Zagadnienia na kolejne dni (6 IV - 8 IV)

 

Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

  • 06.04.2020 r.
  1. Podręcznik str. 56 -przeczytaj tekst, podkreśl ołówkiem wyrazy z literą „ź”, „Ź”
  2. Wykonaj polecenia w „Kartach ćwiczeń” str. 52-53
  3. Napisz w zeszycie linijkę „ ż” , linijkę „ Ź” i kolorowe litery w szlaczku
  4. Przepisz do zeszytu podkreślone wcześniej wyrazy w tekście.
  • 07.04.2020 r.
  1. Czytaj tekst w podręczniku str.58
  2. Uzupełnij “Karty ćwiczeń” str. 54-55
  3. Napisz w zeszycie litery “zi”, “ Zi” oraz zdanie, które znajduje się pod tekstem
  4. Uzupełnij “karty ćwiczeń” str. 56-57
  • 08.04.2020 r.
  1. Przeczytaj opowiadanie na str. 63 i podkreśl wyrazy z literą “sz”, Sz”
  2. Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń”na str. 60-61
  3. Napisz literkę “ sz” i “Sz” w zeszycie, zdania z ćwiczenia 5 przepisz do zeszytu
  4. Pisz palcem litery “sz” i “Sz” na stole, na plecach mamy, w powietrzu
  5. Poproś mamę o jedną kartkę przeczytanej gazety i wyszukaj literki “sz”, “SZ” (zaznaczaj w pętelki)

Edukacja matematyczna:

  • 06.04.2020 r.
  1. Wykonaj zadania z podręcznika str. 48,49,50,51
  2. Uzupełnij “Karty ćwiczeń”srt. 42,43,44,45
  • 07.04.2020 r.
  1. “Karty ćwiczeń” str.45
  2. Zapoznaj się z informacją zamieszczoną w podręczniku str.52
  3. Postaraj się wykonać zadania w : Kartach ćwiczeń” 47
  4. Rozwiązuj zadania z podręcznika str. 53 - rozwiązania zapisuj w zeszycie
  • 08.04.2020 r.
  1. Wykonaj zad. 1 - podręcznik str. 54
  2. “karty ćwiczeń” str. 48,49,50,51

 

Edukacja przyrodnicza:

  • 08.04.2020 r.

Podręcznik str. 60- przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania 1 i 2

 

Edukacja społeczna:

  • 06.04.2020 r.

1.Podręcznik str 57 -zapoznaj się z tekstem, następnie weź kubeczek z czystą wodą( przygotowaną) i odpowiedz na pytania:

  • jaka jest woda ?
  • jaki ma kolor?
  • czy czysta woda ma zapach?
  • Jaki smak ma woda?

 

Edukacja plastyczna

  • Przygotuj tekturę i plastelinę i ulep literki :ź”, “Ź”, “zi”, “Zi” ( pisane)

 

Edukacja muzyczna

  1. Podręcznik str. 126, ćwicz. 1,2,3
  2. Przypomnij sobie piosenkę “W marcu” i zaśpiewaj kilka razy- Tekst piosenki masz w kartach ćwiczeń str. 109

 

Język angielski:

  • Temat: Easter- Wielkanoc (2 lekcje)
  • Narysuj w zeszycie symbole związane z Wielkanocą i podpisz je
  • - egg – jajko/pisanka
  • -Lamb- owieczka
  • - chick- kurczak
  • -rabbit- zajączek/króliczek
  • -flower- kwiatek
  • Posłuchaj piosenki o Easter Bunnies
  • Obejrzyj prezentację związaną ze słownictwem wielkanocnym
  • - Wykonaj pisankę dowolnie wybrana przez siebie techniką J

 

Religia:

  • Temat: Spotkanie w Wieczerniku w Wielki Czwartek.

Wykonujemy zadania ze str. 83. 

Zachęcam do oglądnięcia z rodzicami:

 

Wychowanie fizyczne:

  • 06.04.2020 r.

  • 07.04.2020 r.

 

Informatyka:

  • W programie Paint proszę wykonać pisankę wielkanocną. W pracy proszę wykorzystać poznane narzędzia w programie Paint.

 

Klasa II

 

Edukacja polonistyczna: Zapraszam klasę II na zajęcia na Skype

  • 6 IV - podręcznik str. 98-99; ćwiczenia str. 88-90

Temat: Żyj zdrowo!

  1. posłuchaj fragmentu książki “Bajka o tym, jak błędny rycerz nie uratował królewny, a smok przeszedł na wegetarianizm”
  2. wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 88-89
  3. napisz przepis na naleśniki lub koktajl warzywno - owocowy
  4. przeczytaj wiersze “Wielkanocny stół” oraz “Pisanki” i wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 90
  5. zaśpiewaj piosenkę “Witaj, Wiosno” (You Tube), tekst na str. 97 (ćwiczenia nr 3)
  • 7 IV - podręcznik str. 4-5 (część 4); ćwiczenia str. 3-4

Temat: Powroty ptaków

  1. przeczytaj wiersz D. Wawiłow “Ptaki”z odpowiednią intonacją
  2. przypomnij sobie rodzaje zdań i wyszukaj je w wierszu
  3. przeczytaj informację o najważniejszych wyrazach w zdaniu
  4. wykonaj zadania w ćwiczeniu
  • 8 IV - podręcznik str. 6-7; ćwiczenia str. 5-6

Temat: Wiosenne obserwacje

  1. ćwicz czytanie, czytając teksty ”Ptasie pogaduszki” oraz “Obserwacje ornitologiczne”
  2. zastanów się, czym zajmuje się ornitolog i co jest potrzebne do obserwacji ptaków
  3. na podstawie tekstów wykonaj zadania w ćwiczeniu
  4. wykonaj świąteczną kartkę wielkanocną, napisz życzenia

               

Edukacja matematyczna:

  • 6 IV - podręcznik str. 35-36; ćwiczenia str. 29

 Temat: Poznaję cechy prostokątów.

  1. przeczytaj informacje o prostokątach i wykonaj zadania z podręcznika na str. 35 -36
  2. wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 29
  • 7 IV - podręcznik str. 37; ćwiczenia str. 30

 Temat: Rozwiązywanie zadań rozmaitych

  1. ćwicz rozwiązywanie zadań, wykonując zadania w podręczniku i w ćwiczeniu
  • 8  IV - podręcznik str. 38-39; ćwiczenia str.31

 Temat: Poznaję daty rozpoczęcia pór roku

  1. przyjrzyj się ilustracji i postaraj się zapamiętać daty rozpoczęcia pór roku
  2. wykonaj zadanie 5, 6 z podręcznika
  3. utrwalaj zdobytą wiedzę wykonując zadania w ćwiczeniu

 

Edukacja przyrodnicza:

  • Tradycje Świąt Wielkanocnych. Symbolika potraw wielkanocnych.

