Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

Edukacja społeczna:

Edukacja plastyczna:

Edukacja muzyczna :

Edukacja techniczna :

Język angielski:

Religia:

Wychowanie fizyczne:

Informatyka:

 

 

Klasa II

Edukacja polonistyczna:  

25.05. Temat: Cykl wychowawczy -  “Świnka”.

  • przeczytaj opowiadanie “Świnka” str. 68 -69
  • odpowiedz na pytania 1-3 z podręcznika (zad.4 w zeszycie)
  • przypomnij sobie zasadę pisowni “rz” po spółgłoskach
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.61 - 62

26.05. Temat: Bukiet dla mamy.

  • przeczytaj tekst przyrodniczy “Kwietna łąka” str.70 - 71
  • spróbuj odpowiedzieć na pytania do tekstu (2, 3, 4 wykonaj w zeszycie)
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 63

27.05. Temat: Cała łąka dla mamy.

  • przeczytaj wiersz na str. 72 w podręczniku
  • wykonaj w zeszycie zad.3 i 4
  • przeczytaj informacje na temat bukieciarstwa
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 64

28.05. Temat: Święto rodziny.

  • posłuchaj wiersza pt. “Twój dom”
  • odpowiedz ustnie na pytania do wiersza
  • przeczytaj tekst o festynie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.65 - 66

29.05. Temat: Święto dzieci.

  • przeczytaj wiersze o święcie dzieci str.75 podręcznik i str.67 w ćwiczeniu
  • odpowiedz ustnie na pytania 1 - 3 z podręcznika, zad. 4 - 6 wykonaj w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu 67 - 68

 

Edukacja matematyczna:

25.05. Temat: Poznajemy liczby trzycyfrowe.

  • poznaj budowę liczby trzycyfrowej str. 75 podr.
  • wykonaj zadania 1, 2, 3, 4 w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 64

26.05. Temat: Porównujemy liczby trzycyfrowe.

  • wykonaj zadania z podręcznika str. 76, zad. 3 i 4 wykonaj w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 65

27.05. Temat: Porównujemy liczby trzycyfrowe.

  • wykonaj zadania z podręcznika str. 77
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 66

28.05. Temat: Dodajemy liczby trzycyfrowe.

  • poznaj sposób dodawania liczb trzycyfrowych w zad. 1 str. 78 podr.
  • wykonaj w zeszycie zadania 2 i 3 z podr. str. 78
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu str. 67 - 68

29.05. Temat: Odejmujemy liczby trzycyfrowe.

  • poznaj sposób odejmowania liczb trzycyfrowych w zad. 1 str. 79 podr.
  • zadania 2 i 3 str. 79 podr. wykonaj w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 69 -70

 

Edukacja przyrodnicza:

Rośliny chronione - wyszukiwanie informacji na temat w różnych źródłach wiedzy.

Prawa dziecka - prezentacja.

 

Edukacja techniczna:  

Dom marzeń - wykonywanie z tekturowych pudełek domów, w których uczniowie chcieliby zamieszkać: domy jednorodzinne, bloki, drapacze chmur. Ozdabianie domów papierem kolorowym, naklejanie okien, drzwi.

 

Edukacja muzyczna:

Nauka piosenki “Bo rodzina to rodzina”. Wpisywanie określeń muzycznych, ćwiczenia str. 100

 

Edukacja plastyczna: Wycinanka z papieru kolorowego “Łąka”.

 

Język angielski: -

Religia: -

Wychowanie fizyczne: -

Informatyka: -

 

Klasa III

 

Edukacja polonistyczna: -

Edukacja matematyczna: -

Edukacja przyrodnicza: -

Język angielski: -

 

Informatyka:

Temat: Utrwalamy pracę w programach Word i Paint.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.3 i ze str. 116 i 119 wykonaj ćwiczenia z płyty.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia: -

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Klasa IV

 

Język polski:

Temat: Próba królewskiej córki. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/proba-krolewskiej-corki/D1EMFJwW0

Rozwiązania zad. 4, 5, 8, 12, 14 i 15 wpisz do zeszytu.

 

Temat: Wszystkiego najlepszego, lesie! (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/wszystkiego-najlepszego-lesie/DPx793vn6

Rozwiązania zad. 4, 5, 7 i 9 wpisz do zeszytu.

 

Temat: Tylko jedna mama na... J. Kulmowa "Mamy mamę".

  1. W podręczniku na s. 241 przeczytaj wiersz "Mamy mamę" J. Kulmowej.
  2. Zastanów się, w jakich domowych obowiązkach mógłbyś/ mogłabyś wyręczyć swoją mamę? Zaproponuj co najmniej 4 czynności.
  3. W jaki inny sposób niż pomoc w domu mógłbyś/mogłabyś uczcić Dzień Matki? Podaj 3-4 propozycje.

 

Matematyka: 

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki, podpisane zeszyty z muzyki oraz podpisane, uzupełnione ćwiczenia z matematyki. Bardzo dziękuję.

Zagadnienia z tego tygodnia nie podlegają ocenie, nie trzeba uzupełniać ćwiczeń i rozwiązywać zadań dotyczących tych tematów.                                                                                                                                              

W przyszłym roku szkolnym postaramy się wszystkie te zagadnienia powtórzyć i utrwalić.

 

Temat 1 i 2: Prostopadłościany- wiadomości wstępne.

https://epodreczniki.pl/a/opis-prostopadloscianu-i-szescianu/DRUTlbmHp

 

Temat 3 i 4: Własności prostopadłościanu i sześcianu.

https://epodreczniki.pl/a/szesciany-i-prostopadlosciany/DLmgmEW3Q

 

Język angielski:

Good morning! Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

Lesson, 25th May 2020

Subject: Unit 8 - Revision. (Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z Rozdziału 8.)

Proszę wykonać poniższe zadania. WAŻNE: Z tego działu nie będzie sprawdzianu.

 

W zeszycie przedmiotowym zapiszcie rozwiązania do zadań z podręcznika:

str. 118 zad.3 - uzupełnij tekst właściwą formą czasownika w nawiasie.

str. 118 zad.4 - ułóż pytania z rozsypanki wyrazowej.

 

W zeszycie ćwiczeń: str. 75 zad. 1, 2, 3.

 

Lesson, 27th May 2020

Subject: Go mushroom picking! - culture. (Jedziemy na grzybobranie! - elementy kultury.)

WAŻNE: Ta lekcja kończy naszą pracę z podręcznikiem.

 

Zapiszcie w zeszycie:  forest - las, border - granica, one of the last - jeden z ostatnich, primary forest - last pierwotny (= nienaruszony przez człowieka), wildlife - dzika przyroda, rich - bogaty/a, plants - rośliny, bilberries - czarne borówki, pine trees - sosny, wild mushroom - dziki grzyb, mushroom picking - zbieranie grzybów, wild strawberries - poziomki, deer - jeleń, fox - lis, wild boar - dzik, bison - żubr.

