Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

Poniedziałek:

  1. Przeczytaj uważnie opowieści o Dedalu i Ikarze ( podręcznik str. 14)
  2. Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 12-13
  3. Przepisz ponumerowane zadania do zeszytu

Wtorek:

  1. “Karty ćwiczeń” str. 15 ćwicz. 4
  2. Przyjrzyj sie ilustracji w podręczniku str. 16-17 i odpowiedz ustnie na pytanie 2 i3
  3. Przeczytaj zdania pod obrazkami z boku strony i przepisz je do zeszytu
  4. “Kartach ćwiczeń” str. 14-15

Środa:

  1. Przeczytaj głośno wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej “ niebieski, żółty, czerwony, zielony czyli kolorowe śmieci”
  2. Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie : Dlaczego należy segregować odpady?
  3. Przeczytaj ogłoszenie(podręcznik str. 19) i powiedz o czym informuje
  4. Wskaż informacje, które w ogłoszeniu są niezbędne
  5. Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 16-17

Czwartek:

  1. Podręcznik str. 20 ( ćwicz. 1-4)
  2. “Karty ćwiczeń” str. 18

Piątek:

  1. Przeczytaj głośno opowiadanie pt: “ Zgnieciona butelka” ( podręcznik str. 22-23) i zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytanie 1 i 2
  2. Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 20
  3. Czytaj sam - podręcznik str. 86 “ Dbamy o przyrodę”

 

Edukacja matematyczna:

Poniedziałek:

  1. Ćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 20
  2. Napisz 10 dowolnych przykładów w zeszycie

Wtorek:

  1. Powtarzaj mnożenie pełnych dziesiątek w zakresie 100

Środa:

  1. https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-w-zakresie-20_9_26
  2. https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-20-test-wyboru/

Czwartek:

  1. Sprawdź swoje matematyczne umiejętności- podręcznik str. 88
  2. “Karty ćwiczeń” str.73

Piątek:

  1. Sprawdź swoje umiejętności matematyczne - podręcznik str. 87.

 

Edukacja przyrodnicza:

  1. Zapoznaj się z informacją zamieszczona w podręczniku na str. 15
  2. Odpowiedz ustnie na pytania:
  • Na czym polega lot ślizgowy?
  • Które zwierzęta potrafią się w ten sposób przemieszczać?

 

Edukacja społeczna:

  1. Podręcznik str. 24-25 ćwicz. 1-4 i 6
  2. “Karty ćwiczeń: str. 24-25

 

Edukacja plastyczna:

  1. Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką “Zaśmiecony park”

 

Edukacja muzyczna :

  1. Podręcznik str. 95 - zapoznaj sie z informacją i wykonaj ćwiczenie 3

 

Edukacja techniczna :

  1. Wykonaj ekologiczną zabawkę z materiałów - odpadów ( np. plastikow butelka, puszka, słomka so napojów, pudełko, nakretka itp.)

 

Język angielski:

Temat: Opisywanie niecodziennych domów.

W zeszycie zapisujecie sobie: boot- but i snail- ślimak

Przypominamy sobie słowa związane z budową dom: window, door, house,big, small

Dzisiaj na lekcji poznacie różne niecodzienne domy, otwórzcie podręcznik na stronie 50 tam znajdziecie 3 fotografie niezwykłych domów, niech one będą inspiracją do narysowania waszego niecodziennego domu (może być to najbardziej niecodzienny dom o jakim tylko jesteście w stanie pomyśleć)

W zeszycie narysujcie taki niecodzienny dom i opiszcie go J

This is my house. It’s …………( wpisujecie czy jest duży big czy mały small)

It’s a…….( tutaj napiszcie w jakim kształcie jest wasz dom car, BOOT, boat,Fish)

It’……………( tutaj wpisujecie jakiego jest koloru, jak jest w kilku kolorach wymieniamy je po przecinku)

It’s got………( wpisujecie tutaj liczbę okien ) windows.

It’s got………( wpisujecie tutaj liczbę drzwi, możecie też podać ich kolor ) door.

  • Kiedy narysujecie niecodzienny dom pod opisem tego domu narysujcie swój pokój ,rysunek w podręczniku na str.51 pokaże wam jak może wyglądać wasz rysunek pokoju.
  • W zeszycie ćwiczeń na stronie 50 możecie wykonać zad. 13 i 14

Powodzenia

 

Religia:

Temat: Wszyscy chwalimy Maryję.

Wykonujemy polecenia w podręczniku.

 

Temat: Kochamy naszą mamę.

Wykonujemy polecenia w podręczniku. Wykonujemy laurkę dla mamy.

 
Wychowanie fizyczne:-

 

Informatyka:

Edytor tekstu nie jest już dla ciebie tajemnicą. Wykorzystując jego podstawowe możliwości, potrafisz napisać swój pierwszy dokument. Przeczytaj dokładnie podane informacje oraz wykonaj ćwiczenia.

                                              ĆWICZENIA W  EDYTORZE TEKSTU


Temat: Praca z klawiaturą komputera. Ćwiczenia do nauki pisania.

Umiejętność posługiwania się klawiaturą komputera jest obecnie niezbędna. Dlatego ćwiczenia podnoszące sprawność pisania na klawiaturze rozpoczęliście już w klasach młodszych i będziemy do nich wracać w każdym roku nauki.
Zacznijmy od przypomnienia pozycji, w jakiej należy siedzieć. Jest to tzw. pozycja wyjściowa.
Czytając wykaz prawidłowych czynności, wykonuj je.

  1. Przy komputerze usiądź prosto, swobodnie.
  2. Plecy oprzyj o krzesło w takiej odległości od klawiatury i biurka, aby przedramiona były ułożone poziomo.
  3. Nie wciskaj klawiszy, tylko uderzaj w nie miękko opuszkami palców. Uderzenia powinny być krótkie, rytmiczne i sprężyste.
  4. W czasie pisania poruszaj tylko palcami dłoni w nadgarstkach.
  5. Nie opieraj dłoni bezpośrednio na klawiaturze.
  6. Nadgarstki powinny być wygodnie oparte o blat biurka, tak aby poruszały się jedynie palce.

Staraj się pisać wszystkimi palcami. Pomiędzy klawiszami G i H biegnie granica obszarów
działania lewej i prawej ręki.
Palce lewej ręki ułóż na klawiszach A - S - D - F, a palce prawej ręki na klawiszach J - K - L - ;
Kciuki obu rąk umieść nad spacją.

Na klawiszach F i J znajdują się specjalne wypukłe znaczniki (kropki lub kreski), które służą do łatwego odszukiwania podstawowych klawiszy przez osoby piszące techniką bezwzrokową oraz osoby niewidome.

Klawiatura, obok myszy jest podstawowym narzędziem pracy użytkownika komputera.

Wykorzystujemy ją do wprowadzania danych i wydawania poleceń, czyli porozumiewania się z komputerem.

 

Każde użycie klawiatury przez użytkownika, to wysłanie informacji do komputera.

 Odpowiednio posługując się klawiaturą, umieszczamy w edytorze tekstu informacje o wpisywanych słowach,
zdaniach
 i akapitach.

 

          Klawisze dzielimy na pięć bloków: alfanumerycznefunkcyjnespecjalnenumerycznesterowania kursorem.

          Odrębnym klawiszem jest spacja.

 

Opis zastosowania wybranych klawiszy.

Shift
Naciśnij klawisz Shift w połączeniu z literą, aby wpisać wielką literę. Naciśnij klawisz Shift w połączeniu
z innym klawiszem, aby wpisać symbol pokazany w górnej części tego klawisza.

 

  Caps Lock
    Naciśnij klawisz Caps Lock, aby wszystkie wpisywane litery były wielkimi literami. Naciśnij klawisz Caps Lock
     ponownie, aby wyłączyć tę funkcję. Na klawiaturze może znajdować się dioda wskazująca,
      czy klawisz Caps Lock jest włączony.

 

Tab
Naciśnij klawisz Tab, aby przesunąć kursor o kilka spacji do przodu. Naciskając klawisz Tab, można też przejść
do następnego pola tekstowego w formularzu.

 

Enter
Naciśnij klawisz Enter, aby przenieść kursor do początku następnego wiersza (akapitu).
Naciśnięcie klawisza Enter w oknie dialogowym powoduje wybranie wyróżnionego przycisku.

 

Spacja
Naciśnij klawisz Spacja, aby przesunąć kursor o jedną spację do przodu.

 

Backspace
Naciśnij klawisz Backspace, aby usunąć znak znajdujący się przed kursorem lub zaznaczony tekst.

 

Delete
Naciśnij klawisz Delete, aby usunąć znak znajdujący się za kursorem lub zaznaczony tekst.

 

Ćwiczenie 1.


Otwórz program Edytor tekstu i przepisz wiersz J.Tuwima. Przepisany tekst zapisz w pliku bajki w folderze ...\Moje dokumenty\ ( Zapisz wiersz z pomocą rodzica).Jeżeli nie chcesz, nie musisz zapisywać.
Podczas pisania zwracaj szczególną uwagę na prawidłowe użycie klawiszy Enter i spacja.

 

Kotek

Miauczy kotek: miau!
- Coś ty, kotku, miał?
- Miałem ja miseczkę mleczka,
Teraz pusta jest miseczka,
A jeszcze bym chciał.

Wzdycha kotek: o!
- Co ci, kotku, co?
- Śniła mi się wielka rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka
Aż po samo dno.

