Klasa I
Edukacja polonistyczna:
02.06.2020 r.
Przeczytaj tekst w podręczniku str.58-59
Przepisz do zeszytu jakie masz prawa
Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 56-59
03.06.2020 r.
Poproś mamę o przeczytanie opowiadania “Kiedy się dobrze bawimy ?”
Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie 2
Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 60-61
04.06.2020 r.
Podręcznik str.64-65 - przeczytaj wiersze i napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie 2.
“Karty ćwiczeń” str. 64-65
05.06.2020 r.
Przeczytaj uważnie opowiadanie pt. “Nowa”, odpowiedz w zeszycie na pytanie 4 i 5.
Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń” str. 68-69
Edukacja matematyczna:
02.06.2020 r.
Karty ćwiczeń str. 88
Odpowiedź do zadania 3 napisz w zeszycie
03.02.2020 r.
Karty ćwiczeń str 89
04.06.2020 r.
Podręcznik str. 93 zadanie 7 i 8
05.06.2020 r.Podręcznik str. 94- wyniki zapisuj w zeszycie.
Edukacja przyrodnicza:
Zapoznaj się z wiadomościami na str. 66-67 w podręczniku.
Zapamiętaj pory roku i ich kolejność.
Wykonaj polecenia w “Kartach ćwiczeń” str. 66-67
Edukacja społeczna:
Podręcznik str. 70-71 -odpowiedz ustnie na pytania
“karty ćwiczeń” str. 70-71
Edukacja plastyczna:
Namaluj kredkami pracę “Widok z mojego okna”
Edukacja muzyczna :
Edukacja techniczna :
Namaluj farbami porę roku, w której się urodziłeś/ urodziłaś
Język angielski:
Witajcie!
Temat: I’m wearing a T-shirt. Jestem ubrana w koszulkę.
https://quizlet.com/pl/175295552/new-english-adventure-1-unit-7-flash-cards/ powtarzamy nazwy ubrań które poznaliśmy.
Następnie pracujemy w zeszycie ćwiczeń str. 56 zad. 9 (patrzycie na rysunek i zakreślacie kolor wskazanego ubrania), zad. 10 piszecie po śladzie nazwy ubrań. Później robimy zadanie 11 ze str. 57- znajdź w każdym rzędzie rysunek odpowiadający rysunkowi po lewej stronie.
Na koniec zadanie 11 pokoloruj ubrania pirata zgodnie z opisem.
Temat: Poznawanie różnych warunków pogodowych
W zeszycie zapisujecie sobie.
It’s hot- jest gorąco
It’s cold- jest zimno
It’s hot, I’ wearing T-shirt and shorts.
It’s cold, I’m wearing coat and hat.
posłuchaj piosenki , poznasz inne typy pogody.W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 13 i 14 ze str. 58
Religia:
Temat: Zesłanie Ducha Świętego
https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego
Wychowanie fizyczne:
Informatyka:
Temat: Wstawiamy do dokumentu obrazki.
Sposoby wstawiania obrazka do dokumentu
Wstawianie obrazka z gotowej galerii obrazów zwanej ClipArt
- Umieść kursor w miejscu, w którym chcesz wstawić obrazek !!!
SPOSÓB I
- Kliknij na pasku MENU Wstaw -> Obraz -> ClipArt
SPOSÓB II (*dla ciekawskich)
- Wstaw pasek rysowanie: Widok -> Paski Narzędzi - > Rysowanie
- Na wstawionym pasku kliknij przycisk ClipArt
(Word2007 i 2010 – WSTĘGA -> Wstawianie -> Obiekt ClipArt)
- Gdy kliknąłeś na przycisk ClipArt 1 lub 2 sposobem po prawej stronie wyświetlił się panel ClipArt
- Okno to zawiera listę kolekcji (obrazków, muzyki i filmów) z których możesz wybrać rysunek
- Rysunki są pogrupowane na różne kategorie np. po wpisaniu słowa SAMOCHÓD zostaną wyszukane wszystkie obrazki, dźwięki, filmy skojarzone z tym hasłem
- Kliknij na wybranym obrazku i już
- Jeśli chcesz teraz zmienić kategorię ClipArtów np. na róże wpisz w pole tekstowe słowo róża i kliknij ENTER lup przycisk Przejdź
*W starszych wersjach przed pkt. 7 musisz wcisnąć przycisk MODYFIKUJ (Dół paska ClipArt)
ZADANIE 1:
- Wstaw następujące obrazki z galerii ClipArt: Serce, róża, samochód, żółw, czarownica.
- Każdy z obrazków wstaw w nowym wierszu (Kliknij za obrazkiem, wciśnij ENTER, wstaw nowy obrazek).
- Pozostaw pomiędzy obrazkami 1 pusty akapit (dodatkowy ENTER)
- Z pomocą rodzica możesz zapisać plik w katalogu TEKSTY pod nazwą: Pięć obrazków
Klasa II
Zpraszam na zajęcia na Skype
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja przyrodnicza:
Edukacja techniczna:
Edukacja muzyczna:
Edukacja plastyczna:
Język angielski:
Temat: She likes peas- ona lubi groszek (2 lekcje)
Podręcznik str. 47 zad. 8 zapisz w zeszycie zdania o tym co lubi Linguini a co lubi Collet, zastąp buziaki słowami likes / doesn’t like
Na str. 44 w podręczniku znajduje się historyjka – przeczytajcie ją i w zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 9 i 10 na str. 46.
https://quizlet.com/pl/509095614/new-english-adventure-2-flash-cards/
https://quizlet.com/pl/387998752/new-english-adventure-2-unit-6-flash-cards/ znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo.
Religia:
Temat: Zesłanie Ducha Świętego
https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego
Wychowanie fizyczne:
Informatyka:
W programie " Mały malarz" wykonać plakat ZIEMIA, CZYSTA PLANETA - używać dowolnych narzędzi programu. Pracę zapisać i wysłać na adres:
Klasa III
Uczniowie klasy 3 będą w dalszym ciągu uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez wychowawczynię na Skypie. Lekcje będą codziennie o godzinie 9.00. Kontakt do wychowawcy: 530461284
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja przyrodnicza:
Język angielski:
Temat: Lions eat meat- Lwy jedzą mięso (2 lekcje)
W zeszycie zapisujecie sobie słowa:
Crocodile- krokodyl
Frog- żaba
Antelope- antylopa
Bird- ptak
Napisz co jedzą te zwierzęta:
Crocodiles eat ………
Frogs eat……………………
Antelopes eat…………………….
