Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

02.06.2020 r.

Przeczytaj tekst w podręczniku str.58-59

Przepisz do zeszytu jakie masz prawa

Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 56-59

03.06.2020 r.

Poproś mamę o przeczytanie opowiadania “Kiedy się dobrze bawimy ?”

Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie 2

Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 60-61

04.06.2020 r.

Podręcznik str.64-65 - przeczytaj wiersze i napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie 2.

“Karty ćwiczeń” str. 64-65

05.06.2020 r.

Przeczytaj uważnie opowiadanie pt. “Nowa”, odpowiedz w zeszycie na pytanie 4 i 5.

Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 68-69

 

Edukacja matematyczna:

02.06.2020 r.

Karty ćwiczeń str. 88

Odpowiedź do zadania 3 napisz w zeszycie

03.02.2020 r. 

Karty ćwiczeń str 89

04.06.2020 r. 

Podręcznik str. 93 zadanie 7 i 8

05.06.2020 r.Podręcznik str. 94- wyniki zapisuj w zeszycie.

 

Edukacja przyrodnicza:

Zapoznaj się z wiadomościami na str. 66-67 w podręczniku.

Zapamiętaj pory roku i ich kolejność.

Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str.  66-67

 

Edukacja społeczna:

Podręcznik str. 70-71 -odpowiedz ustnie na pytania

“karty ćwiczeń” str. 70-71

 

Edukacja plastyczna:

Namaluj kredkami pracę “Widok z mojego okna”

 

Edukacja muzyczna :

 

Edukacja techniczna :

Namaluj farbami porę roku, w której się urodziłeś/ urodziłaś

 

Język angielski:

Witajcie!

Temat: I’m wearing a T-shirt. Jestem ubrana w koszulkę.

https://quizlet.com/pl/175295552/new-english-adventure-1-unit-7-flash-cards/  powtarzamy nazwy ubrań które poznaliśmy.

Następnie pracujemy w zeszycie ćwiczeń str. 56 zad. 9 (patrzycie na rysunek i zakreślacie kolor wskazanego ubrania), zad. 10 piszecie po śladzie nazwy ubrań. Później robimy zadanie 11 ze str. 57- znajdź w każdym rzędzie rysunek odpowiadający rysunkowi po lewej stronie.

Na koniec zadanie 11 pokoloruj ubrania pirata zgodnie z opisem.

Temat: Poznawanie różnych warunków pogodowych

W zeszycie zapisujecie sobie.

It’s hot- jest gorąco

It’s cold- jest zimno

It’s hot, I’ wearing T-shirt and shorts.

It’s cold, I’m wearing coat and hat.

posłuchaj piosenki , poznasz inne typy pogody.

W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 13 i 14 ze str. 58

 

Religia:

Temat: Zesłanie Ducha Świętego

https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego

 

Wychowanie fizyczne:

 

Informatyka:

Temat: Wstawiamy do dokumentu obrazki.

 

Sposoby wstawiania obrazka do dokumentu

 

Wstawianie obrazka z gotowej galerii obrazów zwanej ClipArt

  1. Umieść kursor w miejscu, w którym chcesz wstawić obrazek !!! 

SPOSÓB I

  1. Kliknij na pasku MENU Wstaw -> Obraz -> ClipArt

SPOSÓB II (*dla ciekawskich)

  • Wstaw pasek rysowanie: Widok -> Paski Narzędzi - > Rysowanie
  • Na wstawionym pasku kliknij przycisk ClipArt

 

(Word2007 i 2010 WSTĘGA -> Wstawianie -> Obiekt ClipArt)

 

  1. Gdy kliknąłeś na przycisk ClipArt 1 lub 2 sposobem po prawej stronie wyświetlił się panel ClipArt

 

  1. Okno to zawiera listę kolekcji (obrazków, muzyki i filmów) z których możesz wybrać rysunek

 

  1. Rysunki są pogrupowane na różne kategorie np. po wpisaniu słowa SAMOCHÓD zostaną wyszukane wszystkie obrazki, dźwięki, filmy skojarzone z tym hasłem

 

  1. Kliknij na wybranym obrazku i już

 

  1. Jeśli chcesz teraz zmienić kategorię ClipArtów np. na róże wpisz w pole tekstowe słowo róża i kliknij ENTER lup przycisk Przejdź

 

*W starszych wersjach przed pkt. 7 musisz wcisnąć przycisk MODYFIKUJ (Dół paska ClipArt)

 

ZADANIE 1:

  1. Wstaw następujące obrazki z galerii ClipArt: Serce, róża, samochód, żółw, czarownica.
  2. Każdy z obrazków wstaw w nowym wierszu (Kliknij za obrazkiem, wciśnij ENTER, wstaw nowy obrazek).
  3. Pozostaw pomiędzy obrazkami 1 pusty akapit (dodatkowy ENTER)
  4. Z pomocą rodzica możesz zapisać plik w katalogu TEKSTY pod nazwą: Pięć obrazków

 

 

 

 

Klasa II

Zpraszam na zajęcia na Skype

 

Edukacja polonistyczna:  

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

Edukacja techniczna:  

Edukacja muzyczna:

Edukacja plastyczna:

 

Język angielski:

Temat: She likes peas- ona lubi groszek (2 lekcje)

Podręcznik str. 47 zad. 8 zapisz w zeszycie zdania o tym co lubi Linguini a co lubi Collet, zastąp buziaki słowami likes / doesn’t like

Na str. 44 w podręczniku znajduje się historyjka – przeczytajcie ją i w zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 9 i 10 na str. 46.

https://quizlet.com/pl/509095614/new-english-adventure-2-flash-cards/

https://quizlet.com/pl/387998752/new-english-adventure-2-unit-6-flash-cards/  znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo.

 

Religia:

Temat: Zesłanie Ducha Świętego

https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego

 

Wychowanie fizyczne:

 

Informatyka:

W programie " Mały malarz" wykonać plakat ZIEMIA, CZYSTA PLANETA - używać dowolnych narzędzi programu. Pracę zapisać i wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa III

Uczniowie klasy 3 będą w dalszym ciągu uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez wychowawczynię na Skypie. Lekcje będą codziennie o godzinie 9.00. Kontakt do wychowawcy: 530461284

 

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

 

Język angielski:

Temat: Lions eat meat- Lwy jedzą mięso (2 lekcje)

W zeszycie zapisujecie sobie słowa:

Crocodile- krokodyl

Frog- żaba

Antelope- antylopa

Bird- ptak

Napisz co jedzą te zwierzęta:

Crocodiles eat ………

Frogs eat……………………

Antelopes eat…………………….

Birds eat……………………………..