Pisnął kotek: pii...
- Pij, koteczku, pij!
Skulił ogon, zmrużył ślipie,
Śpi - i we śnie mleczko chlipie,
Bo znów mu się śni.

 

Ćwiczenie 2

W edytorze tekstu przepisz następujące wyrazy:

 

Staś    Krówka    Bąk    Ćma    Łódź    Krzyś     Miś    Dzidziuś   Pieśń

Krzyś     Bąk    Ćma    Łódź   Krzyś    Dzidziuś     Pieśń    Staś     Krówka

 

Klasa II

 Zapraszam klasę 2 na zajęcia na Skype

 

Edukacja polonistyczna

11.05. Temat: Europejskie miasta.

  • przeczytaj wiersz “Spacerkiem po Europie” i wymień atrakcje turystyczne europejskich stolic
  • zapisz w zeszycie nazwy państw i ich stolic
  • poznaj zasady pisowni wyrazów z “ż” wymieniających się na “g”lub “s”
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 43 - 44

12.05. Temat: Poszerzamy swoją wiedzę na temat metody projektu.

  • przeczytaj informacje na str. 50 - 51
  • wymień w zeszycie źródła wiedzy
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.45 - 46

13.05. Temat: Zabawy podwórkowe z dawnych lat.

  • przeczytaj wiersz “Dawne zabawy” ze str.53 podr. i odpowiedz ustnie na pytania 1, 2, 4
  • odpowiedź na pytanie 3 napisz w zeszycie
  • powtórz wiadomości o rzeczowniku i czasowniku str. 52 podr.
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 47 - 48

14.05. Temat: Nie jestem sam.

  • przeczytaj teksty “Projektujemy plac zabaw”, “Na ryby” i odpowiedz na pytania nauczyciela
  • przypomnij sobie elementy ogłoszenia
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 49 - 50

15.05. Temat: Podwórko z królewną.

  • przeczytaj opowiadanie “Królewna”
  • opowiedz treść i opisz główną bohaterkę opowiadania
  • zamień równoważniki na zdania i zapisz w zeszycie według kolejności zdarzeń
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 51 - 52

 

Edukacja matematyczna

11.05. Temat: Rozpoznajemy linie proste, krzywe i łamane.

  • poznaj linie proste, krzywe i łamane na str. 62 w podr.
  • wykonaj zadania z podręcznika str. 62 - 63 (zad. 2, 4 w zeszycie)
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 53

12.05. Temat: Poznaję odcinek - jednowymiarową figurę geometryczną.

  • poznaj pojęcie odcinka str. 65 podr.
  • wykonaj zadania z podr. str. 64 - 65
  • utrwalaj zdobytą wiedzę, wykonaj zad. w ćwiczeniu str. 54 - 55

13.05. Temat: Powtarzamy, utrwalamy.

  • wykonaj samodzielnie zadania ze str. 66 z podręcznika, obliczenia zapisuj w zeszycie
  • wykonaj samodzielnie zadania w ćwiczeniu str. 56 - 57

14.05. Temat: Rozwiązuję zadania rozmaite.

  • wykonaj zadania z podręcznika str. 67, obliczenia zapisuj w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 58

15.05. Temat: Poznaję jednostkę czasu - kwartał.

  • poznaj kwartał na str. 68 w podr.
  • wykonaj zadania ze str. 68 podr. (zad. 4, 6 w zeszycie)
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 59

 

Edukacja przyrodnicza:

  1. Temat: Podwórko miejscem spędzania wolnego czasu. Dawne i współczesne zabawy podwórkowe.
  2. Temat: Rola zabaw w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych. https://ronja.pl/15-zabaw-z-czasow-prl/

 

Edukacja techniczna:

  1. Temat: Zaprojektuj widokówkę z dowolnego europejskiego miasta (możesz namalować albo wyciąć gotowe elementy np. ze starych gazet)

 

Edukacja muzyczna:

  1. Temat: Posłuchaj piosenki “Co może mały człowiek”, naucz się śpiewać II zwrotkę (od  słów “Na podwórku fajnie jest”). Powtórz elementy utworu muzycznego, wykonaj zad.2 str.99 (ćw)

 

Edukacja plastyczna:

  1. Temat: Moja ulubiona zabawa podwórkowa - wykonaj pracę kredkami (ołówkowe, woskowe lub pastele)

 

Język angielski:

Temat: Powtórzenie wiadomości

Na dzisiejszych zajęciach powtarzamy i utrwalamy wiadomości z tego działu.

W podręczniku na str. 43 w zad. 18 przepiszcie do zeszytu zdania i napiszcie o kim mowa.

Następnie narysujcie siebie wykonującego/wykonującą jakąś czynność , którą potraficie nazwać po angielsku. Pod rysunkiem opiszcie siebie i czynności które potraficie wykonać i te których nie potraficie wykonać. Popatrzcie na zad. 19 na str. 43 w podręczniku , jest tam wzór wypowiedzi. Chciałabym żebyście do tego opisu dodali jeszcze zdanie o tym jaki macie kolor włosów i oczu.

W zeszycie ćwiczeń wykonajcie zadanie na str. 41

Powodzenia

 

Religia:

Temat: Nasze apostołowanie.

Uzupełniamy podręcznik

 

Wychowanie fizyczne:

W ramach zajęć ruchowych będziecie uczyć się tańczyć. Oto link lekcji 1.

 

Informatyka:

Przez kilka lekcji będziecie malować  w programie "Mały malarz" .  W Google, w bardzo prosty sposób można pobrać darmowy program. Na pierwszej lekcji proszę  zapoznać się z narzędziami programu Mały malarz.

 

Klasa III

 Zapraszam na lekcję na Skype

Edukacja polonistyczna: -

Edukacja matematyczna: -

Edukacja przyrodnicza: -

 

Język angielski:

Temat: Story time- czas na historyjkę

Otwieramy podręcznik na stronie 48 i czytacie historyjkę ( powtarzamy przy okazji nazwy dni tygodnia i nazwy zajęć )

Następnie w zeszycie ćwiczeń na stronie 46 zrobicie zadanie 9 i 10 , zadanie 9 trzeba przeczytać i uzupełnić zgodnie z tym co przeczytacie :

1.Mickey does karate on Friday.

2.He goes running on Wednesday.

3.He Has a music lesson on Monday.

4.He goes fishing on Saturday.

5.He does gymnastics on Tuesday.

6.He has an art lesson on Thursday.

W zeszycie zapisujecie sobie zdania o tym jakie zajęcia w ciągu tygodnia ma Sam, a jakie Lucy.                            
( podręcznik str. 49 zad. 12) wypowiedź jednego z nich jest już gotowa, i ją przepisujecie a wypowiedź drugiej osoby tworzycie samodzielnie.

Zeszyt ćwiczeń str. 47 zad. 11 i 12

Powodzenia

 

Religia:

Temat: Stół łączy rodzinę.

Wykonujemy polecenia z podręcznika

 

Temat: Stół Eucharystii.

Wykonujemy polecenia z podręcznika (Bardzo proszę aby dzieci przypomniały sobie wierszyki i piosenki jak również formułę spowiedzi na I Komunie świętą)

 

Informatyka:

Temat: Ćwiczenia z użyciem narzędzi programu Word.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.3 i ze str. 110 i 111 wykonaj ćwiczenie 3 i 4 w dokumencie tekstowym
  3. Możesz wykonać ćwiczenia do tej lekcji, które są umieszczone na płycie

Nie wszyscy odesłali mi ćwiczenie 3 ze str. 104. Proszę zrobić i przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń - na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger.

 

Klasa IV

 

Język polski: 

Temat: Przymiotnik- blisko rzeczownika. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/przymiotnik---blisko-rzeczownika/D12uSDouh

 

Temat: Piszę list. Napisz do mnie!

W zeszycie ćwiczeń na s.37-38 rozwiąż zad. 69, 70, 71, 72, 73 i 74. Prześlij zdjęcia rozwiązanych zadań na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Temat: Zarażamy śmiechem. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/zarazamy-smiechem/Di3pLxmPx

Rozwiąż zadania od 1 do 10.

 

Matematyka:

Temat1: Pole prostokąta- wprowadzenie.

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/D13eH4gKM

 

Temat 2 i 3: Obliczanie pól prostokątów i kwadratów.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-prostokatow-i-kwadratow/DU5usocGO

 

Temat4: Zależności między jednostkami pola.

Praca z zeszytem ćwiczeń. Strony 88 i 89.

 

Język angielski

Good morning! Zapisz w zeszycie poniższe notatki i wykonaj wymienione zadania. W razie pytań do lekcji zapraszam do napisania na learnonline@interia.pl

 

Lesson, 11th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: Let’s go to summer camp! - emotions verb +ing and object pronouns.
(Jedźmy na obóz! - czasowniki wyrażające emocje +ing oraz zaimki w funkcji dopełnienia.)

Napisz w zeszycie notatkę i przerysuj tabelkę:

Do mówienia o emocjach możemy użyć czasowników love (kochać), like (lubić), doesn’t/don’t like (nie lubić) i hate (nienawidzić, nie znosić, nie cierpieć). Kolejny czasownik, który się po nich pojawia otrzymuje końcówkę ing, np.:  I love eating. (Kocham jedzenie.),  I don’t like sailing. (Nie lubię żeglowania.), I hate climbing. (Nie cierpię wspinania się.)