Birds eat……………………………..
W zeszycie ćwiczeń zróbcie zadanie 1 i 2 na str. 50 oraz zad. 3 i 4 na str. 51
https://quizlet.com/pl/295171652/new-english-adventure-3-unit-7-flash-cards/ znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające słownictwo
Powodzenia
Informatyka:
Temat: Ćwiczenia utrwalające nabyte umiejętności i wiadomości.
- Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020
- Włącz ebooka kl.3 i ze str. 126 i 128 wykonaj ćwiczenia z płyty.
W razie trudności pisz na adres
Religia:
Temat: Zesłanie Ducha Świętego
https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa IV
Język polski:
Temat: Obowiązek czy przyjemność? (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI
Temat: Zuchwały chochlik kocha śmiech. (2 godz)
https://epodreczniki.pl/a/zuchwaly-chochlik-kocha-smiech/D3FW7LZyR
Temat: Jak przebiegało spotkanie Ronji i Birka?
- W podręczniku na s. 299- 302 przeczytaj frag. powieści "Ronja, córka zbójnika" A. Lindgren.
- Przepisz poniższy tekst do zeszytu.
Elementy świata przedstawionego:
- a) czas wydarzeń: bliżej nieokreślony – późne lato lub wczesna jesień;
- b) miejsce wydarzeń: bliżej nieokreślone – las, jeziorko;
- c) bohaterowie: Ronja, Birk.
Plan wydarzeń
- Kąpiel w jeziorze.
- Spotkanie Birka.
- Kłótnia.
- Prośba o pomoc.
- Wędrówka we mgle.
- Niebezpieczeństwo.
- Ocalenie przez Birka.
- Rozstanie.
Matematyka:
Temat 1 i 2: Modele prostopadłościanów.
Temat 3 i4: Siatki prostopadłościanów.
https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-bryl/DnHwnFEw5
Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!
Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w każdej chwili możecie do mnie napisać
Lesson, 1st June 2020
Subject: Vocabulary practice. (Ćwiczenie słownictwa.)
Dziś nadal utrwalamy słówka rozwiązując interaktywne karty pracy.
Ćwiczenie 1: Rodzina - połącz słówko z obrazkiem, a następnie podpisz osoby: https://www.liveworksheets.com/pq58173nl
Ćwiczenie 2: Ubrania - wybierz podpisy do obrazków, kliknij na słówko, przytrzymaj przycisk myszki i umieść słowo w odpowiednim miejscu: https://www.liveworksheets.com/jy71172zf
Ćwiczenie 3: Dom - podpisz obrazki, a następnie wybierz osoby i pomieszczenia, w których się znajdują: https://tinyurl.com/ycvxnzft
Ćwiczenie 4: Części ciała - spójrz na obrazki i wybierz nazwy części ciała: https://www.liveworksheets.com/lh11659gj
Ćwiczenie 5: Mój dzień - wykonaj zadania zgodnie z instrukcją, polecenia podano w j.polskim https://tinyurl.com/y6udfyvx
Ćwiczenie 6: Sport - rozwiąż krzyżówkę wpisując odpowiednie litery w wyznaczone miejsce: https://www.liveworksheets.com/ty12909ll
Lesson, 3rd June 2020
Subject: Grammar practice. (Ćwiczenie gramatyki.)
Dziś powtarzamy i utrwalamy wiadomości gramatyczne rozwiązując interaktywne karty pracy.
Zaimki osobowe i czasownik “be” w czasie teraźniejszym (am/is/are), wykonaj zadania:
https://www.liveworksheets.com/du1736ue
zad.1 - podpisz obrazki wybierając właściwy zaimek osobowy (przyciągnij słowo w odpowiednie miejsce)
zad.2 - wybierz właściwy zaimek
zad.3 - wybierz właściwą odpowiedź
zad.4 - wybierz właściwą odpowiedź
zad.5 - wybierz właściwe słowo, aby uzupełnić zdania
Zdania z czasownikiem “have got” - uzupełnij zdania właściwą formą (have got / has got):
https://www.liveworksheets.com/xu1316eb
Lesson,5th June 2020
Subject: Grammar practice. (Ćwiczenie gramatyki.)
Dziś nadal powtarzamy i utrwalamy wiadomości gramatyczne rozwiązując interaktywne karty pracy.
Czas teraźniejszy Present Simple - uzupełnij właściwą formą:
zdania twierdzące https://www.liveworksheets.com/bv4374gf
zdania przeczące https://www.liveworksheets.com/ad4318cv
pytania https://www.liveworksheets.com/ch4317ld
That’s all for this week. See you on Monday!
Historia:
Temat: Pilecki i Inka - żołnierze niezłomni.
- Obejrzyj lekcję https://notatkizlekcji.pl/historia/pilecki_i_inka_zolnierze_niezlomni.html
- Do zeszytu wpisz informacje z Notatki do zeszytu, która znajduje się pod powyższym linkiem.
- Wykonaj zadania 2 - 6 w zeszycie ćwiczeń, str. 82-83.
Technika:
Temat: Zasady bezpiecznego podróżowania.
- przeczytaj informacje na str. 68 -70
- wymień w zeszycie środki komunikacji publicznej
- wykonaj w zeszycie ćw. 1 str. 68
- wyjaśnij pojęcie: piktogram, wykonaj ćw. 1, 2 str. 69, wyślij zdjęcie ćwiczeń
Przyroda:
04.05.2020r.Temat:Warunki życia w wodzie.
- Przeczytaj tekst w podręczniku str.162-165
- Wpisz do zeszytu -TO najważniejsze!
- Wykonaj ćwiczenie str,101-102
05.06.2020r. Temat: Z biegiem rzeki.
- Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.166-170
- Opisz charakterystyczne cechy poszczególnych odcinków rzeki
- uzupełnij ćwiczenie str.103,
- dla chętnych uczniów ćwiczenie 3-str.104
Religia:
Temat: Zesłanie Ducha Świętego
https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego
Muzyka:
Zabawa i żart w muzyce.
https://epodreczniki.pl/a/zabawa-i-zart-w-muzyce/DJ1VVAxlK
Plastyka:
Dźwięki natury i dźwięki miasta.
https://epodreczniki.pl/a/ilustrujemy-dzwieki-natury-i-dzwieki-miasta/DdzkYRmYl
Informatyka:
Temat: Tabele w MS Word
- Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-tabeli-do-tekstu-i-jej-formatowanie/D18k5AXUq i obejrzyj filmik jak wstawiać tabelę do tekstu ćwiczenie 1
- Wykonaj w Wordzie ćwiczenie 2 z podanej powyżej strony.
