Klasa I
Edukacja polonistyczna:
- 06.04.2020 r.
- Podręcznik str. 56 -przeczytaj tekst, podkreśl ołówkiem wyrazy z literą „ź”, „Ź”
- Wykonaj polecenia w „Kartach ćwiczeń” str. 52-53
- Napisz w zeszycie linijkę „ ż” , linijkę „ Ź” i kolorowe litery w szlaczku
- Przepisz do zeszytu podkreślone wcześniej wyrazy w tekście.
- 07.04.2020 r.
- Czytaj tekst w podręczniku str.58
- Uzupełnij “Karty ćwiczeń” str. 54-55
- Napisz w zeszycie litery “zi”, “ Zi” oraz zdanie, które znajduje się pod tekstem
- Uzupełnij “karty ćwiczeń” str. 56-57
- 08.04.2020 r.
- Przeczytaj opowiadanie na str. 63 i podkreśl wyrazy z literą “sz”, Sz”
- Wykonaj ćwiczenia w “Kartach ćwiczeń”na str. 60-61
- Napisz literkę “ sz” i “Sz” w zeszycie, zdania z ćwiczenia 5 przepisz do zeszytu
- Pisz palcem litery “sz” i “Sz” na stole, na plecach mamy, w powietrzu
- Poproś mamę o jedną kartkę przeczytanej gazety i wyszukaj literki “sz”, “SZ” (zaznaczaj w pętelki)
Edukacja matematyczna:
- 06.04.2020 r.
- Wykonaj zadania z podręcznika str. 48,49,50,51
- Uzupełnij “Karty ćwiczeń”srt. 42,43,44,45
- 07.04.2020 r.
- “Karty ćwiczeń” str.45
- Zapoznaj się z informacją zamieszczoną w podręczniku str.52
- Postaraj się wykonać zadania w : Kartach ćwiczeń” 47
- Rozwiązuj zadania z podręcznika str. 53 - rozwiązania zapisuj w zeszycie
- 08.04.2020 r.
- Wykonaj zad. 1 - podręcznik str. 54
- “karty ćwiczeń” str. 48,49,50,51
Edukacja przyrodnicza:
- 08.04.2020 r.
Podręcznik str. 60- przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania 1 i 2
Edukacja społeczna:
- 06.04.2020 r.
1.Podręcznik str 57 -zapoznaj się z tekstem, następnie weź kubeczek z czystą wodą( przygotowaną) i odpowiedz na pytania:
- jaka jest woda ?
- jaki ma kolor?
- czy czysta woda ma zapach?
- Jaki smak ma woda?
Edukacja plastyczna
- Przygotuj tekturę i plastelinę i ulep literki :ź”, “Ź”, “zi”, “Zi” ( pisane)
Edukacja muzyczna
- Podręcznik str. 126, ćwicz. 1,2,3
- Przypomnij sobie piosenkę “W marcu” i zaśpiewaj kilka razy- Tekst piosenki masz w kartach ćwiczeń str. 109
Język angielski:
- Temat: Easter- Wielkanoc (2 lekcje)
- Narysuj w zeszycie symbole związane z Wielkanocą i podpisz je
- - egg – jajko/pisanka
- -Lamb- owieczka
- - chick- kurczak
- -rabbit- zajączek/króliczek
- -flower- kwiatek
- Posłuchaj piosenki o Easter Bunnies
- Obejrzyj prezentację związaną ze słownictwem wielkanocnym
- - Wykonaj pisankę dowolnie wybrana przez siebie techniką J
Religia:
- Temat: Spotkanie w Wieczerniku w Wielki Czwartek.
Wykonujemy zadania ze str. 83.
Zachęcam do oglądnięcia z rodzicami:
Wychowanie fizyczne:
- 06.04.2020 r.
- 07.04.2020 r.
Informatyka:
- W programie Paint proszę wykonać pisankę wielkanocną. W pracy proszę wykorzystać poznane narzędzia w programie Paint.
Klasa II
Edukacja polonistyczna: Zapraszam klasę II na zajęcia na Skype
- 6 IV - podręcznik str. 98-99; ćwiczenia str. 88-90
Temat: Żyj zdrowo!