 

Zróbcie zadanie 5 na stronie 120 podręcznika i zapiszcie do zeszytu - dopasuj słowa z ramki do zdjęć 1-7 na stronie 121. Następnie przeczytajcie tekst “Białowieża Forest” (str.120) i wykonajcie rysunek w zeszycie, który pokaże piękno tego miejsca - podpiszcie elementy obrazka po angielsku (np. poziomki podpiszesz wild strawberries). Inspirację do wykonania tego rysunku możecie też znaleźć w poniższych filmikach.

 

Białowieża Forest

 

Lesson, 29th May 2020

Subject: Vocabulary practice. (Ćwiczenie słownictwa.)

Dziś ćwiczymy słownictwo z różnych działów rozwiązując krótkie interaktywne karty pracy.

 

Ćwiczenie 1: Zwierzęta - połącz linią obrazek zwierzęcia z jego nazwą

https://www.liveworksheets.com/jm171bc

 

Ćwiczenie 2: Pogoda - przyjrzyj się obrazkom i wybierz słowo dotyczące pogody, (kliknij na słowo i trzymając przycisk myszki przyciągnij nazwę słowa w odpowiednie miejsce, następnie puść przycisk)

https://www.liveworksheets.com/ug1341ig

 

Ćwiczenie 3: Pory roku - popatrz na obrazki i przeczytaj zdania, a następnie kliknij na niebieskie pole w zdaniu i wpisz nazwę pory roku:  https://www.liveworksheets.com/hb77603dh

 

Ćwiczenie 4: Miesiące - przeczytaj po cichu nazwy miesięcy, a następnie kliknij na symbol głośnika i powtórz słowo, które usłyszysz. Postaraj się znaleźć je wśród innych słów w każdej linii.

https://www.liveworksheets.com/jt109051xd

 

Ćwiczenie 5: Dni tygodnia - ułóż słowa we właściwej kolejności (przeciągnij je do pomarańczowych miejsc)

https://www.liveworksheets.com/vo6044tn

 

Ćwiczenie 6: Godziny - spójrz na zegary i zdania, a następnie wybierz odpowiednią godzinę do każdego zegara (przeciągnij zdanie we właściwe miejsce): https://www.liveworksheets.com/jq6638qq

 

That’s all for now. See you on Monday!

 

Historia:

Temat: Zośka, Alek i Rudy – bohaterscy harcerze.

  1. Zapoznaj się z tekstem podręcznika.
  2. Postaraj się zapamiętać pojęcia: okupacja, Armia, Krajowa, Szare Szeregi.
  3. Obejrzyj prezentację pt. Jan Bytnar "Rudy" - Bohater, Wzór, Ideał

  1. Wykonaj zadania 1-4 w zeszycie ćwiczeń, str. 78-79.

Zdjęcia wykonanych zadań prześlij do sprawdzenia.

Osoby  z zaległościami, proszę o dosłanie zadań z zeszłego tygodnia.

 

Technika:

Temat: Jak dbać o Ziemię?

  • przeczytaj informacje na str. 64 - 67
  • wykonaj ćwiczenia, (ćw. 1 str. 64 i ćw. 1 str. 66 wykonaj w zeszycie)
  • narysuj plakat popularyzujący segregację odpadów, zrób zdjęcie notatki i plakatu i wyślij

 

Przyroda:

28.05.2020r. czwartek

1.Temat:Krajobraz wczoraj i dziś.

2.Temat:Obszary chronione.

  • Przeczytaj tekst w podręczniku str.151-154.
  • Zapisz do zeszytu-To Najważniejsze!
  • Uzupełnij ćwiczenie str.94-95
  • Wykonaj zadanie2 z podręcznika str.154 i odeślij na ocenę!!!
  • Zapoznaj się z obszarami chronionymi str.155-158.
  • Zapisz do zeszytu formy ochrony przyrody.

 

29.05.2020r.piątek 

1.Temat: Warunki życia w wodzie.

2.Temat: Z biegiem rzeki.

  • Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.162-165
  • Wykonaj zadanie 2.str,165 do zeszytu.
  • Zapoznaj się tekstem w podręczniku str.166.
  • Opisz charakterystyczne cechy poszczególnych odcinków rzeki.
  • Uzupełnij ćwiczenia str103-104.

 

Religia:

Temat: Pan Bóg opiekuje się Kościołem

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

Podstawowe funkcje muzyki.

https://epodreczniki.pl/a/po-co-muzyka/DnsRNxbao

 

Plastyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

 

Informatyka:

Temat: Blok tekstu - ćw.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.4 i wykonaj ćwiczenie 5.12 ze strony 126 oraz zadanie 7 i 8 ze str. 127.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Klasa V

 

Język polski:

Temat: Różne rodzaje orzeczeń.

Podręcznik str.257, przeczytaj ze zrozumieniem definicje orzeczenia czasownikowego i imiennego, zrób notatkę do zeszytu (wyślij notatkę).

Wykonaj zadania z podręcznika str. 258 zad.2 i 3 oraz w zeszycie ćwiczeń str.164 ćwicz.105 , 106. (temat na dwie lekcje).

 

Temat: Fumy i bobry . Przeczytaj tekst:  https://epodreczniki.pl/a/fumy/DycCa2RKy.

Przypomnij sobie definicję porównania zawartą w Pamiętaj . Wykonaj do zeszytu zad. 3 i 9 (dwie lekcje).

 

Temat: Pisownia em,en,om,on, ą i ę.

Ćwiczenia utrwalające. Praca z zeszytem ćwiczeń str.189 ,190,191 ćwicz. do zrobienia 3, 5, 7.

POZDRAWIAM

 

Matematyka

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki, podpisane zeszyty z  muzyki oraz podpisane, uzupełnione ćwiczenia z matematyki. Bardzo dziękuję.

Zagadnienia z tego tygodnia nie podlegają ocenie, nie trzeba uzupełniać ćwiczeń i rozwiązywać zadań dotyczących tych tematów. W przyszłym roku szkolnym postaramy się wszystkie te zagadnienia powtórzyć  i utrwalić.

Temat 1 i 2: Pole prostokąta i kwadratu.

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/D13eH4gKM

 

Temat 2 i 3: Obliczanie pól prostokątów i kwadratów.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-prostokatow-i-kwadratow/DU5usocGO

 

Język angielski:

Good morning! Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

Na początek dwie ważne sprawy.

 

W środę (27-go maja) piszecie SPRAWDZIAN z rozdziału 8 (proszę w tym dniu sprawdzić pocztę email).

https://www.tickcounter.com/countdown/1954994/klasa-v-sprawdzian-unit-8

 

Od 29-go maja (piątek) zaczynacie naukę kolejnych czasowników nieregularnych (Część III) od “ring” do “write” i wykonujecie zadania sprawdzające. Czas na naukę tych form macie do 10-go czerwca. Zobaczcie: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh

 

Lesson, 25th May 2020

Subject: Poland: summer time - culture. (Polska latem - elementy kultury.)

