Klasa I
Edukacja polonistyczna:
Poniedziałek:
- Przeczytaj komiks “O Lechu i Białym Orle”.
- Wysłuchaj legend
- Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 28,29
- Zapisz w zeszycie ćwiczenie 4
Wtorek:
- Czytaj głośno “Legendę o Europie” - podręcznik str. 30
- zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi w podręczniku na str. 31
- Odpowiedz ustnie na pytania zawarte pod tekstem
- “Karty ćwiczeń” str. 30-31
Środa:
- Czytaj sam - podręcznik str. 88. Naucz się na pamięć wiersza Władysława Bełzy “ Kto ty jesteś”.
Czwartek:
- Przeczytaj uważnie tekst “Piknik z przyjaciółmi” i odpowiedz na pytania w zeszycie:
- W jakim celu mama zaprasza gości?
- Jaka potrawa kryła się pod nazwą” zęby wieloryba”?
- Ile osób będzie na pikniku?
- “Karty ćwiczeń” str. 36,37
Piątek:
- Naucz się pięknie czytać wiersza Juliana Tuwima “ Spóźniony słowik”
- Napisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:
- Jakie wydarzenie opisano w wierszu?
- Czym jest zaniepokojona pani Słowikowa?
- Czego obawia się pani Słowikowa?
- Dlaczego pani Słowikowa najbardziej bała się o głos pana Słowika?
- Przeczytaj “ A to ciekawe” podręcznik str. 41
- Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” 40-41
Edukacja matematyczna:
Poniedziałek:
- “Karty ćwiczeń” str. 77
- Zapisz w zeszycie nazwę miesiąca w którym ty się urodziłeś.
Wtorek:
- “Karty ćwiczeń” 78
- Podręcznik str. 89- zad. 8 do zeszytu
Środa:
- “Karty ćwiczeń” str. 79- zad. 3 do zeszytu
Czwartek:
- “Karty ćwiczeń” str. 80 - zad. 2 przepisz do zeszytu
Piątek:
- “Karty ćwiczeń” str. 87
Edukacja przyrodnicza:
- Przeczytaj głośno tekst” Pleciemy winek ”. Przyjrzyj się uważnie ilustracjom i powiedz, co po kolei należy zrobić.
- Co to jest ilustracja. Wymień kilka ilustracji, z którymi mamy do czynienia w codziennym życiu.
- Zapoznaj się z informacją o mniszku pospolitym - podręcznik str. 39
Edukacja społeczna:
- Przeczytaj informację zamieszczoną na str. 26-27 i odpowiedz ustnie na pytania 1-6
- Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 26-27
Edukacja plastyczna:
“ Majowa łąka”
Obejrzyj ilustrację w podręczniku na str. 42-43, przeczytaj wyrazy.
Przygotuj białą kartkę z bloku, powierzchnię kartki zwilż woda za pomocą gąbki. Następnie maluj farbami kolorowe plamy przedstawiającą majową łąkę. Kiedy rysunek wyschnie za pomocą flamastra narysuj kontury poszczególnych elementów.
Edukacja muzyczna :
“Karty ćwiczeń” str. 90 ( bez gry na instrumencie)
Edukacja techniczna :
- Na podstawie ilustracji przedstawionej na obrazkach w podręczniku str. 38 ulep wianek ( może być ze stokrotek lub mleczy).
Język angielski:
Witajcie! Zaczynamy przygodę z nowymi bohaterami, w tym dziale uczymy się nazw garderoby razem z bohaterami filmu Zaplątani. ( 2 lekcje)
W zeszycie na środku piszecie CLOTHES-UBRANIA- narysujcie i podpiszcie nazwy garderoby ( ja je tylko napiszę ale Was proszę o ich narysowanie i podpisanie )
Dress- sukienka
Skirt- spódnica
Shirt- koszula
Trousers- spodnie
Boots-buty (do kostki)
Hat- kapelusz , czapka
T-shirt- koszulka
Coat- płaszcz
Sweater/jumper- sweter
Shoes- buty
- zapiszcie sobie nowe słowo: put on – zakładać na siebie
Przy okazji ubrań przypominamy nazwy kolorów. Podręcznik str. 52 i 53
(rodzic pyta)What colour is it? ( Jakiego to jest koloru?- I wskazuje ubranie lub jakiś przedmiot na str. 52 i 53)
(Ty odpowiadasz) It’s blue/green/brown.
Zeszyt ćwiczeń str. 52 zad. 1 i 2
https://quizlet.com/pl/175295552/new-english-adventure-1-unit-7-flash-cards/ pod tym linkiem znajdują się ćwiczenia utrwalające poznane dzisiaj słowa, zachęcam do wysłuchania wymowy tych słów.
Religia:
Temat: Janie Pawle II nasz święty orędowniku.
https://view.genial.ly/5eb18321fce0030d3826733b/interactive-image-interactive-image
Wychowanie fizyczne:
Informatyka:
Wykonaj poniższe przykłady ćwiczeń na lekcji informatyki. Ćwiczenia w pisaniu.
Przeczytaj oraz przepisz podane wiersze w edytorze tekstu:
„Głodny ślimak”
Pod jesionem ślimak śpi.
O czym głodny ślimak śni?
O cieście z wiśniami?
O plackach z czereśniami?
O kanapkach? O śledziku?
O świeżutkim naleśniku?
Nie! O pysznych lodach śmietankowych!
Przepisz wiersz „Głodny ślimak” w edytorze tekstu stosując następujące formatowanie tekstu:
- wysokość czcionki 14
- zmień krój czcionki na Arial
- tytuł zmień na zielony kolor oraz zastosuj pogrubienie i podkreślenie czcionki
- tekst wiersza zmień na dowolny, wybrany kolor
„Bociany”
Przyleciały już bociany.
Każdy jest zapracowany.
Gniazdo trzeba by naprawić!
Nie ma co się zastanawiać!
I na łąkę czas się wybrać!
Trudno się do tego przybrać.
Przepisz wierszyk „Bociany” w edytorze tekstu stosując własne pomysły na formatowanie tekstu.
Uwaga: Zaznaczanie tekstu za pomocą myszy: Gdy chcesz zaznaczyć dowolną ilość tekstu, ustaw mysz w miejscu, od którego chcesz zacząć zaznaczenie, przytrzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy i przeciągnij wskaźnikiem nad tekstem, który ma zostać zaznaczony.
Z zakładki CZCIONKA wybieraj odpowiednie przyciski.
Małe litery: ą, ę, ś, ć, ź, ż, ń, ó, ł piszemy gdy wciśniemy prawy klawisz Alt + litera, z wyjątkiem ź Alt + klawisz X.
Wielkie litery Ą, Ć, Ę, Ł, Ń, Ó, Ś, Ź, Ż robimy tak samo jak małe z tym, że wcześniej wciskamy klawisz CapsLock (wielkie litery) lub Shift + ALT + litera.
Klasa II
Zapraszam klasę 2 na zajęcia na Skype
Edukacja polonistyczna:
18.05. Temat: Współpraca w świecie przyrody.
- przeczytaj tekst przyrodniczy “Współpraca w świecie przyrody” na str.58-59 podr.
- na podstawie tekstu i ilustracji wskaż pary organizmów, które ze sobą współpracują, określ jakie mają z tego korzyści.
- ułóż i zapisz zdania z wyrazami z cząstką wspól-
- wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 53-54
19.05. Temat: Drzewo do samego nieba.
- przeczytaj fragmenty książki M. Terlikowskiej “Drzewo do samego nieba”
- odpowiedz na pytanie: Dlaczego drzewo było dla dzieci bardzo ważne?
- opisz miejsce szczególnie ważne dla ciebie i twoich kolegów
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.55-56, zwróć szczególną uwagę na zad. 4 (określanie czasu czasowników)
20.05. Temat: Rodzinne spotkania.
- przeczytaj wiersz pt. “Na grill”
- spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Co w tym rodzinnym spotkaniu było najważniejsze?
- odszukaj fragment, w którym zawarto główną myśl wiersza
- opisz miłe spotkanie rodzinne z twoim udziałem
- powtórz wiadomości o przymiotniku str.62 podr., wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.57-58
21.05 Temat: Nie ma jak z rodzicami
- przeczytaj tekst “Leniwy dzień mysiej mamy” oraz “Wiersz dla taty i mamy”
- odpowiedz na pytania dotyczące tekstu
- ułóż i zapisz zdania
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 59-60
22.05. Temat: Laurka dla mamy i taty.
- przeczytaj inscenizację “Laurka”
- omówienie treści inscenizacji
- czytamy inscenizację z podziałem na role
- ułóż kilkuzdaniową wypowiedź pisemną o mamie i tacie
Edukacja matematyczna:
18.05. Temat: Poznajemy jednostkę czasu - kwartał.
- poznaj określenie “kwartał” na str.68 w podr.