 

Język angielski:

  • Temat: Easter- Wielkanoc (2 lekcje)
  • - Otwórz podręcznik na stronie 70, w zad. 1 masz słówka , które trzeba narysować i napisać
  • Nest- gniazdo
  • Basket- koszyk
  • Bench- ławka
  • Sweets- słodycze
  • Chocolate egg- czekoladowe jajko
  • Flowers – kwiaty
  • Easter Egg Hunt- szukanie jajek wielkanocnych
  • obejrzyj filmik o Wielkanocy
  • wykonaj pisankę Wielkanocną ( technika dowolna)

 

Religia: 

  • Temat. Wielki Tydzień

    Zapoznajemy się z podręcznikiem i wykonujemy tabelkę.

    Pomocą nam będzie poniższy filmik do którego zachęcam wraz z rodzicami.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Gry i zabawy z piłką lub woreczkiem: rzuty do celu, podrzucanie i obrót oraz kozłowanie piłki prawą i lewą ręką.

Informatyka:

  • W programie Paint proszę wykonać kartkę wielkanocną z życzeniami dla dowolnej osoby. W pracy proszę wykorzystać poznane narzędzia w programie Paint.

 

Klasa III

 

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:     Zapraszam do uczestniczenia w zajęciach z wychowawcą na Skype

Edukacja przyrodnicza:

 

Język angielski

  • Temat: Easter in Great Britain- Wielkanoc w Wielkiej Brytanii
  • Obejrzyj film który wprowadzi Cię w nastrój świąteczny
  • Zapisz słówka w zeszycie:
  • Egg hunt- szukanie jajek wielkanocnych
  • Easter Sunday- Niedziela Wielkanocna
  • Basket- koszyk
  • narysuj w zeszycie swój koszyczek Wielkanocny i to co się w nim znajduje

 

Religia:

  • Temat: Święty czas przygotowania do Wielkanocy.

    Zachęcam do oglądnięcia z rodzicami:

     

Informatyka:

Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Przypominam Zadanie

Przypomnij sobie jak formatowaliśmy tekst, w tym celu wejdź na stronę

i obejrzyj filmiki, a następnie wykonaj poniższe polecenie.

Zapisz w Wordzie (jeżeli dasz radę to w dwóch kolumnach)

  1. Tytuły ulubionych książek                     2. Tytuły ulubionych filmów(bajek)

-                                                                            -

-                                                                            -

Podaj 5 tytułów i 5 tytułów filmów. Każdy inaczej sformatuj czyli użyj różnych rodzajów czcionek, różnych podkreśleń i kolorów, w niektórych zastosuj pogrubienie, kursywę, wyróżnienie tekstu, tak aby każdy tytuł był inny. Do jednego tytułu możesz użyć kilku rodzajów formatowań.

Możesz obejrzeć również filmik na stronie

(dla chętnych)

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Wychowanie fizyczne:

  •  Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/

    Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

    Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

 

Klasa IV

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

Język polski:

  • Temat: Cud w sercu starszego zbójcy. A. Mickiewicz "Powrót taty".
  1. Przeczytaj "Powrót taty" A. Mickiewicza. [podręcznik, s.255-258]
  2. Przeczytaj wiadomości o autorze. [ podręcznik, s.210-211]
  3. Przepisz do zeszytu poniższą tabelę.

Jaki był zbójca?

Co zobaczył?

Co stało się ze zbójcą?

zły, niedobry

miłość rodzinną

wzruszył się

nieszlachetny

wzruszenie

wspomniał swego synka i żonę

podły, nikczemny

dziecinne przywiązanie do ojca

był to punkt zwrotny w jego życiu

niegodziwy, okrutny

chęć pomocy modlitwą

dokonała się w nim nagła przemiana, odmiana na lepsze

nędzny

dziecinną wiarę

był to nieoczekiwany zwrot, przełom

     4. Opisz przemianę, która dokonała się w sercu herszta bandy. Napisz, kim był, co zobaczył, o czym pomyślał i co postanowił.

 

  • Temat: Kultura i media. Internet.
  1. W zeszycie ćwiczeń na s.54-57 rozwiąż następujące zadania:1,2,3,4,5,6,7 i 8.

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia i radości.  Wesołego Alleluja.  

 

Matematyka:

  • Temat1: Wielokąty- podstawowe własności. [ podręcznik str.131]
  • Temat2: Prostokąty- podstawowe własności.[ podręcznik str. 133]
  • Temat3: Kwadraty- podstawowe własności. [ podręcznik str.133]

Proszę zrobić notatki do zeszytu.

 

Język angielski:

Przed Tobą kolejne lekcje z języka angielskiego. W tym tygodniu skupimy się na temacie Świąt Wielkanocnych - powtórzymy słówka z tym związane i nauczymy się nowych oraz popracujemy nad projektem. Przyjemnej nauki!

Pamiętajcie, że wszystkie zadania przesyłamy na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  (również te, których nie zdążyliście zrobić w poprzednim tygodniu). Proszę pracować systematycznie i przesłać wymagane prace nie później niż do 10 kwietnia.

 

  • Lesson, 6th April 2020                              

Subject: Easter. (Wielkanoc.)

 

Na początek wysłuchaj piosenki:

A teraz wpisz do zeszytu słówka:

church - kościół

Easter - Wielkanoc

Easter Monday - Poniedziałek Wielkanocny

Easter bunny - zajączek wielkanocny

chick - kurczątko

lamb - baranek

basket - koszyk

egg - jajko

Easter egg - pisanka

Easter egg hunt - polowanie na jajka wielkanocne (gra polegająca na szukaniu schowanych jajek czekoladowych)

 

Zagraj w grę wielkanocną! Obejrzyj uważnie nagranie i odpowiedz na pytanie ‘What is it?’ (Co to jest?). Po tej krótkiej grze, wysłuchaj piosenki “Here comes the Easter Bunny”. Grę i piosenkę znajdziesz tutaj:

 

  • Lesson, 8th April 2020

Subject: Easter - project. (Wielkanoc - projekt.)

 

Dziś pracujecie nad krótkim projektem:

Do pracy możecie użyć słówek z poprzedniej lekcji lub innych znalezionych w słowniczku (np. tutaj: www.ling.pl ). Projekt możecie przygotować na komputerze lub na kartce z bloku. Waszym zadaniem jest zrobienie plakatu, na którym przedstawicie słownictwo związane z Wielkanocą  wraz z odpowiednimi ilustracjami. Możecie wykonać rysunek albo wkleić gotowe zdjęcie / obrazek przy angielskim słówku. 

 

Na koniec życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych, a do życzeń dołączam piosenkę w języku angielskim:

 

Historia:

  • Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.
  1. Obejrzyj film Mazurek Dąbrowskiego – dzieje hymnu polskiego https://www.cda.pl/video/130754987
  2. W podręczniku przeczytaj teksty: Polacy po utracie niepodległości,  Powstanie Legionów Polskich we Włoszech oraz W szeregach legionistów.
  3. Dokładnie przeanalizuj infografikę na temat Mazurka Dąbrowskiego – tekst hymnu, osoby w nim występujące.
  4. Przepisz do zeszytu punkty 1, 2, i 4 z Podsumowania tekstu.

Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!

 

Technika:

  • ----------

Przyroda:

  • ----------

Muzyka

  • Muzyczne pasowanie.

https://epodreczniki.pl/a/muzyczne-pasowanie/DTFCMGEqW

Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.

 

Religia:

  • Temat: Wielki Tydzień.

    Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.

 

Plastyka

  • "Kolorowe kwiaty”- proszę wykonać pracę plastyczną malując farbami.

 

Informatyka:

Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Przypominam Zadanie

Przypomnij sobie jak formatowaliśmy tekst, w tym celu wejdź na stronę

i obejrzyj filmiki, a następnie wykonaj poniższe polecenie.

Zapisz w Wordzie (jeżeli dasz radę to w dwóch kolumnach)

  1. Tytuły ulubionych książek                     2. Tytuły ulubionych filmów(bajek)

-                                                                            -

-                                                                            -

Podaj 5 tytułów i 5 tytułów filmów. Każdy inaczej sformatuj czyli użyj różnych rodzajów czcionek, różnych podkreśleń i kolorów, w niektórych zastosuj pogrubienie, kursywę, wyróżnienie tekstu, tak aby każdy tytuł był inny. Do jednego tytułu możesz użyć kilku rodzajów formatowań.

Możesz obejrzeć również filmik na stronie

(dla chętnych)

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Wychowanie fizyczne:

  •  Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

 

Klasa V

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

Język polski:

Przed nami trzy dni nauki, bo zaczyna się przerwa świąteczna. Zagadnienia:

  • Doskonalimy umiejętność pisania charakterystyki.

https://epodreczniki.pl/a/jacy-oni-sa-charakterystyka-postaci/Df8RtPBE5

Po zapoznaniu się z materiałem napisz charakterystykę wybranej przez siebie osoby i prześlij do oceny.

 

  • Korzystamy ze słowników - praca z zeszytem ćwiczeń str. 83- 85, wykonaj ćwiczenia: 11,12,15,16

Zapoznaj się z materiałem zamieszczonym tu:

https://epodreczniki.pl/a/slownik-zawsze-pod-reka/D1DpZGTG0 i wykonaj zad.8.(temat na dwie lekcje)

POZDROWIENIA

 

Matematyka:

  • Temat1: Trójkąt- łamana zamknięta, podstawowe własności.
  • Temat2: Podział trójkątów ze względu na boki.
  • Temat3: Podział trójkątów ze względu na kąty.
  1. https://epodreczniki.pl/a/suma-katow-wewnetrznych-trojkata/DLcoiJLpN
  2. Strony w podręczniku od 118- 123. Proszę zrobić notatki do zeszytu.

 

Język angielski:

Witajcie! W tym tygodniu lekcje świąteczne, więc myślę że miło spędzicie czas z językiem angielskim. Przypominam, że pracujemy systematycznie i wymagane zadania przesyłamy na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  (również te, których do tej pory nie zdążyliście zrobić) lecz nie później niż do 10 kwietnia.

  • Lesson, 6th April 2020

Subject: Easter is coming. (Nadchodzi Wielkanoc.)

 

Proszę przepisać poniższe słowa do zeszytu:

Easter - Wielkanoc

Easter Monday - Poniedziałek Wielkanocny

church - kościół

the Bible - Biblia

cross - krzyż

Easter bunny - zajączek wielkanocny

chick - kurczątko

hen - kura

duckling - kaczuszka

lamb - baranek

basket - koszyk

chocolate - czekolada

cake - ciasto

decorate - dekorować, ozdabiać

Easter eggs - pisanki

Easter egg hunt - polowanie na jajka wielkanocne (gra polegająca na szukaniu schowanych jajek czekoladowych)

spring - wiosna

lily - lilia

daffodil - żonkil

catkins - bazie

 

A teraz...zamknij zeszyt i sprawdź czy pamiętasz! Zrób dwa zadania:

1.Kliknij na liczbę, a następnie wybierz obrazek pasujący do słowa na ekranie.

https://www.anglomaniacy.pl/easterPictureTest.htm

 

2.Rozwiąż krzyżówkę, a następnie wydrukuj ją i wklej do zeszytu (lub przerysuj):
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterC.pdf

 

Na koniec tej lekcji życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych, do życzeń dołączam piosenkę w języku angielskim:

 

  • Lesson, 8th April 2020

Subject: Easter story for kids - watching “Peter Rabbit. Easter Special: Easter Bunnies”. (Wielkanocna historyjka - oglądamy kreskówkę z serii Piotruś Królik , odcinek “Wielkanocne zajączki”.)

 

Obejrzyj kreskówkę, a następnie przepisz do zeszytu pytania i zaznacz poprawną odpowiedź:

 

1.Where do rabbits want to go? a) to school, b) to a party (Dokąd chcą pójść króliczki?)

2.Who wants to steal the egg? a) a rat, b) a rabbit, c) a fox (Kto chce ukraść jajko?)

3.Who finds the duck’s egg and wants to eat it for lunch? a) a rat, b) a fox (Kto znajduje kacze jajko i chce je zjeść?)

4.Where does Peter Rabbit hide from the fox? a) at home, b) in a hole (Gdzie chowa się Piotruś Królik przed lisem?)

5.Which animal escapes at the end? a) a rabbit, b) an owl, c) a fox (Które zwierzątko ucieka na końcu historyjki?)

 

Ostatnie zadanie na ten tydzień:

Narysuj w zeszycie Piotrusia Królika z koszyczkiem wielkanocnym. Możesz również dorysować inne rzeczy, które kojarzą Ci się z Wielkanocą. Podpisz obrazek słowami Peter Rabbit, a następnie podpisz w języku angielskim elementy rysunku związane z Wielkanocą (np. pisanki, koszyk).

 

Historia:

  • Temat: Średniowieczne miasto i jego mieszkańcy.

1.Skorzystaj z materiałów https://epodreczniki.pl/a/sredniowieczne-miasto/DETBDWILc,

- przeczytaj tekst – dowiesz się jak powstały miasta w średniowieczu i co się w nich znajdowało,

- przeanalizuj ilustracje

- wykonaj zadania interaktywne, zad. 6 wpisz do zeszytu.

2.W podręczniku tradycyjnym:

-  przeanalizuj infografikę dotycząca miasta (str. 144 – 145)

- przeczytaj Wśród rzemieślników i kupców, str. 143

3.Zapoznaj się z materiałami https://epodreczniki.pl/a/mieszkancy-sredniowiecznego-miasta/D1Amcmt2V  - dowiesz się kto mieszkał w mieście i czym się zajmował

- wykonaj ćwiczenie interaktywne 2 z Podsumowania – wpisz je do zeszytu.

Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!

 

Biologia:

Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.

  • Temat: Liść – wytwórnia pokarmu.