WAŻNE: Ta lekcja kończy naszą pracę z podręcznikiem.

 

Przeczytajcie tekst “When does the summer start?” w podręczniku na stronie 120. Jeśli są jakieś słówka, których nie znacie, to użyjcie słownika aby sprawdzić ich znaczenie np. www.diki.pl  , www.ling.pl

 

Zróbcie w zeszycie zadanie 5 (str.120) - odpowiedź na 3 pytania:

How do you celebrate the beginning of summer? ( Jak świętujesz początek lata?)

Do you usually spend your summer holidays in Poland or abroad? (Czy zazwyczaj spędzasz wakacje w Polsce czy za granicą?)

What places did you visit in Poland last summer? (Jakie miejsca zwiedziłeś/aś w Polsce zeszłego lata?)

Spójrz na mapę na str. 121 podręcznika (A summer trip around Poland), przeanalizuj te informacje. Zaplanuj swoją wycieczkę - narysuj w zeszycie prostą mapę Polski i nazwij miejsca, które chciałbyś zobaczyć oraz dorysuj zabytki. Inspirację do pracy możesz znaleźć w filmikach:

Lesson, 27th May 2020

Subject: Unit 8 - Grammar and vocabulary test. (Test gramatyczno-leksykalny z rozdziału 8.)

 

Prosze sprawdzić pocztę i przeczytać do końca e-mail, który Wam wysłałam. Udostępniam w nim dane do logowania oraz informacje o grupach na teście.

 

Lesson, 29th May 2020

Subject: Vocabulary - exercises. (Słownictwo - ćwiczenia.)

Dziś ćwiczymy słownictwo z różnych działów rozwiązując krótkie interaktywne karty pracy.

 

Ćwiczenie 1: Środki transportu - kliknij na obrazek, wysłuchaj nagrania i wybierz pasujące słowo (kliknij na słowo, przytrzymaj przycisk myszki i  przeciągnij je w odpowiednie miejsce)

https://www.liveworksheets.com/jo1908ab

 

Ćwiczenie 2: Miejsca w mieście - wybierz słowo najlepiej pasujące do obrazka,

https://www.liveworksheets.com/mf154856ae

 

Ćwiczenie 3: Zawody - przeciągnij obrazek do właściwej nazwy zawodu https://www.liveworksheets.com/zl162vr

 

Ćwiczenie 4: Szkoła - spójrz na obrazki, przeczytaj słowa i wybierz poprawną odpowiedź

https://www.liveworksheets.com/ad104023dm

 

Ćwiczenie 5: Technologia - odpowiedź na pytania według przykładu, a następnie ułóż zdania

https://www.liveworksheets.com/iv27260bm

 

That’s all for now. See you on Monday!

 

Historia:

Temat: Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów.

  1. Obejrzyj filmik
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku, str.183-186.
  3. Wykonaj zadania 1-5 w ćwiczeniach, str.100-101.
  4. W utrwaleniu wiadomości z lekcji pomoże ci strona https://fiszkoteka.pl/zestaw/62189-spoleczenstwo-polskie-za-pierwszych-piastow  

            - przeczytaj informacje i spróbuj je zapamiętać

 

Temat: Polska pierwszych Piastów – powtórzenie wiadomości.

Utrwal wiedzę wykonując poszczególne zadania interaktywne:

https://wordwall.net/pl/resource/454099/historia/polska-piast%c3%b3w - wpisz to zadanie do zeszytu (kolejne już nie)

https://wordwall.net/pl/resource/2210998/polska-pierwszych-piast%C3%B3w

https://wordwall.net/pl/resource/2003555/historia/polska-pierwszych-piast%c3%b3w

 

Biologia:

Temat: Charakterystyka i cechy roślin nasiennych.

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 129  - 133.

Obejrzyj lekcję

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-05052020,47793219

W zeszycie:

Temat: Charakterystyka i cechy roślin nasiennych.

  1. Rośliny nasienne to takie, które wykształcają kwiaty z których powstają nasiona.

           Kwiat to organ, który służy do rozmnażania płciowego.

           Nasienie powstaje z kwiatu i służy do rozprzestrzeniania się roślin.

           Rośliny nasienne dzielimy na : Nagonasienne i okrytonasienne

  1. Cechy roślin nagonasiennych:

           - ich nasienie nie jest okryte owocem,

           - nasiona skupione są w szyszkach i szyszkojagodach

           - to najczęściej drzewa i krzewy ( iglaste),

           - posiadają liście w formie igieł ( wyjątek miłorząb),

           - są zimozielone, nie zrzucają igieł (wyjątek modrzew),

           - wykształcają kwiaty męskie i kwiaty żeńskie,

           - są zwykle wiatropylne

  1. Rozmnażanie roślin nagonasiennych: Podręcznik str.132

           - kwiat męski wytwarza ziarna pyłku, w których są komórki plemnikowe,

           - kwiat żeński wytwarza zalążki, w których są komórki jajowe,

           - wiatr przenosi ziarna pyłku ( męskie)z jednego drzewa za zalążki (żeńskie) innego drzewa, jest to zapylenie,

           - następnie ziarno pyłku wytwarza łagiewkę, która przenosi komórki plemnikowe do zalążka . Jest to zapłodnienie

           - po zapłodnieniu z zalążka powstaje nasienie

           - z nasiona gdy opadnie na glebę wyrasta nowa roślina.

Zadanie:

Wypisz korzystając z książki lub innych źródeł informacji kilka przykładów roślin nagonasiennych.

W ćwiczeniach str.87 i 89  (str.88 dla chętnych)

W razie pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Świat śródziemnomorski – krajobraz i dziedzictwo kulturowe.

1. Zapoznaj się z materiałami na stronach

https://epodreczniki.pl/a/nad-morzem-srodziemnym/D1CWfsAs5

https://epodreczniki.pl/a/nad-morzem-srodziemnym/D1CWfsAs5

- przeczytaj teksty

- obejrzyj zdjęcia

- wykonaj zadania interaktywne

2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1-4 ze str. 80-81.

 

Zdjęcia zadań prześlij do sprawdzenia.

 

Technika:

Elementy rysunku technicznego.

  • przeczytaj informacje na str.53 - 56
  • wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 str. 53
  • wypisz rodzaje linii rysunkowych i ich zastosowanie ze str. 54
  • wykonaj w zeszycie ćw. 4, zrób zdjęcie i wyślij

 

Religia:

Temat: Pan Jezus odpuszcza grzechy

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

Akordeon i organy.

https://epodreczniki.pl/a/organy-i-akordeon---instrumenty-dete/DDNEgIkQp

 

Plastyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

 

Informatyka:

Temat: Przejścia i animacje w prezentacji (lekcja druga)

Na podstawie e-booku Nowej Ery str.93-98 wykonaj przedstawioną tam prezentację.