- posłuchaj fragmentu książki “Bajka o tym, jak błędny rycerz nie uratował królewny, a smok przeszedł na wegetarianizm”
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 88-89
- napisz przepis na naleśniki lub koktajl warzywno - owocowy
- przeczytaj wiersze “Wielkanocny stół” oraz “Pisanki” i wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 90
- zaśpiewaj piosenkę “Witaj, Wiosno” (You Tube), tekst na str. 97 (ćwiczenia nr 3)
- 7 IV - podręcznik str. 4-5 (część 4); ćwiczenia str. 3-4
Temat: Powroty ptaków
- przeczytaj wiersz D. Wawiłow “Ptaki”z odpowiednią intonacją
- przypomnij sobie rodzaje zdań i wyszukaj je w wierszu
- przeczytaj informację o najważniejszych wyrazach w zdaniu
- wykonaj zadania w ćwiczeniu
- 8 IV - podręcznik str. 6-7; ćwiczenia str. 5-6
Temat: Wiosenne obserwacje
- ćwicz czytanie, czytając teksty ”Ptasie pogaduszki” oraz “Obserwacje ornitologiczne”
- zastanów się, czym zajmuje się ornitolog i co jest potrzebne do obserwacji ptaków
- na podstawie tekstów wykonaj zadania w ćwiczeniu
- wykonaj świąteczną kartkę wielkanocną, napisz życzenia
Edukacja matematyczna:
- 6 IV - podręcznik str. 35-36; ćwiczenia str. 29
Temat: Poznaję cechy prostokątów.
- przeczytaj informacje o prostokątach i wykonaj zadania z podręcznika na str. 35 -36
- wykonaj zadania w ćwiczeniu na str. 29
- 7 IV - podręcznik str. 37; ćwiczenia str. 30
Temat: Rozwiązywanie zadań rozmaitych
- ćwicz rozwiązywanie zadań, wykonując zadania w podręczniku i w ćwiczeniu
- 8 IV - podręcznik str. 38-39; ćwiczenia str.31
Temat: Poznaję daty rozpoczęcia pór roku
- przyjrzyj się ilustracji i postaraj się zapamiętać daty rozpoczęcia pór roku
- wykonaj zadanie 5, 6 z podręcznika
- utrwalaj zdobytą wiedzę wykonując zadania w ćwiczeniu
Edukacja przyrodnicza:
- Tradycje Świąt Wielkanocnych. Symbolika potraw wielkanocnych.
Język angielski:
- Temat: Easter- Wielkanoc (2 lekcje)
- - Otwórz podręcznik na stronie 70, w zad. 1 masz słówka , które trzeba narysować i napisać
- Nest- gniazdo
- Basket- koszyk
- Bench- ławka
- Sweets- słodycze
- Chocolate egg- czekoladowe jajko
- Flowers – kwiaty
- Easter Egg Hunt- szukanie jajek wielkanocnych
- obejrzyj filmik o Wielkanocy
- wykonaj pisankę Wielkanocną ( technika dowolna)
Religia:
-
Temat. Wielki Tydzień
Zapoznajemy się z podręcznikiem i wykonujemy tabelkę.
Pomocą nam będzie poniższy filmik do którego zachęcam wraz z rodzicami.
Wychowanie fizyczne:
- Gry i zabawy z piłką lub woreczkiem: rzuty do celu, podrzucanie i obrót oraz kozłowanie piłki prawą i lewą ręką.
Informatyka:
- W programie Paint proszę wykonać kartkę wielkanocną z życzeniami dla dowolnej osoby. W pracy proszę wykorzystać poznane narzędzia w programie Paint.
Klasa III
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna: Zapraszam do uczestniczenia w zajęciach z wychowawcą na Skype
Edukacja przyrodnicza:
Język angielski:
- Temat: Easter in Great Britain- Wielkanoc w Wielkiej Brytanii
- Obejrzyj film który wprowadzi Cię w nastrój świąteczny
- Zapisz słówka w zeszycie:
- Egg hunt- szukanie jajek wielkanocnych
- Easter Sunday- Niedziela Wielkanocna
- Basket- koszyk
- narysuj w zeszycie swój koszyczek Wielkanocny i to co się w nim znajduje
Religia:
-
Temat: Święty czas przygotowania do Wielkanocy.