Przeczytaj temat z podręcznika str.106-109 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/lisc/D10Bcl5mN

W zeszycie zróbcie notatkę

  1. Funkcje liścia (wypisz trzy)
  2. Liście dzielimy na

              -ogonkowe

              -siedzące. (wypisz elementy budowy obu tych liści)

       3.Liście dzielimy na

              -pojedyncze

              -złożone. (narysuj przykład do każdego)

  1. Przekształcenia liści-podaj cztery przykłady przekształceń liścia z przykładami.

W ćwiczeniach

Str. 72, 74 i 75

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.

       Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Geografia:

  • Temat: Jak czytać klimatogram?
  1. Przypomnienie pojęć pogoda i klimat – filmik https://epodreczniki.pl/a/film/DNAcB9mN3
  2. Jak czytać klimatogram? – dokładnie przeczytaj na str. 104, dowiesz się w jaki sposób odczytuje się wartość temperatury powietrza oraz  sumę opadów w ciągu roku.
  3. Skorzystaj z samouczków w podręczniku ( str. 105) i w zeszycie ćwiczeń (str. 62-63), aby nauczyć się obliczać:

                - średnią roczną temperaturę powietrza (dodajemy średnie temperatury  ze wszystkich miesięcy w roku, następnie dzielimy przez 12)

                - średnią roczną amplitudę temperatury powietrza ( temperatura najcieplejszego miesiąca w roku minus temp. najzimniejszego miesiąca)

                -  roczną sumę opadów (dodajemy sumy opadów ze wszystkich miesięcy)

  1. Z podręcznika (str. 107 – To najważniejsze) przepisz do zeszytu trzy pierwsze „kropki”
  2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1, 2, 3 i 4.

W zeszycie wykonaj zad. 3 ze str. 107 podręcznika.

Pamiętaj o zasadach dodawania i odejmowania liczb o różnych znakach!

             Pomocny może być filmik

 

Religia:

  • Temat: Wielki Tydzień.

    Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.

Technika:

  • -----------

Plastyka:

  • Z plastyki kończycie pracę z poprzedniego tygodnia- KROPKOWANIE.

Muzyka:  

  • Muzyka z powietrza - instrumenty dęte drewniane.

https://epodreczniki.pl/a/jak-wyczarowac-muzyke-z-powietrza---instrumenty-dete-drewniane/DEk9GHdFf

Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.

 

Informatyka:

  • Witajcie, informatykę mamy w czwartki, więc w tym tygodniu nie ma nowego tematu.

Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Wychowanie fizyczne:

  •  Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

          

Klasa VI

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

Język polski:

Przed nami trzy dni nauki, bo zaczyna się przerwa świąteczna. Zagadnienia na najbliższe dni.

  • Utrwalamy wiadomości na temat poznanych rodzajów literackich.

https://epodreczniki.pl/a/co-nazywamy-epika/D3WhdcGg3

Po zapoznaniu się z tekstami w zad.1 wypisz: cechy epiki,liryki i dramatu. Wykonaj zad.12 w zeszycie i prześlij do oceny. Pomocne będzie ćwicz. 3 znajdujące się w linku.

  • W jakiej postaci występują czasowniki? podręcznik str. 208 . Zrób notatkę w zeszycie wykonaj ćwicz. w zeszycia ćwicz. str, 145 zad.59,60,61,62
  • O pisaniu poezji z przymrużeniem oka. Podręcznik str. 215 i 216. Po przeczytaniu wierszy wykonaj zad. 44 str.215 i zad.2. str.216 w zeszycie.

POZDROWIENIA

 

Matematyka:

  • Temat: Wyrażenia algebraiczne w zadaniach praktycznych (na 2 lekcje)

Obejrzyj zamieszczone na stronie https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DdLuhthhR. Tą stronę już widzieliście, ale tylko pierwsze zagadnienie. Obecnie przejrzyjcie jeszcze raz filmik i zróbcie  ćwiczenie 6 i 7 i na https://epodreczniki.pl/a/zadania-algebraiczne/D62A9r7xC        ćwiczenie1.

Oraz

W zeszycie

  • Str. 181 zad. 9 i 10
  • Str. 182 zad. 15 i 16.

W ćwiczeniach

  • Str. 89 ćw. 9, 10 i 13
  • Str. 91 ćw. 16

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcecie o coś zapytać to jak najbardziej.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Język angielski:

  • Temat: The popcorn- Zdania pytające w Present Perfect
  1. - przeczytaj komiks na 84 w podręczniku, odpowiedz na pytania z zad.2,
  2. - utwórz zdania pytające w czasie Present Perfect i udziel krótkich odpowiedzi (zad. 3+4 str.85)
  3. - Dalsze wytyczne do pracy na Discord J
  • Temat: Easter in Poland and Britain- Wielkanoc w Polsce i w Wielkiej Brytanii
  1. -obejrzyj filmik o świętach w Polsce ( wypisz słowa których nie znasz J)
  2. - obejrzyj filmik o świętach w Wielkiej Brytanii
  3. - zrób zdjęcie swojego koszyczka Wielkanocnego i śniadania wielkanocnego ( co jecie u siebie w domu na śniadanie Wielkanocne )

 

Historia:

  • Temat: Pierwsze lata panowania Stanisława Poniatowskiego.
  1. W opracowaniu tematu pomoże ci podręcznik tradycyjny (str. 158-161)
  2. Skorzystaj też z materiałów na stronie https://epodreczniki.pl/a/poczatki-wladzy-ostatniego-krola/DjWgazB9y.

             - przeczytaj tekst o elekcji Stanisława Augusta Poniatowskiego, konfederacji barskiej, I rozbiorze i sejmie porozbiorowym.

             - w zeszycie zapisz daty tych wydarzeń i krótko je wyjaśnij

             - obejrzyj filmiki,

             - przeanalizuj obrazy: Portret St. A. Poniatowskiego w stroju koronacyjnym, Elekcja St. A. Poniatowskiego, Rejtan – upadek Polski

             - wykonaj ćwiczenia interaktywne

Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!

 

Biologia:

W tym tygodniu nie macie biologii.

UWAGA!!!

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Geografia:

  • ----------

 

Religia:

  • Temat: Wielki Tydzień.

    Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.

Technika:

  • ----------

Plastyka:

  • Film- sztuka ruchomych obrazów.

Prosze obejrzeć film pt.”  Charlie i fabryka czekolady”. Następnie napisać krótką recenzję filmu, uwzględniając wnioski dotyczące sztuki tworzenia obrazów, które pobudzają wyobraźnię. [2 godziny]

 

Muzyka:

  • Konkurs pianistyczny im. Fryderyka Chopina .

https://epodreczniki.pl/a/konkurs-pianistyczny-im-fryderyka-chopina/Dg9r8Fc6N

Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowane utwory.

 

Informatyka:

Witajcie, informatykę mamy w piątki, więc w tym tygodniu jej nie macie.

Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Wychowanie fizyczne          

  • Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

 

Klasa VII

Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

Język polski:

  • Temat: Historia na kartach popkultury- komiks. R.Jacquette, B. Capo "Krzyżacy. W cieniu czarnych kniei"
  1. Przeczytaj komiks R. Jacquette'a, B. Capo "Krzyżacy. W cieniu czarnych kniei". [podręcznik, s.177-178]
  2. Przeczytaj z podręcznika na s.179 informacje z ramki: "O lekturze".
  3. W zeszycie odpowiedz na pytania: 1,2,4,6 i 7. [podręcznik, s. 179]
  4. Stwórz krótki komiks o przygodach wybranego przez ciebie rycerza- postaci fikcyjnej lub historycznej. Postaraj się, aby wypowiedzi bohaterów komiksu były ciekawe. Możesz zastosować archaizację.
  • Temat: Tajna misja Vuka Drakkainena. J. Grzędowicz "Pan Lodowego Ogrodu".
  1. Przeczytaj tekst J. Grzędowicza "Pan Lodowego Ogrodu". [podręcznik, s.174-176]
  2. Przeczytaj informacje na temat fantastyki i jej gatunków z ramki "Mam pojęcie".
  3. W zeszycie zapisz rozwiązania zadań: 1, 3, 4, 5 i 6. [podręcznik, s.176]
  • Temat: Problemy pewnej rodziny. B. Ostrowicka "Zła dziewczyna".
  1. Przeczytaj frag. powieści "Zła dziewczyna" B. Ostrowickiej. [podręcznik,s.142-145]
  2. Stwórz mapę mentalną skojarzeniami ze słowem rodzina.
  3. Na podstawie podanych cytatów z powieści B. Ostrowickiej "Zła dziewczyna" nazwij cechy charakteru, umysłu i osobowości głównej bohaterki.

Wieczne zmęczenie, bo szkoła, korepetycje i dorywcze prace,

żeby wystarczyło na czynsz i przeżycie.

                       

Kochająca się rodzina, rozrzucona po całym kraju, spotykająca

się tylko na pogrzebach. Żeby ich wszystkich cholera wzięła!

 

- Uczę się-warczę.

- Wrócisz do domu. U nas też są szkoły. [...]

-A moje studia?!

 

Muszę zadbać o swoje sprawy. Nikt inny tego nie zrobi. Zaciskam dłonie w pięści. Teraz moje być albo nie być.

 

I wtedy coś się we mnie przestawia. Pewnych rzeczy nigdy nie zapomniałam i nie zapomnę. I nie wybaczę. Albo moje życie, albo ich.

 

       4. Czy decyzję Marcysi dotyczącą mieszkania można postrzegać w kategorii zemsty? Sformułuj argumenty potwierdzające twój punkt widzenia.

       5. Określ relacje panujące w rodzinie Marcysi  i wypełnij poniższą tabelę.

Jak jest?

 

 

Jak powinno być?

Dlaczego nie jest tak, jak powinno być?

 

 

Co należy zrobić?

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia  i radości.  Wesołego Alleluja.  

 

Matematyka:

  • Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę(temat na 2 lekcje)

Obejrzyj filmik  znajdujące się na stronie

W zeszycie

  • Str. 160 zad. 3
  • Str. 161 zad. 5 a-f, 6 i 11.

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcenie o coś zapytać to jak najbardziej piszcie.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Język angielski:

Witajcie! W tym tygodniu mamy tylko dwie lekcje do zrealizowania. Jednocześnie przypominam, że zadania trzeba sfotografować i przesłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 10 kwietnia (dotyczy to też wszystkich zadań zaległych). Przyjemnej pracy!

Dla osób, które potrzebują dodatkowej powtórki z tematu Stopniowanie przymiotników:

-stopień wyższy quiz

-stopień najwyższy quiz

 

  • Lesson, 6th April 2020

Subject: Going to and Present Continuous to talk about intentions and arrangements. (Konstrukcja ‘be going to’ i czas teraźniejszy ciągły Present Continuous do wyrażania planów i intencji.)

  1. Notatka: przepisz do zeszytu informacje dotyczące dzisiejszego tematu z ramki w podręczniku na str.129.
  2. Zeszyt Ćwiczeń: str.80 zad. 1 i 4.

 

  • Lesson, 8th April 2020

Subject: Easter time. (Czas wielkanocny.)

 

  1. Wpisz do zeszytu 12 wybranych przez siebie słów związanych z Wielkanocą wraz z tłumaczeniem.
  2. Przeczytaj poniższy tekst, jeżeli są w nim jakieś nowe dla Ciebie słowa to wpisz je do zeszytu i przetłumacz.
  3. https://www.myenglishpages.com/site_php_files/reading-easter-day.php
  4. Następnie przepisz zdania 1-4 (znajdujące się pod tekstem) i do każdego z nich wybierz właściwą odpowiedź (prawda / fałsz) - zapisz w zeszycie.

To już wszystko na ten tydzień.

Życzę Wam zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych.

 

Język niemiecki:

08.04 2020

  • Thema : Mahlzeiten / Posiłki         Podręcznik str.88 zad 1 i 2
  1. Wykonaj zad.1 str.88
  2. Zapisz do zeszytu: die Mahlzeit – posiłek, schmecken- smakować, zum Mittag – na obiad, der Fisch- ryba, das Fleisch- mięso, Wiener Schnitzel mit Pommes frites- kotlet po wiedeńsku z frytkami, die Nudeln – makaron, das Hähnchen- kurczak, die Bratwurst- pieczona kiełbaska, die Suppe- zupa, die Tomatensuppe/die Gurkensuppe/die Gemüsesuppe
  3. Wykonaj zad.2 str.88  ( do zeszytu dowolne 2 zdania)
  4. Odpowiedz na pytania:

               Was isst du gern zum Mittag? Ich esse gern ………………………………………………….zum Mittag.

               Was isst du nicht gern zum Mittag? Ich esse nicht gern……………………………………….zum Mittag

  • Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link:

https://learningapps.org/5199349

 

Historia:

  • Temat: Świat na drodze ku wojnie.
  1. Przeczytaj tekst w podręczniku o sytuacji na świecie na początku XX wieku, str. 156-160.
  2. Obejrzyj filmik Geneza I wojny światowej
  3. Wyjaśnij pojęcia: trójprzymierze, trójporozumienie, kocioł bałkański
  4. W zeszycie ćwiczeń uzupełnij zad. 1, 2 i 4.
  5. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/dlaczego-wielka-dlaczego-swiatowa-wojna-1914-1918/DdNetKNu2:

                     - przeczytaj tekst Jak to się zaczęło? oraz  wykonaj ćw. interaktywne nr 1

Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!

 

Biologia:

            Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.

  • Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego. (temat na 2 lekcje)

Przeczytaj temat z podręcznika str.165-169 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH. Wykonaj znajdujące się na końcu lekcji zadania interaktywne.