Możesz skorzystać i filmików z poprzedniej lekcji

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

            Klasa VI

Język polski:

Temat: Jakie obrazy z polowania ukazuje A. Mickiewicz we fragmentach “ Pana Tadeusza”?

Podręcznik str. 279 - 285  ( trzy lekcje) przeczytaj dwukrotnie tekst ze zrozumieniem a następnie:

- napisz plan polowania

- wypisz do zeszytu przykłady środków poetyckich

- zapisz krótką definicję “zgrubienia “ , zapamiętaj znaczenie pojęcia

- przygotuj wybrany fragment do recytacji ( bez uczenia się na pamięć )

 

Temat: Tata ma zawsze rację. Przeczytaj wiersz Czesława Miłosza “ Ojciec objaśnia”.

https://epodreczniki.pl/a/ojciec-objasnia/D1CpeFJ3d

Zapisz w zeszycie krótką definicję pojęcia “obraz poetycki”. Zrób do zeszytu zad. 4 ,5 ,6 . (dwie lekcje), prześlij notatkę z tej lekcji.

POZDRAWIAM

 

Matematyka:

1. Temat: Równania w geometrii

Obejrzyj filmik:

https://pistacja.tv/film/mat00036-rownania-w-geometrii?playlist=496

W zeszycie

Str.207 zad 15

Str. 253 zad 113b oraz zad 122

 

2. Temat: Zadania tekstowe z równań (2 lekcje)

Obejrzyj filmik

https://pistacja.tv/film/mat00379-rownania-zadania-tekstowe?playlist=549

W zeszycie

Str. 205 zad. 4,5,6

Str. 107 zad. 12 i 14

 

3. Temat: Utrwalenie wiadomości z równań

W zeszycie

Zrób test ze str. 209

Oraz test ze strony

https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania

W razie trudności pisz  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Subject: Food to try in the UK- jedzenie w Wielkiej Brytanii

Podręcznik str. 106 przeczytacie tekst o bardzo Brytyjskim jedzeniu, poznacie potrawy charakterystyczne dla każdego rejonu w Wielkiej Brytanii, po przeczytaniu tekstu dopasuj nazwę potrawy do opisu.

Wykonaj prezentację o jedzeniu z różnych stron Polski, poszukaj potraw charakterystycznych dla danego rejonu , napisz co to jest za potrwa i z czego się ją robi.

Prezentację prześlij na mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Subject: A happy life- Szczęśliwie życie

Podręcznik str. 108 zad. 1 uszereguj wydarzenia w kolejności ważnej dla ciebie zaczynając od tego co jest dla ciebie najważniejsze.

Przeczytaj wypowiedź Rikiego zapisz słownictwo z zad. 3 (niebieska tabela) str. 109.

Zad. 5 – spójrz na zdjęcia siostry Rikiego, uzupełnij tekst używając wyrażeń z ramki, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zad. 7 zapisz w zeszycie słowa które wiążą się z odpowiednim czasownikiem.

Zad. 8 Uzupełnij blog używając jednego słowa, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zeszyt ćwiczeń str. 68 cała

 

Historia:

Temat: Napoleon „cesarzem Francuzów”.

  1. Zapoznaj się z informacjami ze strony  https://epodreczniki.pl/a/tyran-albo-geniusz-imperium-napoleona/D85XVel2x
  1. Obejrzyj film Napoleon Bonaparte – potęga Francji (od początku do 24 minuty)
  2. Wykonaj zadania 1-8 w zeszycie ćwiczeń, str. 98-100.

 

Biologia:

Temat: Przegląd i znaczenie ptaków.

 Obejrzyj filmy:

Przeczytaj w podręczniku temat ze str.125-130

W zeszycie

Pod tematem lekcji odpowiedz na pytania ze strony 130 (w formie notatki)

W razie problemów lub pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia

Temat: Turystyka w Europie Południowej.

Proszę o przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat Atrakcje turystyczne Europy Południowej. Pamiętajcie o zabytkach historycznych, walorach przyrodniczych (zimą i latem), interesującej kulturze regionów Europy Południowej. Prezentacja powinna składać się minimum z 15 slajdów. Pamiętajcie o tym, aby były na nich fotografie oraz ważne informacje na temat prezentowanych obiektów.

Czas na wykonanie  i przesłanie pracy – do najbliższej soboty.

Uwaga!

Jeśli ktoś nie może zrobić prezentacji multimedialnej - może być praca w dokumencie word (zdjęcia + opisy).
W razie pytań lub trudności  proszę o kontakt indywidualny.

 

Religia:

Temat: Maryja w dziejach Polskiego narodu

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Technika:

Rzuty aksonometryczne - ćwiczenia

  • wykonaj w zeszycie ćw. 4 i 5 str. 47, zrób zdjęcie i wyślij

 

Muzyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

Piotr Czajkowski i jego balety. https://epodreczniki.pl/b/piotr-czajkowski-i-jego-balety/PyICgLrin

 

Plastyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

 

Informatyka:

Temat: Gimp – praca na warstwach, łączenie dwóch zdjęć.

Pobierz i zainstaluj program Gimp ze strony

https://www.gimp.org/downloads/

 

Na stronie poniżej uzyskasz informacje jak zainstalować program:

 

Tu zaś dowiesz się jak rozpocząć pracę w Gimpie:

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

          

Klasa VII

Język polski 

Temat: W przymiotnikowym królestwie barw, smaków i zapachów.

https://epodreczniki.pl/a/w-przymiotnikowym-krolestwie-barw-smakow-i-zapachow/Dk3u9OD1e

 

Temat: Przydawki, okoliczniki i dopełnienia wzbogacają wypowiedzenia. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC

Rozwiązania zad.2, 3, 4, 6, 7 wpisz do zeszytu i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Temat: Bądź człowiekiem. (2 godz.)

Rozwiązania zad. 2,3, 4, 5, 6, 7, 8 wpisz do zeszytu i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://epodreczniki.pl/a/badz-czlowiekiem/DWaHfztk6

 

Matematyka:

1. Temat: Proporcja- równość dwóch ilorazów

 Obejrzyj filmik

https://pistacja.tv/film/mat00373-stosunek-dwoch-wielkosci-tego-samego-rodzaju?playlist=573

W zeszycie

Zapoznaj się z informacją na str. 179 i napisz co to jest proporcja, wyrazy skrajne i wyrazy środkowe oraz obie ramki z wykrzyknikiem.

Ze str. 180 przepisz przykład 2 i wykonaj zad. 4

 

2. Temat: Proporcjonalność prosta (2lekcje).

Obejrzyj filmik

https://pistacja.tv/film/mat00374-proporcja-prosta?playlist=573

W zeszycie

Rozwiąż zad. 5 str. 180 .

Przepisz ze str. 181 przykład 3 i rozwiąż zad. 6,7 i 8.

 

3. Temat: Przekształcanie wzorów.

Obejrzyj film

https://pistacja.tv/film/mat00371-przeksztalcenia-wzorow?playlist=281

Przeanalizuj przykład 1 z podręcznika str. 186

W zeszycie

Str. 186 zad. 1 i 3

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Good morning! Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

Lesson, 25th May 2020

Subject: Present Perfect. (Czas Present Perfect.)