Zachęcam do oglądnięcia z rodzicami:
Informatyka:
Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Przypominam Zadanie
Przypomnij sobie jak formatowaliśmy tekst, w tym celu wejdź na stronę i obejrzyj filmiki, a następnie wykonaj poniższe polecenie.
Zapisz w Wordzie (jeżeli dasz radę to w dwóch kolumnach)
- Tytuły ulubionych książek 2. Tytuły ulubionych filmów(bajek)
- -
- -
Podaj 5 tytułów i 5 tytułów filmów. Każdy inaczej sformatuj czyli użyj różnych rodzajów czcionek, różnych podkreśleń i kolorów, w niektórych zastosuj pogrubienie, kursywę, wyróżnienie tekstu, tak aby każdy tytuł był inny. Do jednego tytułu możesz użyć kilku rodzajów formatowań.
Możesz obejrzeć również filmik na stronie (dla chętnych)
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/
Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Klasa IV
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
- Temat: Cud w sercu starszego zbójcy. A. Mickiewicz "Powrót taty".
- Przeczytaj "Powrót taty" A. Mickiewicza. [podręcznik, s.255-258]
- Przeczytaj wiadomości o autorze. [ podręcznik, s.210-211]
- Przepisz do zeszytu poniższą tabelę.
Jaki był zbójca? |
Co zobaczył? |
Co stało się ze zbójcą? |
zły, niedobry |
miłość rodzinną |
wzruszył się |
nieszlachetny |
wzruszenie |
wspomniał swego synka i żonę |
podły, nikczemny |
dziecinne przywiązanie do ojca |
był to punkt zwrotny w jego życiu |
niegodziwy, okrutny |
chęć pomocy modlitwą |
dokonała się w nim nagła przemiana, odmiana na lepsze |
nędzny |
dziecinną wiarę |
był to nieoczekiwany zwrot, przełom |
4. Opisz przemianę, która dokonała się w sercu herszta bandy. Napisz, kim był, co zobaczył, o czym pomyślał i co postanowił.
- Temat: Kultura i media. Internet.
- W zeszycie ćwiczeń na s.54-57 rozwiąż następujące zadania:1,2,3,4,5,6,7 i 8.
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia i radości. Wesołego Alleluja.
Matematyka:
- Temat1: Wielokąty- podstawowe własności. [ podręcznik str.131]
- Temat2: Prostokąty- podstawowe własności.[ podręcznik str. 133]
- Temat3: Kwadraty- podstawowe własności. [ podręcznik str.133]
Proszę zrobić notatki do zeszytu.
Język angielski:
Przed Tobą kolejne lekcje z języka angielskiego. W tym tygodniu skupimy się na temacie Świąt Wielkanocnych - powtórzymy słówka z tym związane i nauczymy się nowych oraz popracujemy nad projektem. Przyjemnej nauki!
Pamiętajcie, że wszystkie zadania przesyłamy na
- Lesson, 6th April 2020
Subject: Easter. (Wielkanoc.)
Na początek wysłuchaj piosenki:
A teraz wpisz do zeszytu słówka:
church - kościół
Easter - Wielkanoc
Easter Monday - Poniedziałek Wielkanocny
Easter bunny - zajączek wielkanocny
chick - kurczątko
lamb - baranek
basket - koszyk
egg - jajko
Easter egg - pisanka
Easter egg hunt - polowanie na jajka wielkanocne (gra polegająca na szukaniu schowanych jajek czekoladowych)
Zagraj w grę wielkanocną! Obejrzyj uważnie nagranie i odpowiedz na pytanie ‘What is it?’ (Co to jest?). Po tej krótkiej grze, wysłuchaj piosenki “Here comes the Easter Bunny”. Grę i piosenkę znajdziesz tutaj:
- Lesson, 8th April 2020
Subject: Easter - project. (Wielkanoc - projekt.)