- wykonaj zadania ze str. 68 (zad.4, 6 rozwiąż w zeszycie)
- wykonaj zadania w ćwiczeniu str.59
19.05 Temat: Wykonujemy działania na drzewkach matematycznych.
- wykonaj zadania z podręcznika ze str.69, obliczenia zapisuj w zeszycie
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.60
20.05. Temat: Odmierzamy płyny - litr, pół litra, ćwierć litra.
- wykonaj zadania z podręcznika ze str.70-71
- utrwalaj w ćwiczeniu na str. 61
21.05. Temat: Poznaję liczby trzycyfrowe - pełne setki.
- wykonaj zadania ze str. 72-73 podr. (zad. 7, 8, 9 wykonaj w zeszycie)
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.62
22.05. Temat: Poznajemy liczby trzycyfrowe złożone z setek i dziesiątek.
- wykonaj zadania z podr. ze str.74 (zad.3 wykonaj w zeszycie)
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.63
Edukacja przyrodnicza:
Temat: Zapylacze i ich rola rola w zapylaniu kwiatów. Obejrzyj filmik na youtube:
Temat: Rola rodziny w życiu każdego dziecka. Obejrzyj filmik na youtube:
Edukacja techniczna:
Wykonywanie zabawki z płyty CD.
- poproś rodziców o niepotrzebną płytę CD
- wykonaj z niej dowolną zabawkę
Edukacja muzyczna:
Poznajemy polkę - czeski taniec narodowy.
- przeczytaj informacje na str.119 podr.
- posłuchaj dowolnego nagrania polki
Edukacja plastyczna:
Wykonaj laurkę dla mamy i taty według własnego pomysłu.
Język angielski:
Temat: Food- jedzenie (2 lekcje)
Zaczynamy nowy dział tematyczny i z bohaterami filmu Ratatuj będziemy się uczyć o produktach spożywczych. Wiele z tych produktów znacie z młodszych klas.
obejrzyjcie filmik z dzisiejszą lekcjąW zeszycie rysujecie i podpisujecie nazwy produktów spożywczych.
Bread-chleb
Grapes- winogrona
Fish- ryba
Cheese-ser
Mushrooms- grzyby
Strawberries- truskawki
Cake- tort
Chocolate-czekolada
Sandwiches- kanapki
I like – lubię
I don’t like- nie lubię
W zeszycie napisz co lubisz a czego nie lubisz jeść:
I like……
I don’t like………..
Zeszyt ćwiczeń str. 42 zad. 1 i 2.
https://quizlet.com/198942796/new-english-adventure-2-unit-6-he-likes-cheese-flash-cards/
pod tym linkiem znajdują się ćwiczenia utrwalające poznane dzisiaj słowa, zachęcam do wysłuchania wymowy tych słów i poćwiczenia pisowni.
Religia:
Temat: Janie Pawle II nasz święty orędowniku.
https://view.genial.ly/5eb18321fce0030d3826733b/interactive-image-interactive-image
Wychowanie fizyczne:
Dalszy ciąg zabaw z muzyką i tańce link do drugiej lekcji:
Informatyka:
Rysujemy w programie graficznym Mały malarz. Myślę, że każdy zapoznał się z oknem programu.
Polecenie: Po lewej stronie okna programu jest przybornik. Z przybornika korzystamy z następujących zakładek: ołówek, pędzel (u dołu okna widoczne są końcówki pędzla, które można wybierać), oraz wypełnienie. Stosując te trzy narzędzia narysuj rysunek pt. "Wiosenny ogród z kwiatami" Następnie zapisz rysunek o nazwie " Wiosenne kwiaty".
Klasa III
Zapraszam na zajęcia na Skype
Edukacja polonistyczna: -
Edukacja matematyczna: -
Edukacja przyrodnicza: -
Język angielski:
Temat: Fun and adventure- zabawa i przygoda- nauka o harcerstwie
https://quizlet.com/200423060/new-english-adventure-3-unit-6-my-hobbies-flash-cards/
zaczynamy od powtórki wcześniej poznanych słów. Klikając w link znajdziecie się na stronie gdzie możecie poćwiczyć wymowę i pisownię.
Podręcznik str. 50 przeczytaj tekst o skautach ( odpowiednik naszych harcerzy) i przepisz do zeszytu zdania z zadania 15 ( łączymy początki zdań 1-4 z ich zakończeniem a-d)
Obejrzyj filmik który podsumowuje dział 6
W zeszycie ćwiczeń str. 48 zad. 13 i 14 i str. 49 zad. 15
Informatyka:
Temat: Ćwiczenia z myszką i klawiaturą.
- Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
- Włącz ebooka kl.3 i ze str. 112 i 115 wykonaj trzy interesujące Cię ćwiczenia.
- Ćwiczenie B ze str. 113 jest obowiązkowe.
- Wyślij je na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Religia:
Temat: Janie Pawle II nasz święty orędowniku.
https://view.genial.ly/5eb18321fce0030d3826733b/interactive-image-interactive-image
Zadanie domowe: przypominamy sobie formułę spowiedzi, piosenki i wierszyki na I komunię.
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Klasa IV
Język polski:
Temat: O malutkim uparciuchu. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/o-malutkim-uparciuchu/DudDj4aOD
Temat: Słyszymy głoski, piszemy litery.
https://epodreczniki.pl/a/slyszymy-gloski-piszemy-litery/DUZTvCphM
Temat: O urwisie ze Smalandii. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/o-urwisie-ze-smalandii/D7vvIAkRv
Matematyka:
Temat 1 i 2 : W ramach utrwalenia wiadomości proszę wykonać minisprawdzian na stronie 219. Odpowiedzi zapisać w zeszycie.
Temat 3 i 4 : Iluzje optyczne.
Język angielski:
Good morning! W tym tygodniu do przesłania jest tylko projekt. Proszę pamiętać, że jeśli jest coś czego nie rozumiecie, nie jesteście pewni czy dobrze wykonaliście zadania lub potrzebujecie więcej czasu na ich wykonanie, to zawsze można napisać na adres
Lesson, 18th May 2020, Subject: Healthy lifestyle - reading. (Zdrowy styl życia - odbiór tekstu czytanego.)
Na dzisiejszej lekcji poznacie słownictwo związane ze zdrowym stylem życia i będziecie w stanie zrozumieć tekst o zdrowych nawykach. Zaczynamy!
W zeszycie zapiszcie słówka: health - zdrowie, healthy habits - zdrowe nawyki, teenager - nastolatek, brush your teeth - myć zęby, drink a lot of water - pić dużo wody, eat fruit and vegetables - jeść owoce i warzywa, do exercise - ćwiczyć, be active - być aktywnym, five times a day - pięć razy dziennie, for a long time - przez długi czas, every day - codziennie / każdego dnia, have friends - mieć przyjaciół, go to bed early - chodzić wcześnie spać, sleep - spać.
W podręczniku: przeczytajcie tekst “Teen health” (str.115) i zapiszcie do zeszytu odpowiedzi do zadania 4 - uzupełnijcie zdania wpisując jedno słowo w lukę. Zwróćcie uwagę na to, że liczba zdań w tym zadaniu jest taka sama jak liczba paragrafów w tekście.
W ćwiczeniach: zróbcie zadanie 3 i 4 na stronie 72; dla chętnych - pozostałe zadania.
Na zakończenie tej lekcji wysłuchajcie piosenki na temat zdrowych nawyków:
Lesson, 20th May 2020, Subject: Healthy lifestyle - project. (Zdrowy styl życia - projekt klasowy.)
Na dzisiejszej lekcji wykonacie projekt, dzięki któremu powtórzycie wszystkie informacje dotyczące zdrowych nawyków i uprawiania sportu. Zaczynamy!
Zróbcie ulotkę dotyczącą zdrowego stylu życia. Przygotujcie sobie kartkę do pracy - może być kolorowa lub biała - i złóżcie ją w taki sposób, aby Wasza ulotka wyglądała tak, jak na poniższym filmiku. Wykorzystajcie każdą z tak powstałych mini stron, na których wpiszcie zdania lub hasła dotyczące nawyków żywieniowych, uprawiania sportu i innych zdrowych zwyczajów - użyjcie wybranego słownictwa z Rozdziałów 5, 6 i 8 lub innych słówek, które znacie. Przy zdaniach / hasłach wykonajcie ilustracje lub wklejcie obrazki dotyczące Waszych zasad bycia zdrowym. Zróbcie zdjęcia ulotki z każdej strony i prześlijcie na
Oto jak powinna być złożona Wasza kartka:
Lesson, 22nd May 2020, Subject: My lifestyle - writing. (Mój styl życia - wypowiedź pisemna.)