Zapiszcie sobie do zeszytu poniższą notatkę.

 

TWORZENIE CZASU PRESENT PERFECT

W tym czasie pojawiają się dwa rodzaje czasowników:

nieregularne - znajdują się w tabeli, potrzebujemy III formy

regularne - tworzymy je dodając do formy podstawowej końcówkę -ed, dla przypomnienia:

watch + ed = watched

like + d = liked (‘e’ już jest, więc tylko dodajemy ‘d’)

try + ed = tried (spółgłoska + “y”, y -> i + ed)

play + ed = played (samogłoska + “y” + ed)

stop + ed = stopped (na końcu spółgłoska + samogłoska + spółgłoska = podwajamy ostatnią literę + ed)

 

Czasowniki nieregularne i regularne mają taką samą formę dla każdej osoby w zdaniu twierdzącym, przeczeniu i pytaniu.

 

Budowa zdania twierdzącego:

podmiot + has (dla he/she/it)/have + czasownik (-ed lub III forma) + reszta

She has written 5 letters. = She’s written 5 letters. (has -> ‘s)

I have watched TV. = I’ve watched TV. (have -> ‘ve)

 

Poćwiczcie tworzenie zdań twierdzących w zadaniach - zeszyt ćwiczeń str.102 zad.1 oraz zajrzyjcie tutaj:

https://tinyurl.com/yas4d9fh

 

Budowa zdania przeczącego:

dla he/she/it przeczeniem jest has not = hasn’t

dla innych osób jest nim have not = haven’t

 

podmiot + hasn’t (dla he/she/it)/haven’t + czasownik (-ed lub III forma) + reszta

She has not written 5 letters. = She hasn’t written 5 letters.

I have not watched TV. = I haven’t watched TV.

 

Budowa pytania ogólnego:

Has (dla he/she/it) / Have + podmiot +  czasownik (-ed lub III forma) + reszta

Has she written 5 letters? Yes, she has. / No, she hasn’t.

Have you watched TV? Yes, I have. / No, I haven’t.

 

Budowa pytania szczegółowego:

what - co, jaki / where - gdzie /  when - kiedy / why - dlaczego / who - kto / which - który / whose - czyj /

how - jak, how many - ile (z rzecz.pol.), how much - ile (z rzecz.niepol.)

 

Na początku umieszczamy jeden z powyższych wyrazów, a następnie kolejność jest taka sama jak w pytaniu ogólnym. Na takie pytania, odpowiadamy cały zdaniem. Np.

How have you been? I have been well.

What has she done? She has done many things.

 

Poćwiczcie tworzenie przeczeń i pytań- zajrzyjcie tutaj:

https://tinyurl.com/yddlbhps

https://tinyurl.com/yapcz7j5

lub do zeszytu ćwiczeń str. 102

 

Lesson, 27th May 2020

Subject: Present Perfect. (Czas Present Perfect.)

Kontynuujemy lekcję z poniedziałku. Zapiszcie sobie do zeszytu poniższą notatkę.

 

Present Perfect to czas teraźniejszy dokonany.  Używamy go:

mówiąc o sytuacjach niedawno zakończonych (just, already..) np. I have just cooked dinner.

mówiąc o naszych doświadczeniach lub ich braku (ever, twice.., never, ) np. I have been to the UK  twice.

opisując wydarzenia z przeszłości, nie określamy kiedy dokładnie miały one miejsce np. I have been there.

mówiąc o sytuacji kiedy coś się wydarzyło w przeszłości, a rezultat tej czynności widoczny jest teraz np.
I have broken my leg. (fakt - złamanie nogi nastąpiło w przeszłości, rezultat  - widzimy teraz: noga jest w gipsie)

 

Przysłówki częstotliwości występujące w czasie PP:

*lista przysłówków do tego czasu jest dość długa; w tej klasie wystarczą Wam tylko te wymienione poniżej*

already = już (po “have” lub “has” w zdaniach twierdzących)

I have already cooked dinner. (Już ugotowałam obiad.)

just = właśnie, dopiero co (po “have” lub “has” w zdaniach twierdzących)

I have just cooked dinner. (Właśnie ugotowałam obiad.)

yet - ma dwa znaczenia, używamy go w przeczeniu (znaczy: jeszcze nie) i w pytaniu (znaczy: czy już), zawsze występuje na końcu wypowiedzi np.

I haven’t done my homework yet. (Jeszcze nie odrobiłem zadania domowego.)

Have you done your homework yet? (Czy już odrobiłeś zadanie domowe?)

ever = kiedykolwiek (w pytaniach, po osobie)

Have you ever been to Spain? (Czy kiedykolwiek byłeś w Hiszpanii?)

 

Jeżeli potrzebujecie dodatkowych ćwiczeń z czasu Present Perfect, to znajdziecie je np. tutaj:

https://tinyurl.com/y85rop8z

 

Lesson, 29th May 2020

Subject: Outdoor activities. (Zajęcia terenowe - uprawianie sportu.)

 

Proszę sobie przepisać do zeszytu i przetłumaczyć słownictwo z podręcznika - ramki Vocabulary A i B, str.111 Użyjcie słowniczka str.115, lesson 9.5 lub np. www.diki.pl   ,  www.ling.pl

 

Spójrzcie na zdjęcia A-D na stronie 111 w podręczniku i zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania. Zauważcie, że mamy tutaj różne czasy i konstrukcje gramatyczne - w takim samym czasie odpowiadamy.

(Present Perfect) Have you ever tried that sport? …..

(Past Simple) Did you like it? ….

(would like to) Which of the sports would you like to try?.....

 

Zróbcie zadanie w ćwiczeniach : str. 105. zad. 1 - znajdź 8 słów w wykreślance i podpisz nimi obrazki.

 

Zobaczcie czy znacie te słówka:

 

A oto jak rozmawiać o zajęciach w czasie wolnym:

 

That’s all for now. See you on Monday!

 

Język niemiecki:

Guten Morgen Meine Schüler!

Na dzisiejszej lekcji poznacie stopniowanie przymiotników

 

Thema: Stopniowanie przymiotników

W języku niemieckim przymiotniki i przysłówki otrzymują w stopniu wyższym końcówkę –er a w stopniu najwyższym przyimek am i końcówkę –(e)sten.

I.Zapisz do zeszytu:

Stopniowanie regularne:

klein (mały)- kleiner – am kleinsten

schnell (szybki)- schneller – am schnellsten

schön (piękny)- schöner am schönsten

weit (daleko)- weiter – am weitesten

Unser Trainer läuft am schnellsten. Nasz trener biega najszybciej

Stopniowanie z przegłosem:

W stopniu wyższym i najwyższym otrzymują przegłos

jung (młody)- jünger - am jüngsten

alt (stary) -  älter -  am ältesten

groß( duży) -  größer -  am größten

Michael ist größer als Thomas  Michał jest większy od Tomka

Stopniowanie nieregularne:

Takich form należy nauczyć się na pamięć

gern(chętnie) – lieber- am liebsten

gut(dobrze) – besser – am besten

hoch(wysoko) – höher - am höchsten

viel(dużo) – mehr – am meisten

Ich spiele Handball am meisten. Najwięcej gram w piłkę ręczną.

