Klasa I
Edukacja polonistyczna:
Poniedziałek:
- Przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego pt: “Jak na lato”- podręcznik str. 3, obejrzyj ilustrację i odpowiedz na pytania:
- Jaką porę roku przedstawia ilustracja?
- Na jaki kolor kwitną drzewa?
- Dokąd przyszły dzieci?
Odpowiedź napisz w zeszycie.
Wtorek:
- Przeczytaj drukowane litery alfabetu w podręczniku str. 4-5, odczytaj nazwy obrazków.
- Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 3-4.
Środa:
- Zapoznaj się z wierszem ludwika Jerzego Kerna pt: “Panie wietrze” - podręcznik str. 8.
- Przepisz do zeszytu zdania zakończone znakiem zapytania.
- Wykonaj polecenia w “Kartach pracy” str. 5-7.
Czwartek:
- Naucz się pięknie czytać wiersz Juliana Tuwima pt: “Dyzio marzyciel”- podręcznik str.10.
- Odpowiedz pisemnie na pytania:
- Kto jest bohaterem, a kto autorem wiersza?
- Gdzie znajduje się Dyzio?
- Czemu się przygląda?
- O czym marzy Dyzio?
- Czy jego marzenia mogą się spełnić?
- Wykonaj ćwiczenie 3 z podręcznika.
- “Karty ćwiczeń” str. 8.
Piątek:
- Podręcznik str. 12-13.
- “Karty ćwiczeń” str. 10-11.
Edukacja matematyczna:
Poniedziałek:
- Ćwicz pamięciowe mnożenie tabliczki przez 2 i 3.
- Napisz w zeszycie po 5 przykładów na mnożenie przez 2 i 3.
Wtorek:
- Ćwicz pamięciowe mnożenie tabliczki przez 4 i 5 w zakresie 20.
- Napisz po 3 przykłady w zeszycie.
Środa:
- Powtórz mnożenie pełnych dziesiątek w zakresie 100.
- Oblicz w zeszycie:
4 x 10 = 2 x 10 = 8 x 10 = 1 x 10 = 6 x 10 =
2 x 40 = 2 x 20 = 2 x 30 = 2 x 50 = 3 x 30 =
Czwartek:
- Ćwicz odczytywanie godzin na zegarze.
Piątek:
- Sprawdź swoje umiejętności matematyczne - podręcznik str. 87.
Edukacja przyrodnicza:
- Przeczytaj informację zamieszczoną w podręczniku na str. 9 i wykonaj ćwiczenia 4-6.
- Podręcznik str. 11.
- “Karty ćwiczeń” str. 9.
Edukacja społeczna:
- Podręcznik str. 6-7.
- “Karty ćwiczeń” str. 7 ćwicz. 6.
Edukacja plastyczna:
Wykonaj farbami pracę pt: “Chmury” ( możesz wykorzystać zdjęcia chmur pokazane w podręczniku na str. 11)
Edukacja muzyczna :
“Karty ćwiczeń” str. 89 - zapisz na pięciolinii podane dźwięki oraz dokończ pisanie półnut i ćwierćnut.
Edukacja techniczna :
- Przygotuj papier kolorowy, klej , nożyczki i blok.
- Podziel kartkę na cztery części.
- Wycinaj i przyklejaj ubrania odpowiednio do pogody i pory roku.
Język angielski:
Temat: Story time- czas na historyjkę
Otwórzcie podręcznik na str.48 i przyjżyjcie się historyjce.Powtarzamy pytanie Where’s Goofy? ( gdzie jest Goofy?) He is in the bathroom- on jest w łazience.
W zeszycie ćwiczeń na str. 48 macie do zrobienia 2 zadania ( nr.9 i 10) Zadanie 9 wymaga pomocy rodziców :) bo jest to zadanie na słuchanie i wasi rodzice przeczytają wam to zadanie, a wy ponumerujecie kolejno rysunki
- Where’s Goofy? He’s in the bedroom.
- Where’s Goofy? He’s in the bathroom.
- Where’s Goofy? He’s in the kitchen.
- Where’s Goofy? He’s in the living room.
Z zadaniem 10 poradzicie sobie samodzielnie :)
https://wordwall.net/pl/resource/962912/angielski/new-english-adventure-1-unit-6-house
https://learningapps.org/display?v=pm6gwtgnn20&fbclid=IwAR3SR167OMxSrtUjoIzUO85CzRryNl0HRgASyRrsvMDB_OdG-aMhcvG6edA ( te 2 linki pozwola wam jeszcze lepiej utrwalić sobie nazwy pomieszczeń w domu)
Kiedy już utrwalicie znajomość słownictwa zróbcie zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 49 zad.11 i 12 oraz zadania ze strony 47 ( wszystkie w zeszycie ćwiczeń) Jak będziecie mieć problem z zadaniem i rodzice nie będą umieli pomóc opuśćcie zadanie i ja je wyjaśnię jak tylko się zobaczymy :)
Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail
Religia:
Temat: Maryja naszą Matką i Królową
Wychowanie fizyczne:
Informatyka:
Baltie
Zadanie 1. Budowanie
W trybie Budowanie wybuduj domek jak na rysunku. Przedmioty do wybudowania domku weź z banku nr 0.
Zadanie 2. Czarowanie – sterowanie i powtarzanie
Wejdź do trybu Czarowanie. Z pomocą czarodzieja posadź po lewej stronie drzewko, a po prawej płotek.
Wskazówki: Do sterowania Baltiem służą przyciski:
. Czarodziej zawsze wyczarowuje przedmiot przed sobą.
Jeśli czarodziej ma wyczarować ten sam przedmiot kilka razy, wystarczy kliknąć przycisk Wyczaruj ostatni .
Zadanie 3. Programowanie – budowanie domku
Wejdź do trybu Programowanie/Nowicjusz.
Utwórz program, w którym Baltie wybuduje dom jak na rysunku.
Wskazówki: Polecenia (m.in. poruszanie się Baltiego) wybieramy z panelu poleceń, a przedmioty z banków przedmiotów.
Pierwszy wiersz programu: .
Umieść na końcu programu przedmiot Czekaj , aby okno z wykonanym programem zamknęło się dopiero, gdy naciśniesz dowolny klawisz.
W zadaniach możesz wykorzystywać własne pomysły.
Uwaga:
Uczniowie posiadają program Baltie w wersji demo. Poniżej podany jest link do programu Baltie dla pełnej wersji.
Baltie - pełna wersja do pobrania: link: http:www.sgpsys.com/download/b3/b3_u_plk.zip
Klasa II
Zapraszam klasę 2 na zajęcia na Skype
Edukacja polonistyczna:
4.05. Temat: Moda na ekologię.
- posłuchaj wiersza “Nowa moda” i odpowiedz na pytania dotyczące wiersza
- wymień zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 33 - 34
5.05. Temat: Ważne rocznice.
- przeczytaj wiersz “Rocznica” na str. 40 w podręczniku i odpowiedz ustnie na pytania związane z wierszem ze str.41
- dowiedz się, co to jest rekonstrukcja historyczna i zinterpretuj treść obrazka
- zapisz w zeszycie daty i nazwy świąt majowych
- przeczytaj informację o homonimach na str.40 w podr., wykonaj zadania na str.35-36 w ćwicz.
6.05. Temat: Bez pracy nie ma kołaczy.
- przeczytaj opowiadanie “O pracy” na str. 42 w p. i napisz odpowiedzi na pytania w ćwicz. na str. 37
- wyszukaj w tekście przysłowia o pracy
- poznaj pojęcie “porównania”na str. 38 w ćwicz., wykonaj zadania na str. 37 - 38 w ćwiczeniu
- przeczytaj wiersz J. Brzechwy “Chrząszcz”
7.05. Temat: Majowe wędrówki.
- przeczytaj tekst przyrodniczy “Majówka w Polsce” na str. 44 - 45 w podr.
- odpowiedz ustnie na pytania 1-4 z podr.
- wykonaj zadania w ćwicz. na str. 39
- rozwijaj zdania na str. 40 w ćwicz.
8.05. Temat: Polska w Europie.
- przeczytaj informację o Europie na str. 46 - 47 w podr.
- ułóż ustną wypowiedź na temat europejskich i polskich krajobrazów na podstawie ilustracji
- określ miejsce Polski na mapie Europy, wymień państwa sąsiadujące z Polską
- wykonaj zadania w ćwicz. na str. 41 - 42
Edukacja matematyczna:
4.05. Temat: Mnożę i dzielę przez 7.
- poznaj tabliczkę mnożenia przez 7
- wykonaj zadania ze str.58 w podr., obliczenia zapisuj w zeszycie
- utrwalaj mnożenie i dzielenie przez 7 w ćwicz. na str.49
5.05. Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 8.
- poznaj tabliczkę mnożenia przez 8
- wykonaj zadania ze str.59 w podr., obliczenia zapisuj w zeszycie
- wykonaj zadania w ćwicz. na str. 50
6.05. Temat: Mnożę i dzielę liczby przez 9.
- poznaj tabliczkę mnożenia przez 9
- poznaj sposób obliczania na palcach
- wykonaj zadania 2-5 z podr.
- utrwalaj tabliczkę mnożenia przez 9 w ćwicz na str. 51
7.05. Temat: Dostrzegam własności tabliczki mnożenia.
- poznaj własności tabliczki mnożenia na str.61 w podr.