Dziś pracujecie nad krótkim projektem:
Do pracy możecie użyć słówek z poprzedniej lekcji lub innych znalezionych w słowniczku (np. tutaj: www.ling.pl ). Projekt możecie przygotować na komputerze lub na kartce z bloku. Waszym zadaniem jest zrobienie plakatu, na którym przedstawicie słownictwo związane z Wielkanocą wraz z odpowiednimi ilustracjami. Możecie wykonać rysunek albo wkleić gotowe zdjęcie / obrazek przy angielskim słówku.
Na koniec życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych, a do życzeń dołączam piosenkę w języku angielskim:
Historia:
- Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.
- Obejrzyj film Mazurek Dąbrowskiego – dzieje hymnu polskiego https://www.cda.pl/video/130754987
- W podręczniku przeczytaj teksty: Polacy po utracie niepodległości, Powstanie Legionów Polskich we Włoszech oraz W szeregach legionistów.
- Dokładnie przeanalizuj infografikę na temat Mazurka Dąbrowskiego – tekst hymnu, osoby w nim występujące.
- Przepisz do zeszytu punkty 1, 2, i 4 z Podsumowania tekstu.
Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!
Technika:
- ----------
Przyroda:
- ----------
Muzyka:
- Muzyczne pasowanie.
https://epodreczniki.pl/a/muzyczne-pasowanie/DTFCMGEqW
Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.
Religia:
-
Temat: Wielki Tydzień.
Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.
Plastyka:
- "Kolorowe kwiaty”- proszę wykonać pracę plastyczną malując farbami.
Informatyka:
Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Przypominam Zadanie
Przypomnij sobie jak formatowaliśmy tekst, w tym celu wejdź na stronę i obejrzyj filmiki, a następnie wykonaj poniższe polecenie.
Zapisz w Wordzie (jeżeli dasz radę to w dwóch kolumnach)
- Tytuły ulubionych książek 2. Tytuły ulubionych filmów(bajek)
- -
- -
Podaj 5 tytułów i 5 tytułów filmów. Każdy inaczej sformatuj czyli użyj różnych rodzajów czcionek, różnych podkreśleń i kolorów, w niektórych zastosuj pogrubienie, kursywę, wyróżnienie tekstu, tak aby każdy tytuł był inny. Do jednego tytułu możesz użyć kilku rodzajów formatowań.
Możesz obejrzeć również filmik na stronie (dla chętnych)
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.
Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Klasa V
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
Przed nami trzy dni nauki, bo zaczyna się przerwa świąteczna. Zagadnienia:
- Doskonalimy umiejętność pisania charakterystyki.
https://epodreczniki.pl/a/jacy-oni-sa-charakterystyka-postaci/Df8RtPBE5
Po zapoznaniu się z materiałem napisz charakterystykę wybranej przez siebie osoby i prześlij do oceny.
- Korzystamy ze słowników - praca z zeszytem ćwiczeń str. 83- 85, wykonaj ćwiczenia: 11,12,15,16
Zapoznaj się z materiałem zamieszczonym tu:
https://epodreczniki.pl/a/slownik-zawsze-pod-reka/D1DpZGTG0 i wykonaj zad.8.(temat na dwie lekcje)
POZDROWIENIA
Matematyka:
- Temat1: Trójkąt- łamana zamknięta, podstawowe własności.
- Temat2: Podział trójkątów ze względu na boki.
- Temat3: Podział trójkątów ze względu na kąty.
- https://epodreczniki.pl/a/suma-katow-wewnetrznych-trojkata/DLcoiJLpN
- Strony w podręczniku od 118- 123. Proszę zrobić notatki do zeszytu.
Język angielski:
Witajcie! W tym tygodniu lekcje świąteczne, więc myślę że miło spędzicie czas z językiem angielskim. Przypominam, że pracujemy systematycznie i wymagane zadania przesyłamy na
- Lesson, 6th April 2020
Subject: Easter is coming. (Nadchodzi Wielkanoc.)