 

Tak samo postępujemy w przypadku pytań:

ogólnych - np. Do you like cycling? (Czy lubisz jeżdżenie na rowerze?) Yes, I do. / No, I don’t.

szczegółowych - np. What do you like doing? (Co lubisz robić?) I like cooking. (Lubię gotowanie.)

 

ZAIMKI OSOBOWE

W FORMIE PODMIOTU

(zazwyczaj znajdują się na początku zdań, to one pokazują nam kto wykonuje czynność)

W FORMIE DOPEŁNIENIA

(znajdują się w dalszej części zdania, potrzebujemy ich ponieważ nadają zdaniu sens  i łączą się z wykonywaną czynnością)

liczba pojedyncza

I (ja)

me (mnie, mi)

you (ty)

you (tobie, ciebie)

he (on)

him (jemu, jego)

she (ona)

her (ją, jej)

it (ono)

it (tego, to)

liczba mnoga

we (my)

us (nas, nam)

you (wy)

you (was, wam)

they (oni, one)

them (im, ich)

 

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: str.69 zad. 3, 4; pozostałe zadania są dla chętnych.

 

Lesson, 13th May 2020 | Ważne: tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: Dug’s sports hero; question words. (Bohater sportowy Duga; pytania szczegółowe.)

 

who - kto?

Who is Dug’s sports hero? (Kto jest bohaterem sportowym Duga?) - It’s…. (Jest nim.../ To...)

 

what - co? jaki?

What have you got there? (Co tam masz?) - I’ve got….(Mam…)

What is your favourite colour? (Jaki jest twój ulubiony kolor?) - It’s….(Jest nim.../To…)

 

when - kiedy?

When is the game? (Kiedy jest ta gra?) - It’s …. (Jest…)

 

where - gdzie?

Where does she live? (Gdzie ona mieszka?) - She lives in…..(Ona mieszka w …)

 

whose - czyj? czyja? czyje?

Whose phone is it? (Czyj to telefon?) - It’s…(To jest….)

 

how many - ile? (używamy z rzeczownikami policzalnymi)

How many photos have you got? (Ile masz zdjęć?) - I’ve got… (Ja mam…)

 

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: str.70 zad. 2, 3; pozostałe zadania na tej stronie są dla chętnych.

 

Lesson, 15th May 2020 | Ważne: Tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: What’s the weather like? - speaking. (Jaka jest pogoda? - opisywanie pogody.)

 

Obejrzyj filmik:

 

Zapisz w zeszycie:

What’s (lub What is) the weather like? - Jaka jest pogoda?

It’s (lub It is)……. - Jest….

 

It’s warm. - Jest ciepło.

It’s hot. - Jest gorąco.

It’s cold. - Jest zimno.

It’s sunny. - Jest słonecznie.

It’s cloudy. - Jest pochmurnie.

It’s rainy. - Jest deszczowo.

It’s windy. - Jest wietrznie.

It’s stormy. - Jest burzowo.

It’s snowy. - Jest śnieżnie.

It’s foggy. - Jest mgliście.

 

sun - słońce, cloud - chmura, rain - deszcz, wind - wiatr, storm - burza, snow - śnieg, fog - mgła

spring - wiosna, summer - lato, autumn (fall) - jesień, winter - zima

 

It’s sunny in spring. - Wiosną jest słonecznie.

It’s hot in summer. - Latem jest gorąco.

It’s rainy in autumn. - Jesienią jest deszczowo.

It’s cold in winter. - Zimą jest zimno.

 

Wysłuchaj piosenki o pogodzie:

 

Wysłuchaj piosenki o porach roku:

 

Napisz krótko do zeszytu jaką pogodę widzisz dziś za oknem, użyj słownictwa z lekcji. Następnie wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: str.71 zad.2, 4;  pozostałe zadania są dla chętnych.

 

That’s all for now. See you online on Monday! Goodbye.

 

Historia:

Moi drodzy!

Doskonalimy pracę z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

Na Wasze adresy poczty elektronicznej prześlę drugą część zeszytu ćwiczeń. Pobierzcie ją na swój komputer.  Jeśli nie możecie wydrukować ćwiczeń, wystarczy jak w zeszycie czytelnie będziecie zapisywać rozwiązania zadań.

Proszę o uzupełnienie w ćwiczeniu tematu Józef Piłsudski i niepodległa Polska, (str. 70-72). Temat przerabialiśmy w zeszłym tygodniu . Zdjęcia wykonanych zadań prześlijcie do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla odświeżenia tematu polecam obejrzeć

 

Technika:

Kontynuacja pracy “Makieta skrzyżowania”. Zrób zdjęcie wykonanej pracy i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Przyroda:

14.05.2020r. czwartek Temat: Uzależnienia są  grożne.

  • Przeczytaj tekst w podręczniku str.131-134
  • Zapisz w zeszycie-To najważniejsze! Str.134
  • Wykonaj zadania 1,2w zeszycie ćwiczeń str.81
  • Powtórz wiadomości zawarte w podsumowaniu działu 5.

15.05.2020r.piątek Temat: Co to jest krajobraz?

  • Przeczytaj tekst w podręczniku str.138-140
  • Wskaż podobieństwa i różnice krajobrazu i zapisz notatkę w zeszycie.

 

Religia:

Temat: Św. Jan Paweł II uczy mnie miłości do Ojczyzny.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Temat: Pan Bóg opiekuje się światem i ludźmi.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

“ Wiosna”- Skaldowie.

Proszę znaleźć ten utwór na youtubie i pośpiewać z wykonawcami.

 

Plastyka:

Wykonaj pracę plastyczną wsłuchując się w piosenkę zespołu Skaldowie “ Wiosna”.

 

Informatyka:

Temat: Edytowanie tekstu- ćwiczenia.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.4 i wykonaj ćwiczenie 5.2 ze strony 115

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń- na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Klasa V

 

Język polski:

Temat: Przedstawiamy poznaną legendę w formie komiksu. “Wilk z Gubbio”.

Przypomnij , jak tworzymy komiks, następnie po przeczytaniu tekstu w podręczniku str.139 , przedstaw treść legendy w formie komiksu.( dwie lekcje). Komiks przyślij do oceny.

 

Temat: Cóż począć , gdy nie wiadomo, co już zrobiono, a co pominięto?

Podręcznik str.241-243

Przeczytaj wiadomości zawarte w “ Zapamiętaj” i zrób krótką notatkę do zeszytu. Wykonaj zad. 7 i 8 str.243 do zeszytu.

 

Temat: Mała i duża ojczyzna.

https://epodreczniki.pl/a/u-nas-jest-fajnie/DT2xQ2Y4G

Zacznij od wykonania “słoneczka” - wpisz skojarzenia ze słowem ojczyzna. Następnie przejdź do linku, przeczytaj wiersz i wykonaj zad. 2 i 8 do zeszytu . POZDRAWIAM

 

Temat: Utrwalamy zasady pisowni wyrazów z “ch i h”.

https://www.dyktanda.net/ortografia-05.phpvhttps://www.dyktanda.net/ortografia-05.php

Sprawdź się i oceń zgodnie z zasadami, które ja stosuję .

POZDRAWIAM

 

Matematyka

Temat 1 i 2 : Figury na płaszczyźnie- utrwalenie wiadomości.

Proszę wykonac zadania z podrecznika na stronie 139 “ Przed klasówka”.

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DEOqXkTXa

UWAGA:   W poniedziałek 18.05.2020 napiszecie sprawdzian wiadomości z własności figur płaskich. Proszę się do niego przygotować.

 

Temat3: Co to jest pole figury? https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/D1DqOf4Sw

Temat4: Jednostki pola- zamiana. Podręcznik strona 187 zadania 1 i 3.

 

Język angielski:

Good morning! Zapisz w zeszycie poniższe notatki i wykonaj wymienione zadania. W razie pytań do lekcji zapraszam do napisania na learnonline@interia.pl

 

WAŻNE: Od dziś do 10 czerwca stopniowo powtarzamy czasowniki nieregularne, dlatego proszę jeszcze raz poczytać ich formy i wykonać zadania sprawdzające. Wszystko to znajdziecie tutaj: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh

Przypominam również o sprawdzianie (27 maja): https://www.tickcounter.com/countdown/1954994/klasa-v-sprawdzian-unit-8

 

Lesson, 11th May 2020 |Tej lekcji nie musisz przesyłać.|

Subject: We’re going to have a barbecue - be going to. (Planujemy zrobić grilla - konstrukcja be going to.)

 

Konstrukcja “be going to” opiera się na czasowniku “be”, dlatego warto sobie przypomnieć jego odmianę - zajrzyj do podręcznika na stronę 5 i przeczytaj informacje w pomarańczowej ramce znajdującej się nad zadaniem 3.  A teraz zapisz w zeszycie:

 

Konstrukcji “be going to” używamy:

mówiąc o naszych zamiarach np. I’m going to be a doctor. (Zamierzam być lekarzem.)

przewidując co się wydarzy w przyszłości na podstawie tego co widzimy teraz np. It’s going to rain. (Będzie padał deszcz.)

 

Zdanie twierdzące: osoba + be (am/is/are) + going to + czasownik w I formie + reszta

She is going to play. = She’s going to play. (Ona zamierza grać.)

 

Zdanie przeczące: osoba + be + not (am not/isn’t/aren’t) + going to + czasownik w I formie + reszta

She is not going to play. = She isn’t going to play. (Ona nie zamierza grać.)