- utrwalaj te własności w ćwicz. na str. 52
8.05. Temat: Układam i rozwiązuję zadania tekstowe.
- rozwiąż zadania:
1. Janek miał 28 gier komputerowych. Ustawił je na 4 półkach, po tyle samo na każdej. Ile gier stało na jednej półce?
2. Dzieci porządkowały w świetlicy gry planszowe. Na trzech półkach ułożyły po 9 gier. Ile gier razem ułożyły dzieci?
3. Na parkingu stało 7 samochodów osobowych i 9 motocykli. Ile kół miały te pojazdy?
4. W sadzie rosło 6 rzędów jabłoni, po 8 drzew w każdym rzędzie i 4 rzędy grusz, po 8 w każdym rzędzie.Ile drzew rosło razem?
- ułóż zadania do formuły matematycznej: 6x4= 8x9= 42:7= 36:4=
Edukacja przyrodnicza:
Temat: Szanujemy nasze symbole narodowe: barwy narodowe i flaga państwowa.
- obejrzyj filmik
Temat: Miejsca w Polsce atrakcyjne turystycznie.
- obejrzyj filmik
Edukacja techniczna:
Temat: Wykonujemy wiosenne drzewko.
- potrzebne materiały: rolka po ręczniku papierowym, płatki kosmetyczne, tekturka, farby
- pomaluj rolkę brązową farbą, natnij ją z dołu i z góry, dolną część przyklej do zielonej tekturki, górne nacięcia to konary, z płatków wytnij kwiatki, możesz pozostawić je białe lub pomalować na różowo, przyklej kwiatki do konarów i praca gotowa.
Edukacja muzyczna:
Temat: Posłuchaj piosenki o fladze
Edukacja plastyczna:
Temat: Praca techniką dowolną “Moja wymarzona majówka z rodziną”
Język angielski:
Temat: Opisywanie zwierząt
W podręczniku na stronie 42 w zad. 15 znajdziecie opis 4 zwierząt , przeczytajcie ten opis i dopasujcie do zwierzęcia o którym jest mowa.W zeszycie do j. angielskiego zapiszcie sobie zadanie 16 w ramce są słowa którymi należy uzupełnić opis tajemniczego zwierzęcia spróbujcie go narysować w zeszycie :)
Kolejne zadanie to projekt, chciałabym żebyście zrobili tzw. Filp book (książeczkę o niezwykłych zwierzętach)Przygotujcie sobie 4 prostokątne kartki ( format połowa kartki z zeszytu) na każdej kartce narysujcie 4 dowolne zwierzęta, ( tak żeby głowa była u góry kartki , tułów na środku kartki a nogi na dole kartki) pokolorujcie zwierzęta, a następnie ułóżcie kartki jedna na drugiej i zepnijcie spinaczem, lub zszywaczem , otrzymacie książeczkę którą należy przeciąć na 3 ( na str. 42 w podręczniku pokazane jest jak to zrobić ) Zdjęcia wykonanych książeczek prześlijcie na mój adres mailowy.
W zeszycie ćwiczeń robicie zadania z całego unitu 5 ( te które potraficie wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców) od str. 34 ( opuszczamy zadania z poleceniem posłuchaj)
Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail
Religia:
Temat: Maryja naszą Matką i Królową
Wychowanie fizyczne:
Zachęcam do ćwiczeń
https://drive.google.com/file/d/1ZGvYQxGi6kFZgxoGm-xSon1tRP-xDwox/view
Informatyka:
Ćwiczenia do wykonania według wzoru.
Ćwiczenie 1. Napisz i sformatuj tekst:(czcionka:Arial, wysokość czcionki:12)
Mały Książę wspiął się na wysoką górę. JEDYNYMI górami, które dotychczas znał, były sięgające mu do kolan trzy wulkany. Wygasły wulkan służył mu jako krzesełko.
„Z tak wysokiej góry jak ta - pomyślał sobie - zobaczę od razu całą PLANETĘ i wszystkich ludzi...”
Lecz nie zobaczył nic poza ostrymi skałami.
- Dzień dobry – powiedział na WSZELKI WYPADEK.
- Dzień dobry... Dzień dobry... Dzień dobry... – odpowiedziało
Ćwiczenie 2. (Zmień rodzaj i wielkość czcionki)
Źrenica oka to zwierciadło duszy i źródło mądrości. (Times New Roman 12)
Źrenica oka to zwierciadło duszy i źródło mądrości. (Impact 14)
Źrenica oka to zwierciadło duszy i źródło mądrości. (Arial 15)
Źrenica oka to zwierciadło duszy i źródło mądrości. (Courier New 11)
Źrenica oka to zwierciadło duszy i źródło mądrości.( Bookman Old 9)
Uwaga: Jeżeli w swoim komputerze nie masz takich czcionek, to można zastosować dowolną czcionkę.
Ćwiczenie 3. Formatowanie punktacji i numerowania.
- Styczeń
- 01.2020
- 01.2020
- Luty
6.02.2020
c. 18.02.2020 - ……
Uwaga: Proszę dokończyć zadanie z zastosowaniem numeracji i punktacji kolejnych miesięcy ( aż do grudnia), wybierając dowolne daty. Zadania zapisać w folderze klasa 2.
Klasa III
Widzimy się na Skype
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja przyrodnicza:
Język angielski:
https://learningapps.org/display?v=p21wut8uj20&fbclid=IwAR2D70H1HKfx3ewZiCtZPrjZDDXIYDsQU8Y3J8wyceQ0GdJF147QXSX4EGw zagrajcie w milionerów i przypomnijcie sobie słownictwo związane z czynnościami codziennymi :)
https://quizlet.com/pl/379016918/new-english-adventure-3-unit-6-flash-cards/ a pod tym linkiem znajdziecie zadania utrwalające słownictwo z obecnego rozdziału.
Przerysuj do zeszytu tabelę i uzupełnij ją , wpisz czynności które wykonujesz lub chciałbyś wykonywać w ciągu tygodnia, ujrzyj słów które już poznaliśmy .
What do you do on….
Monday Tuesday Wednesday Thursday Sunday |
( tutaj wpisujesz swoje czynności np go swimming, play football, play with my dog ) |
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania od początku działu str.42 zad. 1 i 2 str. 43 zad. 3 i 4
Życzę udanej pracy, a rodziców proszę o informację zwrotną jak Wasze dzieci pracują i uczą się języka w tym wyjątkowym okresie, czy potrzebujecie Państwo dodatkowej pomocy z mojej strony i czy chcielibyście coś zmienić w sposobie i zasobach materiałów jakie dostają Państwa dzieci. Jestem otwarta na sugestie :) mój mail
Informatyka:
Temat: Samodzielne opracowanie dokumentu tekstowego
- Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
- Włącz ebooka kl.3 i ze str. 104 wykonaj ćwiczenie 3 w dokumencie tekstowym
- Wykonaj ćwiczenia umieszczone na płycie ze strony 103
Odeślij (do piątku) ćwiczenie 3 ze str. 104 jako plik na adres
Religia:
Temat: Maryja naszą Matką i Królową
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Klasa IV
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
Temat: Urzekające rzęsy żaby Bożenki, czyli o rz i ż. (2 godz)
https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE
Do zeszytu proszę wpisać rozwiązania zadań: 4,5,10,11 i 12. Zachęcam też do próby rozwiązania pozostałych zadań, ale nie jest to obowiązkowe. :)
Temat: Mój pamiętnik. (2 godz)
https://epodreczniki.pl/a/moj-pamietniku/DrMkqy0CD
Rozwiąż zad. 1,2,3,4,5 i 6.
Temat: Piszę pamiętnik. Wczoraj po szkole spotkałem...
W zeszycie ćwiczeń na s. 35-36 rozwiąż zad. 64, 65,66, 67 i 68.
Matematyka:
Temat1: Co to jest pole figury?
https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/DFpcrJFkF
Temat2 i 3 : Jednostki pola- zamiana.
https://epodreczniki.pl/a/jednostki-pola-i-ich-zamiana/DYvaHQV94
Proszę zrobić krótką notatkę do zeszytu.
Temat4: Praca z zeszytem ćwiczeń. Strony 85,86, 87.
Język angielski: Good morning! Let’s learn English!
Proszę pracować systematycznie, a w razie pytań lub trudności pisać na:
Lesson, 4th May 2020
Subject: Unit 7 - Grammar and vocabulary test.
Dziś, zgodnie z zapowiedzią, napiszecie test z Rozdziału 7. Proszę sprawdzić pocztę e-mail i postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w otrzymanej wiadomości. Powodzenia! Good luck! You can do this!
Lesson, 6th May 2020
Subject: Welcome to Europe - European Day. (Witajcie w Europie - Dzień Europejski.)
Zbliżamy się do obchodów Dnia Europejskiego (9-go maja), w związku z tym dziś zrobimy sobie lekcję związaną z tym tematem.
Obejrzyj filmik na temat faktów dotyczących tego dnia:
A teraz zobacz, które państwa tworzą naszą europejską rodzinę:
Zastanów się nad tym jak wygląda miejsce Polski w Europie i wykonaj ilustrację: narysuj symbole narodowe naszego kraju, wybrany krajobraz / ciekawe miejsce, zabytek. Ilustrację podpisz: Poland in Europe (Polska w Europie), proszę również podpisać inne elementy obrazka (np. flag = flaga, godło= emblem, itd., możesz do tego użyć słownika np. www.diki.pl ). To zadanie prześlij na
Lesson, 8th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |
Subject: Sports - vocabulary.
Dziś zaczynamy nowy rozdział podręcznika - Rozdział 8! Na początek wysłuchaj piosenki:
Przepisz do zeszytu słownictwo z niebieskiej ramki podręcznika (str.109. zad.2) wraz z tłumaczeniem (użyj słownika: p. 117, Lesson 8.1. lub www.diki.pl ). Następnie przerysuj poniższą tabelkę.