W zeszycie ćwiczeń zróbcie zadanie 1 i 2 na str. 50 oraz zad. 3 i 4 na str. 51

https://quizlet.com/pl/295171652/new-english-adventure-3-unit-7-flash-cards/  znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające słownictwo

Powodzenia

 

Informatyka:

Temat: Ćwiczenia utrwalające nabyte umiejętności i wiadomości.

  1. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
  2. Włącz ebooka kl.3 i ze str. 126 i 128 wykonaj ćwiczenia z płyty.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

Temat: Zesłanie Ducha Świętego

https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa IV

 

Język polski: 

Temat: Obowiązek czy przyjemność? (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI

 

Temat: Zuchwały chochlik kocha śmiech. (2 godz)

https://epodreczniki.pl/a/zuchwaly-chochlik-kocha-smiech/D3FW7LZyR

 

Temat: Jak przebiegało spotkanie Ronji i Birka?

  1. W podręczniku na s. 299- 302 przeczytaj frag. powieści "Ronja, córka zbójnika" A. Lindgren.
  2. Przepisz poniższy tekst do zeszytu.

Elementy świata przedstawionego:

  1. a) czas wydarzeń: bliżej nieokreślony – późne lato lub wczesna jesień;
  2. b) miejsce wydarzeń: bliżej nieokreślone – las, jeziorko;
  3. c) bohaterowie: Ronja, Birk.

Plan wydarzeń

  1. Kąpiel w jeziorze.
  2. Spotkanie Birka.
  3. Kłótnia.
  4. Prośba o pomoc.
  5. Wędrówka we mgle.
  6. Niebezpieczeństwo.
  7. Ocalenie przez Birka.
  8. Rozstanie.

 

Matematyka:

Temat 1 i 2: Modele prostopadłościanów.

Temat 3 i4: Siatki prostopadłościanów.

https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-bryl/DnHwnFEw5

 

Język angielskiHello! Happy Children’s Day!

 

Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

Lesson, 1st June 2020

Subject: Vocabulary practice. (Ćwiczenie słownictwa.)

Dziś nadal utrwalamy słówka rozwiązując interaktywne karty pracy.

 

Ćwiczenie 1: Rodzina - połącz słówko z obrazkiem, a następnie podpisz osoby: https://www.liveworksheets.com/pq58173nl

 

Ćwiczenie 2: Ubrania - wybierz podpisy do obrazków, kliknij na słówko, przytrzymaj przycisk myszki i umieść słowo w odpowiednim miejscu: https://www.liveworksheets.com/jy71172zf

 

Ćwiczenie 3: Dom - podpisz obrazki, a następnie wybierz osoby i pomieszczenia, w których się znajdują: https://tinyurl.com/ycvxnzft

 

Ćwiczenie 4: Części ciała - spójrz na obrazki i wybierz nazwy części ciała: https://www.liveworksheets.com/lh11659gj

 

Ćwiczenie 5: Mój dzień - wykonaj zadania zgodnie z instrukcją, polecenia podano w j.polskim https://tinyurl.com/y6udfyvx

 

Ćwiczenie 6: Sport - rozwiąż krzyżówkę wpisując odpowiednie litery w wyznaczone miejsce:  https://www.liveworksheets.com/ty12909ll

 

Lesson, 3rd June 2020

Subject: Grammar practice. (Ćwiczenie gramatyki.)

Dziś powtarzamy i utrwalamy wiadomości gramatyczne rozwiązując interaktywne karty pracy.

 

Zaimki osobowe i czasownik “be” w czasie teraźniejszym (am/is/are), wykonaj zadania:

https://www.liveworksheets.com/du1736ue

zad.1 - podpisz obrazki wybierając właściwy zaimek osobowy (przyciągnij słowo w odpowiednie miejsce)

zad.2 - wybierz właściwy zaimek

zad.3 - wybierz właściwą odpowiedź

zad.4 - wybierz właściwą odpowiedź

zad.5 - wybierz właściwe słowo, aby uzupełnić zdania

 

Zdania z czasownikiem “have got” - uzupełnij zdania właściwą formą (have got / has got):

https://www.liveworksheets.com/xu1316eb

 

Lesson,5th June 2020

Subject: Grammar practice. (Ćwiczenie gramatyki.)

Dziś nadal powtarzamy i utrwalamy wiadomości gramatyczne rozwiązując interaktywne karty pracy.

 

Czas teraźniejszy Present Simple - uzupełnij właściwą formą:

zdania twierdzące https://www.liveworksheets.com/bv4374gf

zdania przeczące https://www.liveworksheets.com/ad4318cv

pytania https://www.liveworksheets.com/ch4317ld

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Historia:

Temat: Pilecki i Inka - żołnierze niezłomni.

  1. Obejrzyj lekcję https://notatkizlekcji.pl/historia/pilecki_i_inka_zolnierze_niezlomni.html
  2. Do zeszytu wpisz informacje z Notatki do zeszytu, która znajduje się pod powyższym linkiem.
  3. Wykonaj zadania 2 - 6 w zeszycie ćwiczeń, str. 82-83.

 

Technika:

Temat: Zasady bezpiecznego podróżowania.

  • przeczytaj informacje na str. 68 -70
  • wymień w zeszycie środki komunikacji publicznej
  • wykonaj w zeszycie ćw. 1 str. 68
  • wyjaśnij pojęcie: piktogram, wykonaj ćw. 1, 2 str. 69, wyślij zdjęcie ćwiczeń

 

Przyroda:

   04.05.2020r.Temat:Warunki życia w  wodzie.

  • Przeczytaj tekst w podręczniku str.162-165
  • Wpisz do zeszytu -TO najważniejsze!
  • Wykonaj ćwiczenie str,101-102

  05.06.2020r. Temat: Z  biegiem rzeki.

  • Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.166-170
  • Opisz charakterystyczne cechy poszczególnych odcinków rzeki
  • uzupełnij ćwiczenie str.103,
  • dla chętnych uczniów ćwiczenie 3-str.104

 

Religia:

Temat: Zesłanie Ducha Świętego

https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego

 

Muzyka:

Zabawa i żart w muzyce.

https://epodreczniki.pl/a/zabawa-i-zart-w-muzyce/DJ1VVAxlK

 

Plastyka:

Dźwięki natury i dźwięki miasta.

https://epodreczniki.pl/a/ilustrujemy-dzwieki-natury-i-dzwieki-miasta/DdzkYRmYl

 

Informatyka:

Temat: Tabele w MS Word

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-tabeli-do-tekstu-i-jej-formatowanie/D18k5AXUq i obejrzyj filmik jak wstawiać tabelę do tekstu ćwiczenie 1
  2. Wykonaj w Wordzie ćwiczenie 2 z podanej powyżej strony.