Na dzisiejszej lekcji przeczytacie wpis na blogu dotyczący zdrowego stylu życia i spróbujecie napisać krótki tekst na ten temat. Zaczynamy!
W podręczniku: przeczytajcie tekst “My lifestyle” (str.116).
W zeszycie: napiszcie podobny tekst o swoim stylu życia składający się z 3 paragrafów: sleep, food, sports and friends. Użyjcie słownictwa z bieżącego rozdziału.
W ćwiczeniach: wykonajcie 2 krótkie zadania - zad. 1 i 4 str.73.
That’s all for this week. See you on Monday!
Historia:
Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.
- Obejrzyj filmik
- Pracuj z podręcznikiem – przeczytaj tekst, postaraj się zapamiętać informacje z To już wiem, do zeszytu przepisz punkty 3, 4 i 5.
- Wykonaj zadania 1-5, 7-10 w zeszycie ćwiczeń, str. 75-77.
Technika:
Temat: Bezpieczeństwo rowerzysty.
- przeczytaj informacje na str. 60-61
- odpowiedz w zeszycie na pytania z “Mam pomysł” str.61 i wyślij.
Przyroda:
21.05.2020r. czwartek
- Temat : Ukształtowanie terenu.
- Temat: Czy wszystkie skały są twarde?
- Zapoznaj się tekstem w podręczniku str.141-143
- Odszukaj ilustrację dowolnego wzniesienia i wskaż na niej elementy poznanych form terenu.
- Uzupełnij ćwiczenia str.88-89.
- Zapoznaj się z tekstem str.144-146
- Zapisz To-najważniejsze do zeszytu!
- Wykonaj zadanie z podręcznika str.146 zad.3*i opisz do zeszytu.
22.05.2020r. piątek
Temat: Wody słodkie i wody słone.
- Przeczytaj tekst z podręcznikastr.147-149.
- Uzupełnij ćwiczenie str.92 oraz rozwiąż krzyżówkę str.93
Religia:
Temat: Janie Pawle II nasz święty orędowniku.
https://view.genial.ly/5eb18321fce0030d3826733b/interactive-image-interactive-image
Muzyka:
Proszę napisać krótki wierszyk, rymowankę na temat obecnej sytuacji, swoich odczuciach z nią związanych.
Plastyka:
Proszę wykonać dowolną techniką ilustrację do swojego wiersza, pod tekstem.
Informatyka:
Temat: Blok tekstu-podstawowe informacje.
- Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
- Włącz ebooka kl.4 , przeczytaj informację na str. 123 i na górze str. 124 wykonaj ćwiczenie 5.11 ze strony 124 i 125.
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Klasa V
Język polski:
Temat : Analizujemy przebieg wydarzeń we fragmencie filmu “Magiczne drzewo”
https://vod.tvp.pl/video/magiczne-drzewo,odc-8-czerwone-krzeslo,39338291
Obejrzyj film i wykonaj polecenia :
- Ułóż plan wydarzeń i podziel je na realistyczne i fantastyczne (np.pokoloruj kredkami punkty).
- Napisz list do przyjaciela , w którym opiszesz życzenie, które mogłoby spełnić czerwone krzesło.
Pamiętaj o elementach listu i pisowni zwrotów do adresata.
- Odmień przez przypadki imię i nazwisko autora Andrzej Maleszka.
- Zapisz powiedzenia lub przysłowia z wyrazem “drzewo” ( lekcje na cały tydzień, list proszę mi wysłać ).
POZDRAWIAM
Matematyka:
Temat 1 i 2: W ramach utrwalenia wiadomości proszę wykonać sprawdzian
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1qBJGFZV .
Zadania tylko od 1 do 12 razem z podpunktami. Liczę na waszą uczciwość.
Każdy policzy ile zadań udało mu się wykonać poprawnie bez sprawdzania rozwiązania, następnie gotowy wynik prześle mi na maila
maksymalna ilość punktów to 21. Podajemy liczbę np. 15/21
Temat 3 i 4 : Iluzje optyczne.
Język angielski:
Good morning! W tym tygodniu do przesłania jest tylko zaproszenie. Proszę pamiętać, że jeśli jest coś czego nie rozumiecie, nie jesteście pewni czy dobrze wykonaliście zadania lub potrzebujecie więcej czasu na ich wykonanie, to zawsze można napisać na adres
Odliczamy czas do sprawdzianu z Rozdziału 8 (piszemy 27 maja) : https://www.tickcounter.com/countdown/1954994/klasa-v-sprawdzian-unit-8
Do 10 czerwca kontynuujemy naukę czasowników nieregularnych. Formy od “be” do “fly” (część I zestawu) macie już z pewnością opanowane do perfekcji. Mam nadzieję, że spodobały Wam się ćwiczenia utrwalające - gry memory. Czas zająć się częścią II, czyli formami od “forget” do “ride” - poczytajcie je kilka razy, a później powtórzcie grając w memory czasownikowe. Materiały dostępne są tutaj:
https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh
Lesson, 18th May 2020
Subject: Sleepovers with a difference - reading. (Nocowanie nieco inaczej - odbiór tekstu czytanego.)
Na dzisiejszej lekcji przeczytacie tekst o ciekawym wydarzeniu i sprawdzicie stopień zrozumienia tego tekstu.
W podręczniku: przeczytajcie tekst zatytułowany “Sleepovers with a Difference” (str.115) i zastanówcie się o czym jest ten tekst.
W zeszycie - zapiszcie słówka wraz z ich tłumaczeniem: try - próbować, explore - odkrywać, at night - w nocy, at midnight - o północy, aged 7-11 - w wieku 7-11 lat, amazing - niezwykłe, underwater creatures - podwodne stworzenia, mummy - mumia, adventure - przygoda. Następnie wpiszcie do zeszytu rozwiązania zadań ze strony 115 podręcznika: zad.1 (połącz paragrafy 1-3 tekstu ze zdjęciami a-c) i zad.2 (zdecyduj czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe, popraw fałszywe zdania tak aby były prawdziwe).
Lesson, 20th May 2020
Subject: An invitation to a birthday party - writing. (Zaproszenie na urodziny - wypowiedź pisemna.)
Na dzisiejszej lekcji dowiecie się jak napisać zaproszenie na przyjęcie urodzinowe i spróbujecie sami napisać taki prosty tekst.
W zeszycie - zapiszcie notatkę: Zaproszenie to krótka forma wypowiedzi pisemnej. Składa się z kilku części:
Inviting people (Zapraszanie osób) np. Please come to…(Proszę przyjdź na / do…), I’d like to invite you to… (Chciałbym zaprosić Cię do / na…)
Date and time (Data i godzina) np. On Sunday, 14th July, at 7 p.m. (W niedzielę, 14-go lipca, o 19:00) **Pamiętaj, że: przed dniami tygodnia stosujemy “on”, przy datach - liczebniki porządkowe a przy godzinach - skróty a.m. lub p.m.
The place (Miejsce) np. At my house (W moim domu), At 14 Maple Street (Na ulicy Maple, nr 14), At the restaurant (W restauracji)
Other information (Inne informacje) np. Please bring…(Proszę przynieść/przyprowadzić..), Your parents can collect you from… (Twoi rodzice mogą po Ciebie przyjechać do…)
Asking for reply (Prośba o potwierdzenie) np. Please reply to … (Proszę potwierdzić/Odpowiedzieć na zaproszenie..)
W podręczniku:
zróbcie zadanie 4 na stronie 116 - przeczytajcie zaproszenie i odpowiedzcie na 3 pytania, a później napiszcie do zeszytu zaproszenie w języku angielskim na przyjęcie urodzinowe na podstawie powyższego tekstu oraz przykładów zaproszeń dostępnych tutaj https://speakin.pl/zaproszenie-po-angielsku/ Napisane teksty prześlijcie na
Lesson, 22nd May 2020
Subject: Revision - Unit 8. (Powtórzenie wiadomości z Rozdziału 8.)
Na dzisiejszej lekcji powtarzamy wiadomości z Rozdziału 8 i utrwalamy je. Poziom znajomości tego materiału zweryfikujemy na sprawdzianie (27 maja, środa).