II. Udostępniam link, do ćwiczenia tego zagadnienia

https://wordwall.net/pl/resource/740898

 

Thema: Wer ist am besten? Kto jest najlepszy    Podręcznik str.108 zad 1,2

I.Wysłuchaj zdani w zad.1 ( docwiczenia.pl) a następnie napisz zdania w poprawnej kolejności do zeszytu.

II.Popatrz na tabelę z wynikami i uzupełnij ustnie zdania. zad.2

Einen schönen Tag noch !

 

Historia:    

Temat: ZSRR – imperium komunistyczne.

  1. Zapoznaj się z tekstem podręcznika, str.200-204.
  2. Obejrzyj film Historia Związku Radzieckiego
  3. Wykonaj zadania 1-4 w zeszycie ćwiczeń, str. 90-91.

 

Temat: Świat na drodze ku II wojnie światowej.

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku, str. 210-213.
  2. W oparciu o tekst podręcznika, w zeszycie wyjaśnij pojęcia:

          - państwa osi

          - Anschluss Austrii

          - układ monachijski

          - appeasement

          - Protektorat Czech i Moraw

 

Biologia:

1. Temat: Zmysły powonienia smaku i dotyku

Przeczytaj temat z podręcznika str.208-210.

Obejrzyj lekcję na stronie

W zeszycie przepisz notatkę:

Temat: Zmysły powonienia, smaku, dotyku.

1. Zmysł powonienia - węch

Narząd: nos

Receptorami służącymi do odbioru zapachów są komórki węchowe w jamie nosowej.

Narząd powonienia wraz ze zmysłem smaku pomaga ocenić smak jedzenia. Dlatego mając zatkany nos przez katar słabo czujemy smak potraw.

2. Zmysł - smak

Narząd: język

Odróżniamy 5 smaków: słodki, słony, kwaśny, gorzki i umami.

Smak odbierają kubki smakowe, które zawierają  komórki smakowe. Smak odczuwamy gdy pokarm zostanie nawilżony przez ślinę i substancje chemiczne  z pożywienia wnikną do komórek smakowych i pobudzą je. Impulsy nerwowe są przekazywane nerwami do płata ciemieniowego w mózgu, gdzie zostają zinterpretowane jako konkretny smak.

3. Zmysł - czucie (dotyk)

Narząd: skóra

W skórze mieszczą się receptory wrażliwe na ciepło, zimno, ból i ucisk. Dzięki temu  wyczuwamy z czego wykonany jest dotykany przedmiot , jaką ma temperaturę, twardość, bez udziału wzroku. Receptory bólu są najliczniejsze i mają znaczenie ochronne, np. odsuwamy rękę od czegoś gorącego aby się nie poparzyć, idziemy do lekarza gdy czujemy ból jakiejś części ciała.

W ćwiczeniach str. 103

 

2. Temat: Podsumowanie narządów zmysłu

Przeczytać podsumowanie w podręczniku na str. 211

Wykonaj w zeszycie

test ze str. 212

W ćwiczeniach - str.105-106

Odeślij test z ćwiczeń ze str. 105-106 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Atrakcje turystyczne w Polsce.

1. Zapoznaj się z materiałami na stronie

 https://podroze.onet.pl/polska/polskie-obiekty-na-liscie-swiatowego-dziedzictwa-unesco/6w67w4j oraz obejrzyj prezentację https://prezi.com/pnz6bjdxqggi/lista-swiatowego-dziedzictwa-unesco-w-polsce/

2. Stwórz listę atrakcji turystycznych znajdujących się w naszym regionie (województwo podkarpackie) - powinny być zdjęcia i opisy. Może być w formie slajdów lub w dokumencie Word. Umieść na niej obiekty, zabytki, miejsca, które warto polecić do zwiedzenia mieszkańcom innych regionów Polski lub turystom z zagranicy.

Prześlij zadanie do sprawdzenia (do piątku).

 

Fizyka:

(26.05.2020) (29.05.2020)

Temat: Energia potencjalna grawitacji i potencjalna sprężystości. (26.05.2020)

Materiały: podręcznik, strona 209, epodręczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/energia-potencjalna-grawitacji-i-sprezystosci/D23fT86hR

Film:

(7’22”)

 

Energia potencjalna grawitacji: energia układu ciał oddziałujących siłami grawitacyjnymi. Wartość tej energii zależy od masy ciał oraz od odległości między nimi. Rośnie, gdy zwiększa się odległość między oddziałującymi ciałami, oraz jest większa w przypadku ciał o większej masie. (im wyżej się ciało wzniesie tym większą będzie mieć energię potencjalną)

Energia potencjalna sprężystości: jedna z form energii mechanicznej. Mają ją ciała odkształcone sprężyście. Odkształcone to znaczy rozciągnięte, ściśnięte, wygięte lub skręcone. Wartość tej energii jest wprost proporcjonalna do kwadratu odkształcenia oraz zależy od własności sprężystych odkształcanego ciała. Zawsze jest równa pracy, jaką trzeba włożyć, aby odkształcić ciało.

Proszę wykonać ćwiczenia1 i 2 ze strony epodręczniki

Proszę wynik przesłać mailem

Pozdrawiam

UZUPEŁNIJCIE BRAKI – WIECIE KTO…

 

Temat: Energia kinetyczna. Zasada zachowania energii (29.05.2020)

Materiały: podręcznik, strona 214, e-podręczniki

Link:    https://epodreczniki.pl/a/energia-kinetyczna-rozwiazywanie-zadan/DP9XUg2Bf

           https://epodreczniki.pl/a/zasada-zachowania-energii-mechanicznej-i-jej-zastosowanie/DckXX5kPU

film:   

         

Proszę przeanalizować przykłady rozwiązywania zadań… przyda się to jak pójdziecie Do szkoły ponadpodstawowej..

Dla ciekawskich w piątek konsultacje z fizyki o godzinie 8-10 w szkole.

Do przemyślenia: ZZE.jpeg

 ;-)

 

Chemia:

Temat lekcji: “Rozpuszczalność - rozwiązywanie zadań”

Materiały pomocnicze:

 

Proszę o zapisanie tematu lekcji z datą 26.05

Pod tematem proszę po obejrzeniu filmu rozwiązać ćwiczenia 4, 6 i 11 ze strony https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji---zadania/Da8hCLbM7

Temat lekcji: “Stężenie procentowe roztworu” - z dnia 29.05.2020

Materiały pomocnicze

 

Notatka:

Co to jest stężenie procentowe roztworu? - definicja

Jaki jest wzór pozwalający obliczyć stężenie procentowe? Wyjaśnienie oznaczeń występujących w tym wzorze: Cp, ms, mr, mw.