W razie trudności pisz na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa V
Język polski:
Temat: Obowiązek czy przyjemność?
https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI
Temat: Zuchwały chochlik kocha śmiech. (2 godz)
https://epodreczniki.pl/a/zuchwaly-chochlik-kocha-smiech/D3FW7LZyR
Temat: O urwisie ze Smalandii. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/o-urwisie-ze-smalandii/D7vvIAkRv
Matematyka:
Temat 1: Pole równoległoboku. https://epodreczniki.pl/a/pole-rownolegloboku/DZfHLPopk
Temat 2: Pole rombu. https://epodreczniki.pl/a/pole-rownolegloboku-i-rombu/DIh1BABcW
Temat 3 i 4 : Pole trapezu. https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D1BVGUnxc
Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!
Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w każdej chwili możecie do mnie napisać
Kontynuujemy naukę form czasowników nieregularnych. Jeśli ktoś już umie I i II formy, to może zacząć się powoli uczyć III form - dodałam je do naszej listy. Zajrzyjcie tutaj:
https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh
Lesson, 1st June 2020
Subject: Grammar - exercises. (Gramatyka - ćwiczenia.)
Dziś ćwiczymy użycie czas Past Simple rozwiązując interaktywne karty pracy.
Ćwiczenie 1: Was czy were? Wybierz! https://www.liveworksheets.com/yr18112if
Ćwiczenie 2: Zastosuj Past Simple w zadaniach https://www.liveworksheets.com/ts35901ms
1 / Wpisz słowa, które widać przy obrazku, do odpowiedniej kolumny - regular (czasowniki regularne, czyli te do których dodajemy ed) i irregular (nieregularne, czyli te z tabeli)
2 / Połącz słowo z jego odpowiednią formą (narysuj linię)
3 / Wpisz odpowiednią formę czasownika w zdaniach
4 / Zrób przeczenia i zapisz je (Uwaga! W przeczeniach mamy I formę czasownika)
Lesson, 3rd June 2020
Subject: Exam practice 1. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 1.)
Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 1-4.
Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćwiczeń, strony 78 - 82.
UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody, tutaj również (str. 81). Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:
1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)
2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie
3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać
Lesson, 5th June 2020
Subject: Exam practice 2. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 2.)
Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 5-8.
Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćwiczeń, strony 83 - 87.
UWAGA!! W tym zestawie również potrzeba Kodów QR do nagrania (str.86). Szczegóły dotyczące tego jak je odczytać, zostały podane przy poprzedniej lekcji.
That’s all for this week. See you on Monday!
Historia:
Temat: Rozbicie dzielnicowe ziem polskich.
- Obejrzyj filmik
- Pracuj z podręcznikiem, str. 192-197.
- W zeszycie wypisz synów B. Krzywoustego i ziemie, które otrzymali.
- Prześledź przebieg rozbicia dzielnicowego na mapach
- Uzupełnij zad.1-5 w zeszycie ćwiczeń, str. 106-107.
Biologia:
Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.
Przeczytaj rozdział w podręczniku s. 137-142.
Obejrzyj lekcję
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-12052020,47793336
W zeszycie:
Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.
1.Cechy roślin okrytonasiennych:
- występują we wszystkich środowiskach lądowych i wodnych,
- wytwarzają zwykle okazałe kwiaty obupłciowe,
- nasiona ich są okryte owocem,
- ze względu na budowę wyróżniamy wśród nich: rośliny zielne, krzewinki, krzewy i drzewa
2. Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej
Rośliny te wytwarzają kwiaty obupłciowe, to znaczy że w jednym kwiecie są elementy męskie i żeńskie, które pozwalają im rozmnażać się płciowo.
Elementy męskie to pręciki, które wytwarzają ziarna pyłku, a elementy żeńskie to słupki, w których wykształcają się zalążki.
Narysuj model kwiatu czereśni wraz z podpisami. Podręcznik str.138
3. Rozmnażanie się roślin okrytonasiennych
1) kwitnienie rośliny,
2) zapylenie przez owady – przeniesienie pyłku z pręcika jednej rośliny na słupek innej rośliny,
3)zapłodnienie połączenie się komórki plemnikowej z jajową przy udziale wytworzonej łagiewki,
4) powstanie owocu,
5) przenoszenie owoców z nasionami ,
6)kiełkowanie nasion.
W ćwiczeniach str.91,92 i 94
W razie pytań piszcie na adres
Geografia:
Temat: Krajobraz tajgi i tundry.
1.Zapoznaj się z materiałami na stronach:
https://epodreczniki.pl/a/tajga/DYaxLquVs
https://epodreczniki.pl/a/tundra/D17V71ciB
- przeczytaj teksty, obejrzyj zdjęcia, wykonaj ćwiczenia interaktywne,
- informacje z Podsumowania wpisz do zeszytu.
2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-5, str. 83-85.
Technika:
Temat: Zasady sporządzania odręcznych szkiców technicznych.
- na podstawie tekstu na str. 57 wyjaśnij pojęcie szkic techniczny
- wykonaj w zeszycie ćw. 1 str. 57, ćw. 3 str. 58
- przeanalizuj ćw. 5 str. 59, w zeszycie wykonaj ćw. 7 str. 60, zdjęcia ćwiczeń wyślij
Religia:
Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość
https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci
Muzyka:
Instrumenty muzyczne- utrwalenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/pokaz-brzmienia-instrumentow-muzycznych/D13ogiYey
Plastyka:
Światło i dźwięk- widowisko plastyczne.
https://epodreczniki.pl/a/swiatlo-i-dzwiek-jako-widowisko-plastyczne/DsnIux6vP
Informatyka:
Temat: Dołączanie hiperłączy do prezentacji
- Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/dolaczanie-hiperlaczy-do-prezentacji/DgJKPeDij i obejrzyj filmik jak wstawiać hiperłącze do wybranego slajdu
- Wykonaj w Power Poincie lub LibreOffice Impress ćwiczenie 1 pod filmem.(Koniecznie zapoznaj się ze wskazówką pod ćwiczeniem, obejrzyj j film w wybranym środowisku:
W razie trudności pisz na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa VI
Język polski:
Temat: Rozkazuj, proś, życz sobie.