W podręczniku: wykonajcie zadania i zapiszcie rozwiązania w zeszycie, pamiętajcie aby najpierw przeczytać przykładowe odpowiedzi - str. 118: zad.1.(napiszcie nazwy wydarzeń), zad.2 (zapiszcie daty), zad.3 (uzupełnijcie nazwy rodzajów muzyki), zad.4 (uzupełnijcie dialog, użyjcie odpowiedniej formy “be going to”), zad.5 (ułóżcie pytania z rozsypanki wyrazowej) i zad.8 (uzupełnijcie dialog słowami z ramki).
That’s all for this week. See you on Monday!
Historia:
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego.
- Pracuj z podręcznikiem (str. 175-178) oraz skorzystaj z materiałów http://scholaris.pl/resources/run/id/55879 - znajdują się tam nagrania, mapki, tablica genealogiczna Piastów, zadania interaktywne.
- Wykonaj zadania 1-6 w zeszycie ćwiczeń (str. 95-96).
Temat: Rządy Bolesława Krzywoustego.
- Skorzystaj z materiałów http://scholaris.pl/resources/run/id/54636 - dowiesz się o panowaniu Bolesława Krzywoustego i jego statucie. Obejrzyj filmiki, przeczytaj teksty, przejrzyj mapki, wykonaj zadania interaktywne.
- Wykonaj zadania 1-6 w zeszycie ćwiczeń, str. 97-99.
- Zdjęcia zadań z tej lekcji prześlij do sprawdzenia.
- Dla zainteresowanych tematem:
https://epodreczniki.pl/a/klotnie-w-rodzinie-ksiazecej-i-podzial-polski-przez-krzywoustego/DEeC7K1tQ
Biologia:
Przeczytaj rozdział w podręczniku s. 125 - 128.
Obejrzyj film i wykonaj ćwiczenia interaktywne na stronie https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie/DsZLgy5U3
Zapisz notatkę, którą wysłałam.
Wykonaj zadanie podane w notatce.
Notatka do zeszytu:
Temat: Znaczenie paprotników w przyrodzie i dla człowieka.
- W przyrodzie paprotniki stanowią schronienie i pokarm dla wielu zwierząt
- Dla człowieka ogromne znaczenie maja paprotniki kopalne, które żyły przed miliomami lat i wytworzyły złoża węgla kamiennego.
Są także wykorzystywane w celach leczniczych ( skrzypy jako preparaty wzmacniające włosy i paznokcie i wspomagające leczenie w chorobach układu moczowego)
Są dekoracją w domach, ogrodach i parkach ( paprocie).
Bywają uciążliwymi chwastami ( skrzypy zarastające pola uprawne )
Zadanie:
Przeczytaj i pooglądaj informacje w podręczniku lub innych źródłach o różnych gatunkach paproci, skrzypów i widłaków, a następnie opisz krótko w zeszycie jeden wybrany gatunek, możesz zrobić lub wkleić ilustrację lub zdjęcie (może być z własnego domu, ogrodu)
W ćwiczeniach str.85 cw.6, 86 (cw.5 na str. 85 dla chętnych)
W razie pytań piszcie na adres
Geografia:
Temat: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.
- Przeanalizuj informacje znajdującej się na stronie https://epodreczniki.pl/a/pustynie/DkDDqjRtd
- Podsumowanie przepisz do zeszytu
- Korzystając z atlasu lub mapy zamieszczonej w Internecie wypisz największe pustynie gorące znajdujące się w Afryce, Azji, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i Australii. (Przynajmniej po 2 przykłady).
- Dokładnie zapoznaj się z materiałami na temat pustyni lodowej https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D90I8KpzO
- informacje z Podsumowania przepisz do zeszytu,
- wykonaj w zeszycie ćw. 1
Zdjęcia zadań wykonanych w zeszycie prześlij do sprawdzenia.
Religia:
Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym
Zadanie domowe: proszę zrobić w Power point prezentacje multimedialną (10-12 slajdów) o pielgrzymkach Jana Pawła II do Ojczyzny i przesłać na adres parafii
Technika:
Temat: Pismo techniczne.
- przeczytaj informacje na str. 51 - 52
- napisz w zeszycie do czego służy pismo techniczne i czym się charakteryzuje
- zapoznaj się z pismem technicznym (ćwicz.3 str.52) i wykonaj ćwiczenie 5 str.52 i wyślij.
Muzyka:
Proszę napisać krótki wierszyk, rymowankę na temat obecnej sytuacji, swoich odczuciach z nią związanych.
Plastyka:
Proszę wykonać dowolną techniką ilustrację do swojego wiersza, pod tekstem.
Informatyka:
Temat: Przejścia i animacje w prezentacji (lekcja druga)
Na podstawie e-booku Nowej Ery str.80-85 i filmiku na stronie
wykonaj ćwiczenie 3 na str. 86 w Power Poincie lub w ściągniętym Libre Office Impress.
Uwaga!
Wyślij wykonane ćwiczenie na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Klasa VI
Język polski:
Temat: Poznam i zinterpretuję fragment powieści “Faraon” B.Prusa.
- Przeczytaj fragment pt. “Modlitwa Psujaczka”. https://epodreczniki.pl/a/modlitwa-psujaczka/DoGnqTGDg
- Wykonaj zad, 8 , 9 ,10 -do zeszytu. Wypisz 10 epitetów z zad.7. Temat na dwie lekcje.
Temat : Słowniczku , odkryj się!
- Obejrzyj filmik i wykonaj do zeszytu zad. 3 , 6 , 9 . https://epodreczniki.pl/a/u-zrodel-wiedzy/D19aWdBRU
Temat : Kraina języka - poznajemy wykrzyknik i partykułę.
- Zrób krótkie notatki do zeszytu na temat poznanych części mowy - podręcznik str. 271- 2714.
- W zeszycie ćwiczeń zrób zad.83 , 84, 85, 86, 87 str,157 - 158. Temat na dwie lekcje.
POZDRAWIAM
Matematyka:
- Temat: Rozwiązywanie równań – ćwiczenia (2 lekcje)
Obejrzyj filmiki:
https://pistacja.tv/film/mat00012-rownania-z-dodawaniem?playlist=496
https://pistacja.tv/film/mat00014-rownania-z-odejmowaniem?playlist=496
https://pistacja.tv/film/mat00015-rozwiazywanie-prostych-rownan?playlist=496
W zeszycie
Str.203 zad 5 i 6 (pamiętaj, że suma kątów w trójkącie oraz kąt półpełny to 1800, a kąt pełny ma 3600)
W ćwiczeniach
Str. 100 cała
- Temat: Zadania tekstowe z równań (2 lekcje)
Obejrzyj filmik
https://pistacja.tv/film/mat00016-rozwiazywanie-prostych-rownan-zadania-z-trescia?playlist=496
Zapoznaj się z przykładem w podręczniku str. 204
W zeszycie
Str. 205 zad. 1,2,3
W ćwiczeniach
Str. 101 i 102
W razie trudności pisz na adres
Język angielski:
Subject: Wypowiedzi ustne na temat ciekawego wydarzenia i pisanie zaproszenia.
Podręcznik str. 102 zaczynamy od zad. 5 przeczytajcie treść zaproszenia.
Pisząc zaproszenie pamiętajmy żeby podać następujące informacje:
-na jaką uroczystość /wydarzenie zapraszamy
-gdzie się odbywa
-kiedy się odbywa ( data, godzina)
-co trzeba przynieść , przygotować
W zaproszeniu zawieramy następujące elementy:
– Wstęp/Przywitanie + imię osoby do której piszemy.
- Dear Kate, Hello Mike,
How are you? How are things?
Właściwe zaproszenie. Tutaj powinniśmy podać wszystkie niezbędne informacje takie jak okazja, miejsce, data i godzina przyjęcia, oraz ew. dodatkowe informacje (np. że na bal maskowy trzeba przyjść w przebraniu).
- I would like to invite you to my birthday party at my place on May 22nd at 7PM…
– Zakończenie/Zachęta.
- I’ll be very happy if you make it to my party. Please come
– Podpis.
- XYZ
W zeszycie ćwiczeń na stronie 65 znajdziecie kolejne zaproszenie (możecie skorzystać z niego jako wzór do napisania własnego zaproszenia)
Homework: podręcznik str. 102 zad 7 – Wyobraź sobie że niedawno przeprowadziłeś się do nowego domu , razem z rodziną chcesz urządzić przyjęcie dla przyjaciół. Napisz e-mail w którym zaprosisz na ta imprezę swoją /swojego koleżankę/kolegę.