GO (używamy mówiąc o sportach zakończonych na -ing) |
(PLAY (używamy do mówienia o sportach zespołowych, do uprawiania których potrzebna jest piłka lub inny przedmiot podawany między graczami) |
DO (używamy do mówienia o innych sportach i ćwiczeniach) |
swimming |
badminton |
taekwondo |
sailing |
tennis |
judo |
windsurfing |
table tennis |
karate |
ice-skating |
football |
kung-fu |
skiing |
basketball |
gymnastics |
snowboarding |
volleyball |
yoga |
roller skating |
golf |
aerobics |
cycling |
hockey |
exercise |
Pod tabelą wpisz: ride a bike - jeździć na rowerze, ride a horse - jeździć konno, run - biegać, jump - skakać, climb - wspinać się na drzewo, dive - nurkować
Na koniec dokończ zdania o sobie:
tutaj użyj tylko nazwy sportu np. basketball, bez czasowników go/play/do:
napisz jakie sporty lubisz - I like ……………
napisz jakich sportów nie lubisz - I don’t like …….
tutaj użyj go/play/do + nazwa sportu lub sama nazwa czynności wymienionych pod tabelą (np. jump):
napisz co potrafisz robić - I can …………..
napisz czego nie potrafisz - I can’t ……..
That’s all for now. See you online on Monday, bye!
Historia:
Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska.
1.W podręczniku zapoznaj się z tematem Józef Piłsudski i niepodległa Polska - przeczytaj tekst, przestudiuj infografikę, z Podsumowania tematu - przepisz do zeszytu punkt 2, 3 i 4.
2. Obejrzyj filmy animowane:
Józefa Piłsudskiego marzenia o niepodległości Polski
Szukanie sojuszników, tworzenie armii - Z albumu Dziadka
Technika:
Wykonaj makietę skrzyżowania. Możesz to zrobić według instrukcji na str. 58-59 w podręczniku lub według własnego pomysłu (możesz to zrobić na twardszej podstawie np. ze styropianu, możesz dodać budynki z różnych pudełek oklejonych papierem kolorowym i elementy przyrodnicze, aby stworzyć wrażenie prawdziwej ulicy). Zrób zdjęcie pracy i prześlij na adres
Przyroda:
07.05.2020r. środa Temat: Zdrowy styl życia.
- Przeczytaj tekst str,114-118
- Zapisz do zeszytu -To najważniejsze!
- Uzupełnij ćwiczenia str.73-74-75
08.05.2020r. czwartek Temat: Choroby którymi można się zarazić.
- Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.119-123
- Wykonaj notatkę do zeszytu -To najważniejsze!
- Wymień zasady higieny które zmniejszają ryzyko chorób przenoszonych droga oddechową zapisz w zeszycie.
Religia:
Temat: Maryja – Królowa Polski.
Muzyka:
Historia “ Mazurka Dąbrowskiego”. https://epodreczniki.pl/a/historia-mazurka-dabrowskiego/D1Gn4CuA1
Proszę się zapoznać z materiałem.
Plastyka:
Ważne wydarzenia historyczne w malarstwie polskim.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim---cz-1/DM0RGP31F
Proszę zapoznać się z materiałem.
Informatyka:
Temat: Edytowanie tekstu.
- Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
- Włącz ebooka kl.4 i na str.113-114 przeczytaj informację o zasadach edytowania tekstu.
- Wykonaj ćwiczenie 5.3 ze strony 115
Odeślij (do piątku) ćwiczenie 5.3 ze strony 115 jako plik na adres
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Klasa V
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
1.Temat:Utrwalamy zasady pisowni wyrazów .https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6.php?gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFexFVJkHhU9jtiLqvqmtHkgfh21ZOSRwlrkbBbucv3t3Rk1P9oZrKhQaAmnQEALw_wcB.php?gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFexFVJkHhU9jtiLqvqmtHkgfh21ZOSRwlrkbBbucv3t3Rk1P9oZrKhQaAmnQEALw_wcB Pod literami “ ó, u poszukaj tekst “ Sosna zwyczajna” - napisz dyktando a w zeszycie zapisz wyrazy, w których popełniłeś/łaś błąd. Ponieważ znacie moje kryteria oceny , to oceńcie się sprawiedliwie!
2.Temat: Słowa ponad regułami. https://epodreczniki.pl/a/slowa-ponad-regulami/DGXsiwpLY . Zacznij od wykonania zad.2. Następnie wysłuchaj recytacji wiersza W. Szymborskiej a następnie przeczytaj ze zrozumieniem wiersz” Odkrycie”. Do zeszytu zapisz oprócz zad. 2 także zad. 5 i 6 . W razie potrzeby skorzystaj z internetu (przy zad. 6), to jest temat na dwie lekcje.
3.Temat: Ustalamy zasady postępowania z bezpańskimi psami.R. Groński “Nos”
Przeczytaj wiersz ze zrozumieniem, określ tematykę i nastrój utworu, oceń zachowanie psa. Zapoznaj się z definicją ogłoszenia ( str.236 i 237) i zapisz wyjaśnienie tego pojęcia w zeszycie. Następnie wykonaj zad.7 i prześlij do zaliczenia na plus ( temat na dwie lekcje). POZDRAWIAM
Matematyka:
Temat1: Koło i okrąg- wiadomości wstępne.
https://epodreczniki.pl/a/kola-i-okregi/DPkdOsPJ5
Temat2: Figury przystające.
https://epodreczniki.pl/a/przystawanie-figur/D6BpA5zdQ
Proszę wykonać zadania dotyczące tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
Temat 3 i 4 : Powtórzenie wiadomości o figurach płaskich i ich własnościach.
https://epodreczniki.pl/a/powtorzenie-wiadomosci-o-figurach-plaskich/D1ASqficv
Język angielski: Good morning! Let’s learn English!
Proszę pracować systematycznie, a w razie pytań lub trudności pisać na:
Lesson, 4th May 2020
Subject: A summer trip to England - project. (Letnia wycieczka do Anglii - projekt klasowy.)
Dziś pracujesz nad projektem, który należy przesłać do oceny na
Lesson, 6th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |
Subject: European Day - listening. (Dzień Europejski - odbiór tekstów słuchanych.)
Już niedługo (9-go maja) będziemy obchodzić Dzień Europejski i z tej okazji zapraszam Cię na video podróż po Europie! Are you ready? Let’s go!
Zaczynamy piosenką, przypomnij sobie nazwy państw europejskich i ich stolice:
Zobacz, dlaczego Europa jest najczęściej odwiedzanym przez turystów kontynentem:
A teraz podziel się swoimi wrażeniami z video podróży i uzupełnij zdania:
I would like to visit ….. (wpisz nazwę kraju europejskiego, do którego chciałabyś/chciałbyś pojechać)
I would like to see …….. (wpisz zabytki / miejsca, które chciałbyś tam zobaczyć)
I think that this country is ….. (napisz jaki jest ten kraj np. great / amazing / cool / interesting)
Lesson, 8th May 2020 |Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |
Subject: Events and dates - vocabulary. (Wydarzenia i ich daty - wprowadzenie słownictwa.)
Zaczynamy nowy rozdział podręcznika - Rozdział 8! Proszę uczyć się systematycznie, ponieważ Wasza wiedza z tego materiału będzie testowana w formie odpowiedzi ustnej (szczegóły zostaną podane w najbliższych dniach w e-mailu do osób, które nie mają jeszcze oceny z odpowiedzi ‘przy tablicy’) oraz na SPRAWDZIANIE który napiszemy 27-go maja.
Odliczamy do sprawdzianu:
https://www.tickcounter.com/countdown/1954994/klasa-v-sprawdzian-unit-8
Przepisz do zeszytu słówka z niebieskiej ramki podręcznika (p.109, ex.2) wraz z tłumaczeniem (użyj słownika: p.117, lesson 8.1 lub www.diki.pl ). Następnie przepisz (lub wydrukuj i wklej) do zeszytu:
Liczebniki porządkowe (Ordinal numbers) odpowiadają na pytanie który? Używamy ich między innymi do podawania dat. Przed liczebnikiem umieszczamy przedimek “the”. Przy zapisie liczbowym wpisujemy dwie ostatnie litery słowa np. 1st (first), 4th (fourth).
Trzech pierwszych liczebników uczymy się na pamięć:
pierwszy - the first - 1st, drugi - the second - 2nd, trzeci - the third - 3rd
Kolejne tworzymy używając liczebników głównych, do których dodajemy końcówkę “th”.
Uwaga! Przy niektórych liczbach zmienia się pisownia (oznaczyłam to znakiem wykrzyknika).
czwarty - the fourth → 4th
piąty (!) - the fifth → 5th
szósty - the sixth → 6th
siódmy - the seventh → 7th
ósmy (!) - the eighth → 8th
dziewiąty (!) - the ninth → 9th
dziesiąty - the tenth → 10th
jedenasty - the eleventh → 11th
dwunasty (!) - the twelfth → 12th
trzynasty - the thirteenth → 13th
czternasty - the fourteenth → 14th
piętnasty - the fifteenth → 15th
szesnasty - the sixteenth → 16th
siedemnasty - the seventeenth → 17th
osiemnasty - the eighteenth → 18th
dziewiętnasty - the nineteenth → 19th
Dziesiątki tworzymy z liczebników głównych, zamieniamy “y” na “i” oraz dodajemy “e”, a następnie “th”: twenty (dwadzieścia) - the twentieth (dwudziesty) 20th
thirty (trzydzieści) - the thirtieth (trzydziesty) 30th
Pozostałe dziesiątki tworzymy tak samo.