https://epodreczniki.pl/a/rozkazuj-pros-zycz-sobie/DnpBYLwkV
Temat: Obowiązek czy przyjemność? (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/obowiazek-czy-przyjemnosc/D1DkK51jI
Temat: Wielką czy małą literą? (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v
Matematyka:
- Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych (2lekcje)
Obejrzyj filmiki:
- https://pistacja.tv/film/mat00243-figury-przestrzenne-wprowadzenie?playlist=510
- https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-bryl/DnHwnFEw5
- https://pl.khanacademy.org/math/cc-sixth-grade-math/cc-6th-geometry-topic/geometric-solids/v/counting-faces-and-edges-of-3d-shapes
Rozwiąż zadania na stronie
W zeszycie
Z podręcznika przerysuj rysunki wraz z podpisami i opisem z boku bryły:
Str. 212 fioletowy graniastosłup
Str.213 walec (opakowanie po ciastkach) i pomarańczowy ostrosłup
Str. 214 stożek (lody w rożku)
Zrób zadania:
Str. 215 zad.1
Str.216 zad. 2 i 3
- Temat: Prostopadłościany i sześciany (2 lekcje)
Obejrzyj filmiki:
- https://pistacja.tv/film/mat00244-budowa-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- https://pistacja.tv/film/mat00247-pole-powierzchni-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
W zeszycie
Ze strony 218 przerysuj prostopadłościan i sześcian wraz z podpisami, bryły znajdują się pod Ćw. A
Zrób zadania:
Str. 220 zad. 3 i 5
Str. 221 zad. 9 (w podpunkcie d pamiętaj, że musisz mieć takie same jednostki)
W razie trudności pisz na adres
Język angielski:
Subject: I’ll present a TV show- czas Future Simple
Przed nami kolejny czas gramatyczny- czas przyszły Future Simple
Future Simple, czyli czas przyszły prosty, jest bardzo łatwy zarówno w tworzeniu jak i użyciu. Po podmiocie wstawiamy will (we wszystkich osobach), a po nim czasownik w pierwszej formie(czyli w formie podstawowej). Stosujemy go w następujących sytuacjach:
- w chwili mówienia podejmujemy decyzję o zrobieniu czegoś;
- przyszłe zdarzenie, o którym mowa, jest uważane za pewne;
- oferując pomoc, prosząc o pomoc.
podmiot |
+ |
will |
+ |
czasownik w I formie |
I will come to you tomorrow. Przyjdę do ciebie jutro
She will pass the exam. Ona zda egzamin.
The children will go to bed early. Dzieci pójdą spać wcześnie.
We will be rich and famous. Będziemy bogaci i sławni.
Zdanie pytające tworzymy stawiając formę will na początku zdania.
Will she pass the exam? Yes, she will No, she won’t.
Will they have a family? Yes, they will. No, they won’t.
Zdanie przeczące tworzymy stawiając po podmiocie formę won’t= will+not
She won’t travel abroad.
They won’t win the game.
Określenia charakterystyczne dla czasu Future Simple:
- one day- któregoś dnia
- in the future- w przyszłości
- when I’m older- kiedy będę starszy
- in ten years- za 10 lat
Podręcznik str. 110 zad. 2 – przeczytaj historyjkę i zdecyduj czy zdania są prawdziwe czy fałszywe, odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Zad. 6 str. 111- uzupełnij przewidywania babci odnośnie jej rodziny. Wykorzystaj słowa z ramki. Zdania zapisz w zeszycie.
Zad. 7.- w zeszycie zapisz zdania korygujące przewidywania babci odnośnie planów jej rodziny.
Zad. 8. Zapisz pytania w zeszycie odnośnie nadchodzącego roku szkolnego.
-zeszyt ćwiczeń str. 69 zad. 1,2,3,4
https://www.ang.pl/cwiczenia/777/future-simple-zastosowanie
Historia:
Temat: Kres epoki napoleońskiej.
- Obejrzyj do końca film Napoleon Bonaparte – potęga Francji (od 24 minuty)
- W podręczniku przeczytaj tekst ze str. 199-201.
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-3, str. 101-102.
- Utrwal wiedzę, wykonując ćwiczenia interaktywne:
https://wordwall.net/pl/resource/1332871/historia/wielka-rewolucja-francuska-i-czasy-napoleona
https://wordwall.net/resource/1318775/epoka-napoleo%C5%84ska-klasa-vi
Wybrane zadanie wpisz do zeszytu i prześlij do sprawdzenia.
Biologia:
Temat: Różnorodność ptaków.
Obejrzyj filmy
W ćwiczeniach
Str. 102-105
W razie problemów lub pytań piszcie na adres
Geografia:
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.
- Obejrzyj lekcję na stronie
- Pracuj z podręcznikiem, str. 131-135. Po przeczytaniu tekstu, ustnie wykonaj polecenie 1 i 2 z podręcznika, str. 135.
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 82-83.
Religia:
Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość
https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci
Technika:
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.
- przeczytaj informacje na str. 48, zrób krótką notatkę w zeszycie
- wykonaj ustnie ćw. 1 str. 48
- w zeszycie wykonaj ćw. 2, 3, 4, zdjęcia notatki i ćwiczeń wyślij
Muzyka:
Pierwiastki narodowe w muzyce K. Szymanowskiego.
https://epodreczniki.pl/b/pierwiastki-narodowe-w-muzyce-karola-szymanowskiego/PZ31CXPJQ
Plastyka:
Film animowany- sztuka ruchomego obrazu.
https://epodreczniki.pl/a/film-animowany---sztuka-ruchomego-obrazu/DOy2nblZ1
Informatyka:
Temat: Gimp – rozdzielczość obrazu drukowanego i wyświetlanego na monitorze
- Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/rozdzielczosc-obrazu-drukowanego-i-wyswietlanego-na-monitorze/DsHqvpFI8 i obejrzyj dwa materiały interaktywne
- Wykonaj znajdujące się pod filmikami ćwiczenia 1-3
W razie problemów lub pytań piszcie na adres
Wychowanie fizyczne
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa VII
Język polski
Temat: Co wiesz o bajkach? (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/co-wiesz-o-bajkach/DJ0fKFZPH
Temat: W świecie mężczyzn.
https://epodreczniki.pl/a/w-swiecie-mezczyzn/DfGSBVX5b
Temat: Zdania złożone są różnie podzielone. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/zdania-zlozone-sa-roznie-podzielone/Dm721UKNt
Matematyka:
- Temat: Przekształcanie wzorów – ćwiczenia.
Obejrzyj lekcję
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-27042020,47555397
W zeszycie
Wykonaj zadania:
Str. 186 zad. 2
Str. 187 zad. 4 a-e)
- Temat: Utrwalenie wiadomości (3 lekcje).