W zeszycie w punktach zapiszcie:

1.Gruczoły dokrewne:

    -wewnątrzwydzielnicze

    -zewnątrzwydzielnicze

2. Tabelka ze str. 165 przerysuj i się naucz!

3. Hormony i ich działanie (wyjaśnij antagonistyczne działanie hormonów na przykładzie insuliny i glukagenu oraz na przykładzie wyjaśnij wpływ hormonów na rytm dobowy)

W ćwiczeniach - str.84 i 85

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Geografia:

  • Temat: Polskie miasta – współczesne funkcje i przemiany.

       1. Przeczytaj tekst w podręczniku (temat Urbanizacja)

  1. W zeszycie wyjaśnij pojęcia:

              - urbanizacja

              - wskaźnik urbanizacji

              - aglomeracja monocentryczna

              - aglomeracja policentryczna (konurbacja)

       3. Dokładnie przeanalizuj tabelę – funkcje miast, do każdej z nich podaj (ustnie) przykład miasta w Polsce.

  1. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1-4, str. 73-74.

       5. Wypisz 10 największych miast w Polsce (pod względem liczby ludności).

Zachęcam do obejrzenia prezentacji (tj. części dotyczącej miast) https://www.geografia24.eu/index.php?strona=_prezentacje_rozsz_3/383_2_ludnosc_urbanizacja/r3_2_08a

 

Fizyka:

  • Temat: Ruch jednostajnie zmienny - rozwiązywanie zadań

Proszę zapoznać ze zrozumieniem, korzystając z podręcznika również się z treścią (rozwiązywanie zadań związanych z ruchem j. przyspieszonym)

https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-dotyczacych-ruchu-jednostajnie-przyspieszonego-prostoliniowego/DuToM869b

proszę zapoznać się z rozwiązywaniem zadań pod linkami:

Przykłady zadań spróbować samodzielnie rozwiązać poniższe zadania, w przypadku niepowodzenia proszę skorzystać z podpowiedzi:

treść:

Zadanie 1. Ciało poruszające się ruchem jednostajnie przyspieszonym pokonało w 4 sekundzie ruchu drogę s=28 m. Oblicz przyspieszenie tego ciała. Podpowiedź znajduje się poniżej

http://fizyka.dk/zadania/kinematyka/ruch-prostoliniowy-jednostajnie-zmienny/kinematyka-ruch-jednostajnie-przyspieszony-zadanie-1

Zadanie 2. Oblicz po jakim czasie ciało poruszające się z prędkością początkową V0  = 30 m/s osiągnie prędkość V  = 10 m/s. Jaką w tym czasie przebędzie drogę oraz z jaką średnią prędkością będzie się poruszać? Wartość opóźnienia wynosi a  = 2 m/s2. Podpowiedź znajduje się poniżej

https://efizyka.net.pl/ruch-jednostajnie-przyspieszony-zadanie-nr-3

Zadania do samodzielnego rozwiązania:

Zadanie 3. Samochód po 5 s uzyskał prędkość o wartości 15 m/s. Jakie przyspieszenie będzie miał ten samochód, jeżeli poruszał się ruchem jednostajnie przyspieszonym? Jaką drogę przebędzie samochód w tym czasie?

Zadanie 4. Jaką drogę hamowania miałby samochód jadący z prędkością o wartości 144 km/h, gdyby jego opóźnienie było stałe i wynosiło 10 m/s 2 ? Jak długo trwałoby hamowanie?

Proszę sporządzić notatkę, zapoznać się z przykładami ze strony epodreczniki. Zadania 3 i 4 proszę samodzielnie rozwiązać w zeszycie, sfotografować i przesłać na maila. Zadania te będą podstawą do wystawienia oceny za pracę domową…

 

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu

i na zakończenie...

Wesołych Świąt Wielkanocnych

 A.Szymański

 

Chemia:

  • Temat do realizacji bieżącej: „Azot i gazy szlachetne ” (temat na dwie lekcje, 7.04 i 17.04)

Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze stron internetowych:

Treści obowiązujące (notatka): - część I

  • Przypomnienie składu powietrza; zawartość procentowa azotu.
  • Azot: położenie w układzie okresowym (w której grupie i w którym okresie?), liczba protonów i elektronów, rozmieszczenie elektronów (konfiguracja elektronowa), liczba elektronów walencyjnych.

Azot w związkach przyjmuje wartościowość I, II, III, IV i V.  W powietrzu występuje w postaci dwuatomowych cząsteczek:

N2                                            N≡N,

wiązanie potrójne pomiędzy atomami azotu wynika z faktu, że atomy azotu mają na ostatniej powłoce pięć elektronów walencyjnych. Do oktetu brakuje im trzech elektronów więc tworzą trzy wiążące pary elektronowe.

  • Właściwości fizyczne azotu (z podręcznika):
  • Właściwości chemiczne azotu (z podręcznika):
  • Najważniejsze związki tworzone przez azot: amoniak (wzór), kwasy i sole azotu (nazwy):

Treści obowiązujące (notatka): - część II

  • Które pierwiastki nazywamy helowcami, dlaczego pierwiastki te nazywa się „gazami szlachetnymi”?

Konfiguracja elektronowa helowców:

Helu (2He) – K2

neonu (10Ne) – K2 L8

argonu (18Ar) – K2 L8 M8

kryptonu (36Kr) – K2 L8 M8 N18

  • Jak nazywa się układ elektronów walencyjnych, który posiadają helowce?
  • Proszę opisać właściwości helowców (na podstawie podręcznika) oraz występowanie helowców, który z nich jest najbardziej rozpowszechniony w atmosferze ziemskiej, a który we Wszechświecie?
  • Proszę napisać jakie zastosowanie mają helowce (kolejno) – proszę wypisać znalezione w źródłach (podręcznik, Internet) zastosowania  (główne) helu, neonu, argonu, kryptonu i ksenonu.

Zadanie: Napisz wzory sumaryczne i nazwy wszystkich tlenków azotu. Oblicz stosunek masowy azotu do tlenu w tych tlenkach. https://youtu.be/_XN2gqBkhcg

Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w takim samym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, AZOT termin 19 kwietnia 2020 r.

 

Religia:

Plastyka:

  • Prosze wykonać plakat. Temat: Festiwal teatralny. ROMANTYCZNIE- DRAMATYCZNIE. [2 godziny]

Muzyka: Wybitny kompozytor romantyczny- Fryderyk Chopin.

Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.

 

Informatyka:

  • Witajcie, informatykę mamy w czwartki, więc w tym tygodniu jej nie macie

Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

 

Doradztwo zawodowe:

 

Klasa VIII

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

Język polski :

  • Temat: Kiedy życie można nazwać wartościowym? Omawiamy wiersz Zbigniewa Herberta.
  1. Przeczytaj wiersz pt."Życiorys" Z. Herberta. [podręcznik, s.230-231]
  2. Przepisz poniższą notatkę do zeszytu.