 W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa V

 

Język polski:

Temat: Obowiązek czy przyjemność?

https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI

 

Temat: Zuchwały chochlik kocha śmiech. (2 godz)

https://epodreczniki.pl/a/zuchwaly-chochlik-kocha-smiech/D3FW7LZyR

 

Temat: O urwisie ze Smalandii. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/o-urwisie-ze-smalandii/D7vvIAkRv

 

Matematyka

Temat 1: Pole równoległoboku. https://epodreczniki.pl/a/pole-rownolegloboku/DZfHLPopk  

Temat 2:  Pole rombu. https://epodreczniki.pl/a/pole-rownolegloboku-i-rombu/DIh1BABcW                            

Temat 3 i 4 : Pole trapezu. https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D1BVGUnxc

 

Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!

Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

Kontynuujemy naukę form czasowników nieregularnych. Jeśli ktoś już umie I i II formy, to może zacząć się powoli uczyć III form - dodałam je do naszej listy. Zajrzyjcie tutaj:

https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh

 

Lesson, 1st June 2020

Subject: Grammar - exercises. (Gramatyka - ćwiczenia.)

Dziś ćwiczymy użycie czas Past Simple rozwiązując interaktywne karty pracy.

 

Ćwiczenie 1: Was czy were? Wybierz! https://www.liveworksheets.com/yr18112if

Ćwiczenie 2: Zastosuj Past Simple w zadaniach https://www.liveworksheets.com/ts35901ms

1 / Wpisz słowa, które widać przy obrazku, do odpowiedniej kolumny - regular (czasowniki regularne, czyli te do których dodajemy ed) i irregular (nieregularne, czyli te z tabeli)

2 / Połącz słowo z jego odpowiednią formą (narysuj linię)

3 / Wpisz odpowiednią formę czasownika w zdaniach

4 / Zrób przeczenia i zapisz je (Uwaga! W przeczeniach mamy I formę czasownika)

 

Lesson, 3rd June 2020

Subject: Exam practice 1. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 1.)

Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 1-4. 

 

Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćwiczeń, strony 78 - 82.

UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody, tutaj również (str. 81). Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:

1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)

2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie

3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać

 

Lesson, 5th June 2020

Subject: Exam practice 2.  (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 2.)

Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 5-8. 

 

Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćwiczeń, strony 83 - 87.

UWAGA!! W tym zestawie również potrzeba Kodów QR do nagrania (str.86). Szczegóły dotyczące tego jak je odczytać, zostały podane przy poprzedniej lekcji.

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Historia:

Temat: Rozbicie dzielnicowe ziem polskich.

  1. Obejrzyj filmik
  2. Pracuj z podręcznikiem, str. 192-197.
  3. W zeszycie wypisz synów B. Krzywoustego i ziemie, które otrzymali.
  4. Prześledź przebieg rozbicia dzielnicowego na mapach
  5. Uzupełnij zad.1-5 w zeszycie ćwiczeń, str. 106-107.

 

Biologia:

Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 137-142.

Obejrzyj lekcję

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-12052020,47793336

 

W zeszycie:

Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.

1.Cechy roślin okrytonasiennych:

- występują we wszystkich środowiskach lądowych i wodnych,

- wytwarzają  zwykle okazałe kwiaty obupłciowe,

- nasiona ich są okryte owocem,

- ze względu na budowę wyróżniamy wśród nich: rośliny zielne, krzewinki, krzewy i drzewa

 2. Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej

Rośliny te wytwarzają kwiaty obupłciowe, to znaczy że w jednym kwiecie są elementy męskie i żeńskie, które pozwalają im rozmnażać się płciowo.

Elementy męskie to pręciki, które wytwarzają ziarna pyłku, a elementy żeńskie to słupki, w których wykształcają się zalążki.

Narysuj model kwiatu czereśni wraz z podpisami. Podręcznik str.138

 3. Rozmnażanie się roślin okrytonasiennych

1) kwitnienie rośliny,

2) zapylenie przez owady – przeniesienie pyłku z pręcika jednej rośliny na słupek innej rośliny,

3)zapłodnienie połączenie się komórki plemnikowej z jajową przy udziale wytworzonej łagiewki,

4) powstanie owocu,

5) przenoszenie owoców z nasionami ,

6)kiełkowanie nasion.

 W ćwiczeniach str.91,92 i 94

 W razie pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Krajobraz tajgi i tundry.

1.Zapoznaj się z materiałami na stronach:

https://epodreczniki.pl/a/tajga/DYaxLquVs

https://epodreczniki.pl/a/tundra/D17V71ciB

- przeczytaj teksty, obejrzyj zdjęcia, wykonaj ćwiczenia interaktywne,

- informacje z Podsumowania wpisz do zeszytu.

2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-5, str. 83-85.

 

Technika:

Temat: Zasady sporządzania odręcznych szkiców technicznych.

  • na podstawie tekstu na str. 57 wyjaśnij pojęcie szkic techniczny
  • wykonaj w zeszycie ćw. 1 str. 57, ćw. 3 str. 58
  • przeanalizuj ćw. 5 str. 59, w zeszycie wykonaj ćw. 7 str. 60, zdjęcia ćwiczeń wyślij

 

Religia:

Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość

https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci

 

Muzyka:

Instrumenty muzyczne- utrwalenie wiadomości.

https://epodreczniki.pl/a/pokaz-brzmienia-instrumentow-muzycznych/D13ogiYey

 

Plastyka:

Światło i dźwięk- widowisko plastyczne.

https://epodreczniki.pl/a/swiatlo-i-dzwiek-jako-widowisko-plastyczne/DsnIux6vP

 

Informatyka:

Temat: Dołączanie hiperłączy do prezentacji

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/dolaczanie-hiperlaczy-do-prezentacji/DgJKPeDij i obejrzyj filmik jak wstawiać hiperłącze do wybranego slajdu
  2. Wykonaj w Power Poincie lub LibreOffice Impress ćwiczenie 1 pod filmem.(Koniecznie zapoznaj się ze wskazówką pod ćwiczeniem, obejrzyj j film w wybranym środowisku:

Program MS PowerPoint

Program LibreOffice Impress)

 W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

           Klasa VI

Język polski:

Temat: Rozkazuj, proś, życz sobie.

https://epodreczniki.pl/a/rozkazuj-pros-zycz-sobie/DnpBYLwkV

 

Temat: Obowiązek czy przyjemność? (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI

 

Temat: Wielką czy małą literą? (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v

 

Matematyka:

  1. Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych (2lekcje)

Obejrzyj filmiki:

  1. https://pistacja.tv/film/mat00243-figury-przestrzenne-wprowadzenie?playlist=510
  2. https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-bryl/DnHwnFEw5
  3. https://pl.khanacademy.org/math/cc-sixth-grade-math/cc-6th-geometry-topic/geometric-solids/v/counting-faces-and-edges-of-3d-shapes

Rozwiąż zadania na stronie

https://pl.khanacademy.org/math/cc-sixth-grade-math/cc-6th-geometry-topic/geometric-solids/e/identify-parts-of-3d-shapes

W zeszycie

Z podręcznika przerysuj rysunki wraz z podpisami i opisem z boku bryły:

Str. 212 fioletowy graniastosłup

Str.213 walec (opakowanie po ciastkach) i pomarańczowy ostrosłup

Str. 214 stożek (lody w rożku)

Zrób zadania:

Str. 215 zad.1

Str.216 zad. 2 i 3

 

  1. Temat: Prostopadłościany i sześciany (2 lekcje)

 Obejrzyj filmiki:

  1. https://pistacja.tv/film/mat00244-budowa-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
  2. https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
  3. https://pistacja.tv/film/mat00247-pole-powierzchni-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510

 

W zeszycie

Ze strony 218 przerysuj prostopadłościan i sześcian wraz z podpisami, bryły znajdują się pod Ćw. A

Zrób zadania:

Str. 220 zad. 3 i 5

Str. 221 zad. 9 (w podpunkcie d pamiętaj, że musisz mieć takie same jednostki)

W razie trudności pisz  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Subject: I’ll present a TV show- czas Future Simple

Przed nami kolejny czas gramatyczny- czas przyszły Future Simple

Future Simple, czyli czas przyszły prosty, jest bardzo łatwy zarówno w tworzeniu jak i użyciu. Po podmiocie wstawiamy will (we wszystkich osobach), a po nim czasownik w pierwszej formie(czyli w formie podstawowej).  Stosujemy go w następujących sytuacjach:

  • w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
  • przyszłe zdarzenie, o którym mowa, jest uważane za pewne;
  • oferując pomoc, prosząc o pomoc.

 

podmiot

+

will

+

czasownik w I formie

I will come to you tomorrow. Przyjdę do ciebie jutro

She will pass the exam. Ona zda egzamin.

The children will go to bed early. Dzieci pójdą spać wcześnie.

We will be rich and famous. Będziemy bogaci i sławni.

Zdanie pytające tworzymy stawiając formę will na początku zdania.

Will she pass the exam? Yes, she will   No, she won’t.

Will they have a family?  Yes, they will.   No, they won’t.

Zdanie przeczące tworzymy stawiając po podmiocie formę won’t= will+not

She won’t travel abroad.

They won’t win the game.

Określenia charakterystyczne dla czasu Future Simple:

  • one day- któregoś dnia
  • in the future- w przyszłości
  • when I’m older- kiedy będę starszy
  • in ten years- za 10 lat

Podręcznik str. 110 zad. 2 – przeczytaj historyjkę i zdecyduj czy zdania są prawdziwe czy fałszywe, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zad. 6 str. 111- uzupełnij przewidywania babci odnośnie jej rodziny. Wykorzystaj słowa z ramki. Zdania zapisz w zeszycie.

Zad. 7.- w zeszycie zapisz zdania korygujące przewidywania babci odnośnie planów jej rodziny.

Zad. 8. Zapisz pytania w zeszycie odnośnie nadchodzącego roku szkolnego.

-zeszyt ćwiczeń str. 69 zad. 1,2,3,4

https://www.ang.pl/cwiczenia/777/future-simple-zastosowanie

 

Historia:

Temat: Kres epoki napoleońskiej.

  1. Obejrzyj do końca film Napoleon Bonaparte – potęga Francji (od 24 minuty)
  2. W podręczniku przeczytaj tekst ze str. 199-201.
  3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-3, str. 101-102.
  4. Utrwal wiedzę, wykonując ćwiczenia interaktywne:

https://wordwall.net/pl/resource/1332871/historia/wielka-rewolucja-francuska-i-czasy-napoleona

https://wordwall.net/resource/1318775/epoka-napoleo%C5%84ska-klasa-vi

Wybrane zadanie wpisz do zeszytu i prześlij do sprawdzenia.

 

Biologia:

Temat: Różnorodność ptaków.

Obejrzyj filmy

W ćwiczeniach

Str. 102-105

W razie problemów lub pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia

Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.

  1. Obejrzyj lekcję na stronie
  2. Pracuj z podręcznikiem, str. 131-135. Po przeczytaniu tekstu, ustnie wykonaj polecenie 1 i 2 z podręcznika, str. 135.
  3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 82-83.

 

Religia:

Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość

https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci

 

Technika:

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.

  • przeczytaj informacje na str. 48, zrób krótką notatkę w zeszycie
  • wykonaj ustnie ćw. 1 str. 48
  • w zeszycie wykonaj ćw. 2, 3, 4, zdjęcia notatki i ćwiczeń wyślij

 

Muzyka:

Pierwiastki narodowe w muzyce K. Szymanowskiego.

https://epodreczniki.pl/b/pierwiastki-narodowe-w-muzyce-karola-szymanowskiego/PZ31CXPJQ

 

Plastyka:

Film animowany- sztuka ruchomego obrazu.

https://epodreczniki.pl/a/film-animowany---sztuka-ruchomego-obrazu/DOy2nblZ1

 

Informatyka:

Temat: Gimp – rozdzielczość obrazu drukowanego i wyświetlanego na monitorze

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/rozdzielczosc-obrazu-drukowanego-i-wyswietlanego-na-monitorze/DsHqvpFI8 i obejrzyj dwa materiały interaktywne
  2. Wykonaj znajdujące się pod filmikami ćwiczenia 1-3

W razie problemów lub pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne   

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

          

Klasa VII

Język polski 

Temat: Co wiesz o bajkach? (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/co-wiesz-o-bajkach/DJ0fKFZPH

 

Temat: W świecie mężczyzn.

https://epodreczniki.pl/a/w-swiecie-mezczyzn/DfGSBVX5b

 

Temat: Zdania złożone są różnie podzielone. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/zdania-zlozone-sa-roznie-podzielone/Dm721UKNt

 

Matematyka:

  1. Temat: Przekształcanie wzorów – ćwiczenia.

Obejrzyj lekcję

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-27042020,47555397

 W zeszycie

Wykonaj zadania:

Str. 186 zad. 2

Str. 187 zad. 4 a-e)

 

  1. Temat: Utrwalenie wiadomości (3 lekcje).

Obejrzyj lekcje:

  1. https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-08042020,47452486
  2. https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-20042020,47525762
  3. https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-21042020,47525871
  4. https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-22042020,47526007

Rozwiąż testy na stronach:

  1. https://www.matzoo.pl/klasa7/rozwiazywanie-rownan-zestaw-3_57_372
  2. https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-rodzina_57_376
  3. https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania

 

W zeszycie

Rozwiąż zadania:

Str. 188 zad. 1 i 9

Str. 190-191 Sprawdź czy to umiesz

 W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielskiHello! Happy Children’s Day!

Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

 

UWAGA: Na koncie klasowym w Aplikacji Quizlet pojawiły się nowe zestawy. Zapraszam.

 

Lesson, 1st June 2020

Subject: Asking for, giving and refusing permission. (Prośba o pozwolenie, zezwolenie i odmawianie.)

 

Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższe wyrażenia z ich tłumaczeniem.

Asking for permission - prośba o pozwolenie

Can I..? - Czy mogę…? / Can we…? - Czy możemy…?

Is it all right to…? - Czy to w porządku, aby / żeby…?

Is it OK (for me/us) to…? - Czy to w porządku (abym ja / abyśmy my)....?

Giving permission - udzielanie pozwolenia

Yes, of course.  - Tak, oczywiście.

No problem. - Nie ma problemu.

Sure - go ahead. *wyrażenie nieformalne (Jasne - śmiało / no dalej.)

Refusing permission - odmawianie, nie udzielenie pozwolenia

I’m sorry, but you can’t. - Przykro mi, ale nie możesz.

I’m afraid that’s not possible. - Obawiam się, że to niemożliwe.

I’m afraid that’s not a good idea. - Obawiam się, że to nie jest dobry pomysł.

 

A teraz przeczytajcie dialog na stronie 112 podręcznika i udzielcie odpowiedzi na poniższe pytania. Proszę sobie zapisać pytania i odpowiedzi w zeszycie.

1 / Why can’t they put their tents in the fields? (Dlaczego nie mogą rozbić namiotów na polach?)

2 / Is it a good idea to put up their tents next to the farmhouse?

(Czy dobrym pomysłem jest rozbicie namiotów przy domu w gospodarstwie?)

3 / Where will they dry their clothes? (Gdzie wysuszą swoje ubrania?)

 

Na zakończenie tej lekcji proszę zajrzeć do zeszytu ćwiczeń i zrobić zadanie 3 na stronie 106 - stwórzcie trzy mini dialogi numerując zdania/pytania we właściwej kolejności.

 

Lesson, 3rd June 2020

Subject: A postcard - writing. (Pocztówka - wypowiedź pisemna.)

 

Proszę otworzyć podręcznik na stronie 113 i spojrzeć na ramkę Writing - znajdziecie tam przydatne wyrażenia przy pisaniu pocztówki, a obok ramki modelowy tekst.  Przeczytajcie to wszystko i zobaczcie w jaki prosty sposób można napisać taką krótką wypowiedź pisemną.  Zauważcie, że punkty 1-6 wyznaczają Wam konkretny podział treści.

 

Następnie proszę zapisać w zeszycie poniższe informacje.

Pocztówka jest krótką formą wypowiedzi pisemnej, w której możemy wyróżnić następujące części:

a / przywitanie się z osobą, do której piszemy np.  Dear Mark,  /  Hi Mark, / Hello Mark,

b / podanie miejsca naszego pobytu (uwaga: użyjemy tutaj najczęściej czasu Present Continuous) np.

I’m writing from London. - Piszę z Londynu. / We’re having a great time in ... - Świetnie się bawimy w…..

Here we are in London and we’re having a nice time. - Jesteśmy tutaj w Londynie i dobrze się bawimy.

c / krótki opis pogody np.

I hasn’t rained yet! - Jeszcze nie padało! /  The weather has been terrible. - Pogoda jest okropna.

The weather is fine. - Pogoda jest dobra. / The sun is shining. - Słońce świeci. / It’s windy. - Jest wietrznie.

d / krótki opis tego co już zrobiłeś/aś od momentu przyjazdu na miejsce do teraz (uwaga: używamy czasu Present Perfect) np. We’ve been to… - Byliśmy w… / We’ve visited …. - Zwiedziliśmy…

e / krótki opis planów na najbliższy czas (uwaga: użyjemy konstrukcji ‘be going to’ lub czasu Present Continuous) np. Tomorrow we’re going to…- Jutro wybieramy się (idziemy) do / na…;  We’re coming home on Sunday. - Wracamy do domu w niedzielę.

f / zakończenie i podpis np.   See you soon! - Do zobaczenie wkrótce! Miss you! - Tęsknię za Tobą! Amy

** można dodać zabawną informację lub ciekawe wieści w formacie PS: …...

 

Spróbujcie napisać pocztówkę w języku angielskim na podstawie strony 113 (zad.7) - wyobraź sobie, że jesteś na wakacjach w znanej miejscowości turystycznej  i napisz pocztówkę do swojego przyjaciela, w której: wspomnisz o miejscu pobytu, pogodzie i o tym co robiłeś/aś, napiszesz o swoich planach. Pamiętaj, żeby odpowiednio zakończyć pocztówkę. Zadanie zapiszcie w zeszycie przedmiotowym. Możecie się pochwalić efektami Waszej pracy przesyłając to zadanie do sprawdzenia.

 

Lesson, 5th June 2020

Subject: Revision - Unit 9. (Powtórzenie materiału leksykalno-gramatycznego z rozdziału 9.)

Uwaga: Z tego rozdziału nie piszemy testu, ale sprawdzamy się rozwiązując zadania utrwalające.

 

Proszę zajrzeć na konto klasowe w Aplikacji Quizlet i zrobić wybrane zadania z następujących zestawów: Sport, Krajobraz, Present Perfect. (przynajmniej po jednym zadaniu z każdego zestawu)

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Język niemiecki:

Guten Morgen meine Schüler!

Thema: Wer ist am besten?  /  Kto jest najlepszy?          Podręcznik str.111 zad.1

I. Zapisz do zeszytu:

gemeinsam – wspólnie, wenig – mało, auf dem Eis – na lodzie, die Muskeln – mięśnie, das Wettbewerb – zawody, vorbereiten – przygotować, der Meister – mistrz,

II. Przeczytaj tekst w zad. 1 i uzupełnij ustnie zdania właściwymi informacjami.

III. Zapisz do zeszytu:

W języku niemieckim w zdaniach porównawczych stosujemy spójniki …als(niż)… , so…wie(tak…jak…)

genauso…wie…(dokładnie…tak jak…)

Anne-Marie ist zwei Jahre jünger als ich.  Anna- Maria jest dwa lata młodsza niż ja.