Obejrzyj lekcje:
- https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-08042020,47452486
- https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-20042020,47525762
- https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-21042020,47525871
- https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,matematyka-lekcja-4-22042020,47526007
Rozwiąż testy na stronach:
- https://www.matzoo.pl/klasa7/rozwiazywanie-rownan-zestaw-3_57_372
- https://www.matzoo.pl/klasa7/zadania-tekstowe-rodzina_57_376
- https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania
W zeszycie
Rozwiąż zadania:
Str. 188 zad. 1 i 9
Str. 190-191 Sprawdź czy to umiesz
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!
Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania lub problemy ze zrozumieniem tematów, to w każdej chwili możecie do mnie napisać
UWAGA: Na koncie klasowym w Aplikacji Quizlet pojawiły się nowe zestawy. Zapraszam.
Lesson, 1st June 2020
Subject: Asking for, giving and refusing permission. (Prośba o pozwolenie, zezwolenie i odmawianie.)
Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższe wyrażenia z ich tłumaczeniem.
Asking for permission - prośba o pozwolenie
Can I..? - Czy mogę…? / Can we…? - Czy możemy…?
Is it all right to…? - Czy to w porządku, aby / żeby…?
Is it OK (for me/us) to…? - Czy to w porządku (abym ja / abyśmy my)....?
Giving permission - udzielanie pozwolenia
Yes, of course. - Tak, oczywiście.
No problem. - Nie ma problemu.
Sure - go ahead. *wyrażenie nieformalne (Jasne - śmiało / no dalej.)
Refusing permission - odmawianie, nie udzielenie pozwolenia
I’m sorry, but you can’t. - Przykro mi, ale nie możesz.
I’m afraid that’s not possible. - Obawiam się, że to niemożliwe.
I’m afraid that’s not a good idea. - Obawiam się, że to nie jest dobry pomysł.
A teraz przeczytajcie dialog na stronie 112 podręcznika i udzielcie odpowiedzi na poniższe pytania. Proszę sobie zapisać pytania i odpowiedzi w zeszycie.
1 / Why can’t they put their tents in the fields? (Dlaczego nie mogą rozbić namiotów na polach?)
2 / Is it a good idea to put up their tents next to the farmhouse?
(Czy dobrym pomysłem jest rozbicie namiotów przy domu w gospodarstwie?)
3 / Where will they dry their clothes? (Gdzie wysuszą swoje ubrania?)
Na zakończenie tej lekcji proszę zajrzeć do zeszytu ćwiczeń i zrobić zadanie 3 na stronie 106 - stwórzcie trzy mini dialogi numerując zdania/pytania we właściwej kolejności.
Lesson, 3rd June 2020
Subject: A postcard - writing. (Pocztówka - wypowiedź pisemna.)
Proszę otworzyć podręcznik na stronie 113 i spojrzeć na ramkę Writing - znajdziecie tam przydatne wyrażenia przy pisaniu pocztówki, a obok ramki modelowy tekst. Przeczytajcie to wszystko i zobaczcie w jaki prosty sposób można napisać taką krótką wypowiedź pisemną. Zauważcie, że punkty 1-6 wyznaczają Wam konkretny podział treści.
Następnie proszę zapisać w zeszycie poniższe informacje.
Pocztówka jest krótką formą wypowiedzi pisemnej, w której możemy wyróżnić następujące części:
a / przywitanie się z osobą, do której piszemy np. Dear Mark, / Hi Mark, / Hello Mark,
b / podanie miejsca naszego pobytu (uwaga: użyjemy tutaj najczęściej czasu Present Continuous) np.
I’m writing from London. - Piszę z Londynu. / We’re having a great time in ... - Świetnie się bawimy w…..
Here we are in London and we’re having a nice time. - Jesteśmy tutaj w Londynie i dobrze się bawimy.
c / krótki opis pogody np.
I hasn’t rained yet! - Jeszcze nie padało! / The weather has been terrible. - Pogoda jest okropna.
The weather is fine. - Pogoda jest dobra. / The sun is shining. - Słońce świeci. / It’s windy. - Jest wietrznie.
d / krótki opis tego co już zrobiłeś/aś od momentu przyjazdu na miejsce do teraz (uwaga: używamy czasu Present Perfect) np. We’ve been to… - Byliśmy w… / We’ve visited …. - Zwiedziliśmy…
e / krótki opis planów na najbliższy czas (uwaga: użyjemy konstrukcji ‘be going to’ lub czasu Present Continuous) np. Tomorrow we’re going to…- Jutro wybieramy się (idziemy) do / na…; We’re coming home on Sunday. - Wracamy do domu w niedzielę.
f / zakończenie i podpis np. See you soon! - Do zobaczenie wkrótce! Miss you! - Tęsknię za Tobą! Amy
** można dodać zabawną informację lub ciekawe wieści w formacie PS: …...
Spróbujcie napisać pocztówkę w języku angielskim na podstawie strony 113 (zad.7) - wyobraź sobie, że jesteś na wakacjach w znanej miejscowości turystycznej i napisz pocztówkę do swojego przyjaciela, w której: wspomnisz o miejscu pobytu, pogodzie i o tym co robiłeś/aś, napiszesz o swoich planach. Pamiętaj, żeby odpowiednio zakończyć pocztówkę. Zadanie zapiszcie w zeszycie przedmiotowym. Możecie się pochwalić efektami Waszej pracy przesyłając to zadanie do sprawdzenia.
Lesson, 5th June 2020
Subject: Revision - Unit 9. (Powtórzenie materiału leksykalno-gramatycznego z rozdziału 9.)
Uwaga: Z tego rozdziału nie piszemy testu, ale sprawdzamy się rozwiązując zadania utrwalające.
Proszę zajrzeć na konto klasowe w Aplikacji Quizlet i zrobić wybrane zadania z następujących zestawów: Sport, Krajobraz, Present Perfect. (przynajmniej po jednym zadaniu z każdego zestawu)
That’s all for this week. See you on Monday!
Język niemiecki:
Guten Morgen meine Schüler!
Thema: Wer ist am besten? / Kto jest najlepszy? Podręcznik str.111 zad.1
I. Zapisz do zeszytu:
gemeinsam – wspólnie, wenig – mało, auf dem Eis – na lodzie, die Muskeln – mięśnie, das Wettbewerb – zawody, vorbereiten – przygotować, der Meister – mistrz,
II. Przeczytaj tekst w zad. 1 i uzupełnij ustnie zdania właściwymi informacjami.
III. Zapisz do zeszytu:
W języku niemieckim w zdaniach porównawczych stosujemy spójniki …als(niż)… , so…wie(tak…jak…)
genauso…wie…(dokładnie…tak jak…)
Anne-Marie ist zwei Jahre jünger als ich. Anna- Maria jest dwa lata młodsza niż ja.