W jaki sposób oblicza się masę roztworu? (przypomnienie, czym jest roztwór).

Przykład Polecenie 1 i 2 (rozwiązanie w zeszycie)

Przesłanie zadań nie jest obowiązkowe! Termin 2.06.

 

Religia:

Temat: Franciszkańska idea ubóstwa

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Muzyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

Muzyka rosyjska.

https://epodreczniki.pl/a/muzyka-rosyjska-na-przykladzie-borodina-rimskiego-korsakowa-i-musorgskiego/D1GIvNtTO

 

Plastyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć wszystkie podpisane prace z plastyki oraz podpisane zeszyty z muzyki. Bardzo dziękuję.

 

Informatyka:

Temat: Podział tekstu na kolumny.

  1. Przeczytaj w ebooku Nowej Ery informacje na str. 221.
  2. Obejrzyj filmik

Wykonaj ćwiczenie 8 na str. 218

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Po co nam samoocena?

https://padlet.com/katarzynaswiecik/jtnusjfbnsdejrrc?fbclid=IwAR3q329f7XCnAl3yYRRsbw2VZmZ23GXkyBu-i9Rzcit7JoMa8RPm4D6olhA

 

Klasa VIII

 

Język polski :  

Temat: Sprawdź, ile pamiętasz. (2 godz.)

Pooglądaj poniżej zamieszczony filmik i przypomnij sobie treść lektury "Balladyna" J. Słowackiego.

Napisz charakterystykę porównawczą Aliny i Balladyny. Zredagowany tekst prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Temat: Zdania złożone są różnie podzielone. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/zdania-zlozone-sa-roznie-podzielone/Dm721UKNt

 

Temat: Do czego służy przecinek?

https://epodreczniki.pl/a/do-czego-sluzy-przecinek/DWxbakBUy

 

Matematyka:

Witam. W tym tygodniu od poniedziałku do piątku przed szkołą będzie wystawione pudło, do którego należy złożyć  podpisane i uzupełnione ćwiczenia z matematyki. Bardzo dziękuję.

 

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem 8- klasisty.

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D41DjtzLG

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/Dsjvm6biL

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DbK1eOJig

 

Język angielski:

Good morning! Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania do lekcji lub egzaminu, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać learnonline@interia.pl . Proszę o nadrobienie zaległości i systematyczną pracę.  Zaczynamy!

 

WAŻNE:

Od tego tygodnia rozpoczynamy konsultacje egzaminacyjne w szkole - wtorki i czwartki 10:00-10:45.

 

Lesson, 25th May 2020

Subject: Reading comprehension with ebook “Pride and Prejudice” by Jane Austin.

(Rozumienie tekstów pisanych - praca z ebookiem “Pride and Prejudice” autorstwa J. Austen.)

 

Wszystkie zadania z ebooków należy wpisać do zeszytu, a rozwiązania sfotografować i przesłać na learnonline@interia.pl do oceny, najlepiej w dniu w którym są zadawane a najpóźniej do 28-go maja.

 

Przeczytaj fragment powieści społeczno-obyczajowej “Pride and Prejudice” (tylko Rozdział I - Chapter I) i wykonaj zadania.  https://www.gutenberg.org/files/42671/42671-h/42671-h.htm

 

Zadanie 1: Wybierz właściwą odpowiedź dotyczącą Pana Bingleya.

Mr. Bingley is a new neighbour who moves into an estate called:

a/ Netherfield Park

b/ Morris Park

c/ William’s Park

 

He comes from:

a/ the east of England

b/ the west of England

c/ the south of England

 

The fortune of Mr. Bingley is:

a/ two or three thousand a year

b/ three or four thousand a year

c/ four or five thousand a year

 

Zadanie 2: Prawda czy fałsz? Zdecyduj.

Mrs. Bennet wanted Mr. Bingley to marry one of her daughters.  T / F

Mrs. Bennet found out about the new neighbour from Mr. Morris.  T / F

Mr. and Mrs. Bennet were married for 23 years.  T  / F

Mr. Bennet was a sarcastic man, who liked teasing his wife. T / F

Mrs. Bennet was only interested in getting her daughters marries, gossiping and news.  T / F

 

Lesson, 27th May 2020

Subject: Reading comprehension with ebook “The Adventures of Sherlock Holmes” by Sir Arthur Conan Doyle. (Rozumienie tekstów pisanych - praca z ebookiem  “The Adventures of Sherlock Holmes” autorstwa A.C. Doyle'a.)

 

Wszystkie zadania z ebooków należy wpisać do zeszytu, a rozwiązania sfotografować i przesłać na learnonline@interia.pl do oceny, najlepiej w dniu w którym są zadawane a najpóźniej do 28-go maja.

 

Przeczytaj fragment powieści detektywistycznej “The Adventures of Sherlock Holmes”  - tylko rozdział III: A Case of Indentity, od początku rozdziału do zdania He had risen from his chair and was standing between the parted blinds gazing down into the dull neutral-tinted London street.

https://www.gutenberg.org/files/1661/1661-h/1661-h.htm#chap03

 

A teraz wykonaj zadania.

 

Zadanie 1: Uzupełnij tekst wpisując poniższe słowa w luki.

fascinating,   detective ,     bald,    Baker ,    vulgar, 

 

Sherlock Holmes lives at 221B  ………….. Street and he is a famous …………….  In his opinion, the cases which are described in the papers are ………….. and ……………. . However, the result of investigating them isn’t ………...

 

Zadanie 2: Prawda czy fałsz? Zdecyduj.

The King of Bohemia gave Holmes an amethyst as a thank you gift. T / F

Holmes bought a ring after he had solved the case of the reigning family in Holland. T /  F

The most interesting crimes to solve are the ones that seem unimportant. T / F

The bigger the crime, the more obvious the motive. T / F

 

Lesson, 29th May 2020

Subject: Practice makes perfect - exam tasks. (Ćwiczenie czyni mistrza - zadania egzaminacyjne.)

 

Sprawdźcie swoje umiejętności rozwiązując arkusz. System automatycznie sprawdzi wasze odpowiedzi, więc nie trzeba niczego mi wysyłać.  Proszę zapoznać się z poniższą stroną, zauważcie że oprócz tego testu macie tam mnóstwo innych zadań egzaminacyjnych - można sobie ćwiczyć do woli. :) Powodzenia!

 

https://testy.dlaucznia.info/s/5024/81091-angielski-zadania/4990713-Jezyk-angielski-probny-egzamin-osmoklasisty-2020-online.htm

 

That’s all for now. See you on Monday!

 

Język niemiecki:

Guten Morgen  Meine Schüler!

Na ostatnich lekcjach poznaliście przyimki łączące się z III przypadkiem( mit ,aus ,zu itd.)Na dzisiejszej lekcji poznacie przyimki łączące się z IV przypadkiem.