Subject: Revision- powtórzenie wiadomości. (2 lekcje)
Podręcznik str. 104 i 105 , robimy zadania od 1 do 8 ( opuszczamy zad. 6 i 7) pisemnie do zeszytu.
Zadanie 9 i 10 to tekst do przeczytania i odpowiedzi do tego tekstu.
Zadanie 11( do zeszytu) piszecie odpowiedzi na pytania dotyczące planów na przyszły weekend.
Zadanie 12 słuchanie zadania prawda /fałsz – plik do słuchania wyślę na discord.
Zeszyt ćwiczeń str. 66 cała
Historia:
Temat: Francja w okresie pierwszej republiki.
- Pracuj z podręcznikiem, str. 190-193.
- Przerysuj do zeszytu schemat, znajdujący się tutaj http://scholaris.pl/resources/run/id/55207
- Wykonaj zadania 1-6 w zeszycie ćwiczeń, str.96-97.
Dla zainteresowanych:
https://epodreczniki.pl/a/obywatele-i-kaci-francja-w-dobie-rewolucji/DLqVXKZ0E
Biologia:
Temat: Ptaki- kręgowce zdolne do lotu.
Obejrzyj zdjęcia i zrób ćwiczenia interaktywne na stronie
https://epodreczniki.pl/a/ptaki/D1B4vOg0S
Przeczytaj w podręczniku temat ze str.119-123
W zeszycie
Pod tematem lekcji przepisz ramkę ze strony 124 (To najważniejsze!)
Pod kropką o piórach przerysuj je z podręcznika ze str. 121 i podpisz je.
W ćwiczeniach Str.97,98 ćw. 3,99 ćw. 6 i 101 ćw. 9 (str.100 dla chętnych)
Z dzisiejszych zajęć niczego nie odsyłaj, ale przypominam o zadaniach z ubiegłego tygodnia, nie wszyscy je odesłali, proszę nadrobić zaległości.
Geografia:
Temat: Energetyka w Europie.
- Pracuj z podręcznikiem (str. 116-119).
- Sporządź notatkę w zeszycie na temat energetyki - w formie mapy myśli (źródła energii, rodzaje elektrowni, przykłady, itp.), skorzystaj z tekstu, mapy, schematu zamieszczonych w podręczniku.
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania ze str. 73-74. (Zeszyt ćwiczeń prześlę).
Zdjęcia notatki prześlij do sprawdzenia na adres
Religia:
Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym
Zadanie domowe: proszę zrobić w Power point prezentacje multimedialną (10-12 slajdów) o pielgrzymkach Jana Pawła II do Ojczyzny i przesłać na adres parafii
Technika:
Temat: Rzuty aksonometryczne.
- przeczytaj informacje na str.46 i napisz w zeszycie do czego stosuje się rzuty aksonometryczne, przeanalizuj dokładnie ćwiczenie 1, spróbuj wykonać w zeszycie ćwiczenie 2 i 3 str.47 i wyślij.
Muzyka:
Proszę napisać krótki wierszyk, rymowankę na temat obecnej sytuacji, swoich odczuciach z nią związanych.
Plastyka:
Proszę wykonać dowolną techniką ilustrację do swojego wiersza, pod tekstem.
Informatyka:
Temat: Tworzenie projektów w programie Scratch. (lekcja druga)
- Obejrzyj filmiki
- Wykonaj wymyśloną przez siebie grę w programie scratch
Wyślij na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Klasa VII
Język polski
Temat: W trybach trybów.
https://epodreczniki.pl/a/w-trybach-trybow/DwkJ2SW1
Temat: Rozkazuj, proś, życz sobie.
https://epodreczniki.pl/a/rozkazuj-pros-zycz-sobie/DnpBYLwkV
Temat: Mitologiczne inspiracje. A. Christie "Dwanaście prac Herkulesa". (2 godz)
- Przeczytaj w podręczniku na s. 228-242 frag. powieści " Dwanaście prac Herkulesa" A. Christie.
- Wymień prace, które miał do wykonania mityczny Herkules (Herakles).
- Przeczytaj na s.243 w ramce "Mam pojęcie" definicję powieści kryminalnej.
- W podręczniku na s.242-243 rozwiąż zad. 1, 3, 4 i 8. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.
Matematyka:
- Temat: Zadania o wieku ludzi.
Obejrzyj filmik
https://pistacja.tv/film/mat00378-zadania-o-wieku-ludzi?playlist=549
W zeszycie
Rozwiąż zadania: Str. 175 zad. 17 i str.188 zad.5
- Temat: Zadania o liczbach.
Obejrzyj filmik
https://pistacja.tv/film/mat00377-rownania-zadania-o-liczbach?playlist=549
W zeszycie
Rozwiąż zad. 19 i 20 ze str. 175
- Temat: Procenty w równaniach
Obejrzyj film
https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-procentowe?playlist=549
W zeszycie
Rozwiąż zad. 11 str. 174 i zad.3 i 4 str. 188
- Temat: Utrwalenie równań.
Rozwiąż testy:
https://www.matzoo.pl/klasa7/rozwiazywanie-rownan-zestaw-2_57_371 https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Język angielski:
Good morning! W tym tygodniu do przesłania jest tylko projekt, ale jeśli ktoś nie zdąży to można jeszcze przesłać do 26-go maja. Proszę pamiętać, że jeśli jest coś czego nie rozumiecie, nie jesteście pewni czy dobrze wykonaliście zadania lub potrzebujecie więcej czasu na ich wykonanie, to zawsze można napisać na adres
Lesson, 18th May 2020
Subject: Countries and landscape - vocabulary. (Kraje i krajobraz - wprowadzenie słownictwa.)
Na tej lekcji poznacie nowe słownictwo, co pozwoli Wam lepiej opisać krajobraz. Zaczynajmy!
Przed Wami nowy rozdział w naszym podręczniku - Rozdział 9! Sprawdzianu z tego działu nie będzie, ale proszę osoby, które nie mają jeszcze oceny z odpowiedzi ‘przy tablicy’ o przygotowanie się z treści zawartych w tym rozdziale. Będę sprawdzać Waszą wiedzę w formie odpowiedzi ustnej - szczegóły podam za jakiś czas mailowo - proszę o cierpliwość.
W zeszycie - zapiszcie sobie:
countries - kraje/państwa, country - kraj/państwo, border - granica, capital city - stolica, city - duże miasto, town - miasteczko, village - wioska, flag - flaga, official language - język urzędowy, population - populacja; landscape - krajobraz, natural features - rzeźba terenu , beach - plaża, cliff - klif, coast - wybrzeże, field - pole, forest - las, island - wyspa, jungle - dżungla, lake - jezioro, mountain - góra, ocean - ocean, rainforest - las deszczowy, river - rzeka, rocks - skały, sea - morze, volcano - wulkan, waterfall - wodospad,
Mówiąc o krajobrazie i rzeźbie terenu używamy przyimków by, on oraz in:
*by a lake / a river / the sea - nad jeziorem / rzeką / morzem
*on a beach / an island / the coast - na plaży / wyspie / wybrzeżu
*in a forest / a field / the mountains / the sea - w lesie / na polu / w górach / w morzu
Obejrzyjcie filmik i zobaczcie w jaki sposób możemy mówić o tym, co nas otacza:
W podręczniku: spójrzcie na zdjęcia znajdujące się na stronach 106-107, przeanalizujcie je i przeczytajcie opisy które się przy nich znajdują. Następnie wykonajcie zadanie 5 (str.106) - dopasujcie cechy rzeźby terenu 1-4 do zdjęć A-D - odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.
W zeszycie ćwiczeń: str.101 zad. 3 (dopasujcie powiadomienia 1-7 do miejsc - z ramki - których one dotyczą.)
Lesson, 20th May 2020
Subject: Save the environment for future generations! - project.
(Ocal środowisko naturalne dla przyszłych pokoleń! - projekt klasowy.)
Obejrzyjcie filmiki, poszukajcie informacji w Internecie i zainspirujcie się do pracy nad projektem wykazując się kreatywnością - szczegóły poniżej.