Georg ist so schnell wie mein Bruder. Grzegorz jest tak szybki jak mój brat.
Wir sind genau so alt wie ihr. Mamy dokładnie tyle lat co wy.
Thema: Weltrekorde / rekordy świata Podręcznik st.110 zad.1,3
I.Przymiotniki w stopniu najwyższym mogą pełnić funkcję przydawki np.,(dodajemy der/die/das …..+ste)
Die größte Schule – największa szkoła
Der höchste Turm – najwyższa wieża
Das schwerste Tier – najcięższe zwierzę
II. Zahlen bis 1000000 / liczby do 1000000
100- (ein)hundert, 1000- (ein)tausend 1000000 ( eine)Million
481 – vierhunderteinundachtzig
1254 – (ein)tausendfünfhundertvierzig
670000 – sechs Millionen siebentausend
III. Wykonaj zad.3, wysłuchaj tekstów ( kod str.7) i zapisz do zeszytu uzupełnione zdania.( liczby zapisz słownie)
Wyślij zdjęcie zadania 3 na adres
Historia:
Temat: W odrodzonej Rzeczypospolitej.
- Obejrzyj filmik II RP
- Pracuj z podręcznikiem, str. 218-221, następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj zad.1-5a, str. 98-99.
- Zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/ii-rzeczpospolita---problemy-integracji-i-odbudowy/DDJxNb6G7 - w zeszycie wymień trudności gospodarcze, polityczne i społeczne u progu niepodległości.
Notatkę prześlij do sprawdzenia.
Biologia:
- Temat: Męski układ rozrodczy
Przeczytaj temat z podręcznika str. 215-217.
Obejrzyj lekcję na stronie https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy
W zeszycie
Przepisz notatkę. Wykonaj zadanie 3 str.217 i przerysuj do zeszytu ze str. 216 budowę plemnika wraz z podpisami
- Temat: Męski układ rozrodczy
- Funkcje:
- wytwarzanie gamet męskich czyli plemników,
- produkowanie hormonów płciowych,
- wprowadzanie gamet męskich (plemników) do dróg rodnych żeńskich.
- Cechy płciowe:
- pierwszorzędowe: gonady(jądra)
- drugorzędowe: męskie narządy płciowe,
- trzeciorzędowe: wąskie biodra, zarost, niski głos, szerokie ramiona
- Budowa męskiego układu rozrodczego:
- jądra: to narządy w których są wytwarzane komórki płciowe: plemniki i hormony płciowe,
- najądrza: następuje tam odżywianie plemników i ich krótkotrwałe magazynowanie,
Jądra i najądrza są umieszczone w worku mosznowym (mosznie) na zewnątrz ciała.
- nasieniowody: transportują plemniki do cewki moczowej,
- prostata (gruczoł krokowy); wydziela substancję pobudzająca ruchliwość plemników.
- prącie (penis): zbudowany jest z ciał jamistych , które wypełniając się krwią powodują erekcję, czyli wzwód umożliwiając stosunek płciowy.
- Budowa plemnika: (przerysować z książki str.206 w ramce)
- Hormony płciowe.
Jądra produkują męski hormon testosteron, który umożliwia produkcje plemników, pobudza wzrost i masę ciała i rozwój trzeciorzędowych cech płciowych (męski wygląd, glos).
W ćwiczeniach str. 107 i 108
- Temat: Żeński układ rozrodczy
Przeczytaj rozdział w podręczniku Żeński układ rozrodczy s. 218-220.
Spróbuj wykonać zadania o męskim i żeńskim układzie rozrodczym na: https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy
W zeszycie
- Funkcje żeńskiego układu rozrodczego:
- wytwarzanie gamet żeńskich – komórek jajowych,
- produkcja żeńskich hormonów płciowych,
- zapewnienie odpowiednich warunków rozwoju i wzrostu dziecka.
- Żeński układ rozrodczy tworzą:
- zewnętrzne narządy płciowe
- wzgórek łonowy,
- wargi sromowe większe,
- wargi sromowe mniejsze,
- łechtaczka
- wewnętrzne narządy płciowe
- jajniki – wytwarzają komórki jajowe oraz żeńskie hormony płciowe
- jajowody
- macica – miejsce rozwoju zarodka i płodu,
- pochwa – umożliwia wprowadzenie nasienia oraz wydawanie na świat potomstwa.
- Budowa komórki jajowej. Str. 219
- Żeńskie cechy płciowe:
- pierwszorzędowe – jajniki
- drugorzędowe – pozostałe narządy rozrodcze
- trzeciorzędowe – szerokie biodra, wąskie ramiona, rozwinięte gruczoły sutkowe.
W ćwiczeniach
Str.109-110
W razie trudności pisz na adres
Geografia:
Temat: Z kim i czym handlujemy?
- Przypomnij sobie pojęcia: import, eksport, saldo bilansu handlu zagranicznego.
- Zapoznaj się z prezentacją na temat handlu zagranicznego Polski https://www.geografia24.eu/geo_prezentacje_rozsz_3/383_5_uslugi/r3_5_05a.pdf
- Pracuj z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń, wykonaj zad. 1-3 ze str. 98-99.
Temat: Usługi w Polsce – utrwalenie wiadomości.
Przeczytaj podsumowanie działu w podręczniku, następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-7,
str. 100-101.
Fizyka:
Klasa 7 (02.06.2020) (05.06.2020)
Temat: Energia wewnętrzna i temperatura. (02.06.2020)
Materiały: podręcznik, strona 226, epodręczniki
https://epodreczniki.pl/a/temperatura-i-jej-zwiazek-z-energia-kinetyczna-czasteczek/DYGUl3Z38
Film:
Pojęcia:
-energia wewnętrzna
- temperatura
- ruch cząstek
- drgania cząstek
- skale temperatur Celsjusza i Kelvina
- przeliczanie ze skali Celsjusza na skalę Kelvina i odwrotnie
Proszę w telefonie odnaleźć aplikację kalkulator i wejść w opcje i wybrać moduł przeliczania temperatur (o ile jest w kalkulatorze… jeśli nie ma to proszę wejść na stronę: https://kalkulator.jednostek.pl/temperatury
Proszę sprawdzić jaka jest temperatura ciała człowieka w skali Kelvina i Fahrentheita.
