Deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://splowce.pl/
Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Łowcach
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Łowcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.splowce.pl
· Data publikacji strony internetowej: 01.11.2017r.
· Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26.11.2022r.
Aplikacje mobilne
Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Łowcach nie posiada i udostępnia aplikacji mobilnych.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne
· część plików PDF nie jest dostępnych cyfrowo (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury lub są skanami dokumentów),
· część opublikowanych infografik nie posiada opisu alternatywnego lub opisy skonstruowane są niepoprawnie,
· część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów,
· filmy, które zostały zamieszczone na stronie www nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i audiodeskrypcji,
· na stronie znajdują się linki prowadzące do dokumentów do pobrania, które nie zawierają informacji o ich formacie oraz rozmiarze,
· na stronie znajdują się elementy nietekstowe, które nie mają przypisanego poprawnie sformułowanego atrybutu alt,
· zdarzają się przypadki akronimów i skrótów, które nie muszą być zrozumiałe dla wszystkich,
Dokładamy wszelkich starań żeby nasza strona internetowa była dostępna dla jak największej grupy użytkowników bez względu na wiek, poziom sprawności, używaną technologię i oprogramowanie.
Dodatkowe udogodnienia:
· każdy użytkownik może skorzystać z łatwo dostępnych przycisków pozwalających w prosty sposób zwiększyć rozmiar czcionek na stronie oraz kontrast wyświetlania,
· staramy się, aby zamieszczone na Platformie informacje był napisane zgodnie z zasadami prostego języka, z zachowaniem odpowiedniego formatowania,
· skróty klawiaturowe (można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki),
· powiększenie strony do 160% rozmiaru utrzymuje widoczność całości informacji,
· możliwość powiększenia liter na stronie,
· możliwość zwiększenia odstępów w tekście,
· możliwość odwrócenia koloru,
· funkcja dużego kursora,
· przewodnik czytania,
· możliwość zamiany tekstu na mowę,
· linki do stron zewnętrznych oraz plików do pobrania oznaczone są innym kolorem,
· linki do serwisów zewnętrznych otwierają się w nowym oknie,
· strona jest responsywna – sposób wyświetlania treści dostosowuje się do urządzeń, na których jest przeglądana,
Przygotowanie deklaracji dostępności
· Data sporządzenia deklaracji dostępności: 02.12.2020r.
· Data ostatniego przeglądu i aktualizacji: 19.11.2023r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Skargi i wnioski należy kierować do dyrektora szkoły – Pani mgr Jolanta Marciak. Kontaktować można się pisząc wiadomość mailową na adres mailowy:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Na niedotrzymanie terminów odpowiedzi oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły : Łowce 159, 37-554 Łowce
· Do budynku prowadzi wejście, które znajduje się od strony południowej, przy parkingu. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
· Do wejścia prowadzą schody i podjazd przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
· Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
· Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
· W budynku nie ma windy.
· Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
· Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
· Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
· Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
· W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
· Nie istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy szkoły.