Georg ist so schnell wie mein Bruder.  Grzegorz jest tak szybki  jak mój brat.

Wir sind genau so alt wie ihr. Mamy dokładnie tyle lat co wy.

 

Thema: Weltrekorde  /  rekordy świata    Podręcznik st.110 zad.1,3

I.Przymiotniki w stopniu najwyższym mogą pełnić funkcję przydawki np.,(dodajemy der/die/das …..+ste)

Die größte Schule – największa szkoła

Der höchste Turm – najwyższa wieża

Das schwerste Tier – najcięższe zwierzę

II. Zahlen bis 1000000 / liczby do 1000000

100- (ein)hundert, 1000- (ein)tausend 1000000 ( eine)Million

481 – vierhunderteinundachtzig

1254 – (ein)tausendfünfhundertvierzig

670000 – sechs Millionen siebentausend

III. Wykonaj zad.3, wysłuchaj tekstów ( kod str.7) i zapisz do zeszytu uzupełnione zdania.( liczby zapisz słownie)

Wyślij zdjęcie zadania 3 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Historia:    

Temat: W odrodzonej Rzeczypospolitej.

  1. Obejrzyj filmik  II RP 
  2. Pracuj z podręcznikiem, str. 218-221, następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj zad.1-5a, str. 98-99.
  3.  Zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/ii-rzeczpospolita---problemy-integracji-i-odbudowy/DDJxNb6G7 - w zeszycie wymień trudności gospodarcze, polityczne  i społeczne u progu niepodległości.

Notatkę prześlij do sprawdzenia.

 

Biologia:

  1. Temat: Męski układ rozrodczy

Przeczytaj temat z podręcznika str. 215-217.

Obejrzyj lekcję na stronie https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy

W zeszycie

Przepisz notatkę. Wykonaj zadanie 3 str.217 i przerysuj do zeszytu ze str. 216 budowę plemnika wraz z podpisami

  1. Temat: Męski układ rozrodczy
  2. Funkcje:

- wytwarzanie gamet męskich czyli plemników,

- produkowanie hormonów płciowych,

- wprowadzanie gamet męskich (plemników) do dróg rodnych żeńskich.

 

  1. Cechy płciowe:

- pierwszorzędowe: gonady(jądra)

- drugorzędowe: męskie narządy płciowe,

- trzeciorzędowe: wąskie biodra, zarost, niski głos, szerokie ramiona

 

  1. Budowa męskiego układu rozrodczego:

- jądra: to narządy w których są wytwarzane komórki płciowe: plemniki i hormony płciowe,

- najądrza: następuje tam odżywianie plemników i ich krótkotrwałe magazynowanie,

Jądra i najądrza są umieszczone w worku mosznowym (mosznie) na zewnątrz ciała.

- nasieniowody: transportują plemniki do cewki moczowej,

- prostata (gruczoł krokowy); wydziela substancję pobudzająca ruchliwość plemników.

- prącie (penis): zbudowany jest z ciał jamistych , które wypełniając się krwią powodują erekcję, czyli wzwód umożliwiając stosunek płciowy.

  1. Budowa plemnika: (przerysować z książki str.206 w ramce)
  2. Hormony płciowe.

Jądra produkują męski hormon testosteron, który umożliwia produkcje plemników, pobudza wzrost  i masę ciała i rozwój trzeciorzędowych cech płciowych (męski wygląd, glos).

 W ćwiczeniach str. 107 i 108

 

  1. Temat: Żeński układ rozrodczy

Przeczytaj rozdział w  podręczniku Żeński układ rozrodczy s. 218-220.

Spróbuj wykonać zadania o męskim i żeńskim układzie rozrodczym na: https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy

W zeszycie

  1. Funkcje żeńskiego układu rozrodczego:

- wytwarzanie gamet żeńskich – komórek jajowych,

- produkcja żeńskich hormonów płciowych,

- zapewnienie odpowiednich warunków rozwoju i wzrostu dziecka.

  1. Żeński układ rozrodczy tworzą:
  • zewnętrzne narządy płciowe

- wzgórek łonowy,

- wargi sromowe większe,

- wargi sromowe mniejsze,

- łechtaczka

  • wewnętrzne narządy płciowe

- jajniki – wytwarzają komórki jajowe oraz żeńskie hormony płciowe

- jajowody

- macica – miejsce rozwoju zarodka i płodu,

- pochwa – umożliwia wprowadzenie nasienia oraz wydawanie na świat potomstwa.

  1. Budowa komórki jajowej. Str. 219
  2. Żeńskie cechy płciowe:

- pierwszorzędowe – jajniki

- drugorzędowe – pozostałe narządy rozrodcze

- trzeciorzędowe – szerokie biodra, wąskie ramiona, rozwinięte gruczoły sutkowe.

W ćwiczeniach

Str.109-110

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Z kim i czym handlujemy?

  1. Przypomnij sobie pojęcia: import, eksport, saldo bilansu handlu zagranicznego.
  2. Zapoznaj się z prezentacją na temat handlu zagranicznego Polski https://www.geografia24.eu/geo_prezentacje_rozsz_3/383_5_uslugi/r3_5_05a.pdf
  3. Pracuj z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń, wykonaj zad. 1-3 ze str. 98-99.

 

Temat: Usługi w Polsce – utrwalenie wiadomości.

Przeczytaj podsumowanie działu w podręczniku, następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-7,
str. 100-101.

 

Fizyka:

Klasa 7 (02.06.2020) (05.06.2020)

Temat: Energia wewnętrzna i temperatura. (02.06.2020)

Materiały: podręcznik, strona 226, epodręczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/energia-wewnetrzna-cieplo-zmiany-energii-wewnetrznej-spowodowane-wykonywaniem-pracy-i-przeplywem-ciepla/DVBVHEJKh

https://epodreczniki.pl/a/temperatura-i-jej-zwiazek-z-energia-kinetyczna-czasteczek/DYGUl3Z38

Film:

Pojęcia:

-energia wewnętrzna

- temperatura

- ruch cząstek

- drgania cząstek

- skale temperatur Celsjusza i Kelvina

- przeliczanie ze skali Celsjusza na skalę Kelvina i odwrotnie

Proszę w telefonie odnaleźć aplikację kalkulator i wejść w opcje i wybrać moduł przeliczania temperatur (o ile jest w kalkulatorze… jeśli nie ma to proszę wejść na stronę: https://kalkulator.jednostek.pl/temperatury

Proszę sprawdzić jaka jest temperatura ciała człowieka w skali Kelvina i Fahrentheita.