Tworzenie liczb złożonych z dziesiątek i jedności: Uwaga!!! W tym przypadku dziesiątki to liczebniki główne, a jedności to liczebniki porządkowe - zapisujemy je z pauzą w środku. Natomiast przy zapisie liczbowym korzystamy z dwóch ostatnich liter liczebnika porządkowego. Pamiętaj również o wpisaniu “the” przed całym liczebnikiem. Np. dwudziesty pierwszy: the twenty-first → 21st (czyli liczebnik główny -dziesiątka- twenty, następnie pauza i liczebnik porządkowy -jedność- liczba first, skrót przy liczbie to 2 ostatnie litery liczebnika porządkowego “st” z “first”)
dwudziesty drugi: the twenty-second → 22nd
dwudziesty trzeci: the twenty-third → 23rd
dwudziesty czwarty: the twenty-fourth → 24th
Pozostałe liczby tego typu tworzymy tak samo.
Daty zapisujemy w następującym formacie:
zapis liczbowy → dzień + miesiąc: 1st May, 23rd June
zapis słowny → the + liczebnik porządkowy + of + miesiąc: the first of May, the twenty-third of June
Gdy mówimy, że coś się wydarzy w konkretnym dniu używamy przyimka “on” przed datą, np.
My birthday is on the twenty-fourth of January.
Poćwicz wymowę liczebników porządkowych tutaj: https://tinyurl.com/y7wdkufb
Następnie wykonaj wybrane ćwiczenia sprawdzające, znajdujące się pod artykułem na powyższe stronie.
That’s all for this week. See you online on Monday! Bye!
Historia:
Temat: Zanim powstała Polska.
Przeczytaj tekst w podręczniku (str. 160-163) i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
Temat: Mieszko I - początki Polski.
Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i---poczatki-panstwa-polskiego/DsBuZoaw7
- przeczytaj tekst
- wysłuchaj audiobook
- przeanalizuj ilustracje i mapy
- wykonaj ćwiczenia interaktywne 1, 2 i 3 (tylko ćwicz. 3 – zapisz w zeszycie)
Obejrzyj filmiki pt. Piastowie, chrzest Polski i początki państwa polskiego, odc. 1 i 2.
Biologia:
Temat: Różnorodność roślin-mchy.
1.Przeczytaj temat w podręczniku str. 115-119
2.Obejrzyj zdjęcia i filmiki na stronie https://epodreczniki.pl/a/mchy/D1FblhHKo
3.W zeszycie zapisz:
- Mchy to niewielkie rośliny (do kilkunastu centymetrów).
Występują na całej kuli ziemskiej (głównie na lądzie).
Zasiedlają miejsca wilgotne i cieniste (runo leśne, porastają pnie drzew, gałęzie, szczeliny skalne, mury.
- Budowa mchów
Części organizmu mchów przypominają organy roślinne takie jak korzenie , łodygę i liście, ale różnią się budową dlatego maja inne nazwy:
- chwytniki (podobne do korzenia) utrzymują roślinę w podłożu,
- łodyżka ulistniona( podobna do łodygi)przewodzi pokarm i wodę z solami mineralnymi, a listki przeprowadzają fotosyntezę,
- trzonek (bezlistna łodyżka) nie przeprowadza fotosyntezy, substancje pokarmowe czerpie od ulistnionej łodyżki.
- zarodnia to taka puszka, w której powstają zarodniki potrzebne do rozmnażania mchów.
Wykonaj rysunek mchu wraz z podpisami (podręcznik str.116)
- Znaczenie mchów w przyrodzie i dla człowieka (wypisz z podręcznika)
4. W ćwiczeniach str.79, 80 ćw. 3, 81.
W razie pytań piszcie na adres
Geografia:
Temat: W lasach strefy umiarkowanej.
1.Zapoznaj się z treścią podręcznika, str. 116-119, dotyczącą lasów liściastych i mieszanych.
2.Dokładnie przeanalizuj ilustracje na str. 118.
3.Porównaj wilgotne lasy równikowe z lasami liściastymi i mieszanymi – tabela, podręcznik str. 119.
4.W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 5 i 6 ze str. 70.
Dla chętnych:
Obejrzyj film Planeta Ziemia - 10 - Lasy klimatu umiarkowanego
https://vider.info/vid/+fnvmev1
Technika:
Temat: Kompozyty - materiały przyszłości.
- przeczytaj tekst na str. 42 - 43
- wykonaj notatkę w zeszycie wg punktów : 1. Wyjaśnij pojęcie: materiały kompozytowe. 2. Składniki kompozytu. 3. Właściwości materiałów kompozytowych(- można je dowolnie kształtować i projektować, -duża wytrzymałość, - odporność na zużycie, -odporność na korozję i wysokie temperatury) 4. Zastosowanie materiałów kompozytowych. Przypominam mój adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. czekam na zaległe prace i notatki.
Religia:
Temat: Maryja – Królowa Polski.
Muzyka:
Historia “ Mazurka Dąbrowskiego”. https://epodreczniki.pl/a/historia-mazurka-dabrowskiego/D1Gn4CuA1
Proszę się zapoznać z materiałem.
Plastyka:
Ważne wydarzenia historyczne w malarstwie polskim.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim---cz-1/DM0RGP31F
Proszę zapoznać się z materiałem.
Informatyka:
Temat: Wstawianie ilustracji i tekstów do prezentacji multimedialnej (lekcja druga)
Na podstawie e-booku Nowej Ery str.63-69 o tworzeniu prostych prezentacji i filmiku na stronie http://www.mamkomputer.info/power-point-tworzenie-prezentacji/wykonaj ćwiczenie 2 na str. 70 w Power Poincie lub w ściągniętym Libre Office Impress
Proszę o odesłanie do piątku prezentacji na adres
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Klasa VI
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
1. Temat: O postawach Polaków wyrażających szacunek dla Ojczyzny.
Przeczytaj wiersz pt. “Polska” str.266 w podręczniku i zapisz w zeszycie notatkę , która będzie zawierała odpowiedź na podane zagadnienia: - wskaż podmiot liryczny i adresata wiersza; -wypisz epitety użyte w wierszu; - napisz, jakie są Twoje powinności wobec ojczyzny. Tę notatkę proszę mi przesłać do piątku.
2. Temat: Czy to poprawne...https://epodreczniki.pl/a/troche-wiecej-o-jezyku/DwoD2968L (dwie lekcje)
Zapoznaj się z tekstami zamieszczonymi w linku a do zeszytu zapisz notatkę - odpowiedź zad.2 i 4.
3.Temat: Dawno temu , gdy znaki ryto w kamieniu...Poznajemy historię książki.(dwie lekcje)
Przeczytaj tekst z podręcznika str. 230 “ Opowieść o książce” odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytanie 1 i 5 pod tekstem. Zapoznaj się z rysunkiem na str. 233 i w zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwicz.12 i 13 str.90.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH
Matematyka:
- Temat: Zapisywanie równań (2 lekcje)
Obejrzyj filmy jak się zapisuje równania, oraz przeanalizuj przykłady, które znajdziesz na stronie https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-tresci-prostych-zadan-za-pomoca-rownan/D2fs2mq4m
Przeanalizuj rozwiązanie ćw. A w podręczniku na str.193 i przykładów z zielonej ramki na str. 194
W zeszycie
Str.194 zad 1i 2
Str.195 zad.3
- Temat: Liczba spełniająca równanie (2 lekcje)
Obejrzyj filmy jak się zapisuje równania, oraz przeanalizuj przykłady, które znajdziesz na stronie https://pistacja.tv/film/mat00382-liczba-spelniajaca-rownanie?playlist=281
Przeanalizuj rozwiązanie ćw. A w podręczniku na str.197 oraz przykładu na górze str. 198
W zeszycie
Str. 198 zad 1,2,3
W razie trudności pisz na adres
Język angielski:
Subject: We are meeting at six o'clock- Spotykamy się o 6.
Przed wami nowe/stare zagadnienie. Nowe bo poznacie użycie czasu Present Continuous do wyrażania przyszłości a stare dlatego że budowę tego czasu znacie już od klasy 4 :)
W zeszycie zapisujecie : Tego czasu używamy, gdy chcemy powiedzieć o czymś, co jest już ustalone w przyszłości. Zostały już podjęte jakieś kroki w danym celu.
We are leaving on a trip to Italy tomorrow.Wyjeżdżamy jutro na wycieczkę do Włoch.
(bilety kupione, wszystko spakowane, zbiórka o 8 rano)
I'm playing tennis tomorrow morning so I can't meet you.Gram jutro rano w tenisa, więc nie mogę się z tobą spotkać.
Are you doing anything at the weekend?Robisz coś w weekend? (masz już jakieś plany?)