 

Pytania ogólne: Be (Am/Is/Are) + osoba + going to + czasownik w I formie + reszta

Is she going to play? (Czy ona zamierza zagrać?) Yes, she is. / No, she isn’t.

 

Pytania szczegółowe: Zaimek pytający (np.what) + be (am/is/are) + osoba + going to + czasownik w I formie + reszta

What is she going to do? (Co ona zamierza zrobić?) She’s going to play. (Ona zamierza grać.)

 

Więcej przykładów tej konstrukcji znajdziesz na stronach 110-111 w podręczniku. Przeczytaj historyjkę na stronie 110 i rozwiąż w zeszycie zadanie 6 (str.111) -  napisz zdania według listy czynności dotyczącej przyjęcia niespodzianki, przeczytaj podany przykład i użyj konstrukcji be going to aby wykonać to zadanie. Dla chętnych - wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 69.

 

Lesson, 13th May 2020 | Tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: City Creatures - the fancy dress party; revision  of questions.
(Bal kostiumowy; powtórzenie różnych pytań.)

 

Zapisz w zeszycie:

 

Przykłady tworzenia pytań ogólnych ze zdań twierdzących w czasie teraźniejszym Present Simple:

czasowniki be (am/is/are), have (have/has), can umieszczamy na początku np.

You are excited. →  Are you excited?

You have got a girlfriend. → Have you got a girlfriend?

You can rap. → Can you rap?

jeśli mamy inne czasowniki (niż be, have i can) stosujemy do/does np.

You want tickets. → Do you want tickets?

She sings. → Does she sing?

 

Przykład tworzenia pytań ogólnych ze zdań twierdzących w czasie teraźniejszym Present Continuous:

czasownik be (am/is/are) umieszczamy na początku np.

You are wearing my clothes. → Are you wearing my clothes?

 

Przykłady tworzenia pytań ogólnych ze zdań twierdzących w czasie przeszłym Past Simple:

czasownik be (was/were) umieszczamy na początku np.

You were a good student. → Were you a good student?

jeśli mamy inne czasowniki niż be stosujemy did np.

You went to Paris. → Did you go to Paris?

 

Przykłady pytań szczegółowych w różnych czasach:

Where do you buy your clothes? (Present Simple)

What is she doing? (Present Continuous)

How did you draw that? (Past Simple)

 

Więcej przykładów pytań znajdziesz na stronach 112-113 w podręczniku. Przepisz do zeszytu słownictwo z niebieskiej ramki (zad.7 str.113), a następnie przeczytaj czytankę na stronie 112 i zrób do zeszytu zadanie 3 (str.113) - utwórz pytania z podanych zdań. Dla chętnych wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń str.70.

 

Na koniec tej lekcji, posłuchaj:

 

Lesson, 15th May 2020 | Tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: Making arrangements - speaking. (Planowanie spotkania.)

 

Przepisz do zeszytu i przetłumacz pytania i zdania z fioletowej ramki podręcznika na stronie 114 (użyj słownika str.117, lesson 8.4). Następnie przeczytaj rozmowę przyjaciół zamieszczoną na tej stronie w podręczniku i na jej podstawie zrób w zeszycie zadanie 3 (str.114). Następnie wykonaj zadanie 1 i 3 w zeszycie ćwiczeń na stronie 71; pozostałe zadania są dla chętnych.

 

That’s all for now. See you on Monday!

 

Historia:

Temat: Polska Bolesława Chrobrego.

  1. Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/boleslaw-chrobry---pierwszy-krol-polski/Dx1Usn8MO

             - wykonaj zadania interaktywne, ćwicz. 8 z Podsumowania – wpisz do zeszytu.

  1. Obejrzyj film Piastowie, chrzest Polski i początki Państwa polskiego, odc. 4

  1. Wykonaj zad. 1- 6 w zeszycie ćwiczeń, str. 92-94.

 

Biologia:

Temat: Budowa i środowisko życia paprotników.

Materiał do zrealizowania:

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 121  - 124. Zapisz notatkę wysłana przez nauczyciela.

Przerysuj  do zeszytu budowę paproci wraz z podpisami  z podręcznika str. 122.

Obejrzyj filmy i zdjęcia oraz wykonaj zadania na stronie: https://epodreczniki.pl/a/skrzypy-i-paprocie/DYyGeBjMu

Notatka do zeszytu:

Temat : Budowa i środowisko życia paprotników.

1. Występowanie paprotników.

      Występują głównie w środowisku lądowym, nieliczne w wodnym (np. salwinia pływająca)

      Lubią miejsca cieniste i wilgotne.

2. Podział paprotników:

       Paprotniki dzielimy na :

          a)Paprocie (np. narecznica samcza; podręcznik str.122)

          b)Skrzypy (np. skrzyp polny; podręcznik str.123)

          c)Widłaki (np. widłak goździsty; podręcznik str.123)

3. Budowa paprotników

        Jako pierwsze z poznanych roślin wykształcają właściwe organy roślinne, czyli: korzenie, łodygi i liście.

            A)Budowa paproci:(przerysować rysunek ze str.122 wraz z podpisami)

            B)Budowa skrzypów

Skrzypy wykształcają podziemną łodygę zwaną kłączem, z której wyrastają korzenie , oraz nadziemne łodygi. Z łodyg nadziemnych wyrastają drobne liście. Niektóre liście mają zarodnie nazywane kłosem zarodnionośnym.

Skrzyp polny wykształca dwa rodzaje pędów: wiosenny (jego zadaniem jest wytwarzanie zarodników ) i letni, zielony (przeprowadza fotosyntezę, nie ma kłosa zarodnionośnego). Podręcznik str.123.

4. Budowa widłaków:

Mają delikatne, płożące się łodygi , z których wyrastają  drobne liście i kłosy zarodnionośne służące do rozmnażania. Podręcznik str. 123

 W ćwiczeniach str.82,83 i 84

 W razie pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia:

Temat: Krajobrazy sawanny i stepu.

1. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/sawanny/D5NHFXkdO

-  przeczytaj teksty

- przeanalizuj mapy, zdjęcia i klimatogramy

- wykonaj ćwiczenie interaktywne nr 1 - wpisz je do zeszytu

- przepisz Podsumowanie do zeszytu.

2. Zapoznaj się z informacjami na stronie https://epodreczniki.pl/a/stepy/D12MaDas9

-  informacje z Podsumowania wpisz do zeszytu.

3. Wykonaj zadania 1-7 w zeszycie ćwiczeń (str. 72-74), prześlij je do sprawdzenia.

 

Religia:

Temat: Nie jestem sam Bóg współpracuje ze mną.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Temat: Pan Jezus zaspokaja głód mojego serca.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Technika:

Temat: Jak powstaje rysunek techniczny?

  • przeczytaj informacje 44 - 45, spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania ze str. 46
  • przeczytaj informacje o rysunku technicznym na str. 48
  • wykonaj w zeszycie zad. 1, 2, 3, 5,7. Odpowiedzi wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Muzyka:   

Instrumenty perkusyjne.

https://epodreczniki.pl/a/bum-tarara---czyli-rzecz-o-perkusji/D3pHFoOvh

Proszę zrobić krótką notatkę do zeszytu.

 

Plastyka:

Namaluj farbami kwitnącą jabłoń. Pamiętaj o zasadach kompozycji. Zadbaj o szczegóły i tło.

 

Informatyka:

Temat: Przejścia i animacje w prezentacji (2 lekcje)

Na podstawie  e-booku Nowej Ery str.80-85 i filmiku na stronie

wykonaj ćwiczenie 3 na str. 86 w Power Poincie lub w ściągniętym Libre Office Impress

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń- na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger.

 

                    Klasa VI

Język polski:

Temat: Nie moja wina , że czuję się nieswój. Pisownia przeczenia “nie” z zaimkami.

Podręcznik str.255-257 Zasady pisowni zawarte w “ Zapamiętaj” zapisz w zeszycie. Wykonaj zad. 4 i 7, zapisz je w zeszycie.

 

Temat: Nić porozumienia. porozumienia.https://epodreczniki.pl/a/nic-porozumienia/D15TclrRM#D15TclrRM_pl_main_tp_4

Zacznij od narysowania “słoneczka” ze skojarzeniami do wyrazu “ rodzina” . Następnie przeczytaj fragment powieści “Opium w rosole” zawartej w linku i wykonaj do zeszytu zad. 1.1 i 1.2.

 

Temat :Artyści z ambicjami -  “ Rola mola” M . Strzałkowskiej. Podręcznik str. 258 i 259 .

Przeczytaj wiersz i wykonaj ćwicz.1 i 5  str.258 i 259.

 

Temat: Utrwalamy zasady pisowni wyrazów z “ rz i ż”.

https://www.dyktanda.net/ortografia-26.php Sprawdź swoje umiejętności i oceń zgodnie z zasadami,które ja stosuję.

POZDRAWIAM

W tym tygodniu nie wysyłacie zadań.