 

Temat: Energia wewnętrzna. Ciepło. Zmiany energii wewnętrznej spowodowane wykonywaniem pracy i przepływem ciepła. (05.06.2020)

Materiały: podręcznik, strona 233, epodręczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/energia-wewnetrzna-cieplo-zmiany-energii-wewnetrznej-spowodowane-wykonywaniem-pracy-i-przeplywem-ciepla/DVBVHEJKh

Film:

Pojęcia:

- ciepło

- przekazywanie ciepła

- pierwsza zasada termodynamiki

- jednostka ciepła

Zadanie:

Proszę wykonać zadanie nr 1 ze strony 236 podręcznika.

Zadanie wiecie gdzie...

 

Chemia:

Temat lekcji: Stężenie procentowe - rozwiązywanie zadań - temat na 2 i 5 czerwca

Materiały pomocnicze: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG - rozdział 3, 4, 5.

Obejrzyj na kanale YouTube filmy, na których pokazuję jak rozwiązywać zadania : https://youtu.be/GU9wEi09CrQ  i  https://youtu.be/ZwV0JUM1OB8

Rozwiąż ćwiczenia 3-11 ze strony  https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG

Chętni przesyłają rozwiązania (rozwiązania, a nie wynik końcowy) zadań 5, 6, 8, 11 z zeszytu (zdjęcia o pionowej orientacji tekstu) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 7 czerwca 2020.

 

Religia:

Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość

https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci

 

Muzyka:

Wybrani kompozytorzy- W. Lutosławski.

https://epodreczniki.pl/a/wybrani-kompozytorzy---witold-lutoslawski/DPxGc6zkh

 

Plastyka:

Romantyczne widzenie świata w dziełach malarskich.

https://epodreczniki.pl/b/romantyczne-widzenie-swiata-w-dzielach-malarstwa/PaalLw473

 

Informatyka:

Temat: Samodzielne korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich 

Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB  zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem i wykonaj cwiczenia interaktywne.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Jak wybrać zawód?

https://padlet.com/mrtszczrk/u1cwaui9hb351k1k?fbclid=IwAR21GRRFAm552S08PZgr1fu6ayFRPpAsv9VCe5IAjMPf5Dz1dQFBYkui0FE

 

Klasa VIII

 

Język polski :  

Temat: Sprawdź, ile pamiętasz.

Przypomnij sobie treść lektur: “ Syzyfowe prace” S. Żeromskiego i  “Kamienie na szaniec” A.Kamińskiego.

 

Temat: Piszemy zawiadomienie.

https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-zawiadomienie/D1wjUIWnJ

 

Temat: W trybach trybów. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/w-trybach-trybow/Dylrqm4n0

 

Matematyka:

Przygotowanie do testu 8- klasisty.

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza-cwiczenia-przed-sprawdzianem/DPCVJRS4o

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DLI3nkdPC

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1Cj7UME3

 

Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!

Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania do lekcji lub egzaminu, to w  każdej chwili możecie do mnie napisać learnonline@interia.pl  . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi.  Zaczynamy!

Lesson, 1st June 2020

Subject: Practice makes perfect: word-formation. (Ćwiczenie czyni mistrza: słowotwórstwo.)

 

Proszę przypomnieć sobie w jaki sposób tworzymy słowa poprzez przejrzenie informacji na stronach 4 - 12 w poniższym fragmencie e-booka. Zwróćcie szczególną uwagę na stronę 9 i kolejne.

https://www.eprofess.pl/demo/slowotworstwo-z-jezyka-angielskiego_demo.pdf

 

Następnie wykonajcie poniższe zadania.

https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-formation/wf044-sentences.htm

https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-formation/wf045-sentences.htm

 

Lesson, 3rd June 2020

Subject: Idioms. (Idiomy.)

Proszę sobie wpisać poniższą notatkę wraz z przykładami do zeszytu.

 

Idiom to wyraz, zwrot lub wyrażenie właściwe dla danego języka, nie dające się dosłownie przetłumaczyć na inny język. Przykłady idiomów:

add insult to injury – dolewać oliwy do ognia

He was late, then just to add insult to injury, he lied to me.

have a lot on one’s plate – mieć dużo na głowie

I can’t join you. I have had a lot on my plate this week.

hit the nail on the head – trafić w sedno

I think George hit the nail on the head when he said that Jenny needs to work harder.

in the nick of time – w samą porę

They helped the victims in the nick of time.

kill two birds with one stone – upiec dwie pieczenie na jednym ogniu

I was learning English words while cooking dinner, so I killed two birds with one stone.

know the ropes – znać się na czymś

Every programmer should know the ropes.

miss the boat – przegapić szansę

If you don’t accept this offer, you may find you’ve missed the boat.

once in a blue moon – bardzo rzadko

I only see my cousins once in a blue moon.

speak of the devil – o wilku mowa

Speak of the devil – here’s Jane now.

the last straw – kropla przepełniająca czarę goryczy

David saw his girlfriend flirting with his colleague and that was the last straw. He broke up with her.

 

A teraz proszę się zapoznać ze znaczeniem idiomów, które zawierają kolor w nazwie i wpisać do zeszytu 10 wybranych przez siebie idiomów wraz z tłumaczeniem.

https://www.fluentu.com/blog/english-pol/idiomy-angielskie-z-kolorami/

 

Lesson, 5th June 2020

Subject: Proverbs and sayings. (Przysłowia i powiedzenia.)

Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższe przysłowia / powiedzenia wraz z tłumaczeniem.

 

Home is where the heart is. - Tam dom Twój, gdzie serce Twoje.

A friend in need is a friend indeed. - Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.

Where there is a will, there's a way. - Dla chcącego nic trudnego.

All is well, that ends well. - Wszystko dobre, co się dobrze kończy.

Birds of a feather flock together. - Ciągnie swój do swego.

When in Rome, do as the Romans do. - Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one.

Curiosity killed the cat. - Ciekawość to pierwszy stopień do piekła.

Every cloud has a silver lining. - Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

No bees, no honey, no work, no money. - Bez pracy nie ma kołaczy.

Never judge a book by its cover. - Pozory mylą.

 

A teraz zajrzyjcie na konto klasowe do Aplikacji Quizlet, zapoznajcie się z innymi przykładami dotyczącymi dzisiejszego tematu i rozwiążcie wybrane przez siebie zadania: https://quizlet.com/pl/510395779/przyslowia-i-powiedzenia-flash-cards/

 

That’s all for this week. See you on Monday!