W formie słoneczka zapisz skojarzenia ze słowem życiorys, np. fakty z życia, etap życia, dokument, doświadczenie, wiedza, umiejętności, upływ lat, itp.

Elementy wspólne życiorysu Herberta i formy użytkowej:

- referuje przebieg życia;

- wymienia jego etapy: nauka, praca, zainteresowania.

Różnice pomiędzy życiorysem Herberta a formą użytkową:

- refleksje o charakterze etycznym, w których rozważa, co jest dobre, a co złe;

- refleksje o charakterze egzystencjalnym, czyli rozważania  na temat sensu życia.

                                                                                               Życie bohatera lirycznego

Sam o sobie mówi, że był przeciętny. Zastanawia się, czy jego życie nie było po prostu trwaniem. Obawia się, że nie przeżył swojego życia “pełną gębą”.

Życie bohatera, mimo że zwykłe, niczym się niewyróżniające, było wartościowe, ponieważ ważna w nim była etyka, zważanie na rozgraniczanie dobra i zła.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

  1. Odpowiedz na pytanie: "Czy, według ciebie życie bohatera było wartościowe? Na czym opierasz swoją opinię?
  2. W zeszycie ćwiczeń na s.226 rozwiąż zad.8.
  • Temat: Sprawdź, ile potrafisz.

Rozwiąż zadania ze sprawdzianu I.[zeszyt ćwiczeń, s. 107-110]

 

  • Temat: O czym i jak rozmawiano na pewnym  przyjęciu w ogrodzie?
  1. Przeczytaj wiersz "Garden party" S. Barańczaka i informacje o autorze.[podręcznik,s.153-154]
  2. Przepisz do zeszytu wyjaśnienie definicji stereotyp z "Mam pojęcie".
  3. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij poniższe  tabele.

miejsce

 

uczestnicy

 

tematy rozmów

 

 

Jak jest?

Uczestnicy znają się, mówią sobie po imieniu.

Rozmowy są błahe, powierzchowne.

Relacje są płytkie.

Przekręcają  nazwisko gościa.

W rzeczywistości życie pana "Banaczka" wcale ich nie interesuje.

Nic nie wiedzą i nie chcą się dowiedzieć o Polsce, to dla nich niepoważny temat.

Jak powinno być?

Dlaczego nie jest tak, jak powinno być?

Gospodarze posługują się myślowymi stereotypami, schematami.

Ludzi nie interesuje tak naprawdę drugi człowiek.

Ludzie są skupieni wyłącznie na sobie.

Co zrobić?

 

  1. Wyobraź sobie, że organizujesz przyjęcie w ogrodzie dla znajomych. Napisz zaproszenie na to spotkanie.

 

  • Temat: Sprawdź się przed egzaminem.

Rozwiąż  zadania ze sprawdzianu IV. [zeszyt ćwiczeń, s.253-255]

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia  i radości.  Wesołego Alleluja.  

 

Matematyka:

  • Temat1: Podstawowe figury przestrzenne- powtórzenie .
  • Temat2: Graniastosłupy- podstawowe własności.

           https://epodreczniki.pl/a/graniastoslup-prosty/DsD465qva

  • Temat3: Prostopadłościany i sześciany- podstawowe własności.

            https://epodreczniki.pl/a/szesciany-i-prostopadlosciany/DLmgmEW3Q

Proszę zrobić notatki do zeszytu.

 

Język angielski:

Witajcie! W tym tygodniu mamy tylko dwie lekcje. Bardzo proszę o przesłanie notatek i zadań na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lecz nie później niż do 10 kwietnia (dotyczy to również zadań zaległych). Przyjemnej nauki!

 

  • Lesson, 6th April 2020

Subject: Asking about opinions, agreeing and disagreeing. (Pytanie o opinię, zgadzanie i niezgadzanie się.)

 

1.Przeczytaj  wyrażenia znajdujące się w podręczniku na stronie 117 i przepisz do zeszytu te, których jeszcze nie znasz.

2.Zadania do wykonania:

-w podręczniku: str.117 zad.1 (wpisujesz tylko jeden wyraz) oraz 2 (tworzysz pytania, ale nie zmieniasz formy czasownika; następnie łączysz pytania z odpowiedziami);

-w zeszycie ćwiczeń: str.137 zad. 1 (uzupełniasz tabelę) oraz 2 (układasz pytania lub zdania z wyrazem z nawiasu, pamiętaj że nie zmieniasz jego formy).

 

Dla wytrwałych - zadania z tego tematu w Aplikacji Quizlet na koncie klasowym.

 

  • Lesson, 8th April 2020

Subject: Easter in the UK. (Wielkanoc w Wielkiej Brytanii.)

1. Przeczytaj tekst na temat Wielkanocy w Wielkiej Brytanii, obejrzyj zamieszczony pod nim krótki filmik a następnie przepisz słownictwo (dwie kolumny słówek pod filmem) do zeszytu:

https://www.gettinenglish.com/easter/

2. Na koniec ułóż życzenia wielkanocne i wpisz je do zeszytu. Proszę wykazać się kreatywnością i stworzyć coś więcej niż tradycyjne “Happy Easter!”.

 

To wszystko na ten tydzień.

Życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych!

 

Język niemiecki:

  • Thema: Ostern  -   Wielkanoc
  1. Zapisz do zeszytu:

             Karfreitag- Wielki Piątek, Ostersonntag- Wielka Niedziela, Osterhase- zajączek wielkanocny, Ostereier- pisanki, Osterlamm- baranek wielkanocne

       2. Obejrzyjcie film

https://www.kindernetz.de/infonetz/laenderundkulturen/ostern/ostern/-/id=166546/nid=166546/did=166496/19lh0tf/index.html

Frohe Ostern! Wesołych Świąt

 

Historia:

  • Temat: Polski Październik – nadzieje i zawody.
  1. Utrwal wiedzę z poprzedniej lekcji wykonując quiz on-line https://www.testportal.pl/exam/DoTestQuestion.html ( wybierz temat Polska w czasach stalinizmu)
  2. Obejrzyj filmik Październik 1956 - zawiedzione nadzieje
  3. Przeczytaj tekst  w podręczniku (str. 182-186)
  4. Wyjaśnij pojęcia:

            - natolińczycy

            - puławianie

            - „poznański czerwiec”

  1. Obejrzyj: Przemówienie Władysława Gomułki na wiecu w Warszawie: Plac Defilad, 24 października 1956 Roku
  2. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1,2 i 4 ze str. 78-79.

         

Biologia:

Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.

  • Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami.

Przeczytaj rozdział ze str. 111-115.

W zeszycie zrób notatkę

1.Zależności nieantagonistyczne:

-mutualizm

-komensalizm.

2.Mutualizm

-symbioza

-protokooperacja.

(wyjaśnij oba pojęcia, podaj po 3 przykłady)

3.Komensalizm (wyjaśnij pojęcie i podaj 3 przykłady) str. 115 ćw. 2

W ćwiczeniach str. 65,66,67.