Temat: Energia wewnętrzna. Ciepło. Zmiany energii wewnętrznej spowodowane wykonywaniem pracy i przepływem ciepła. (05.06.2020)
Materiały: podręcznik, strona 233, epodręczniki
Film:
Pojęcia:
- ciepło
- przekazywanie ciepła
- pierwsza zasada termodynamiki
- jednostka ciepła
Zadanie:
Proszę wykonać zadanie nr 1 ze strony 236 podręcznika.
Zadanie wiecie gdzie...
Chemia:
Temat lekcji: Stężenie procentowe - rozwiązywanie zadań - temat na 2 i 5 czerwca
Materiały pomocnicze: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG - rozdział 3, 4, 5.
Obejrzyj na kanale YouTube filmy, na których pokazuję jak rozwiązywać zadania : https://youtu.be/GU9wEi09CrQ i https://youtu.be/ZwV0JUM1OB8
Rozwiąż ćwiczenia 3-11 ze strony https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG
Chętni przesyłają rozwiązania (rozwiązania, a nie wynik końcowy) zadań 5, 6, 8, 11 z zeszytu (zdjęcia o pionowej orientacji tekstu) na adres
Religia:
Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość
https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci
Muzyka:
Wybrani kompozytorzy- W. Lutosławski.
https://epodreczniki.pl/a/wybrani-kompozytorzy---witold-lutoslawski/DPxGc6zkh
Plastyka:
Romantyczne widzenie świata w dziełach malarskich.
https://epodreczniki.pl/b/romantyczne-widzenie-swiata-w-dzielach-malarstwa/PaalLw473
Informatyka:
Temat: Samodzielne korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem i wykonaj cwiczenia interaktywne.
W razie trudności pisz na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doradztwo zawodowe:
Jak wybrać zawód?
Klasa VIII
Język polski :
Temat: Sprawdź, ile pamiętasz.
Przypomnij sobie treść lektur: “ Syzyfowe prace” S. Żeromskiego i “Kamienie na szaniec” A.Kamińskiego.
Temat: Piszemy zawiadomienie.
https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-zawiadomienie/D1wjUIWnJ
Temat: W trybach trybów. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/w-trybach-trybow/Dylrqm4n0
Matematyka:
Przygotowanie do testu 8- klasisty.
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza-cwiczenia-przed-sprawdzianem/DPCVJRS4o
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DLI3nkdPC
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1Cj7UME3
Język angielski: Hello! Happy Children’s Day!
Pamiętajcie, że jeśli macie jakieś pytania do lekcji lub egzaminu, to w każdej chwili możecie do mnie napisać learnonline@interia.pl . Wysyłacie tylko te zadania, w których nie jesteście pewni odpowiedzi. Zaczynamy!
Lesson, 1st June 2020
Subject: Practice makes perfect: word-formation. (Ćwiczenie czyni mistrza: słowotwórstwo.)
Proszę przypomnieć sobie w jaki sposób tworzymy słowa poprzez przejrzenie informacji na stronach 4 - 12 w poniższym fragmencie e-booka. Zwróćcie szczególną uwagę na stronę 9 i kolejne.
https://www.eprofess.pl/demo/slowotworstwo-z-jezyka-angielskiego_demo.pdf
Następnie wykonajcie poniższe zadania.
https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-formation/wf044-sentences.htm
https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-formation/wf045-sentences.htm
Lesson, 3rd June 2020
Subject: Idioms. (Idiomy.)
Proszę sobie wpisać poniższą notatkę wraz z przykładami do zeszytu.
Idiom to wyraz, zwrot lub wyrażenie właściwe dla danego języka, nie dające się dosłownie przetłumaczyć na inny język. Przykłady idiomów:
add insult to injury – dolewać oliwy do ognia
He was late, then just to add insult to injury, he lied to me.
have a lot on one’s plate – mieć dużo na głowie
I can’t join you. I have had a lot on my plate this week.
hit the nail on the head – trafić w sedno
I think George hit the nail on the head when he said that Jenny needs to work harder.
in the nick of time – w samą porę
They helped the victims in the nick of time.
kill two birds with one stone – upiec dwie pieczenie na jednym ogniu
I was learning English words while cooking dinner, so I killed two birds with one stone.
know the ropes – znać się na czymś
Every programmer should know the ropes.
miss the boat – przegapić szansę
If you don’t accept this offer, you may find you’ve missed the boat.
once in a blue moon – bardzo rzadko
I only see my cousins once in a blue moon.
speak of the devil – o wilku mowa
Speak of the devil – here’s Jane now.
the last straw – kropla przepełniająca czarę goryczy
David saw his girlfriend flirting with his colleague and that was the last straw. He broke up with her.
A teraz proszę się zapoznać ze znaczeniem idiomów, które zawierają kolor w nazwie i wpisać do zeszytu 10 wybranych przez siebie idiomów wraz z tłumaczeniem.
https://www.fluentu.com/blog/english-pol/idiomy-angielskie-z-kolorami/
Lesson, 5th June 2020
Subject: Proverbs and sayings. (Przysłowia i powiedzenia.)
Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższe przysłowia / powiedzenia wraz z tłumaczeniem.
Home is where the heart is. - Tam dom Twój, gdzie serce Twoje.
A friend in need is a friend indeed. - Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
Where there is a will, there's a way. - Dla chcącego nic trudnego.
All is well, that ends well. - Wszystko dobre, co się dobrze kończy.
Birds of a feather flock together. - Ciągnie swój do swego.
When in Rome, do as the Romans do. - Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one.
Curiosity killed the cat. - Ciekawość to pierwszy stopień do piekła.
Every cloud has a silver lining. - Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
No bees, no honey, no work, no money. - Bez pracy nie ma kołaczy.
Never judge a book by its cover. - Pozory mylą.
A teraz zajrzyjcie na konto klasowe do Aplikacji Quizlet, zapoznajcie się z innymi przykładami dotyczącymi dzisiejszego tematu i rozwiążcie wybrane przez siebie zadania: https://quizlet.com/pl/510395779/przyslowia-i-powiedzenia-flash-cards/
That’s all for this week. See you on Monday!