Stwórzcie plakat przedstawiający problemy środowiska naturalnego spowodowane działalnością człowieka - krótki opis 4 (lub więcej) problemów wraz z podaniem możliwych rozwiązań, do tego dołączcie rysunki lub zdjęcia/obrazki związane z tematem. Wymyślcie hasło przewodnie Waszego plakatu (np. Save the environment!) i wpiszcie je na projekcie. Od Was zależy sposób i forma rozmieszczenia treści na plakacie (w punktach, tabeli, ramkach itd), wybór techniki wykonania i materiałów. Plakat można zrobić na zwykłej kartce z bloku lub za pomocą komputera w dowolnym programie graficznym. Projekty przesyłacie na
Lesson, 22nd May 2020
Subject: A true story - reading. (Prawdziwa historia - odbiór tekstów czytanych.)
W podręczniku: Przeczytaj tekst “Alone in the jungle” (str.109) i zapisz w zeszycie nowe dla Ciebie słownictwo wraz z tłumaczeniem - skorzystaj ze słownika podręcznikowego (str.115, lesson 9.2), internetowego np. www.diki.pl , www.ling.pl lub innych.
W zeszycie: rozwiąż zadania związane z przeczytanym tekstem, str.109. zad.2. (wybierz poprawne odpowiedzi) i zad. 4 (uzupełnij zdania właściwymi formami czasowników frazowych znajdujących się w ramce zadania 3).
W ćwiczeniach: wykonaj zad.1 na str.103. (wybierz właściwe odpowiedzi).
That’s all for now. See you on Monday!
Język niemiecki:
Thema: Czasowniki modalne Podręcznik str.106 zad.1,3
Na dzisiejszej lekcji poznacie czasowniki modalne, które różnią się pod względem odmiany i budowy w zdaniu od innych czasowników.
I. Posłuchaj zdań w zad.1 (docwiczenia.pl kod str.7) a następnie przyporządkuj niemieckim zdaniom polskie znaczenie.
II. Zapisz do zeszytu znaczenie czasowników i ich odmianę oraz przykłady zdań
1.Czasowniki modalne występują w zdaniu samodzielnie np. Ich mag Volleyball ( lubię siatkówkę)
lub z innym czasownikiem, który stoi na końcu zdania w bezokoliczniku np.
Er kann gut schwimmen On potrafi dobrze pływać
Ich soll regelmäßig joggen Powinnam regularnie biegać
Wir müssen zu Mittag essen Musimy zjeść obiad
2.W zdaniu pytającym czasownik modalny stoi na pierwszym lub drugim miejscu np.
Mögt ihr Sport? Czy lubicie sport?
Kannst du schnell laufen? Czy potrafisz szybko biegać?
Was willst du heute machen? Co chcesz dzisiaj robić?
3.W zdaniu z przeczeniem „nicht”
Ich darf hier nicht Fußball spielen. Nie wolno mi tutaj grać w piłkę nożną.
Anke kann nicht schwimmen. Anke nie potrafi pływać.
Ważne! Proszę o wysłanie zdjęcia waszej notatki z tej lekcji
Dla lepszego zrozumienia tego tematu obejrzyj filmik
Thema: Er muss Sport machen / On musi uprawiać sport Podręcznik str.106 zad. 3,5
Na ostatniej lekcji poznaliście odmianę i zasady stosowania czasowników modalnych a dzisiaj czas na zastosowanie tych czasowników
- Przeczytaj zdania z właściwymi formami czasowników modalnych. ( zad.3 str.106) a następnie wykonaj zad.5 , zdania wpisz do zeszytu.
- Wykonaj zadania interaktywne.
https://wordwall.net/pl/resource/925304
https://wordwall.net/pl/resource/2217535
zadanie dodatkowe: str 107 zad.9 ( napisz w wordzie i prześlij na adres
Historia:
Temat: Narodziny faszyzmu.
- Obejrzyj prezentację Faszyzm we Włoszech
- Obejrzyj film Początki III Rzeszy
- Przeczytaj tekst w podręczniku, str. 192-197.
- W zeszycie wykonaj tabelkę, w której porównasz faszyzm włoski z nazizmem niemieckim.
|
Faszyzm we Włoszech |
Nazizm w Niemczech
|
ideologia |
|
|
wódz |
|
|
partia |
|
|
cechy życia społecznego |
|
|
najważniejsze wydarzenia |
|
|
Uzupełnioną tabelę prześlij do sprawdzenia.
Biologia:
- Temat: Ucho-narząd słuchu i równowagi
Przeczytaj temat z podręcznika str.200-202.
Obejrzyj lekcję na stronie https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,biologia-lekcja-1-03042020,47382713
W zeszycie przepisz notatkę
1. Ucho jest narządem słuchu i równowagi:
- ucho zewnętrzne składa się z małżowiny usznej, która kieruje fale dźwiękowe do przewodu słuchowego, zamkniętego błoną bębenkową,
- ucho środkowe składa się z 3 kosteczek słuchowych, młoteczka, kowadełka i strzemiączka, jamy bębenkowej i trąbki słuchowej, która łączy ucho środkowe z gardłem,
- ucho wewnętrzne zwane błędnikiem, złożone z przedsionka z 3 kanałów półkolistych i ślimaka. Właściwy narząd słuchu znajduje się we wnętrzu ślimaka. Pobudzenie jego komórek receptorowych powoduje powstanie impulsu nerwowego, przekazywanego do ośrodków słuchu w korze mózgowej.
2. Narząd równowagi mieści się w uchu wewnętrznym. Jest zbudowany z przedsionka i kanałów półkolistych. Ruch głowy powoduje pobudzenie znajdujących się w jego obrębie komórek receptorowych i powstanie impulsu nerwowego przekazywanego do ośrodków równowagi w mózgowiu.
3. Droga fal dźwiękowych i impulsu nerwowego
- Fale dźwiękowe
- Małżowina uszna i przewód słuchowy zewnętrzny
- Błona bębenkowa
- Kosteczki słuchowe
- Błona okienka owalnego ślimaka i płyn wypełniający przewód ślimakowy
- Narząd spiralny
- Nerw słuchowy
- Mózg (płat skroniowy)
W ćwiczeniach str. 100
- Temat: Higiena oka i ucha
Przeczytać w podręczniku Higiena oka i ucha 203 - 207. Sporządzić samodzielnie notatkę o chorobach wzroku i słuchu (wymienić wady wzroku, choroby wzroku i opisać 3 choroby wybrane, napisać co powoduje uszkodzenie słuchu).
Notatkę prześlij na maila
W ćwiczeniach - str.102
Przypominam o zadaniach z ubiegłego tygodnia, nie wszyscy je odesłali, proszę nadrobić zaległości.
Geografia:
Temat: Rodzaje usług. Transport i łączność.
- Pracuj z podręcznikiem, do zeszytu przerysuj schemat Podział usług ze względu na wyniki działalności.
- Wykonaj mapę myśli na temat transportu w Polsce (rodzaje transportu, środki transportu, porty, lotniska, itp.)
- Zapoznaj się z informacjami na stronie https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-uslug-w-polsce/DOY6bBRPa
- Wykonaj zadania 1-6 w zeszycie ćwiczeń, str. 92, 94.
Fizyka:
Temat: Energia i praca. (19.05.2020)
Materiały: podręcznik, strona 198, epodręczniki
Energia:
Pojęcia:
- formy energii
- praca w sensie fizycznym
Praca:
https://epodreczniki.pl/a/praca-jako-wielkosc-fizyczna/DEXcVhj0u
Nowe pojęcia:
- formy energii
- praca
- praca nierównoległa do kierunku ruchu
- kiedy praca jest równa zero
- jednostka pracy
Proszę wykonać zadanie nr 2 ze strony 202
Temat: Moc. (22.05.2020)
Materiały: podręcznik, strona 204, epodręczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/moc-jako-szybkosc-wykonywania-pracy/DuFwICeoZ
Film:
(9’40”)Pojęcia:
- moc jako szybkość wykonanej pracy
- jednostka mocy
- moc chwilowa
- silnik parowy
(3’57”)Proszę przeanalizować przykłady 1-3 ze strony internetowej
Proszę o notatkę z jednej i drugiej lekcji.
Chemia:
Temat lekcji: “Rodzaje roztworów - rozpuszczalność substancji”
Materiały pomocnicze:
- podręcznik
- strona https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji/DYLjUQ1XO
- strona https://docwiczenia.pl/kod/C7ZZ2D - symulator wykresów do ćwiczeń i rozwiązywania zadań
- film do lekcji https://youtu.be/YwEWdpJqP08
Prosze o zapisanie tematu lekcji z datą 19 i 22.05.2020
Notatka:
Proszę o zapisanie w notatce:
- Co to jest roztwór, jak nazywamy składniki roztworu.