 

Język niemiecki:

Thema: Die Richtungen   /  Kierunki            Podręcznik str.90 zad. 1,2,3          

Na dzisiejszej lekcji poznacie kierunki i udzielanie informacji

I.Zapisz do zeszytu:

geradeaus- prosto, nach links- na lewo, nach rechts- na prawo, an der Kreuzung- na skrzyżowaniu, um die Ecke- za rogiem.  Posłuchaj i powtórz str.90 zad1 (docwiczenia.pl kod str.7)

Gdy udzielamy informacji stosujemy formę grzecznościową : Gehen Sie bitte… ( proszę pójść…) lub tryb rozkazujący: Geh…. (idź)

Gdy pytamy o drogę, miejsce :Wo ist…..( gdzie jest) Wie komme ich zu …..( jak dojdę do)

II. Posłuchaj dialogu zad 2. i zapisz , w którym tekście znajdują się podane informacje

III. Wykonaj zad.3 do zeszytu

Ważne! Proszę zdjęcie notatki.

Thema: Wie komme ich zum Zoo?  /  Jak dojdę do zoo?

Grüßt Euch! Witajcie!

Kończymy zagadnienia związane z transportem i reguły gramatyczne, których znajomość daje możliwość usystematyzowania wiedzy oraz budowania poprawnych wypowiedzi z tego zakresu.

I.Ułóż dialog wg schematu w zad.5 str.90. Do pomocy wykorzystaj dialogi z zad.2 ( proszę o zdjęcie tego zadania)

Dla utrwalenia udostępniam link . Zameldujcie jak wam poszło!

https://view.genial.ly/5e9b11f6794b240e24d35bf1/horizontal-infographic-timeline-meine-deutschtour-8-k4

 

Historia:   

Temat: Europa po rozpadzie ZSRS.

  1. Pracuj z podręcznikiem, str. 234-239.
  2. Wykonaj zad. 1-6 w zeszycie ćwiczeń, str. 104-105.
  3. W uporządkowaniu wiedzy pomoże Ci strona https://www.e-historia.com.pl/122-szkola-podstawowa-notatki-z-historii-szkola-podstawowa-notaki-historia-szkola-podstawowa-historia-notatki-szkola-podstawowa/historia-notatki-z-historii-dla-szkoly-podstawowej-historia-szkola-podstawowa/klasa-8/2394-6-1-europa-po-rozpadzie-bloku-wschodniego Informacje z punktu 4 i 5 (wojna w Jugosławii i w Czeczenii) wpisz do zeszytu.

 

Biologia:

Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody

Obejrzyj lekcję na stronie

  lub/i

przeczytaj w podręczniku temat na str.152-156

oraz przeczytaj ciekawostki i rozwiąż zadania interaktywne ze strony https://epodreczniki.pl/a/zasoby-wody-i-ich-ochrona/DVyyQ1mm9

W zeszycie

Napisz notatkę

  1. Zasobami przyrody nazywamy wszystkie elementy przyrody, które są wykorzystywane przez człowieka.
  2. Rozróżnia się zasoby niewyczerpalne oraz wyczerpalne. (Przerysuj tabelkę ze str. 152)
  3. Zrównoważony rozwój zakłada korzystanie z zasobów przyrody w sposób, który nie spowoduje ich wyczerpania oraz degradacji środowiska. Racjonalnie gospodarowanie zasobami przyrody jest ważnym elementem zrównoważonego rozwoju.
  4. Jak racjonalnie gospodarować zasobami przyrody?
  5. a) odnawialnymi
  6. b) nieodnawialnymi (odpowiedź w obu podpunktach na pytanie postawione w tym punkcie).
  7. Ochrona zasobów przyrody na co dzień: (napisz w podpunktach jak Ty możesz chronić przyrodę)

W ćwiczeniach str. 87 i 89 ćw.3 (ćw. 4 dla chętnych)

W razie pytań pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia:  

Temat: Ludność i gospodarka Australii.

  1. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/australia---srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/DwTridQQA (od zagadnienia 3. Ludność Australii – do końca) – przeczytaj teksty, przeanalizuj mapy i wykresy, wykonaj zadania interaktywne

            - do zeszytu przepisz cztery ostatnie „kropki” z Podsumowania.

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.

 

Fizyka:   

Klasa 8 (blok dwugodzinny (02.06.2020) (05.06.2020)

Temat: Załamanie światła.

Materiały podręcznik s 246, epodreczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/zjawisko-zalamania-swiatla-bieg-promieni-w-soczewce-skupiajacej-i-rozpraszajacej/Do7FR5MVk

Film:

Pojęcia:

- promień padający

- promień załamany

- kąt załamania na granicy dwóch ośrodków

- pryzmat

- rozszczepienie światła

- tęcza

- promień monochromatyczny

Zadanie: proszę do szklanki (przeźroczystej) wlać wodę i włożyć do niej ołówek lub inny prosty przedmiot. Co można zaobserwować??

 

Temat: Soczewki.

Materiały: podręcznik s 254, epodreczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/DpTCQujkZ

Film:

Pojęcia:

- soczewka skupiająca

- soczewka rozpraszająca

- dioptria

- zdolność skupiająca soczewki

- ognisko rzeczywiste i pozorne soczewki

Zadanie: proszę wykonać zadanie nr 1 ze strony 258 podręcznika.

Zadanie wiecie gdzie…

 

Chemia:

Temat lekcji: Białka - temat na 2 i 5 czerwca.

Materiały pomocnicze: https://epodreczniki.pl/a/bialka---budowa/D1GxRoLpt

https://epodreczniki.pl/a/bialka---wlasciwosci/DjlaK6xSr

Odbierz we wtorek 2 czerwca o godzinie 9:30 wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która zaplanowana jest na godzinę 10:00. Na lekcji wyjaśnię temat lekcji i notatkę.

 

WOS:  

Temat: ONZ - zjednoczony świat?

  1. Zapoznaj się z tematem

https://koss.ceo.org.pl/sites/koss.ceo.org.pl/files/koss_przykladowa_lekcja_8.pdf

  1. W zeszycie wykonaj schemat przedstawiający główne organy ONZ.
  2. Korzystając z dodatkowych źródeł wypisz organizacje wyspecjalizowane, programy i  fundusze  ONZ  - krótko wyjaśnij ich cele i zadania.
  3. Zapoznaj się z celami Zrównoważonego Rozwoju, str. 267.
  4. Ustnie odpowiedz na pytania Czy wiesz…

 

EDB:

Proszę przygotować notatkę

Komunikacja interpersonalna w trosce o zdrowie

 

Informatyka:

Temat: Samodzielne korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich

Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB  zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem i wykonaj cwiczenia interaktywne.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość

https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
  • zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
  • Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
  • Kontakt Messenger,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Jak wybrać zawód?

https://padlet.com/mrtszczrk/u1cwaui9hb351k1k?fbclid=IwAR21GRRFAm552S08PZgr1fu6ayFRPpAsv9VCe5IAjMPf5Dz1dQFBYkui0FE