Określenia związane z Present Continuous do wyrażania przyszłości:
today-dzisiaj
tonight- dzisiaj w nocy
this evening- tego wieczoru
this week- w tym tygodniu
Tomorrow-jutro
tomorrow morning - jutro rano
tomorrow evening- jutro wieczorem
next week- w przyszłym tygodniu
next month- w przyszłym miesiącu
in five minutes- za 5 minut
at six o'clock- o 6
after school- po szkole
Zaczynamy od str. 96 jest tam dialog , a pod dialogiem pytania do niego , na pytania odpowiadamy w zeszycie, następnie patrzycie na str. 97 w pomarańczowej tabeli znajdziecie budowę czasu , kiedy już sobie ją przypomnicie to robicie zadanie 6 do zeszytu zapisujecie gotowe zdania w czasie Present Continuous.
w zeszycie ćwiczeń str. 61 zad. 1, 2, 3 4, zadanie 5 i 6 jest dla chętnych :)
Subject: House rules- zasady domowe
Na tej lekcji poznacie lub przypomnicie sobie zastosowanie czasowników MUST /MUSTN’T i czasownika CAN
czasownik must oznacza przymus musisz coś zrobić
MUSTN’T - zakaz, nie możesz czegoś zrobić
Can - mogę umiem potrafię
Patrzycie na str.98 i czytacie komiks na tej stronie, następnie odpowiadacie na pytania w zad. 3 , na str. 99 robicie zadanie 4 i 5 ( plik ze słuchaniem prześlę na discord)
Zapisujecie do zeszytu słownictwo z zad. 6 i robicie zadanie 7 ( zapisujecie tylko szukane słowo)
Napiszcie w zeszycie jakie zasady panują u was w domu:)
I must……..
I mustn’t…………….
I can……………..
SŁYSZYMY SIĘ NA DISCORD :)
Historia:
Temat: Ostatnie lata Rzeczypospolitej Obojga Narodów - powtórzenie.
Powtarzamy materiał dotyczący ostatnich lat Rzeczypospolitej Obojga Narodów – od elekcji ostatniego króla do trzeciego rozbioru i upadku I Rzeczypospolitej.
Skorzystajcie ze stron, na których znajdują się interaktywne ćwiczenia utrwalające, quizy i testy:
https://epodreczniki.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/D1Go7Nutm
https://wordwall.net/pl/resource/856021/historia/rozbiory-polski
https://wordwall.net/pl/resource/1081210/historia/trzy-rozbiory-polski
Dla chętnych:
krzyżówka do rozwiązania https://wordwall.net/pl/resource/1022107/historia/o%c5%9bwiecenie-w-polsce – osoby chętne mogą przesłać zdjęcia rozwiązanej krzyżówki do sprawdzenia
Uwaga!
Na Wasze adresy e-mali wyślę zeszyt ćwiczeń cz. 2 w formacie PDF. Pobierzcie go na komputer. Już od przyszłej lekcji będzie nam potrzebny.
Biologia:
Temat: Przegląd i znaczenie gadów
Obejrzyj film
Przeczytaj w podręczniku rozdział ze str.107-111
W zeszycie
1.Różnorodność gadów
Do gromady gadów należą:
-jaszczurki
-węże
-żółwie
-krokodyle
2.Gady żyjące w Polsce (wypisz po dwa gatunki, u żółwi tylko jeden)
-jaszczurki
-węże
-żółwie
3.Znaczenie gadów (wypisz po pauzach)
a)w przyrodzie
b)dla człowieka
4. Ochrona gatunkowa- (wyjaśnij pojęcie)
W ćwiczeniach Str. 89,90,92
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Geografia:
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.
- Zapoznaj się z tekstem w podręczniku (str. 98-103). Zwróć uwagę na następujące zagadnienia:
- czym zajmuje się rolnictwo
- jakie są przyrodnicze i pozaprzyrodnicze czynniki rozwoju rolnictwa
- czym są zbiory a czym plony
- Na mapie Europy (fizycznej, gospodarczej) odszukaj Danię i Węgry - porównaj położenie krajów, ich ukształtowanie powierzchni, bogactwa naturalne, klimat. Oceń warunki obu krajów do rozwoju rolnictwa, wymień uprawiane rośliny i hodowane zwierzęta w obu krajach. Polecenia te wykonaj ustnie.
- W zeszycie odpowiedz na pytanie 3 ze str. 103 w podręczniku.
Zachęcam do obejrzenia filmików o Danii i Węgrzech:
Technika:
Korzystając z wzorów rysunków na stronie 41 w podręczniku wykonaj w zeszycie lub na kartce rysunek złożeniowy i wykonawczy swojego biurka. Zrób zdjęcie rysunków i wyślij na adres
Religia:
Temat: Maryja – Królowa Polski.
Muzyka:
Historia “ Mazurka Dąbrowskiego”. https://epodreczniki.pl/a/historia-mazurka-dabrowskiego/D1Gn4CuA1
Proszę się zapoznać z materiałem.
Plastyka:
Ważne wydarzenia historyczne w malarstwie polskim.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim---cz-1/DM0RGP31F
Proszę zapoznać się z materiałem.
Informatyka:
Temat: Budowanie skryptów w programie Scratch.
- Obejrzyj filmiki wprowadzające do zainstalowanego programu na stronie https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/D1FrMtOdo
- Przeczytaj z e-booka Nowej Ery rozdział na str 64-71
- Wykonaj na str. 72 ćw. 1
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Klasa VII
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski
Temat: Niezwykły świat natury w wierszach B. Leśmiana.
- W podręczniku na s.190 i 191 przeczytaj wiersz B. Leśmiana " Wczesnym rankiem".
- Napisz , co według ciebie, widzi, słyszy i czuje o poranku mieszkaniec wsi i mieszkaniec miasta.
Wieś o poranku: ...................................................................................................................
Miasto o poranku: ......................................................................................................
- Zanotuj informacje na temat dwóch światów zasygnalizowanych w wierszu. Podaj nazwy tych światów i wymień ich cechy.
Drzewa wydają się ogromne (olbrzymieją) i tajemnicze. Osoba mówiąca dostrzega w nich tę tajemniczość (cudne niepoznanie), wydają się jej zaklęte jakimś czarem. Czary drzew są związane z ich niezwykłym wyglądem i zapachem, dostrzec je można o poranku, w pierwszych promieniach słońca, w ciszy. Drzewa przynależą do dwóch światów: świata ludzi i świata natury. Granice między nimi stanowi czas- poranek, wschodzące słońce. Świat ludzi wypełniony jest zgiełkiem, ruchem, pośpiechem, świat natury jest cichy, spokojny, pogrążony w bezruchu. Osoba mówiąca w wierszu stoi na granicy tych światów, należy do świata ludzi, ale dostrzega wartość natury. Jest wrażliwa, widzi więcej i lepiej niż zwykły człowiek, ma refleksyjną naturę, chce zwrócić uwagę na piękno świata. Podmiot liryczny lepiej czuje się w środowisku wiejskim, gdzie natura nie jest tak bardzo zniszczona przez człowieka. Negatywnie ocenia życie w miejskiej dżungli, w której ludzie pochłonięci codziennością, pośpiechem, nie dostrzegają piękna świata.
Temat: Wielką czy małą literą? (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v
Rozwiązania zadań: 1, 2, 3, 6, 7 i 9 proszę wpisać do zeszytu i przesłać zdjęcia notatki na adres:
Temat: Doskonalimy umiejętność pisania rozprawki.
W zeszycie ćwiczeń na s. 229-232 rozwiąż następujące zadania: 7,8, 9 i 10.
Temat : Sposoby wzbogacania słownictwa.
- Przeczytaj w podręczniku na s.304 wprowadzenie pt. " Poznajemy język".
- W podręczniku na s.305 rozwiąż zad. 4, 5, 6, 7 i 8. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.
Matematyka:
- Temat: Rozwiązywanie równań (3 lekcje)
Na stronie https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/DcDkqLKBI pod czterema ćwiczeniami (warto je zrobić) znajdują się przykłady do trzech tematów
1. Rozwiązywanie równań z dodawaniem i odejmowaniem
2. Rozwiązywanie równań z mnożeniem i dzieleniem
3. Rozwiązywanie równań z dwoma działaniami
Przeanalizuj znajdujące się tam przykłady i zrób ćwiczenia, jeżeli będziesz miał trudności możesz kliknąć na rozwiązanie i wówczas je przeanalizuj.
Na str. 169 i 170 również masz rozwiązane przykłady.
W zeszycie
Przepisz informację z ramki z wykrzyknikiem ze str. 170.
Rozwiąż zadania: Str. 170 zad.3 i Str. 170 zad.3 i 4 a,b)
- Temat: Równania sprzeczne i tożsamościowe
Obejrzyj filmy (trzy pierwsze) na stronie https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2
W zeszycie
W podręczniku przeanalizuj przykład 3 na str. 171 (kończy się na stronie 172) i przepisz go do zeszytu razem z ramką na górze str. 172
Rozwiąż zad. 6,7,8 ze str. 172
UWAGA
Proszę abyście analizowali przykłady, które znajdują się na podawanych stronach
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Język angielski:
Good morning! Let’s learn English!
Proszę pracować systematycznie, a w razie pytań lub trudności pisać na:
Przypominam o dwóch ważnych datach sprawdzianów: 6 maja - poprawa, 15 maja - nowy sprawdzian. Zaczynamy odliczanie - zajrzyj tutaj:
https://www.tickcounter.com/countdown/1955007/klasa-vii-poprawa-sprawdzianu-unit-5
https://www.tickcounter.com/countdown/1955010/klasa-vii-sprawdzian-unit-8
Lesson, 4th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |
Subject: European Day. (Dzień Europejski.)
Niedługo będziemy świętować Dzień Europejski EUROPE DAY | 9 May 2020
i z tej okazji zapraszam Cię na video podróż po Europie:
A teraz podziel się swoją wiedzą i uzupełnij zdania - wszystko zapisz w zeszycie.
……………. is nicknamed ‘the City of Music’. (jakie miasto?)
The construction of ……………. started about 3000 BC. (jaka budowla?)
Those lakes, in Croatia, were so pretty that they were turned into a national park. They’re called the ……………… Lakes. (jakie jeziora?)
Neuschwanstein Castle in the Bavarian Alps is best described as the “....... castle”. (jaki zamek?)
The Seven Sisters and Suitor waterfalls are can be found in the country called …….. (jakie państwo?)
