  +  H2O

Dysocjacja jonowa kwasów.

  • Otrzymywanie kwasów; metanowego i etanowego w reakcjach utleniania metanolu i etanolu (fermentacja octowa etanolu)
  • Proszę opisać występowanie w przyrodzie tych kwasów oraz ich zastosowanie.

Proszę dodatkowo zrobić zadania:

  1. Dokończ równania reakcji. Pamiętaj o dobraniu współczynników!
  2. a) C3H7COOH +   KOH →
  3. b) C3H7COOH + O2    →
  4. Oceń prawdziwość zdań. Zakreśl kółkiem literę P jeśli są prawdziwe lub literę F jeśli są fałszywe.

Papierek wskaźnikowy w roztworze kwasu etanowego barwi się na niebiesko.

P

F

Kwasy ulegają reakcji zobojętniania.

P

F

Sole kwasu octowego to etaniany.

P

F

Odczyn wodnego roztworu kwasu octowego jest kwasowy.

P

F

Wszystkie kwasy ulegają dysocjacji jonowej.

P

F

W reakcji kwasów z metalami powstaje sól i woda.

P

F

Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w jednym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, temat i data lekcji.

Przedłużony termin przesyłania  do 30 kwietnia. Uczniowie, którzy przesłali mi wcześniej tę lekcję przesyłają tylko rozwiązanie zadań dodatkowych

Kolejna lekcja – 5 maja.

 

WOS:  

Temat: Cechy polskiego wymiaru sprawiedliwości.

  1. Obejrzyj animację o trójpodziale władzy
  2. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/wladza-sadownicza-w-polsce/D17DnRhi3 - przeanalizuj dokładnie teksty: Konstytucyjne zasady działania sądów, Gwarancje niezawisłości sędziowskiej oraz o sądach powszechnych, wojskowych i administracyjnych.
  3. Wykonaj ćwiczenia interaktywne 4 i 5. Wpisz je do zeszytu w całości. (Ćw. 4, zasada/prawo - wyjaśnienie oraz ćw. 5 – cały uzupełniony tekst).

Zdjęcia wykonanych ćwiczeń prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowe informacje i wyjaśnienia na temat sądów możesz znaleźć

https://www.e-historia.com.pl/51-notatki-z-historii/notatki-z-wiedzy-o-spoleczenstwie-zakres-rozszerzony/system-polityczny-rzeczypospolitej-polskiej/335-4-5-sady-i-trybunaly

 

EDB:

Proszę przygotować temat s. 109 - Inne groźne przypadki:

- zatrucia – objawy i I pomoc

- pomoc tonącym- objawy i I pomoc

- porażenie prądem – objawy i I pomoc

- ukąszenie- objawy i I pomoc

- użądlenie – objawy i I pomoc

 

Informatyka:

Temat: Wprowadzenie do programowania w języku C++

  1. Obejrzyj pierwszą lekcję programowania w języku C++
  2. Zgodnie z zamieszczoną w niej instrukcją zainstaluj program, z którego będziesz korzystał.

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po dzisiejszej lekcji niczego nie musisz odsyłać.

 

Religia:

Temat: Dzieło Soboru Trydenckiego

Na podstawie podręcznika uzupełniamy katy pracy

 

Temat ; Przyczyny i przebieg reformacji

Zapraszam na e-katecheze

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem – Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl

Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  -messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Wybierasz pracę, czy szkołę?

Zapoznajcie się proszę z filmem

Spróbujcie odpowiedzieć sobie na kilka pytań

  1. zastanów się co najbardziej lubisz robić - wykonywać?
  2. popatrz na swoje oceny - zastanów się jaki przedmiot lubisz najbardziej i dlaczego - to są Twoje zdolności
  3. wykonaj test inteligencji wielorakiej

test  https://brieftip.pl/test-inteligencji-wielorakiej-rodzaje-…/

obejrzyj również film 

  1. pomyśl, jaki kierunek kształcenia jest dopasowany do Twoich zdolności i umiejętności... czy będzie to LO, B1, a może T? zastanów się w jakiej szkole chciałbyś być.

 

W razie pytań proszę o kontakt:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.