 

Matematyka:

  1. Temat: Zapisywanie równań – ćwiczenia (2 lekcje)

Obejrzyj na stronie

 W zeszycie

Str.195 zad 4

W ćwiczeniach

Str. 96 cw.1,2,3

Str.97 ćw. 4

Sprawdź poprawność rozwiązanych przez siebie zadań, znajdziesz je na stronie

  1. Temat: Rozwiązywanie równań (2 lekcje)

 Obejrzyj filmy jak się rozwiązuje równania, oraz przeanalizuj przykłady, które znajdziesz na stronie

W zeszycie

Przepisz przykłady z zielonych ramek ze strony 200 i 201

Str. 202 zad 1,2 (bez przykładów z ułamkami)

W ćwiczeniach

Str. 99 cała

 W razie trudności pisz  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Subject: I’m sorry we can’t come- przepraszam ale nie mogę przyjść

Podręcznik str. 100, przepiszcie wyrażenia z fioletowej ramki dotyczące zapraszania, następnie czytacie dialog i robicie zad. 3 –uzupełniacie dialog podanymi wyrażeniami .

W zad.4 str. 100 tworzycie zaproszenia i albo je akceptujecie albo odrzucacie.

Plik ze słuchaniem wyślę na discord.

Zeszyt ćwiczeń str. 63 cała

Subject: Dbanie o najbliższą okolicę – tekst

Na str. 101 jest tekst to przeczytania, zaczniemy jednak od napisania do zeszytu słownictwa z zadania 4, są tam czasowniki frazowe, następnie wykonajcie zadanie 5 – uzupełniacie zdania poznanymi czasownikami frazowymi.

Robicie zadanie 3 – czytacie tekst i odpowiadacie na pytania do tekstu .

Zeszyt ćwiczeń strona 64.

 

Historia:

Temat: „Wolność, równość, braterstwo” – wielka rewolucja francuska.

  1. Obejrzyj prezentację
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku, str. 184-189.
  3. W zeszycie zapisz daty najważniejszych wydarzeń:

              - zwołanie Stanów Generalnych

              - zburzenie Bastylii

              - uchwalenie Deklaracji praw człowieka i obywatela

              - uchwalenie I konstytucji francuskiej

  1. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, (przesłałam), str. 94-95.
  2. Utrwal wiedzę wykonując ćwiczenia interaktywne

https://wordwall.net/pl/resource/1155670/historia/monarchia-absolutna-we-francji

https://wordwall.net/pl/resource/1307554/historia/rewolucja-francuska

Zdjęcia zadań  w  zeszycie ćwiczeń (lub ich rozwiązań w zeszycie), prześlij do sprawdzenia.

 

Biologia:

Temat: Podsumowanie tematu o płazach i gadach

Obejrzyj film

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,biologia-lekcja-1-28042020,47659547

Przeczytaj w podręczniku Podsumowanie ze str.112-114

W ćwiczeniach Str.93,94,95 i 96

Odeślij zdjęcia ćwiczeń Str.93,94,95 i 96 do piątku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia

Temat: Przemysł i usługi we Francji.

1. W opracowaniu tematu, oprócz podręcznika (str. 107-111)  pomocny będzie filmik:

2. Swoją wiedzę o Francji utrwal rozwiązując zadania

https://wordwall.net/pl/resource/885446/geografia/przemys%c5%82-i-us%c5%82ugi-we-francji-planeta-nowa-6-cz%c4%99%c5%9b%c4%87-1

 

Technika:

Temat: Rzuty prostokątne.

  • przeczytaj informacje na str. 42 i napisz w zeszycie: Rzut prostokątny pokazuje na płaszczyźnie trójwymiarowy przedmiot z kilku stron. Najczęściej są to 3 rzuty: - widok z przodu, - widok z góry, - widok z boku
  • przeanalizuj ćw. 2 str.42 i ćw.3 str.43
  • wykonaj w zeszycie ćw.4 str.44 i ćw.5. str.45.  Zrób zdjęcie i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

Temat: Życie wiary u początków narodu polskiego

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Temat: Maryja w dziejach narodu Polskiego.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

Wybrane utwory Stanisława Moniuszki.

https://epodreczniki.pl/a/najpiekniejsze-piesni-i-arie-stanislawa-moniuszki/D3ibbnLpt

Proszę wysłuchać proponowane utwory muzyczne.

 

Plastyka:

Ważne wydarzenia w malarstwie polskim. cz. 2.

https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim-cz-2/DTmxww287

 

Informatyka:

Temat: Tworzenie projektów w programie Scratch. (dwie lekcje)

  1. Obejrzyj filmiki

  1. Wykonaj wymyśloną przez siebie grę w programie scratch

Wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wymyśloną przez siebie grę w programie scratch. Dodatkowo za zrobienie gry z ebooka Nowej Ery Dla zainteresowanych ze str.72 można otrzymać ocenę celującą

 

Wychowanie fizyczne             

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń- na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Klasa VII

Język polski 

Temat: Czasownik rządzi w opowiadaniu. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/czasownik-rzadzi-w-opowiadaniu/DD8y0fjg

 

Temat: Odwieczny wróg.

https://epodreczniki.pl/a/odwieczny-wrog/DUkBDyzRO

 

Temat: Balladyna i Alina- co to za dziewczyny? (2 godz.)

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 115-125 frag. dramatu "Balladyna" J. Słowackiego.
  2. Zapoznaj się z notką o autorze, która znajduje się w podręczniku na s. 115.
  3. Odpowiedz w zeszycie na pytania zawarte w zad.1,2,3,4,5,6 i 7. Rozwiązania zadań prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Matematyka:

  1. Temat: Zadania tekstowe z zastosowaniem równań (2 lekcje)

Obejrzyj przykładowe zadania tekstowe z równań

W zeszycie

Rozwiąż zadania: Str. 173 zad. 1 i 2 oraz str. 174 zad. 6 i 9

 

  1. Temat: Geometria w równaniach.

Obejrzyj przykładowe zadania na stronie

W zeszycie

Rozwiąż zad. 7 i 8 ze str. 174

 

  1. Temat: Procenty w równaniach

Obejrzyj przykładowe zadania na stronie

 W zeszycie

Rozwiąż zad. 3, 4 i 5 ze str. 173

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Good morning! Zapisz w zeszycie poniższe notatki i wykonaj wymienione zadania. W razie pytań do lekcji zapraszam do napisania na learnonline@interia.pl

 

WAŻNE: Przypominam, że w ten piątek (15-go maja) piszecie sprawdzian z Rozdziału 8.

https://www.tickcounter.com/countdown/1955010/klasa-vii-sprawdzian-unit-8

 

Lesson, 11th May 2020 | Tej lekcji nie musisz przesyłać. |

Subject: Probability. (Prawdopodobieństwo.)

 

Zapisz w zeszycie:

Prawdopodobieństwo w języku angielskim możemy wyrazić na różne sposoby między innymi:

za pomocą czasu przyszłego Future Simple np.

I will definitely pass. (Na pewno zdam.)

I definitely won’t pass. (Na pewno nie zdam. )

I will probably pass. (Prawdopodobnie zdam.)

I probably won’t pass. (Prawdopodobnie nie zdam.)

za pomocą czasowników modalnych “may” (być może coś ma/będzie miało miejsce)  i “might” (coś mogłoby mieć miejsce), np.

I may pass.(Być może zdam.)

I might pass. (Mogłabym zdać.)

 

Napisz 5 zdań z powyższymi wyrażeniami na temat tego co się wydarzy u Ciebie za 10 lat - zdania mają być odpowiedzią na 5 pytań z zadania 8 w podręczniku (str.100). Następnie wykonaj wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 94.

 

Lesson, 13th May 2020 |Jeżeli nie jesteś pewna/y rozwiązań zadań z tej lekcji,  to prześlij do sprawdzenia w dniach 13-14 maja (przed sprawdzianem). |

Subject: Revision - Unit 8. (Powtórzenie wiadomości z Rozdziału 8.)

 

Powtórz sobie wiadomości z Rozdziału 8 i sprawdź się rozwiązując zadania:

w zeszycie - zadania z podręcznika str.102 zad.1, 5

w zeszycie ćwiczeń str. 96 - zrób 3 wybrane przez siebie zadania.

Pozostałe zadania są dla chętnych. Jeżeli masz jakieś pytania do Rozdziału 8, to proszę przesłać mailem.

 

Lesson, 15th May 2020

Subject: Grammar and vocabulary TEST - Unit 8. (Sprawdzian z rozdziału 8.)

 

Proszę sprawdzić pocztę i dokładnie przeczytać otrzymany e-mail - znajdziecie tam informacje na temat testu, w tym również którą macie grupę. Powodzenia!

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Język niemiecki:

Hallo Meine Schüler!

Przechodzimy do nowego rozdziału 5. Na dzisiejszej lekcji poznacie dyscypliny sportowe.

 

Thema: Die Sportarten     Podręcznik str.104 zad.1,2,3

I. Zapisz do zeszytu:

Ski fahren- jazda na nartach, Skispringen- skoki narciarskie, Reiten- jazda konna, Schwimmen- pływanie, Inlineskaten/skaten- jazda na rolkach, Segeln- żeglowanie, Autorennen- wyścigi samochodowe, Wandern- wędrówki piesze

Wyżej wymienione wyrażenia to rzeczowniki odczasownikowe, które piszemy wielką literą. Jeżeli chcesz utworzyć czynność wystarczy pisać go małą literą i odmieniać w odpowiedniej formie przez osoby np:

Am Nachmittag skatet Bastian im Skatepark.

Ich  reite gern in der Freizeit.

II. Wykonaj ustnie zadanie 2 i 3

III. Zapisz do zeszytu:

In der Sporthalle- na hali sportowej, auf dem Sportplatz- na boisku, im Freien- na powietrzu, im Wald- w lesie

Frau Ott macht Gymnastik im Freien. Pani Ott ćwiczy na powietrzu

IV. Wykonaj ustnie zad.5 a nastepnie odpowiedz na pytanie. Pytanie i odpowiedź zapisz w zeszycie.

Was ist dein Lieblingssportart?

Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link

https://quizlet.com/pl/470338289/sportarten-flash-cards/

 

Thema: Bist du aktiv?               Czy jesteś aktywny/a ?  Podręcznik str.105 zad.1,3

I. Zapisz do zeszytu:

Im Sportverein- w klubie sportowym, zwei/drei/-mal in der Woche- dwa/trz razy w tygodniu, regelmäßig- regularnie, ab und zu- od czasu do czasu

II. Przeczytaj wpisy nastolatków na forum( zad.1 str.105) a następnie uzupełnij ustnie zdania.

III. Wykonaj zad.3 - stawiaj pytania i udzielaj odpowiedzi. Pytania i odpowiedzi zapisz do zeszytu. (Wyślij zdjęcie tego zadania na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

Historia:   

Temat: Świat po I wojnie światowej.

  1. Pracuj z podręcznikiem, str. 188-191.
  2. Zapoznaj się z  prezentacją
  3. W zeszycie:

          - wymień postanowienia traktatu wersalskiego

          - wypisz państwa, które powstały lub się odrodziły po I wojnie światowej (skorzystaj z mapy)

          - wyjaśnij, czym była Liga Narodów

  1. Wykonaj zadania 1, 2, 4 w zeszycie ćwiczeń, str. 84-85.

Dodatkowe informacje znajdziesz: https://www.edukator.pl/midzy-wojnami,7162.html

 

Biologia:

  1. Temat: Podsumowanie regulacji nerwowo- hormonalnej

Przeczytaj Podsumowanie z podręcznika str.190 oraz zrób w zeszycie test ze str. 191-192.

Obejrzyj lekcję na stronie https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,biologia-lekcja-1-31032020,47332368

W ćwiczeniach str. 96 i 97 (Odeślij te dwie strony do piątku)

 

  1. Temat: Budowa i działanie narządu wzroku

Przeczytaj temat z podręcznika str.195-199

Obejrzyj lekcję na stronie https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,biologia-lekcja-1-03042020,47382713

W zeszycie:

1. Najważniejsze zmysły człowieka to: wzrok, słuch, równowaga, węch, smak oraz dotyk. Bodźce są odbierane przez narządy zmysłów, które są zbudowane z receptorów, które reagują na określony czynnik wytwarzając impulsy nerwowe.

2. Narządem wzroku jest oko, umiejscowione w kostnym oczodole.

Składa się z gałki ocznej, nerwu wzrokowego oraz narządów dodatkowych - aparatu ruchowego i aparatu ochronnego gałki ocznej.

3. Aparat ochronny gałki ocznej stanowią:

- powieki,

- brwi,

- rzęsy,

- spojówki,

- narząd łzowy (łzy zawierają lizozym - białko o właściwościach bakteriobójczych).

4. Aparat ruchowy gałki ocznej tworzy 6 mięśni, które poruszają gałką oczną.

5. Gałka oczna jest zasadniczą częścią narządu wzroku. Jej wnętrze jest wypełnione galaretowatym płynem zwanym ciałem szklistym.

        Ścianę gałki ocznej tworzą trzy błony:

           A. zewnętrzna błona włóknista : tylna część nosi nazwę twardówki, pełni funkcje ochronne, przednia przezroczysta rogówka,

           B. środkowa błona naczyniowa - składa się z trzech elementów:

                - naczyniówki, która odżywia gałkę oczną

                - ciałka rzęskowego, które reguluje kształt soczewki (akomodacja oka)

                - tęczówki, jej skurcz zmienia średnicę źrenicy w zależności od oświetlenia (adaptacja oka)

           C. wewnętrzna siatkówka - jest światłoczułą błoną zbudowaną w dwóch rodzajów komórek receptorowych: pręcików i czopków. Pręciki odbierają informacje o kształcie i ruchu widzianych przedmiotów, pozwalają widzieć w półmroku, jest ich w oku ok 120 mln. Czopki są wrażliwe na barwy, najwięcej gromadzi się ich w plamce, w oku jest ich ok. 7 mln.

6. Jak powstaje obraz? Promienie świetlne przechodzą przez rogówkę i źrenicę. Następnie ulegają załamaniu w soczewce, która skupia je na siatkówce. Obraz powstający na siatkówce jest rzeczywisty, pomniejszony i odwrócony.

W ćwiczeniach - str.98 i 99

Proszę odesłać zdjęcia ćwiczeń str. 96 i 97 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (do piątku).

 

Geografia:

Temat: Gospodarka morska w Polsce.

  1. Obejrzyj film Polska Morska
  2. Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/gospodarka-morska/D2ODFx1ux

             - wysłuchaj audiobook

             - przeczytaj teksty

             - rozwiąż ćwiczenia interaktywne, ćwicz. 2- wpisz do zeszytu.

  1. Wykonaj zadania 1-4 w zeszycie ćwiczeń, str. 88-89.

 

Temat: Rolnictwo i przemysł Polski – lekcja powtórzeniowa.

  1. Przeczytaj podsumowanie rozdziału w podręczniku oraz wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe w zeszycie ćwiczeń (str. 90-91).
  2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne ze strony https://wordwall.net/pl/resource/932745/geografia/powt%C3%B3rzenie-z-geografi-cz1-rolnictwo-i-przemys%C5%82-polski  - jeden typ zadań wykonaj w zeszycie (może być krzyżówka, połącz w pary itp.)

   Prześlij zadania z tej lekcji do sprawdzenia.

 

Fizyka:

(12.05.2020) (15.02.2020)

Temat: Opory ruchu. (blok dwugodzinny)

Materiały: podręcznik, strona 183, epodreczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/wplyw-oporow-ruchu-na-poruszajace-sie-ciala/Dk02onGEM

Siła tarcia film:         

(11 minut)

(5 minut)

Doświadczenie: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=khoA85FssiU&feature=emb_logo

Nowe pojęcia:

- tarcie statyczne

- tarcie kinetyczne

- współczynnik tarcia

Wiadomości:

- obliczanie siły tarcia

- tarcie ślizgowe

- tarcie toczne

- od czego zależy tarcie?

 

Pytanie: kiedy tarcie jest użyteczne a kiedy nie??                  

Zadania:

Podręcznik: strona 189 zadanie: 3, 5

Test: https://klasowka.onet.pl/podrecznik/spotkania-z-fizyka-cz-2-klasa-2-gimnazjum/podrozdzial-rozdzial-i-opory-ruchow/test

 

notatkę wiecie gdzie ;-)

 

Chemia:

Temat lekcji zdalnej: “Woda - właściwości i rola w przyrodzie”

Materiały pomocnicze:

Prosze o zapisanie tematu lekcji z datą 12.05.2020

Notatka:

Proszę o zapisanie w notatce:

  • Co to jest woda. Jakie rodzaje wody znajdują się w Twoim otoczeniu.
  • Gdzie występuje woda i w jakim stanie skupienia.
  • Jakie są właściwości fizyczne wody (stan skupienia w temp. 293K, barwa, temp. topnienia, temp. wrzenia, gęstość w temp. 273K i w temp. 277K.
  • Jak nazywają się przemiany fazowe, w których woda zmienia swój stan skupienia.
  • Jakie są zagrożenia dla wód naturalnych, jakie czynniki powodują degradację środowiska wodnego i jak możemy im zapobiegać

Zadanie 1: zad. 3.2. ze strony https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-rola-w-przyrodzie/D1GXRbHQl

Zadanie 2: Jaką temperaturę ma woda przy dnie jeziora? Odpowiedź uzasadnij.

Zadanie 3: Dlaczego szklanej butelki z napojem nie możemy schładzać w zamrażarce?

 

Temat lekcji zdalnej: “Woda jako rozpuszczalnik”

Materiały pomocnicze:

Prosze o zapisanie tematu lekcji z datą 15.05.2020

Proszę o zapisanie w notatce:

  • jakie wiązania występują w cząsteczce wody
  • co to jest dipol, co to jest substancja polarna
  • na czym polega rozpuszczanie - “Rozpuszczanie jest procesem fizycznym i polega na wymieszaniu drobin substancji rozpuszczanej z drobinami rozpuszczalnika.”
  • jakie są fazy rozpuszczania substancji stałej w wodzie - wyjaśnienie pojęć “hydratacja”, “dyfuzja”
  • jakie czynniki wpływają na szybkość rozpuszczania.

Zadanie: Napisz co to jest emulsja. Podaj przykłady emulsji, które znajdują się w Twoim domu.

 

Zdjęcia (pionowa orientacja strony) notatki i zadań wklejone do dokumentu tekstowego (kto nie może wkleić do dokumentu tekstowego, załącza normalnie)  proszę załączyć do e-maila i przesłać do 17.05, w temacie wiadomości imię, nazwisko, woda.

adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o estetyczne i widoczne zapisy zadań oraz dołączanie załączników według kolejności zadań

 

Religia:

Temat Reforma Kościoła średniowiecza.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy 

 

Temat: Franciszkańska idea ubóstwa.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

Stanisław Moniuszko - twórca opery narodowej.

https://epodreczniki.pl/a/wybrani-kompozytorzy---stanislaw-moniuszko-tworca-opery-narodowej/DI7PTB3pa  

Proszę zrobić krótką notatkę do zeszytu.