Proszę przepisać poniższe słowa do zeszytu:
Easter - Wielkanoc
Easter Monday - Poniedziałek Wielkanocny
church - kościół
the Bible - Biblia
cross - krzyż
Easter bunny - zajączek wielkanocny
chick - kurczątko
hen - kura
duckling - kaczuszka
lamb - baranek
basket - koszyk
chocolate - czekolada
cake - ciasto
decorate - dekorować, ozdabiać
Easter eggs - pisanki
Easter egg hunt - polowanie na jajka wielkanocne (gra polegająca na szukaniu schowanych jajek czekoladowych)
spring - wiosna
lily - lilia
daffodil - żonkil
catkins - bazie
A teraz...zamknij zeszyt i sprawdź czy pamiętasz! Zrób dwa zadania:
1.Kliknij na liczbę, a następnie wybierz obrazek pasujący do słowa na ekranie.
https://www.anglomaniacy.pl/easterPictureTest.htm
2.Rozwiąż krzyżówkę, a następnie wydrukuj ją i wklej do zeszytu (lub przerysuj):
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterC.pdf
Na koniec tej lekcji życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych, do życzeń dołączam piosenkę w języku angielskim:
- Lesson, 8th April 2020
Subject: Easter story for kids - watching “Peter Rabbit. Easter Special: Easter Bunnies”. (Wielkanocna historyjka - oglądamy kreskówkę z serii Piotruś Królik , odcinek “Wielkanocne zajączki”.)
Obejrzyj kreskówkę, a następnie przepisz do zeszytu pytania i zaznacz poprawną odpowiedź:
1.Where do rabbits want to go? a) to school, b) to a party (Dokąd chcą pójść króliczki?)
2.Who wants to steal the egg? a) a rat, b) a rabbit, c) a fox (Kto chce ukraść jajko?)
3.Who finds the duck’s egg and wants to eat it for lunch? a) a rat, b) a fox (Kto znajduje kacze jajko i chce je zjeść?)
4.Where does Peter Rabbit hide from the fox? a) at home, b) in a hole (Gdzie chowa się Piotruś Królik przed lisem?)
5.Which animal escapes at the end? a) a rabbit, b) an owl, c) a fox (Które zwierzątko ucieka na końcu historyjki?)
Ostatnie zadanie na ten tydzień:
Narysuj w zeszycie Piotrusia Królika z koszyczkiem wielkanocnym. Możesz również dorysować inne rzeczy, które kojarzą Ci się z Wielkanocą. Podpisz obrazek słowami Peter Rabbit, a następnie podpisz w języku angielskim elementy rysunku związane z Wielkanocą (np. pisanki, koszyk).
Historia:
- Temat: Średniowieczne miasto i jego mieszkańcy.
1.Skorzystaj z materiałów https://epodreczniki.pl/a/sredniowieczne-miasto/DETBDWILc,
- przeczytaj tekst – dowiesz się jak powstały miasta w średniowieczu i co się w nich znajdowało,
- przeanalizuj ilustracje
- wykonaj zadania interaktywne, zad. 6 wpisz do zeszytu.
2.W podręczniku tradycyjnym:
- przeanalizuj infografikę dotycząca miasta (str. 144 – 145)
- przeczytaj Wśród rzemieślników i kupców, str. 143
3.Zapoznaj się z materiałami https://epodreczniki.pl/a/mieszkancy-sredniowiecznego-miasta/D1Amcmt2V - dowiesz się kto mieszkał w mieście i czym się zajmował
- wykonaj ćwiczenie interaktywne 2 z Podsumowania – wpisz je do zeszytu.
Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na adres
Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!
Biologia:
Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.
- Temat: Liść – wytwórnia pokarmu.
Przeczytaj temat z podręcznika str.106-109 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/lisc/D10Bcl5mN
W zeszycie zróbcie notatkę
- Funkcje liścia (wypisz trzy)
- Liście dzielimy na
-ogonkowe
-siedzące. (wypisz elementy budowy obu tych liści)
3.Liście dzielimy na
-pojedyncze
-złożone. (narysuj przykład do każdego)
- Przekształcenia liści-podaj cztery przykłady przekształceń liścia z przykładami.
W ćwiczeniach
Str. 72, 74 i 75
UWAGA!!!
Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Geografia:
- Temat: Jak czytać klimatogram?
- Przypomnienie pojęć pogoda i klimat – filmik https://epodreczniki.pl/a/film/DNAcB9mN3
- Jak czytać klimatogram? – dokładnie przeczytaj na str. 104, dowiesz się w jaki sposób odczytuje się wartość temperatury powietrza oraz sumę opadów w ciągu roku.