Język niemiecki:
Thema: Die Richtungen / Kierunki Podręcznik str.90 zad. 1,2,3
Na dzisiejszej lekcji poznacie kierunki i udzielanie informacji
I.Zapisz do zeszytu:
geradeaus- prosto, nach links- na lewo, nach rechts- na prawo, an der Kreuzung- na skrzyżowaniu, um die Ecke- za rogiem. Posłuchaj i powtórz str.90 zad1 (docwiczenia.pl kod str.7)
Gdy udzielamy informacji stosujemy formę grzecznościową : Gehen Sie bitte… ( proszę pójść…) lub tryb rozkazujący: Geh…. (idź)
Gdy pytamy o drogę, miejsce :Wo ist…..( gdzie jest) Wie komme ich zu …..( jak dojdę do)
II. Posłuchaj dialogu zad 2. i zapisz , w którym tekście znajdują się podane informacje
III. Wykonaj zad.3 do zeszytu
Ważne! Proszę zdjęcie notatki.
Thema: Wie komme ich zum Zoo? / Jak dojdę do zoo?
Grüßt Euch! Witajcie!
Kończymy zagadnienia związane z transportem i reguły gramatyczne, których znajomość daje możliwość usystematyzowania wiedzy oraz budowania poprawnych wypowiedzi z tego zakresu.
I.Ułóż dialog wg schematu w zad.5 str.90. Do pomocy wykorzystaj dialogi z zad.2 ( proszę o zdjęcie tego zadania)
Dla utrwalenia udostępniam link . Zameldujcie jak wam poszło!
Historia:
Temat: Europa po rozpadzie ZSRS.
- Pracuj z podręcznikiem, str. 234-239.
- Wykonaj zad. 1-6 w zeszycie ćwiczeń, str. 104-105.
- W uporządkowaniu wiedzy pomoże Ci strona https://www.e-historia.com.pl/122-szkola-podstawowa-notatki-z-historii-szkola-podstawowa-notaki-historia-szkola-podstawowa-historia-notatki-szkola-podstawowa/historia-notatki-z-historii-dla-szkoly-podstawowej-historia-szkola-podstawowa/klasa-8/2394-6-1-europa-po-rozpadzie-bloku-wschodniego Informacje z punktu 4 i 5 (wojna w Jugosławii i w Czeczenii) wpisz do zeszytu.
Biologia:
Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody
Obejrzyj lekcję na stronie
lub/iprzeczytaj w podręczniku temat na str.152-156
oraz przeczytaj ciekawostki i rozwiąż zadania interaktywne ze strony https://epodreczniki.pl/a/zasoby-wody-i-ich-ochrona/DVyyQ1mm9
W zeszycie
Napisz notatkę
- Zasobami przyrody nazywamy wszystkie elementy przyrody, które są wykorzystywane przez człowieka.
- Rozróżnia się zasoby niewyczerpalne oraz wyczerpalne. (Przerysuj tabelkę ze str. 152)
- Zrównoważony rozwój zakłada korzystanie z zasobów przyrody w sposób, który nie spowoduje ich wyczerpania oraz degradacji środowiska. Racjonalnie gospodarowanie zasobami przyrody jest ważnym elementem zrównoważonego rozwoju.
- Jak racjonalnie gospodarować zasobami przyrody?
- a) odnawialnymi
- b) nieodnawialnymi (odpowiedź w obu podpunktach na pytanie postawione w tym punkcie).
- Ochrona zasobów przyrody na co dzień: (napisz w podpunktach jak Ty możesz chronić przyrodę)
W ćwiczeniach str. 87 i 89 ćw.3 (ćw. 4 dla chętnych)
W razie pytań pisz na adres
Geografia:
Temat: Ludność i gospodarka Australii.
- Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/australia---srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/DwTridQQA (od zagadnienia 3. Ludność Australii – do końca) – przeczytaj teksty, przeanalizuj mapy i wykresy, wykonaj zadania interaktywne
- do zeszytu przepisz cztery ostatnie „kropki” z Podsumowania.
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
Fizyka:
Klasa 8 (blok dwugodzinny (02.06.2020) (05.06.2020)
Temat: Załamanie światła.
Materiały podręcznik s 246, epodreczniki
Film:
Pojęcia:
- promień padający
- promień załamany
- kąt załamania na granicy dwóch ośrodków
- pryzmat
- rozszczepienie światła
- tęcza
- promień monochromatyczny
Zadanie: proszę do szklanki (przeźroczystej) wlać wodę i włożyć do niej ołówek lub inny prosty przedmiot. Co można zaobserwować??
Temat: Soczewki.
Materiały: podręcznik s 254, epodreczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/DpTCQujkZ
Film:
Pojęcia:
- soczewka skupiająca
- soczewka rozpraszająca
- dioptria
- zdolność skupiająca soczewki
- ognisko rzeczywiste i pozorne soczewki
Zadanie: proszę wykonać zadanie nr 1 ze strony 258 podręcznika.
Zadanie wiecie gdzie…
Chemia:
Temat lekcji: Białka - temat na 2 i 5 czerwca.
Materiały pomocnicze: https://epodreczniki.pl/a/bialka---budowa/D1GxRoLpt
https://epodreczniki.pl/a/bialka---wlasciwosci/DjlaK6xSr
Odbierz we wtorek 2 czerwca o godzinie 9:30 wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która zaplanowana jest na godzinę 10:00. Na lekcji wyjaśnię temat lekcji i notatkę.
WOS:
Temat: ONZ - zjednoczony świat?
- Zapoznaj się z tematem
https://koss.ceo.org.pl/sites/koss.ceo.org.pl/files/koss_przykladowa_lekcja_8.pdf
- W zeszycie wykonaj schemat przedstawiający główne organy ONZ.
- Korzystając z dodatkowych źródeł wypisz organizacje wyspecjalizowane, programy i fundusze ONZ - krótko wyjaśnij ich cele i zadania.
- Zapoznaj się z celami Zrównoważonego Rozwoju, str. 267.
- Ustnie odpowiedz na pytania Czy wiesz…
EDB:
Proszę przygotować notatkę
Komunikacja interpersonalna w trosce o zdrowie
Informatyka:
Temat: Samodzielne korzystanie z wyszukanych informacji z uwzględnieniem poszanowania praw autorskich
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/samodzielne-korzystanie-z-wyszukanych-informacji-z-uwzglednieniem-poszanowania-praw-autorskich/D1r10s0PB zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem i wykonaj cwiczenia interaktywne.
W razie trudności pisz na adres
Religia:
Temat: Kardynał Stefan Wyszyński – czas to miłość
https://view.genial.ly/5eca528cf14dd60d9073a76e/interactive-image-wyszynski-dla-dzieci
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem-SZSrzeszow.pl
- zestaw ćwiczeń ora z ISF- doskonalenie wybranych prób
- Zachęcam do sprawdzania swojej sprawności
- Kontakt Messenger,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doradztwo zawodowe:
Jak wybrać zawód?