- Jak dzielimy mieszaniny (roztwory) ze względu na wielkość cząstek substancji rozpuszczonej - roztwór właściwy, roztwór koloidalny, zawiesina.
- Podział roztworów ze względu na ilość substancji rozpuszczonej; roztwór nasycony, nienasycony, roztwór stężony i rozcieńczony
- Wyjaśnienie pojęcia “rozpuszczalność substancji”
- Opis czynników, które wpływają na rozpuszczalność substancji: jakie czynniki i w jaki sposób wpływają na rozpuszczalność ciał stałych w wodzie, a jakie czynniki i w jaki sposób wpływają na rozpuszczalność gazów.
- Co to jest roztwór przesycony. Wyjaśnienie pojęcia “krystalizacja”
Zadanie 1: zad. 2.3. ze strony https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji/DYLjUQ1XO
Zadanie 2: Wykonanie ćwiczeń z tej samej strony (on-line) bez zapisywania ich w zeszycie
Zadanie 3: Dlaczego szklanej butelki z napojem gazowanym nie powinno się w lecie wystawiać na działanie promieni słonecznych?
Zdjęcia (pionowa orientacja strony) notatki i zadań proszę załączyć do e-maila i przesłać do 18.05, w temacie wiadomości imię, nazwisko, rozpuszczalność.
adres:
Proszę o estetyczne i widoczne zapisy zadań oraz dołączanie załączników według kolejności stron notatki oraz zadań
Religia:
Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym
Zadanie domowe: proszę zrobić w Power point prezentacje multimedialną (10-12 slajdów) o pielgrzymkach Jana Pawła II do Ojczyzny i przesłać na adres parafii
Muzyka:
Proszę napisać krótki wierszyk, rymowankę na temat obecnej sytuacji, swoich odczuciach z nią związanych.
Plastyka:
Proszę wykonać dowolną techniką ilustrację do swojego wiersza, pod tekstem.
Informatyka:
Temat: Wstawianie informacji do stopki i nagłówka.
- Przeczytaj w ebooku Nowej Ery informacje na str. 217-218
- Obejrzyj filmik
- Wykonaj ćwiczenie 3 i 4 na str. 218
Uwaga
Oba ćwiczenia odeślij na
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Doradztwo zawodowe:
Zawody rzemieślnicze.
A może trochę rywalizacji ⁉️
Zawodowi milionerzy https://tiny.pl/7tdmf
Sprawdź się, ciekawe kto z Was wygra dzisiaj milion...
Klasa VIII
Język polski :
Temat: Pojedyncze czy złożone- bez problemu określone.
https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DuWfDfFIg
Temat: Rozmowa o wartościach. M. Musierowicz "Kwiat kalafiora".
- Przeczytaj w podręczniku na s. 202-204 frag. powieści "Kwiat kalafiora" M. Musierowicz.
- Wyjaśnij znaczenie słowa współczucie.
- Przeanalizuj, jakie postawy i dlaczego przyjęli uczniowie profesora Dmuchawca wobec problemu współczucia.
- Odpowiedz na poniższe pytania:
- Jak jest?
- Jak powinno być?
- Dlaczego nie jest tak, jak powinno być?
- Co należałoby zrobić?
Temat: Charyzmatyczny profesor.
- Przeczytaj w podręczniku na s.199-201 frag. powieści N.H. Kleinbaum "Stowarzyszenie umarłych poetów".
- Obejrzyj na s. 201 kadr z filmu "Stowarzyszenie umarłych poetów", przedstawiający profesora Keatinga. Zapisz, czego można się na podstawie tego kadru domyślać.
- Zachowuje się (jak?)
- Wzbudza (co?)
- Nauczyciel (jaki?)
- Skłania (do czego?)
- Czy chciałbyś/ chciałabyś uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez profesora Keatinga? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Temat: Sprawdź, ile pamiętasz.
- Przypomnij sobie treść lektury "Pan Tadeusz" A. Mickiewicza.
- Pooglądaj podane poniżej filmiki.
Matematyka:
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem 8- klasisty .
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DEOqXkTXa
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/Df3h1qbdq
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DtstIbWPc
Język angielski:
Good morning! Proszę o nadrobienie zaległości i przesłanie zadań na learnonline@interia.pl
Materiały dodatkowe do rozwijania umiejętności słuchania i czytania znajdziecie tutaj:
Rozumienie ze słuchu: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/kmbmr88xqc0dr4wh
Rozumienie tekstów pisanych (czytanie): https://padlet.com/Alicja_Gamracy/f3tgflu5crfnmvg3
Lesson, 18th May 2020
Subject: Listening comprehension with audiobook “A tale of two cities” by Charles Dickens.
(Rozumienie ze słuchu - praca z fragmentem audiobooka “A tale of two cities” autorstwa Ch. Dickensa)
Wszystkie zadania dotyczące audiobooków należy wpisać do zeszytu, rozwiązać i przesłać do oceny na
Wysłuchaj fragmentu powieści w formie audiobooka, a następnie wykonaj zadania.
**W tym audiobooku znajdziecie mnóstwo porównań, warto na to zwrócić uwagę.
Zadanie 1: Wybierz poprawne odpowiedzi.
The events are happening in:
a/ 1773
b/ 1774
c/ 1775
The king made paper money and:
a/ saved it
b/ spent it
c/ gave it away
In France there was:
a/ a king
b/ a queen
c/ a king and a queen
In England there was:
a/ a king
b/ a queen
c/ a king and a queen
Zadanie 2: Prawda czy fałsz? Zdecyduj.
The royals believed that nothing will ever change. T / F
In France things were getting worse. T / F
People were happy with the way the king and noblemen ruled. T / F
Mr. Lorry and Mr. Cruncher didn’t work at the same place. T / F
Lesson, 20th May 2020
Subject: Listening comprehension with audiobook about London.
(Rozumienie ze słuchu - praca z audiobookiem o Londynie.)
Wszystkie zadania dotyczące audiobooków należy wpisać do zeszytu, rozwiązać i przesłać do oceny na
Wysłuchaj audiobooka i rozwiąż zadania.
Zadanie 1: Uzupełnij zdania wpisując słowo w lukę.
The name London comes from the ……., who came to England in AD 43. It was a rich town with about ………. people living there at that time. King ….. rebuilt London (Londinium) after he got the Danes to leave. In 1066 William the Conqueror came to England from ……………. . When ….. the Eight was the king, fifty thousand people lived in London again.
Zadanie 2: Prawda czy fałsz? Zdecyduj.
By 1881, less than 3 million people lived in London. T / F
Harrods is the most famous shop in London. T / F
London’s East End has some of the best theatres in the world. T / F
One of the most boring museums in the city is the Museum of London at 150, London Wall. T / F
22nd May 2020
Subject: Reading comprehension - theory and practice.
(Rozumienie tekstów pisanych - powtórzenie rodzajów zadań i ćwiczenia praktyczne.)
Zadania z tej lekcji należy wpisać do zeszytu, rozwiązać i przesłać do oceny na
Obejrzyj filmik i przypomnij sobie rodzaje zadań:
Przeczytaj tekst i zastanów się nad jego znaczeniem, następnie rozwiąż zadanie.
http://www.learn-english-network.org/stories/fables/tortoiseandhare.htm
Zadanie 1: Wybierz właściwą odpowiedź.
Which character traits does Tortoise show when she challenges Hare to a race?
a/ determination and confidence
b/ boastfulness and pride
c/ foolishness and carelessness
d/ anger and lack of control
How does Hare end up so far behind the Tortoise?
a/ He is slower than Tortoise.
b/ He decides to run backward the whole way to make the race more fair.
c/ A family of deer keeps Hare distracted for hours.
d/ He stops to eat clover and takes a long nap in the shade.
Przeczytaj tekst i zastanów się nad jego znaczeniem, następnie rozwiąż zadania.
http://www.learn-english-network.org/stories/fables/wolfinsheeps.htm
Zadanie 2: Wybierz właściwe znaczenie słów:
Deceive
a/ reward
b/ mislead
Great difficulty
a/ a very simple problem
b/ a very serious problem
Zadanie 3: Osobę wykonującą ten zawód określimy jako ‘a wolf in sheep’s clothing’. O jaki zawód chodzi? Wybierz z listy: doctor, teacher, florist’s, baker, builder, spy.
That’s all for now. See you on Monday!
Język niemiecki:
Thema: Womit fahrt ihr am liebsten? Czym jeździcie najchętniej ? Podręcznik str. 86 zad. 3
Na ostatniej lekcji poznaliście przyimki łączące się z III przypadkiem i ich zastosowanie w zdaniach.