 

Plastyka:

Ważne wydarzenia w malarstwie polskim. cz. 2.

https://epodreczniki.pl/a/wazne-wydarzenia-historyczne-w-malarstwie-polskim-cz-2/DTmxww287

 

Informatyka:

Temat: Sposoby ułatwiające pracę nad dokumentem tekstowym.

  1. Przeczytaj w ebooku Nowej Ery informacje na str. 190-191
  2. Obejrzyj filmik
  3. Wykonaj ćwiczenie 8 na str. 191

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń- na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Jak to jest być?

Zapraszam Was do kilku ciekawych ćwiczeń - każdy znajdzie coś dla siebie

najpierw świetny cykl filmów Jak to jest być - może znajdziesz coś co bardzo Ciebie zainteresuje np. zawód Youtubera? :)

https://www.youtube.com/watch…

a może jesteś mocno ciekawa/ciekawy jakie zawody są zawodami PRZYSZŁOŚCI? zapoznaj się z filmem, porozmawiaj z rodzicami, kolegami i koleżankami z klasy co o tym sądzą?

dla tych, których nurtuje pytanie kim są, jakie mają cechy i osobowość polecam świetny test osobowości - gotowe wyniki będziesz miał/miała zaraz po jego ukończeniu

https://www.16personalities.com/pl/darmowy-test-osobowosci

 

Klasa VIII

 

Język polski :  

Temat: Licz się z liczebnikami!

https://epodreczniki.pl/a/licz-sie-z-liczebnikami/DO1dwpORA

 

Temat: Nie ma niezastąpionych, czyli o zaimku.

https://epodreczniki.pl/a/nie-ma-niezastapionych-czyli-o-zaimku/D13nDgAvQ

Rozwiąż zadania od 1 do 6.

 

Temat: Nie tylko dla pracusiów.

https://epodreczniki.pl/a/nie-tylko-dla-pracusiow/DiyYmd9yl

 

Temat: Syzyfowa praca.

https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/D12TfbnLV

 

Temat: Manipulacja językowa.

Przeczytaj w podręczniku na s. 287 informacje zawarte w tekście "Poznajemy język".

Następnie rozwiąż zadania: 3, 4, 6 i 8. Rozwiązania zadań proszę wpisać do zeszytu.

 

Matematyka: 

Temat 1 i 2 : Objętość figury- jednostki objętości, zamiana.

https://epodreczniki.pl/a/objetosc-figury-jednostki-objetosci/D2j856Wb9

 

Temat3 : Objętość prostopadłościanu i sześcianu.

https://epodreczniki.pl/a/objetosc-prostopadloscianu/D1HufllvV

 

Temat4: Obliczanie objętości prostopadłościanu i sześcianu.

Proszę wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń strona 31/ zadania 2,3,4. Strona 32/zadania 5,7,8.

 

Język angielski:

Good morning! Zapisz w zeszycie poniższe tematy i wykonaj wymienione zadania. W razie pytań do lekcji zapraszam do napisania na learnonline@interia.pl 

WAŻNE:

Proszę sprawdzić pocztę, prześlę e-mail na temat poprawy sprawdzianu.

W tym tygodniu i częściowo w następnym zajmujemy się rozumieniem ze słuchu, umiejętnością, którą możemy rozwijać na różne sposoby. Zajrzyj tutaj, aby dowiedzieć się więcej na ten temat: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/kmbmr88xqc0dr4wh

Lesson, 11th May 2020 |Tej lekcji nie trzeba przesyłać, odpowiedzi sprawdzane są przez program. |

Subject: Listening - theory and practice. (Rozumienie ze słuchu - przypomnienie typów zadań i ćwiczenia praktyczne.)

 

Obejrzyj krótki filmik:

 

A teraz wysłuchaj nagrań. Pamiętaj, że na egzaminie usłyszysz nagranie 2 razy, więc tutaj również warto wysłuchać dwukrotnie. W każdym z poniższych zadań, po zakończonej próbie rozwiązania zadania możesz spróbować jeszcze raz (try again), zobaczyć odpowiedzi (show answers) lub ponownie zobaczyć wyniki i komentarze (show feedback).

 

Nagranie 1:

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/stop-wasting-time

 

Wykonaj zadania do nagrania 1:

zad.1: kliknij na check your understanding: reordering i ułóż zdania w kolejności w jakiej je usłyszałeś (kliknij na zdanie a później na miejsce w którym powinno być) , na końcu kliknij na finish i zobacz jak Ci poszło;

zad.2: kliknij na check your understanding: true or false i określ czy zdania są prawdziwe czy fałszywe w odniesieniu do wysłuchanego tekstu, na końcu kliknij na finish i zobacz jak Ci poszło.

 

Nagranie 2:

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/taking-notes

 

Wykonaj zadania do nagrania 2:

zad.1: kliknij na check your understanding: true or false i określ czy zdania są prawdziwe czy fałszywe w odniesieniu do wysłuchanego tekstu, na końcu kliknij na finish i zobacz jak Ci poszło;

zad.2: kliknij na check your understanding: gap fill i uzupełnij luki w tekście (kliknij na wyraz a następnie na miejsce w tekście gdzie powinien się on znaleźć) , następnie sprawdź jak Ci poszło klikając finish.

 

Lesson, 13th May 2020

Subject: Listening comprehension with audiobook “Luck” by Mark Twain.
(Rozumienie ze słuchu - praca z audiobookiem “Luck” M.Twaina)

 

Wszystkie zadania dotyczące audiobooków należy wpisać do zeszytu, rozwiązać i przesłać do oceny na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do końca tygodnia.

Wysłuchaj krótkiego audiobooka, a następnie wykonaj zadania.

 

Zadanie 1: Prawda czy fałsz? Zakreśl właściwą odpowiedź.

The Reverend was an instructor in the Military Academy. T / F

In the beginning Scoresby knew everything. T / F

After another exam Scoresby passed with flying colours. T / F

The Reverend decided to help Scoresby out of pity. T / F

People mistook his idiocy for genius. T / F

 

Zadanie 2: Podkreśl zdanie najlepiej określające główną myśl tekstu.

Knowledge of past events makes you a capable leader.

War is a place for seemingly unintelligent people to rise above their expectations.

Chance plays a bigger role in success than intelligence or hard work.

Kind people may act in ways that others would find foolish.

 

Zadanie 3: Dokończ zdania wybierając właściwą odpowiedź.

The main character in the story is:

a\ the clergyman

b\ Scoresby

c\ a clever man

d\ Woolwitch.

 

In his battle with the Russians, Scoresby:

a\ was shamefully defeated

b\ was captured by the enemy

c\ won the battle because of his intelligent strategies

d\ won by luck.

 

Lesson, 15th May 2020

Subject: Listening comprehension with audiobook “Traphis: A Wizard’s Tale” by James D. Maxon

(Rozumienie ze słuchu - praca z audiobookiem “Traphis: A Wizard’s Tale” Jamesa D. Maxona.)

 

Wszystkie zadania dotyczące audiobooków należy wpisać do zeszytu, rozwiązać i przesłać do oceny na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do końca tygodnia.

Wysłuchaj krótkiego audiobooka, a następnie wykonaj zadania.

 

Zadanie 1: Uzupełnij tekst wpisując jedno słowo w każdą lukę.

Traphis was …………… years old. He didn’t understand why his father had prevented him from learning ……… It seemed natural for a wizard to pass down his ……… to his son. All he ever wanted was to become the greatest …………. of all time.

 

Zadanie 2: Prawda czy fałsz? Zakreśl właściwą odpowiedź.

Traphis lived in a big mansion. T / F

He found the books in the sand. T / F

The first time Traphis used magic was to light a fire. T / F

Neha was the name of the dog. T / F

Traphis was afraid of the learcat. T / F

 

Zadanie 3: Wybierz właściwe znaczenie poniższych słów na podstawie kontekstu, w jakim się one pojawiają w tym konkretnym audiobooku. Zakreśl swoją odpowiedź.

 

Mystery:

a\ something that is difficult or impossible to understand or explain.

b\ something that is very easy to understand and really obvious.

c\ something that is really common and everyone knows about it.

 

Void:

a\ space full of lightning.

b\ space full of happiness.

c\ space full of emptiness.

 

Outlining:

a\ explaining the meaning of a situation.

b\ drawing lines around the object to see its shape.

c\ deciding which solution is best for you.

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Język niemiecki: 

Hallo Meine Schüler!

Thema: Die Verkehrsmittel /  Środki transportu Podręcznik str.85 zad.1,2

Na dzisiejszej lekcji poznacie środki transportui ich zastosowanie w zdaniach.

Zapisz do zeszytu:

der Zug- pociąg, die U-Bahn- metro, das Flugzeug- samolot, der Bus- autobus, die S- Bahn- kolejka miejska, die Straßenbahn- tramwaj, das Fahrrad- rower, der Motorrad- motor, zu Fuß- pieszo, das Auto/ der Wagen

fahren- jechać, fliegen- latać, reisen- podróżować, es gibt- jest,są, halten – zatrzymywać

 

Jeżeli chcemy powiedzieć, że poruszamy się jakimś pojazdem , to łączymy ten wyraz z przyimkiem mit (Dativ) np:

Ich fahre mit dem  Fahrrad zur Schule.  Jadę rowerem do szkoły.

Die Studenten fahren mit der Straßenbahn zur Uni.  Studenci  jadą tramwajem na uczelnię

Wir reisen oft mit dem FlugzeugCzęsto podróżujemy samolotem.