 

Thema: Przyimki z biernikiem

I.Zapisz do zeszytu:

Przyimki z IV przypadkiem( Akkusativ ) przypominam - odmiana na końcu zeszytu

Durch  - przez/ ohne- bez/ für- dla,za /um - o, wokół/ gegen- naprzeciwko, przeciw/entlang- wzdłuż

Ich gehe durch den Park.  Idę przez park

Frau Mayer dankt für den Geschenk. Pani Mayer dziękuje za prezent.

Sie gehen die Straße entlang.  Oni idą wzdłuż  ulicy. ( przyimek entlang na koniec zdania )

II. Wykonaj zad.6 str.89 ( ustnie) i dla utrwalenia przeczytaj regułę na str.99

Dla utrwalenia zagadnień udostępniam linki

https://wordwall.net/pl/resource/980123

https://wordwall.net/pl/resource/852998 do tego zadania wyślijcie zdjęcie waszego wyniku J

 

Hallo!

Thema: Ich gehe durch den Park  /  Idę przez park            Podręcznik str.89 str.1,3, 6

I. Wykonaj zad.1, przeczytaj zdania i przyporządkuj im właściwe zdjęcia i zanotuj w zeszycie (np 1C)

II. Wysłuchaj dialogu w zad.3 i zapisz do zeszytu poprawną kolejność (np.1A) ( nagrania docwiczenia.pl)

III. Wykonaj zad.6 i zapisz do zeszytu .

Einen schönen Tag noch!

 

Historia:   

Temat: Budowa III Rzeczypospolitej.

  1. Zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/transformacja-gospodarcza-i-ustrojowa-poczatki-iii-rp/DjFjr3TZK
  2. Odsłuchaj https://ninateka.pl/audio/transformacja-ustrojowa oraz https://ninateka.pl/audio/okragly-stol-kontraktowe-wybory
  3. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: okrągły stół, wybory czerwcowe, transformacja ustrojowa, plan Balcerowicza.

 

Temat: Upadek komunizmu – powtórzenie wiadomości.

Powtarzamy materiał z całego działu.

  1. Przeczytaj podsumowanie działu w podręczniku, str. 230-231.
  2. Ułóż krzyżówkę z hasłami dotyczącymi najważniejszych (według ciebie) wydarzeń, omawianych w tym dziale. Sam zdecyduj jakie będzie hasło główne. ( Nie mniej niż 6 liter). Pytania mogą dotyczyć wydarzeń, zjawisk, nazwisk itp.

Krzyżówkę prześlij do sprawdzenia.

 

Biologia:

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną

Obejrzyj lekcję na stronie

  lub/i przeczytaj w podręczniku temat na str.143-151

W zeszycie

Odpowiedz na pytania ze str. 151

W ćwiczeniach str. 83-84

W razie pytań pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia:  

Temat: Charakterystyka środowiska przyrodniczego Australii i Oceanii.

  1. Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/australia---srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/DwTridQQA (część dotycząca środowiska przyrodniczego).
  2. Pracuj z mapą fizyczną Australii – w zeszycie wypisz:

           - największe wyżyny, niziny, rzeki

           - pasma górskie

           - pustynie

           - regiony geograficzne Oceanii

  1. W zeszycie ćwiczeń, wykonaj zad. 1-4, str.71-72.

 

Fizyka:   

Temat: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.

Materiały podręcznik s 238, epodreczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/ognisko-i-ogniskowa-zwierciadla-wkleslego-konstrukcja-obrazow-wytworzonych-przez-zwierciadla-wklesle/D6XJuCKJs

film:

pojęcia:

- zwierciadło sferyczne wklęsłe i wypukłe

- promień krzywizny zwierciadła

- ogniskowa zwierciadła

- ognisko zwierciadła

- ognisko pozorne zwierciadła

- wiązka zbieżna

- wiązka rozbieżna

- obraz rzeczywisty i pozorny

- powiększenie

- równanie zwierciadła

Proszę rozwiązać zadanie 7 ze strony 237.

UZUPEŁNIJCIE BRAKI – WIECIE KTO…

 

Chemia:

Wtorek 26.05 - o godzinie 10:00 proszę odebrać wiadomość e-mail z linkiem do testu z pochodnych węglowodorów. W wiadomości podam wszystkie szczegóły.

Temat na 29.05. - “Tłuszcze”

Pomoce:

Notatka.

  • jak zbudowane są tłuszcze (jakie grupy funkcyjne zawierają)?
  • przykłady tłuszczów
  • jakie jest pochodzenie tłuszczów? (podział na tłuszcze pochodzenia roślinnego i zwierzęcego)
  • jaki jest stan skupienia znanych tłuszczów i jak zależy on od pochodzenia tłuszczów?
  • czym się różnią tłuszcze nasycone od nienasyconych? (reakcja tłuszczów z wodą bromową)
  • jakim tłuszczem jest margaryna? w jaki sposób powstaje?
  • na czym polega “próba akroleinowa”?

Zadanie: W jaki sposób można gasić płonący tłuszcz?

Notatki prosze nie przesyłać w tym tygodniu. O sposobie jej przesłania poinformuję za tydzień

 

WOS:  

  1. Zapoznaj się z prezentacją Polska w organizacjach międzynarodowych

https://www.geografia24.eu/geo_prezentacje_rozsz_3/383_6_polska_w_swiecie/r3_6_01a.pdf

  1. Skorzystaj z podręcznika, str. 168-171.
  2. Wypisz organizacje międzynarodowe, do których należy Polska. W zeszycie uzupełnij tabelę.

 

Nazwa organizacji

Cel organizacji

Członkowie

(konkretne państwa lub ich ilość)

Data przystąpienia (Polski)

Np. ONZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EDB:

Proszę przygotować notatkę

Choroby cywilizacyjne cz. II- str. 135-137

Opisz anoreksje i uzależnienia behawioralne

 

Informatyka:

Temat: Prezentacje multimedialne w dziesięciu krokach. (lekcja druga)

Zapoznaj się z tematem na stronach 216-221 ebooka Nowej Ery (Przypominam https://ebooki.nowaera.pl/)

Obejrzyj filmiki:

Wykonaj jedno z zadań projektowych na str.229.

Wykonaną prezentację odeślij do końca miesiąca.

Przypominam, że należy zaległe programy odesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

Temat: Kościół rzymskokatolicki moją drogą do zbawienia

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem:
  • e-Wychowanie fizyczne
  • SZSrzeszow.pl
  • Proszę odsyłanie zadań z WF na adres:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub messenger

 

Doradztwo zawodowe:

Po co nam samoocena?

https://padlet.com/katarzynaswiecik/jtnusjfbnsdejrrc?fbclid=IwAR3q329f7XCnAl3yYRRsbw2VZmZ23GXkyBu-i9Rzcit7JoMa8RPm4D6olhA