One of the greatest art collections in the world can be admired at the ……………… (w jakim muzeum?)
An arena that could hold up to 80,000 people for gladiator contests is called …………………… (jak się nazywa to miejsce?)
Lesson, 6th May 2020
Subject: First conditional. (Pierwszy tryb warunkowy.)
Na początek powtórz sobie wiadomości o dwóch czasach - Present Simple i Future Simple. W tym celu zajrzyj do podręcznika: str.122 (ramka 1.2 i 1.4) oraz str.131 (ramka 8.2) lub skorzystaj z notatek w zeszycie przedmiotowym.
Najważniejsze informacje z tego tematu zostały zebrane w podręczniku (str.131, ramka 8.4) i dlatego proszę sobie przepisać do zeszytu całą ramkę.
Uważnie stosuj pierwszy tryb warunkowy, ponieważ używasz dwóch czasów w jednej konstrukcji gramatycznej. Warunek wprowadzam nam “if” (jeżeli, jeśli). Najważniejsza zasada: obojętnie gdzie znajduje się “if” (na początku czy w środku zdań), zawsze po nim umieszcza się czas Present Simple. (Pamiętaj o końcówkach do czasownika w zdaniu twierdzącym (s/es jeśli mamy he/she/it) i ich braku w pytaniu i przeczeniu.) Ważny jest również przecinek - użyj go po części głównej (jeśli zdanie zaczyna się od “if”).
Wykonaj następujące zadania i prześlij je na
zapisz w zeszycie zadanie z podręcznika: p.98 ex.7. (czasowniki z nawiasu użyj w czasie Present Simple lub Future Simple, podpowiedź: szukaj “if” aby określić który czas wybrać)
w zeszycie ćwiczeń: p.92 ex.2 (w jedną z kratek zdania wpisz małą lub wielką literą ‘if’ - wielkość liter zależy od miejsca, w którym wpisujesz; a następnie w kratkę, która pozostała pusta, dodaj przecinek, ale tylko tam, gdzie to konieczne - zależy od położenia “if” w zdaniu).
Jeśli potrzebujesz dodatkowych ćwiczeń, zajrzyj tutaj:
https://tinyurl.com/ydd6sfd8 , https://tinyurl.com/y9x27ay3 , https://tinyurl.com/yarlqog4
Lesson, 8th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie przesyłaj. |
Subject: I’m good at learning. Adjectives with prepositions. (Jestem dobry w nauce. Związki przymiotników z przyimkami.)
Przepisz do zeszytu wraz z tłumaczeniem, słówka z podręcznika: str.98. zad.2 (ramka) oraz słownictwo na liście słownikowej str.103 lesson 8.5. - school and education. Następnie zapisz notatkę:
Przymiotniki łączą się z przyimkami tworząc wyrażenia, po których umieszczamy czasownik z końcówką “ing”. W tego typu zdaniach czasownikiem głównym jest “be” (am/is/are). Do tej grupy wyrażeń należą:
be brilliant at - być świetnym z czegoś
be good at - być dobrym w czymś
be crazy about - szaleć na punkcie czegoś
be keen on - bardzo coś lubić
be fond of - lubić coś, mieć do czegoś słabość
be interested in - interesować się czymś
be bad at - być kiepskim w czymś
be hopeless at - być beznadziejnym z czegoś
be afraid of - obawiać się czegoś
Przykłady zastosowania powyższych wyrażeń:
I’m good at writing.
Kate is fond of talking.
They are afraid of watching horrors.
Wykonaj zadania sprawdzające w zeszycie ćwiczeń na stronie 95:
zad.1. (uzupełnij zdania przyimkami z ramki, następnie dopasuj zdania do obrazków),
zad.2. (połącz zdania 1-9 z zad.1. z tymi zdaniami a-i, wpisz numerki w kratki),
zad.3. (wybierz poprawne odpowiedzi - zaznacz w kółko a, b lub c).
That’s all for now. See you online on Monday. Bye!
Język niemiecki:
Thema: Im Wien / W Wiedniu Podręcznik str.95 zad.1,4
Dzisiaj wybierzemy się na wirtualną wycieczkę po Wiedniu.
Zapisz do zeszytu:
Schloss Schönbrunn- letnia rezydencja Habsburgów
Stephansdom- katedra św. Szczepana
Hundertwasserhaus- dom według projektu Hundertwassera
Prater- park rozrywki zał. w roku 1766
Mozartkugel- czekoladki pistacjowe nazwane na cześć kompozytora, Donau- największa rzeka Austrii przepływa przez Wiedeń, die Sachertorte – słynny tort czekoladowy
Obejrzyj film
Dla utrwalenia wiadomości o Wiedniu wykonaj zadanie interaktywne
https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=in%20Wien
Thema: In einer Wienergeschäft. / W wiedeńskim sklepie
I.Zapisz do zeszytu:
Die Tafel- tabliczka, die Packung- paczka, kosten – kosztować, Sie wünschen?- Co sobie pan, pani, państwo życzą, das macht zusammen 1.20 € (einen Euro zwanzig Zent)- to wynosi razem 1,20 €
II.Przeczytaj wyrażenia zad.2 str.95 a następnie wysłuchaj dialogu ( docwiczenia.pl kod str.7) Ułóż w poprawnej kolejności dialog i wpisz go do zeszytu. Wyślij zdjęcie tego zadania na adres delernen
Historia:
Temat: Sprawa polska podczas I wojny światowej.
1.Obejrzyj film
2.Przeczytaj tekst w podręczniku i wykonaj zadania 1, 2b, 3 i 4 w zeszycie ćwiczeń (str. 80-81).
Uwaga!
Na Wasze adresy e-mail wyślę karty pracy, możecie je wydrukować i wypełnić, a jeśli nie macie możliwości druku, wystarczy odpowiedzi do zadań zapisać w zeszycie.
Zdjęcia wykonanych zadań w karcie pracy prześlijcie do sprawdzenia.
Temat: Pierwszy konflikt światowy – powtórzenie.
1) Wykonaj ćwiczenia interaktywne https://wordwall.net/pl/resource/634589/historia/i-wojna-%c5%9bwiatowa (różne typy zadań znajdują się w materiałach interaktywnych)
2) Rozwiąż krzyżówkę i prześlij do sprawdzenia https://wordwall.net/pl/resource/567239/historia/i-wojna-%C5%9Bwiatowa
Biologia:
1. Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy
Przeczytaj temat z podręcznika str.181-184 oraz zapoznaj się z tematem na stronie https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/DMM4sLqpp Wykonaj znajdujące się na końcu lekcji zadania interaktywne.
W zeszycie w punktach zapisz:
1.Rodzaje i funkcje nerwów
U człowieka występują nerwy: (po pauzach wypisz ich funkcje-po dwie)
a)czaszkowe (12par)
b)rdzeniowe(31par)
2.Łuk odruchowy-wyjaśnij pojęcie i schematycznie narysuj drogę impulsu nerwowego ze str. 182
3.Odruchy dzielimy na: (podaj drugą nazwę tych odruchów i podaj po dwa przykłady)
a)wrodzone
b)nabyte
W ćwiczeniach str. 92 i 93 bez doświadczenia
2. Temat: Higiena i choroby układu nerwowego
Przeczytaj temat z podręcznika str.185-189 oraz zapoznaj się z materiałem na stronie https://epodreczniki.pl/a/radzimy-sobie-ze-stresem/DtWR0roTI
W zeszycie w punktach wypisz:
1.Wpływ stresu na organizm:
2.choroby układu nerwowego: (omów dwie z nich)
W ćwiczeniach - str.94 i 95
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Geografia:
Temat: Przemysł energetyczny w Polsce.
- Do opracowania tematu wykorzystaj informacje ze strony https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/DZ9m3Dvd0
- dokładnie przeczytaj i przeanalizuj wszystkie teksty na temat konwencjonalnej i niekonwencjonalnej energetyki w Polsce, odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii
- z punktu 1. przepisz definicję energetyki i przerysuj schemat
- postaraj się zapamiętać informacje z Podsumowania
- wykonaj ćwiczenia interaktywne 1-8, ćwiczenie 1 i 3 – do zeszytu.
- W zeszycie ćwiczeń uzupełnij zad. 1-3 ze str. 86.
Fizyka:
L.1: Temat: Spadanie swobodne ciał – zadania – 5.05
Zadanie 1. Strona 193 zad 1. (podpowiedź ;-)
Zadanie 2. Oblicz czas spadania swobodnego ciała z wysokości 50 m (ruch jednostajnie przyspieszony) oraz jego prędkość w chwili upadku na Ziemię?
.. i wisienka na torcie: TEST NA OCENĘ – proszę radośnie rozwiązać i przesłać fotkę z wynikiem oprócz notatki.
L.2: Temat: Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu – 8.05
Materiały: podręcznik, strona 179, strona epodreczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/trzecia-zasada-dynamiki-newtona---wzajemne-oddzialywanie-cial/DfR1CNGZN
Film:
Nowe pojęcia:
- zjawisko odrzutu
Czy siły FAB i FBA równoważą się??
Zadanie domowe:
stronę końcową testu proszę sfilmować i przesłać mailem
Chemia:
Temat do realizacji bieżącej: „Powtórzenie wiadomości o składnikach powietrza i przemianach jakim ulegają” – temat na dwie lekcje
Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze strony internetowej:
https://epodreczniki.pl/a/powietrze-i-inne-gazy---podsumowanie/DPsgQ5Cmw - polecam, dużo ciekawostek. ciekawe filmy i na zakończenie test on-line, w którym można się sprawdzić
Treści obowiązujące (notatka):
Ze strony https://epodreczniki.pl/a/powietrze-i-inne-gazy---podsumowanie/DPsgQ5Cmw proszę zapisać odpowiedzi na polecenia 1, 3, i 6 z działu „Pamiętam i rozumiem” oraz polecenie 2 z działu „Czytam i interpretuję”.