Klaus geht  zu Fuss gern.   Klaus chodzi chetnie pieszo

In Krakau gibt es keine U- Bahn.  W Krakowie nie ma metra

 

Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link.

Potwierdźcie wykonania tego zadania interaktywnego( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )

https://quizlet.com/505166495/write

 

Thema: Przyimki z celownikiem              Podręcznik str.86 zad.2,4

Na ostatnich lekcjach poznaliście już niektóre przyimki takie jak. in-do,w /auf-na/an-przy, które wymagały odmiany rodzajnika w III przypadku np.:

Im Supermarkt, auf der Post, in der Apotheke, an der Bushaltestelle

 

Na dzisiejszej lekcji poznacie dalsze przyimki. Zapiszcie do zeszytu:

Przyimki z III przypadkiem (Dativ – wem?) określają położenie->WO?

Aus-z (skąd), bei-u , gegenüber – naprzeciwko , mit – z (kim, czym)  nach – do (większości miast) po

Seit – od (jakiegoś czasu)  von – od   zu – do

 

Przykłady zapiszcie do zeszytu

Er kommt um 14 Uhr aus der Schule.  On przyjdzie o 14 ze szkoły

Ich wohne bei der Tante.  Mieszkam u cioci

Wir fahren mit dem Zug. Jedziemy pociągiem

Ich lerne seit einem Monat Deutsch.  Uczę się języka niemieckiego od miesiąca

Wykonaj  zadanie 4 str.86 do zeszytu. ( zdjęcie prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

Historia:   

Temat: Stan wojenny i schyłek PRL.

  1. Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/powstanie-solidarnosci-i-stan-wojenny/D1CygZdik
  2. Obejrzyj film IPN
  3. Korzystając z podręcznika (str. 212-217), wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
  4. W zeszycie  pisemnie przedstaw działalność  ks. Jerzego Popiełuszki w latach 80 - tych XX w. Poszukaj informacji w dodatkowych źródłach.

Prześlij to zadanie do sprawdzenia.

 

Biologia:

Temat: Utrwalenie wiadomości z ekologii

Obejrzyj lekcję na stronie

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,biologia-lekcja-1-21042020,47623882

Przeczytaj w podręczniku podsumowanie na str.129-132

W zeszycie zrób test str.132-134

W ćwiczeniach str. 78 i 79

Odeślij do piątku ćwiczenia str. 78 i 79 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:  

Temat:  Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.

  1. Dokładnie zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/stany-zjednoczone-ameryki-usa---swiatowa-potega-gospodarcza/D16CBZnmx

           - przeanalizuj tekst, mapy, dane statystyczne

           - zwróć szczególną uwagę na informacje z Podsumowania – trzy ostatnie „kropki” zapisz w zeszycie

           - wykonaj zadania interaktywne

       2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str.  66-68.

 Dodatkowo możesz skorzystać ze strony

 https://prezi.com/chyguirbchxn/stany-zjednoczone-potega-gospodarcza-swiata/ 

 

Fizyka:   

blok dwugodzinny (12.05.2020) (15.02.2020)

Temat: światło i jego właściwości. Zjawisko cienia i półcienia.

Materiały: podręcznik, strona 212, 219, epodreczniki

Link:

https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i-polcienia/DPLlutABx

właściwości światła:

(10 minut)

cień i półcień:

(10 minut)                                                         

pojęcia:

- źródło światła (naturalne i sztuczne)

- promień światła

- wiązka (równoległa, zbieżna i rozbieżna) światła

- cień i półcień

- prędkość światła

- rozchodzenie się światła

 

Proszę wykonać ćwiczenie 1 - 4 ze strony epodreczniki

Proszę znaleźć w sieci na czym polega zasada działania urządzenia o nazwie „camera obscura” i czy można ją wykonać warunkach domowych??

Test dla utrwalenia:

https://klasowka.onet.pl/podrecznik/spotkania-z-fizyka-cz-4-klasa-3-gimnazjum/rozdzial-ii-optyka/test

Notatka itd.. wiecie gdzie ;-)

 

Chemia:

Proszę o przygotowanie się z tematu: „Estry” – temat na dwie lekcje 12 i 15 maja

Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe.

e-podręcznik  https://epodreczniki.pl/a/estry---budowa-i-wlasciwosci/DDkpKT1YS- strona zawiera omówienie oraz ciekawe filmy z doświadczeniami.

Krótki film z omówieniem podstaw budowy i właściwości estrów: https://youtu.be/5-YE1KLayro

Notatka:

Wyjaśnienie pojęcia “estry” oraz “grupa estrowa” z wzorami.

Wzór ogólny estrów z zaznaczeniem fragmentu, który pochodzi od alkoholu i fragmentu, który pochodzi od kwasu.

Wyjaśnienie co oznaczają zapisy „R1” i „R2

Proszę zapisać przykładowe wzory i nazwy trzech estrów posiłkując się filmem, podręcznikiem lub e-podręcznikiem w tabeli według wzoru:

 

Wzór i nazwa

Wzór estru i nazwa

kwasu karboksylowego

alkoholu

wzór grupowy (grupę estrową proszę zapisać strukturalnie)

nazwa systematyczna

wzór sumaryczny –grupowy

nazwa zwyczajowa

CH3-CH2-CH2-COOH

kwas butanowy

CH3-CH2-CH2-CH2-OH

butanol

CH3-CH2-CH2-COO-CH2-CH2-CH2-CH3

butanian butylu

C3H7COOC4H9

maślan butylu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie, którzy mają parzysty numer w dzienniku zapisują wzory estrów, które pochodzą od kwasów o parzystej liczbie atomów węgla, a uczniowie, którzy mają nieparzysty numer w dzienniku – od kwasów, które mają nieparzystą liczbę atomów węgla. Chłopcy zapisują wzory estrów, które pochodzą od alkoholi o parzystej liczbie atomów węgla, dziewczęta zapisują wzory estrów pochodzące od alkoholi o nieparzystej liczbie atomów węgla.

Podany w tabeli przykład ma parzystą liczbę atomów węgla w grupie pochodzącej od kwasu i parzystą liczbę atomów węgla w grupie R2 mógłby być zapisany przez chłopaka, który ma parzysty numer w dzienniku

Pod tabelą proszę zapisać wyjaśnienie pojęcia „reakcja estryfikacji” i równanie ogólne reakcji estryfikacji (z filmu lub podręcznika). Wyjaśnić rolę kwasu siarkowego (VI) w tej reakcji.

Proszę zapisać właściwości estrów (w zależności od rodzaju kwasów od jakich pochodzą) oraz ich występowanie w przyrodzie i zastosowanie.

Proszę zrobić zadania 1.1i 1.2. ze strony https://epodreczniki.pl/a/estry---budowa-i-wlasciwosci/DDkpKT1YS

 

Zdjęcia notatki  (ujęcie pionowe) przesyłacie do 17 maja. Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, temat i data lekcji.

 

WOS:  

Temat: Razem raźniej! – organizacje pozarządowe. 

      1. Pracuj z podręcznikiem (str. 152-155) oraz zapoznaj się z materiałem

          https://notatkizlekcji.pl/historia/formy_zycia_publicznego_organizacje_pozarzadowe.html

  1. Korzystając z podręcznika oraz dostępnych źródeł wyjaśnij pojęcia:

          - organizacja pozarządowa

          - organizacja non profit

          - wolontariat

          - fundacja

          - stowarzyszenie

  1. W zeszycie wymień ogólnopolskie stowarzyszenia i fundacje (po 5 przykładów) – krótko napisz czym się zajmują i w jaki sposób działają.

 

Religia:

Temat: Unia Brzeska i kościół grekokatolicki.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Temat: Kościół i wspólnoty chrześcijańskie.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

EDB:

Proszę przygotować notatkę:

Zdrowie jako wartość – zasady zdrowego stylu życia cz. II

s. 126- 128.

Opisz jakie są skutki i zagrożenia:

- palenia tytoniu

- picia alkoholu

- używania tzw. dopalaczy

 

Informatyka:

Temat: Tworzenie prostych programów w języku C++ (druga lekcja)

  1. Obejrzyj drugą lekcję programowania w języku C++
  2. Zgodnie z zamieszczoną w niej instrukcją wykonaj program na dodawanie dwóch liczb i analogicznie wykonaj program na odejmowanie lub mnożenie.

Oba programy wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (do piątku)

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczmy razem w domu www.SZSrzeszow.pl ,eWf-lekcje w domu https//ewf.h1.pl/user/

Proszę pozostałych uczniów o wysyłanie wykonanych ćwiczeń- na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Jak to jest być?

Zapraszam Was do kilku ciekawych ćwiczeń - każdy znajdzie coś dla siebie

najpierw świetny cykl filmów Jak to jest być - może znajdziesz coś co bardzo Ciebie zainteresuje np. zawód Youtubera? :)

https://www.youtube.com/watch…

a może jesteś mocno ciekawa/ciekawy jakie zawody są zawodami PRZYSZŁOŚCI? zapoznaj się z filmem, porozmawiaj z rodzicami, kolegami i koleżankami z klasy co o tym sądzą?

dla tych, których nurtuje pytanie kim są, jakie mają cechy i osobowość polecam świetny test osobowości - gotowe wyniki będziesz miał/miała zaraz po jego ukończeniu

https://www.16personalities.com/pl/darmowy-test-osobowosci