- Skorzystaj z samouczków w podręczniku ( str. 105) i w zeszycie ćwiczeń (str. 62-63), aby nauczyć się obliczać:
- średnią roczną temperaturę powietrza (dodajemy średnie temperatury ze wszystkich miesięcy w roku, następnie dzielimy przez 12)
- średnią roczną amplitudę temperatury powietrza ( temperatura najcieplejszego miesiąca w roku minus temp. najzimniejszego miesiąca)
- roczną sumę opadów (dodajemy sumy opadów ze wszystkich miesięcy)
- Z podręcznika (str. 107 – To najważniejsze) przepisz do zeszytu trzy pierwsze „kropki”
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1, 2, 3 i 4.
W zeszycie wykonaj zad. 3 ze str. 107 podręcznika.
Pamiętaj o zasadach dodawania i odejmowania liczb o różnych znakach!
Pomocny może być filmik
Religia:
-
Temat: Wielki Tydzień.
Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.
Technika:
- -----------
Plastyka:
- Z plastyki kończycie pracę z poprzedniego tygodnia- KROPKOWANIE.
Muzyka:
- Muzyka z powietrza - instrumenty dęte drewniane.
https://epodreczniki.pl/a/jak-wyczarowac-muzyke-z-powietrza---instrumenty-dete-drewniane/DEk9GHdFf
Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.
Informatyka:
- Witajcie, informatykę mamy w czwartki, więc w tym tygodniu nie ma nowego tematu.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.
Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Klasa VI
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
Przed nami trzy dni nauki, bo zaczyna się przerwa świąteczna. Zagadnienia na najbliższe dni.
- Utrwalamy wiadomości na temat poznanych rodzajów literackich.
https://epodreczniki.pl/a/co-nazywamy-epika/D3WhdcGg3
Po zapoznaniu się z tekstami w zad.1 wypisz: cechy epiki,liryki i dramatu. Wykonaj zad.12 w zeszycie i prześlij do oceny. Pomocne będzie ćwicz. 3 znajdujące się w linku.
- W jakiej postaci występują czasowniki? podręcznik str. 208 . Zrób notatkę w zeszycie wykonaj ćwicz. w zeszycia ćwicz. str, 145 zad.59,60,61,62
- O pisaniu poezji z przymrużeniem oka. Podręcznik str. 215 i 216. Po przeczytaniu wierszy wykonaj zad. 44 str.215 i zad.2. str.216 w zeszycie.
POZDROWIENIA
Matematyka:
- Temat: Wyrażenia algebraiczne w zadaniach praktycznych (na 2 lekcje)
Obejrzyj zamieszczone na stronie https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DdLuhthhR. Tą stronę już widzieliście, ale tylko pierwsze zagadnienie. Obecnie przejrzyjcie jeszcze raz filmik i zróbcie ćwiczenie 6 i 7 i na https://epodreczniki.pl/a/zadania-algebraiczne/D62A9r7xC ćwiczenie1.
Oraz
W zeszycie
- Str. 181 zad. 9 i 10
- Str. 182 zad. 15 i 16.
W ćwiczeniach
- Str. 89 ćw. 9, 10 i 13
- Str. 91 ćw. 16
UWAGA!!!
Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcecie o coś zapytać to jak najbardziej.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Język angielski:
- Temat: The popcorn- Zdania pytające w Present Perfect
- - przeczytaj komiks na 84 w podręczniku, odpowiedz na pytania z zad.2,
- - utwórz zdania pytające w czasie Present Perfect i udziel krótkich odpowiedzi (zad. 3+4 str.85)
- - Dalsze wytyczne do pracy na Discord J
- Temat: Easter in Poland and Britain- Wielkanoc w Polsce i w Wielkiej Brytanii
- -obejrzyj filmik o świętach w Polsce ( wypisz słowa których nie znasz J)
- - obejrzyj filmik o świętach w Wielkiej Brytanii
- - zrób zdjęcie swojego koszyczka Wielkanocnego i śniadania wielkanocnego ( co jecie u siebie w domu na śniadanie Wielkanocne )
Historia:
- Temat: Pierwsze lata panowania Stanisława Poniatowskiego.