Jako zadanie proszę rozwiązać problem 2 z działu „Rozwiązuję problemy”
Proszę rozwiązać test ze strony: https://www.memorizer.pl/test/15315/chemia-dzial-2---skladniki-powietrza-i-rodzaje-przemian%2C-jakim-ulegaja/
Proszę mi przesłać zrzut ekranu z wynikiem końcowym (jeśli ktoś nie potrafi – proszę mi napisać w przesyłanej wiadomości ile procent poprawnych odpowiedzi uzyskaliście)
Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w jednym ujęciu - pionowym) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres:
Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, temat i data lekcji.
Religia:
Temat: Maryja – Królowa Polski.
Muzyka:
Historia “ Mazurka Dąbrowskiego”. https://epodreczniki.pl/a/historia-mazurka-dabrowskiego/D1Gn4CuA1
Proszę się zapoznać z materiałem.
Plastyka:
Ważne wydarzenia historyczne w malarstwie polskim.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim---cz-1/DM0RGP31F
Proszę zapoznać się z materiałem.
Informatyka:
Temat: Opracowanie tekstu
- Przeczytaj w ebooku o opracowaniu tekstu na str. 187-188
- Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 na str. 188
Plik ze zrobionymi ćwiczeniami wyślij na adres
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Doradztwo zawodowe:
Odkryj swój potencjał
Zachęcam do przeczytania mini E - Booka dla młodzieży “Masz potencjał, wiedz o tym”
Klasa VIII
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski :
Temat: " Dobrze widzi się tylko sercem...". O ważnej rozmowie Małego Księcia z lisem.
1. Przeczytaj w podręczniku na s.173-175 frag. utworu "Mały Książę" A. de Saint- Exupery' ego.
2. Pooglądaj poniższy filmik i przypomnij sobie treść całej lektury.
Mały Książę chce opowiedzieć Róży, kogo poznał i czego nauczył się na Ziemi. W tym celu pisze do niej e-mail. Dokończ w jego imieniu wiadomość, opisując spotkanie z wybranym mieszkańcem Ziemi.
Temat: Wędrówka.
Kochana Różo! Moja wędrówka nadal trwa. Jestem już na siódmej planecie, zdecydowanie najciekawszej. Zaobserwowałem tu wiele osobliwości i wiele się nauczyłem. Pozwól, że opowiem Ci trochę o czasie tu spędzonym.
Temat: Doskonalimy umiejętność pisania rozprawki. (2 godz.)
1. Pooglądaj filmik pt: " Jak napisać rozprawkę?".
2. Napisz rozprawkę na jeden z poniższych tematów.
a) Napisz rozprawkę, w której rozważysz, jaką wartość we współczesnym świecie ma przyjaźń. Odwołaj się do utworu Mały Książę oraz innych tekstów kultury.
b) Jak rozumiesz słowa lisa: " Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"? Rozważ słuszność tej tezy, a następnie przedstaw swoje przemyślenia w formie rozprawki.
Rozprawkę proszę przesłać na adres:
Temat: Zasady dla nastolatków.
https://epodreczniki.pl/a/zasady-dla-nastolatkow/DiIl30cqC
Temat: Jak opisać bohatera?
https://epodreczniki.pl/a/jak-opisac-bohatera/DcuEYDDIP
Proszę rozwiązać zadania od 1 do 9.
Matematyka:
Temat1: Pole powierzchni graniastosłupów. https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-graniastoslupa/D10ph7NcU
Temat2: Obliczanie pól powierzchni graniastosłupów prostych.
Podręcznik strona 100 i 101/ zadania 1,2,4.
Temat 3 i 4 : Praca z zeszytem ćwiczeń.
Strony 27, 28, 29, 30.
Język angielski:
Good morning. Read carefully the information below.
Proszę jak najszybciej przesłać do sprawdzenia zaległe zadania: zaproszenie formalne, notatkę w języku angielskim o Unii Europejskiej (na podstawie filmików obejrzanych na lekcji dotyczącej Dnia Europejskiego) oraz prezentację ustną o sobie (plik dźwiękowy). To zadania obowiązkowe i oceniane.
Przypominam, że 11 maja wszyscy piszą poprawę sprawdzianu z mowy zależnej. Zaczynamy odliczanie: https://www.tickcounter.com/countdown/1955024/klasa-viii-poprawa-sprawdzianu-mowa-zalezna
W razie pytań lub trudności proszę pisać: learnonline@interia.pl
And now….it’s high time for our intensive exam workout, so let’s start!
Lesson, 4th May 2020
Subject: Language functions - theory and practice. (Znajomość funkcji językowych - przypomnienie typów zadań egzaminacyjnych i ćwiczenia praktyczne.)
Zobacz typy zadań, przejrzyj bank funkcji językowych i wybierz dla siebie zestawy zadań do wykonania z listy, którą udostępniam poniżej. WAŻNE: Pracuj systematycznie i rozsądnie rozłóż sobie w czasie wykonanie tych zadań - od dziś do końca tego miesiąca. Pamiętaj, że możesz zostać poproszony/-a o rozliczenie się z wykonania tych zadań przed wystawieniem oceny na koniec roku.
Obejrzyj filmik podsumowujący typy zadań dotyczących funkcji językowych:
Wpisz do zeszytu:
Bank funkcji językowych - Workbook: p.150-155 (Zeszyt ćwiczeń).
Zestawy zadań do rozwiązania (do wyboru) - Workbook (Zeszyt ćwiczeń):
Set I: p.26 ex.4 and p.27 ex.5, 6;
Set II: p.47 ex. 4, 5, 6;
Set III: p.66 ex.4 and p.67 ex.5,6;
Set IV: p.86 ex. 4, 5 and p.87 ex.6;
Set V: p.106 ex.4, 5, 6, 7;
Set VI: p.126 ex.4 and p.127 ex. 5, 6, 7;
Set VII: p.147 ex.5, 6.
Lesson, 6th May 2020
Subject: Use of English - theory and practice. (Znajomość środków językowych - przypomnienie typów zadań egzaminacyjnych i ćwiczenia praktyczne.)
Zobacz typy zadań, przejrzyj bank środków językowych i wybierz dla siebie zestawy zadań do wykonania z listy, którą udostępniam poniżej. WAŻNE: Pracuj systematycznie i rozsądnie rozłóż sobie w czasie wykonanie tych zadań - od dziś do końca tego miesiąca. Pamiętaj, że możesz zostać poproszony/-a o rozliczenie się z wykonania tych zadań przed wystawieniem oceny na koniec roku.
Obejrzyj filmik podsumowujący typy zadań dotyczących środków językowych:
Wpisz do zeszytu:
Bank środków językowych - Workbook: p.156-161 (Zeszyt ćwiczeń).
Zestawy zadań do rozwiązania (do wyboru) - Workbook (Zeszyt ćwiczeń):
Set I: p.28 ex.10 and p.29 ex.11, 12, 13;
Set II: p.48 ex.10 and p.49 ex.11, 12, 13;
Set III: p.68 ex.10 and p.69 ex.11, 12, 13;
Set IV: p.89 ex.10, 11, 12, 13;
Set V: p.109 ex.12, 13, 14, 15;
Set VI: p.128 ex.11 and p.129 ex.12, 13, 14;
Set VII: p.148 ex.10 and p.149 ex.11, 12, 13.
Lesson, 8th May 2020
Subject: Writing - types of texts and language, theory and practice. (Wypowiedź pisemna - powtórzenie wiadomości na temat rodzajów wypowiedzi i języka oraz zadania praktyczne.)
Podsumuj wiadomości na temat tworzenia wypowiedzi pisemnej, przejrzyj bank pisania i modele tekstu, a następnie wybierz dla siebie teksty do napisania z listy, którą udostępniam poniżej. WAŻNE: Pracuj systematycznie i rozsądnie rozłóż sobie w czasie wykonanie tych zadań - od dziś do końca tego miesiąca. Pamiętaj, że możesz zostać poproszony/-a o rozliczenie się z wykonania tych zadań przed wystawieniem oceny na koniec roku.
Obejrzyj filmik podsumowujący:
Wpisz do zeszytu:
Bank pisania - Workbook p.162 (Zeszyt ćwiczeń).
Modele wypowiedzi - Workbook: p.163-168. (Zeszyt ćwiczeń).
Teksty do napisania (do wyboru) - Workbook (Zeszyt ćwiczeń):
Zadania wykonaj w zeszycie ćwiczeń, ale jeśli nie ma wyznaczonego miejsca na odpowiedź, to wpisz tekst do zeszytu z podaniem numeru strony i zadania. Proszę sobie zostawić wystarczająco dużo miejsca na napisanie wybranych tekstów.
|
p.17 ex.4, p.25 ex.3, p.37 ex.3, p.29. ex.12, p.89 ex.14, p.105 ex.3, p.125 more writing ex.2, p.129 ex.15 |
pocztówka |
p.65 more writing ex.3, p.69 ex.14 |
wiadomość |
p.85 more writing ex.4, p. 97 more writing ex.3, p.109 ex. 16 |
wpis na blogu |
p.77 more writing ex.3, p.117 more writing ex.3, p.137 more writing ex.4, p.149 ex.14 |
wpis na forum |
p.45 more writing ex.2, p.49 ex.14, p.57 ex.3, p.137 more writing ex.4, |
zaproszenie |
p.145 more writing ex.2 |
Uwaga do Zeszytu Ćwiczeń: Radziłabym sobie zachować obecny Zeszyt Ćwiczeń, ponieważ jeszcze Wam się przyda - macie tutaj dużo przydatnych list i wyjaśnień w języku polskim. Natomiast od września wszystko to będzie omawiane w nowej szkole wyłącznie w języku angielskim.