Dzisiaj przypomnimy zasadę tworzenia pytań do wyrażeń przyimkowych
I.Zapisz do zeszytu:
Pytania do wyrażeń przyimkowych
Wo+(r) przyimek→ pytanie o rzecz
Przyimek + pytajnik→ pytanie o osobę
Wir fahren mit dem Bus. –Womit fahrt ihr? Czym jedziecie? – pytanie o rzecz
Die Schüler denken an den Sommerferien. – Woran denken die Schüler? O czym myślą uczniowie? – pytanie o rzecz
Ich gehe mit dem Opa ins Theater. – Mit wem gehst du ins Theater? Z kim idziesz do teatru– pytanie o osobę.
Meine Oma geht zum Arzt.- Zu wem geht meine Oma? Do kogo idzie moja babcia? – pytanie o osobę
Wykonaj zad.3 str.86
Dla lepszego zrozumienia zagadnienia podaję link oraz zadania interaktywne ( dla chętnych, proszę o przesłanie zdjęcie wyniku)
https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/1482/pytania-zaimki-przyimki
Thema: Wir fahren mit dem Auto. / Jedziemy autem.
I. Zapisz do zeszytu:
mit dem Auto- samochodem, mit dem Fahrrad- rowerem, mit der Straßenbahn- tramwajem, zu Fuß- iść pieszo
II. Posłuchaj zdań z zadania1 str. 86( docwiczenia.pl str.7 kod do nagrań) i przyporządkuj ich polskie znaczenia.
III. Wykonaj ustnie zadanie 5 str.87
- Wykonaj zad.6 str.87. Utwórz pytania i odpowiedzi do podkreślonych części zdania i zanotuj je w zeszycie. ( Nie musicie wysyłać zdjęć tego zadania)
Historia:
Temat: Rozpad bloku wschodniego.
1. Przeanalizuj materiały na stronie https://epodreczniki.pl/a/jesien-narodow/D9lAM6jEZ
- przeczytaj teksty o wydarzeniach na Węgrzech, w NRD, w Czechosłowacji, Bułgarii, Rumunii i Jugosławii
- w zeszycie wyjaśnij pojęcie Jesień Narodów ( Ludów)
- przerysuj oś czasu i zaznacz na niej wydarzenia w Europie od 1989 r. do 1993 r.
2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 96-97.
Biologia:
Temat: Różnorodność biologiczna
Obejrzyj lekcję na stronie
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,biologia-lekcja-1-05052020,47833177
Przeczytaj w podręczniku podsumowanie na str.137-142
W zeszycie
Przepisz informacje z ramki ze str.142.
Wyjaśnij pojęcia z kropki drugiej i trzeciej
W ćwiczeniach str. 80-82
Z dzisiejszych zajęć niczego nie odsyłaj, ale przypominam o zadaniach z ubiegłego tygodnia, nie wszyscy je odesłali, proszę nadrobić zaległości.
Geografia:
Temat: Ameryka Północna i Południowa - utrwalenie wiadomości.
- Przeczytaj podsumowanie z podręcznika, str. 148.
- W zeszycie wykonaj zadania z podręcznika, str. 149 - 150, zad. 1, 2, 3, 9, 11, 14 i 15.
Prześlij je do sprawdzenia.
Zachęcam do wykonania ćwiczeń interaktywnych:
https://wordwall.net/pl/resource/1287147/ameryka-po%C5%82udniwa-i-p%C3%B3%C5%82nocna
https://wordwall.net/pl/resource/891176/ameryka-p%C3%B3%C5%82nocna-czy-ameryka-po%C5%82udniowa
https://wordwall.net/pl/resource/810214/ameryka-p%C3%B3%C5%82nocna
https://wordwall.net/pl/resource/810200/ameryka-po%C5%82udniowa
https://wordwall.net/pl/resource/992328/geografia/stany-zjednoczone
Fizyka:
blok dwugodzinny (19.05.2020) (22.05.2020)
Temat: Odbicie i rozproszenie światła. Zwierciadło.
Materiały: podręcznik, strona 224, epodreczniki
Film:
(10’01”)Nowe pojęcia:
- zjawisko odbicia światła
- prawo odbicia (promień padający i odbity, prosta normalna, kąt padania i odbicia)
- rozproszenie światła
Proszę zapoznać się ze słowniczkiem ze strony epodreczniki
Proszę rozwiązać zadania 1-2 ze strony 228
Film:
Pojęcia:
- rodzaje zwierciadeł
- tworzenie obrazów przez zwierciadła płaskie
- zwierciadła sferyczne (kuliste)
- ogniskowa i ognisko zwierciadła sferycznego
- promień krzywizny a ogniskowa
Proszę zapoznać się z przykładami ze strony epodreczniki oraz wykonać zadanie nr 3 ze strony 237.
W przyszłym tygodniu będziemy zadania robić, więc proszę wzory przyswoić…
Notatka itd.. wiecie gdzie ;-)
Chemia:
Proszę o przygotowanie się z tematu: „Aminokwasy” – temat na 19 maja
Pomoce: Podręcznik oraz strona internetowa
e-podręcznik https://epodreczniki.pl/a/aminy-i-aminokwasy/DEvxqjNri
film z omówieniem podstaw budowy i właściwości aminokwasów: https://youtu.be/gF8TIuO3di8
Notatka:
- Wyjaśnienie pojęcia “aminokwasy”,
- budowa grupy aminowej i karboksylowej,
- wzór kwasu etanowego (octowego) i aminoetanowego (aminooctowego), wyjaśnienie nazwy “glicyna” ,
- wyjaśnienie charakteru chemicznego grup funkcyjnych aminokwasów (grupa aminowa - charakter zasadowy, grupa karboksylowa - charakter kwasowy).
- właściwości fizyczne glicyny
- wyjaśnienie pojęcia “aminokwasy białkowe”
- zapis reakcji kondensacji dwóch cząsteczek glicyny - tworzenie wiązania peptydowego
- zapis wiązania peptydowego i wyjaśnienie roli tego wiązania w budowie peptydów i białek.
Notatki tym razem nie przesyłacie.
W ramach zadania proszę przygotować się do lekcji powtórzeniowej (na 22.05). Powtórzenie obejmuje tematy od alkoholi (Szereg homologiczny alkoholi). Proszę wykorzystać notatki, podręcznik oraz filmy do wszystkich omawianych tematów.
WOS:
Temat: Rola i znaczenie środków masowego przekazu.
1. Zapoznaj się z lekcją https://koss.ceo.org.pl/sites/koss.ceo.org.pl/files/koss_przykladowa_lekcja_6.pdf
- dokładnie przeanalizuj teksty i przykłady dotyczące mediów oraz reklamy
2. W zeszycie wypisz funkcje mediów oraz wyjaśnij pojęcia: czwarta władza, manipulacja, perswazja.
3. Zaprojektuj reklamę społeczną - wybierz ważny społecznie problem (zagadnienie, zjawisko) i przedstaw go w formie plakatu (format A4). Pamiętaj o stronie graficznej oraz haśle. Dodatkowe informacje – podręcznik, str. 161.
Zrób zdjęcie plakatu i prześlij do sprawdzenia.
EDB:
Temat: Choroby cywilizacyjne.
str. 129-134
- Proszę przygotować notatkę.
- Napisz na ocenę referat o depresji.
Informatyka:
Temat: Prezentacje multimedialne w dziesięciu krokach. (2 lekcje)
Zapoznaj się z tematem na stronach 216-221 ebooka Nowej Ery (Przypominam https://ebooki.nowaera.pl/)
Obejrzyj filmiki
Wykonaj jedno z zadań projektowych na str.229.
Wykonaną prezentację odeślij do końca miesiąca.
Przypominam, że należy zaległe programy odesłać na adres
Religia:
Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym
Zadanie domowe: proszę zrobić w Power point prezentacje multimedialną (10-12 slajdów) o pielgrzymkach Jana Pawła II do Ojczyzny i przesłać na adres parafii
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem –Aktywni w domu- SZSrzeszow .pl
- Zachęcam do korzystania z platformy e-Wychowanie fizyczne na Messengerze.
- Proszę o odsyłanie ćwiczeń na
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na Messengera, za które otrzymacie oceny za - Aktywność w domu.
Doradztwo zawodowe:
Zawody rzemieślnicze.
A może trochę rywalizacji ⁉️
Zawodowi milionerzy https://tiny.pl/7tdmf
Sprawdź się, ciekawe kto z Was wygra dzisiaj milion...