Ciekawe informacje znajdziesz na stronie:

https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DQKGJXOUe

https://epodreczniki.pl/b/symbioza-i-jej-rodzaje/PpL4STjBH

dla zainteresowanych https://epodreczniki.pl/a/audiobook/D14SodeKd

Przeczytaj zamieszczone tam informacje i przejrzyj zdjęcia oraz możesz  rozwiązać znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt

 

Geografia:

  • -----------

Fizyka:

  • Temat: Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny

Proszę zapoznać się z materiałem na stronie (oraz korzystając z podręcznika):

https://epodreczniki.pl/a/dzialanie-silnika-pradu-stalego/DSdbs0wWL

Zadanie domowe proszę oprócz notatki z tematu wykonać

filmik, który fajnie ilustruje zagadnienie:

Dla ciekawych Wzbudzanie przepływu prądu elektrycznego pod linkiem:

https://epodreczniki.pl/a/wzbudzanie-przeplywu-pradu-elektrycznego/Du2Ajvg6k

Zadanie domowe ;-)

Proszę w oparciu o zasoby zawarte w internecie (np. youtube) zbudować z materiałów posiadanych w domu silnik elektryczny na prąd stały. Przykłady silników:

Można się posiłkować powyższymi przykładami…

Proszę oczywiście rozbić notatkę, wykonać zadanie praktyczne (prawie projekt), sfilmować efekt - im bardziej ciekawe będzie wykonanie tym większe wrażenie na mnie zrobi i wyższą ocenę będzie można uzyskać za obowiązkowe zadanie domowe. Termin wykonania zadania 19.04.2020.

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu

i na zakończenie...

Wesołych Świąt Wielkanocnych

A.Szymański

 

Chemia:

  • Proszę o przygotowanie się z tematu: „Glicerol – alkohol polihydroksylowy” (7.04.2020r.)
    1. Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe
    2. https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DNcNC1dOf
    3. https://chem24.pl/podrecznik-,10,140,Alkohole
    4. https://youtu.be/SBYqbhxXI7o
    5. W zeszycie proszę zapisać temat lekcji, wyjaśnienie pojęcia „alkohole polihydroksylowe”, omówienie budowy (wzór sumaryczny, strukturalny i grupowy) i nazwy glicerolu (gliceryna, propano-1,2,3-triol).
    6. Zapiszcie właściwości glicerolu; z podziałem na właściwości fizyczne (stan skupienia, barwa, rozpuszczalność w wodzie, gęstość) i chemiczne (zapach, odczyn wodnego roztworu, reakcje, którym ulega). https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DNcNC1dOf
    7. Proszę zapisać równania reakcji spalania całkowitego i niecałkowitego glicerolu.
    8. Zapiszcie zastosowania glicerolu z przypomnieniem pojęcia higroskopijności
    9. Proszę krótko opisać (wzory, nazwa systematyczna i zwyczajowa, toksyczność, zastosowanie)
    10. glikol etylenowy – etano-1,2-diol.
    11. Zadanie: (do wyboru 1 lub 2)
    12. Zapisz wzór strukturalny i nazwę glikolu propylenowego wiedząc, że w jego cząsteczce grupy hydroksylowe znajdują się przy sąsiednich atomach węgla. Oblicz zawartość procentową tlenu w tym związku.
    13. Spośród podanych alkoholi : metanol, etanol, glikol etylenowy, gliceryna, wybierz te, które są:

                          a) palne,

                          b) trujące,

                          c) higroskopijne,

                          d) stosowane do produkcji leków,

                          e) uzależniające,

                          f) używane jako rozpuszczalniki,

                         g) stosowane w przemyśle kosmetycznym.

Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki wraz z zadaniem (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w takim samym ujęciu)  i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce Glicerol - termin 17 kwietnia 2020 r.

  1. Na dzień 17 kwietnia temat: „Porównanie właściwości alkoholi”
    1. Proszę o zapisanie w zeszycie poniższej tabeli i wypełnienie ostatniego wiersza przykładami dwóch związków w każdej kolumnie (dla alkoholi o ponad 12 atomach węgla w cząsteczce zapisujemy tylko wzory, bez nazw)
    2. Tabela: Zależność między stanem skupienia alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce
  2. stan skupienia w temp. 20oC

    ciecze lotne

    ciecze oleiste

    substancje stałe

    Liczba atomów węgla w cząsteczce

    1  ≤ n ≤  3

    4  ≤ n ≤  11

    n  ≥  12

    Podział alkoholi

    niższe alkohole

    wyższe alkohole

    Właściwości

    Bardzo dobrze rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach

    Trudno rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach

    Nie rozpuszczają się w wodzie, są bezwonne

    Przykłady związków (wzór sumaryczny, nazwy)

     

     

     


            3. Z alkoholi będzie krótki sprawdzian, pytania prześlę po świętach e-mailem. Zadania trzeba będzie również zrobić pod tematem tej lekcji w zeszycie

 

WOS:

  • Temat: Uprawnienia i zadania głowy państwa w Polsce.
  1. Przeanalizuj tekst konstytucji RP – rozdz. V art.126 - 145
  2. Następnie wypisz:

             - cechy wyborów prezydenckich w Polsce

             - bierne i czynne prawo wyborcze w wyborach prezydenckich

             - kompetencje prezydenta RP (art. 134-140)

        3. Na podsumowanie obejrzyj film (pierwsze 10 minut)

        4. Wypisz dotychczasowych prezydentów RP.

 Zdjęcia wykonanych notatek prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!

 

Religia:

EDB:

  • --------

Informatyka:

Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Przypominam Zadanie

W celu przypomnienia sobie jak tworzyć wykresy w Excelu obejrzyjcie filmik na stronie

, a następnie wykonajcie samodzielnie przeanalizowane w nim tabele i wykresy, można dodatkowo wstawić etykiety danych czy inne poznane na lekcji formatowania

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/

    Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym  powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu".  Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej  przerwie przesłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.

    Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze

 

Doradztwo zawodowe

Na stronie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu są przedstawione oferty wszystkich szkół średnich , a także ankiety pomocne w wyborze szkoły średniej w wersji online oraz najważniejsze informacje dotyczące rekrutacji.

Przygotowałam również dla Was krótki spis ciekawych stron www zawierających ważne dla Was informacje i wiadomości :

  • Pytania i odpowiedzi - jak trafnie wybrać zawód?

https://zawodowcy.org/…/jak-trafnie-wybrac-zawod-poznanie-…/

  • O zawodach przyszłości słów kilka

https://www.praca.pl/…/zawody-przyszlosci-2020-2030_pr-3546…

  • Umiejętności przyszłości - czyli co warto umieć żeby odnieść sukces

http://umiejetnosci2030.pl/#umiejetnosci-przyszlosci

  • W czym jestem mistrzem - test predyspozycji zawodowych

http://kompetencjometr.mlodziwlodzi.pl/

  Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!