That’s all for now. See you next week, on Monday! Bye.
Język niemiecki:
der 6. Mai 2020
Thema: In der Stadt / W mieście Podręcznik str.84 zad.1
Przechodzimy do rozdziału 4, zapoznacie się z nowym słownictwem określającym budynki i miejsca znajdujące się w mieście.
- Wykonaj zadanie 1, posłuchaj i powtórz ( docwiczenia.pl kod str.7)
II.Zapisz do zeszytu wyrażenia z zad.1 i przetłumacz na język polski( korzystaj ze słowniczka str.96)
Pamiętaj o rodzajnikach i wielkiej literze
Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link
https://quizlet.com/pl/497282793/in-der-stadt-flash-cards/
der 7. Mai 2020
Thema: In der Apotheke / W aptece
Na wcześniejszych lekcjach poznaliście już przyimki wymagające III lub IV przypadku ( Dativ, Akkusativ). Dzisiaj przypomnimy sobie przyimek in/auf/an
I.Zapisz do zeszytu:
Gdy określamy miejsce/ położenie, to po przyimku dajemy rodzajnik w III przypadku( Dativ) Pytamy gdzie→Wo?
In- na, w auf- na , an- przy,
In + dem = im
An der Haltestelle wartet eine Frau. ( Na przystanku czeka pewna kobieta)
Wo wartet eine Frau? ( Gdzie czeka pewna kobieta?)
Auf dem Parkplatz kann man das Auto parken. ( Na parkingu można zaparkować auto)
Wo kann man das Auto parken? ( Gdzie można zaparkować samochód?)
Im Kino haben wir ein Horror gesehen. ( W kinie oglądaliśmy horror)
Wo habt ihr ein Horror gesehen? ( Gdzie oglądaliście film?)
- Odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami
Wo kann man Fußball spielen?
Wo lernen die Schüler?
Wo kann man einkaufen?
Wo halten die Busse?
Wo kaufen wir Brot und Brötchen?
Wyślijcie zdjęcie wykonanego zadania na adres
Wyniki z karty pracy podam po otrzymaniu wszystkich prac
Viele Grüße
Historia:
Temat: Powstanie i działalność „Solidarności”.
-
Utrwal wiadomości z poprzednich lekcji wykonując quizy:
- test „Dekada Gierka” https://www.testportal.pl/exam/LoadTestStart.html?t=QDX8FfXzTUdY
- test „Narodziny opozycji antykomunistycznej w Polsce” https://www.testportal.pl/exam/LoadTestStart.html?t=KVkjamAfWCKL
- Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/D1CygZdik i zapoznaj się z materiałami dotyczącymi powstania Solidarności
- Obejrzyj Początki "Solidarności" na zdjęciach Witolda Górki
- Zrób notatkę w punktach, możesz skorzystać ze strony
Biologia:
Temat: Materia i energia w ekosystemie
Obejrzyj lekcję na stronie https://epodreczniki.pl/b/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-ekosystemie/Psa2cUlCm Przeczytaj w podręczniku temat na str.125-128
W zeszycie (wyjaśnij pojęcia i narysuj schematy ze str. 125 i 127)
- Krążenie materii
- Przepływ energii
W ćwiczeniach str. 75 i 77
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Geografia:
Temat: Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
1. Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku (str. 133-139) oraz wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń (str. 63-65).
2. Polecam do obejrzenia:
- ciekawą prezentację https://prezi.com/p/dtfdajbktvyv/kanada-srodowisko-przyrodnicze-a-rozwoj-rolnictwa/
- filmik Historia Kanady
Fizyka:
L.1: Wysokość i głośność dźwięku - 5.05
Materiały: podręcznik, strona 183 i strona epodreczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/dzwieki-wokol-nas/DiygRT5uB
- wysokość dźwięku
- natężenie dźwięku
-barwa dźwięku
- energia fali
- ultradźwięki i infradźwięki
- szkodliwość hałasu
Oraz w ramach pokuty test na ocenę
L.2: Fale elektromagnetyczne - 8.05
Materiały: podręcznik, strona 193; strona epodreczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/podzial-fal-elektromagnetycznych-oraz-ich-zastosowanie/DjHMWAXOt
- źródło fal elektromagnetycznych
- prędkość rozchodzenia się fali elektromagnetycznej
- długość fali
- rodzaje fal elektromagnetycznych (proszę ująć rodzaje fal w notatce)
- widmo fal elektromagnetycznych
Zadanie domowe:
- proszę zapisać alfabetem Morse’a swój imię i nazwisko ;-)
Przykład: //… /_ _ .. /_._ /_ _ _ /._.. /._ // (podwójna ukośna początek słowa, pojedyncza oddziela litery
Co tu jest napisane??
Chemia:
Proszę o przygotowanie się z tematu: „Wyższe kwasy karboksylowe” – temat na 5 maja
Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe
e-podręcznik https://epodreczniki.pl/a/wyzsze-kwasy-karboksylowe/D2rR5J162 - strona zawiera omówienie oraz ciekawe filmy z doświadczeniami.
krótki film z omówieniem podstaw budowy i właściwości kwasów: https://youtu.be/gyrnnCPl7f0
Notatka:
- Wyjaśnienie pojęcia “wyższe kwasy karboksylowe”, “kwasy tłuszczowe”
- przypomnienie wzoru ogólnego kwasów karboksylowych,
- zaznaczenie grupy węglowodorowej i grupy karboksylowej
- zapisanie wzorów (i nazw) kwasów palmitynowego, stearynowego i oleinowego
- zapisanie podziału kwasów na nasycone i nienasycone,
- przypomnienie pojęcia “związki nasycone” i “związki nienasycone”
- właściwości kwasów tłuszczowych, w tym opis właściwości fizycznych i chemicznych·
- podanie przykładów reakcji spalania całkowitego i niecałkowitego dla kwasu palmitynowego (trzy równania)
- informacja o odbarwianiu wody bromowej przez kwasy nienasycone (kwas oleinowy)
- informacja o reakcjach wyższych kwasów karboksylowych z metalami, tlenkami metali i wodorotlenkami
- zapis reakcji kwasu palmitynowego z NaOH i kwasu stearynowego z KOH, podpisanie nazw soli powstałych w tych reakcjach
- Wyjaśnienie pojęcia “mydła”. Krótka charakterystyka mydeł
- Opisanie zastosowania wyższych kwasów karboksylowych.
Proszę o przygotowanie się z tematu: „Porównanie kwasów karboksylowych” – temat na 8 maja
Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe o kwasach karboksylowych
W notatce proszę zestawić właściwości kwasów o różnej liczbie atomów węgla.
Tabela 1.
Stan skupienia w temp. 20oC |
ciecze |
ciecze oleiste |
substancje stałe |
Liczba atomów węgla w cząsteczce, n |
1 ≤ n ≤ 3 |
4 ≤ n ≤ 10 |
n ≥ 11 |
Podział kwasów karboksylowych |
niższe kwasy karboksylowe |
Kwasy o średniej długości łańcucha |
wyższe kwasy karboksylowe |
Właściwości |
ostry zapach |
nieprzyjemny zapach |
delikatny zapach |
Przykłady kwasów |
|
|
|
Tabela 2 (samodzielnie)
Podobieństwa i różnice właściwości niższych i wyższych kwasów karboksylowych.
Stan skupienia
Jakim reakcjom ulegają
Czy są palne
Czy rozpuszczają się w wodzie
Czy ulegają dysocjacji jonowej
Zdjęcia notatki (ujęcie pionowe) przesyłacie do 10 maja. Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, temat i data lekcji.
WOS:
Temat: Trójpodział władzy w Polsce – utrwalenie i sprawdzenie wiadomości.
W celu powtórzenia wiadomości wykonaj ćwiczenia interaktywne
https://wordwall.net/pl/resource/1129049/wos/viii-w%c5%82adze-w-polsce-s
https://wordwall.net/pl/resource/1059464/wos/w%c5%82adza-wykonawcza
https://wordwall.net/pl/resource/747847/wos/55-s%c4%85dy-i-trybuna%c5%82y
Uwaga!
Na Wasze adresy e-mail wyślę karty pracy z ćwiczeniami, po uzupełnieniu odeślijcie do oceny.
EDB:
Proszę przygotować notatkę
Temat: Zdrowie jako wartość – zasady zdrowego stylu życia
s.120- 126.
Wykonaj ćwiczenie 4 s. 128
Informatyka:
Temat: Tworzenie prostych programów w języku C++ (dwie lekcje)
- Obejrzyj drugą lekcję programowania w języku C++
- Zgodnie z zamieszczoną w niej instrukcją wykonaj program na dodawanie dwóch liczb i analogicznie wykonaj program na odejmowanie lub mnożenie.
Oba programy wyślij na adres
Religia:
Temat: Maryja – Królowa Polski.
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczmy razem –Aktywni w domu www.SZSrzeszow.pl Proszę o wykonywanie ćwiczeń i przesyłanie tabelek,
Doradztwo zawodowe:
Odkryj swój potencjał
Zachęcam do przeczytania mini E - Booka dla młodzieży “Masz potencjał, wiedz o tym” https://tiny.pl/7ghmh