- W opracowaniu tematu pomoże ci podręcznik tradycyjny (str. 158-161)
- Skorzystaj też z materiałów na stronie https://epodreczniki.pl/a/poczatki-wladzy-ostatniego-krola/DjWgazB9y.
- przeczytaj tekst o elekcji Stanisława Augusta Poniatowskiego, konfederacji barskiej, I rozbiorze i sejmie porozbiorowym.
- w zeszycie zapisz daty tych wydarzeń i krótko je wyjaśnij
- obejrzyj filmiki,
- przeanalizuj obrazy: Portret St. A. Poniatowskiego w stroju koronacyjnym, Elekcja St. A. Poniatowskiego, Rejtan – upadek Polski
- wykonaj ćwiczenia interaktywne
Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!
Biologia:
W tym tygodniu nie macie biologii.
UWAGA!!!
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Geografia:
- ----------
Religia:
-
Temat: Wielki Tydzień.
Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia.
Technika:
- ----------
Plastyka:
- Film- sztuka ruchomych obrazów.
Prosze obejrzeć film pt.” Charlie i fabryka czekolady”. Następnie napisać krótką recenzję filmu, uwzględniając wnioski dotyczące sztuki tworzenia obrazów, które pobudzają wyobraźnię. [2 godziny]
Muzyka:
- Konkurs pianistyczny im. Fryderyka Chopina .
https://epodreczniki.pl/a/konkurs-pianistyczny-im-fryderyka-chopina/Dg9r8Fc6N
Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowane utwory.
Informatyka:
Witajcie, informatykę mamy w piątki, więc w tym tygodniu jej nie macie.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Wychowanie fizyczne
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.
Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Klasa VII
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski:
- Temat: Historia na kartach popkultury- komiks. R.Jacquette, B. Capo "Krzyżacy. W cieniu czarnych kniei"
- Przeczytaj komiks R. Jacquette'a, B. Capo "Krzyżacy. W cieniu czarnych kniei". [podręcznik, s.177-178]
- Przeczytaj z podręcznika na s.179 informacje z ramki: "O lekturze".
- W zeszycie odpowiedz na pytania: 1,2,4,6 i 7. [podręcznik, s. 179]
- Stwórz krótki komiks o przygodach wybranego przez ciebie rycerza- postaci fikcyjnej lub historycznej. Postaraj się, aby wypowiedzi bohaterów komiksu były ciekawe. Możesz zastosować archaizację.
- Temat: Tajna misja Vuka Drakkainena. J. Grzędowicz "Pan Lodowego Ogrodu".
- Przeczytaj tekst J. Grzędowicza "Pan Lodowego Ogrodu". [podręcznik, s.174-176]
- Przeczytaj informacje na temat fantastyki i jej gatunków z ramki "Mam pojęcie".
- W zeszycie zapisz rozwiązania zadań: 1, 3, 4, 5 i 6. [podręcznik, s.176]
- Temat: Problemy pewnej rodziny. B. Ostrowicka "Zła dziewczyna".
- Przeczytaj frag. powieści "Zła dziewczyna" B. Ostrowickiej. [podręcznik,s.142-145]
- Stwórz mapę mentalną skojarzeniami ze słowem rodzina.
- Na podstawie podanych cytatów z powieści B. Ostrowickiej "Zła dziewczyna" nazwij cechy charakteru, umysłu i osobowości głównej bohaterki.
Wieczne zmęczenie, bo szkoła, korepetycje i dorywcze prace, żeby wystarczyło na czynsz i przeżycie. |
|
Kochająca się rodzina, rozrzucona po całym kraju, spotykająca się tylko na pogrzebach. Żeby ich wszystkich cholera wzięła! |
|
- Uczę się-warczę. - Wrócisz do domu. U nas też są szkoły. [...] -A moje studia?! |
|
Muszę zadbać o swoje sprawy. Nikt inny tego nie zrobi. Zaciskam dłonie w pięści. Teraz moje być albo nie być. |
|
I wtedy coś się we mnie przestawia. Pewnych rzeczy nigdy nie zapomniałam i nie zapomnę. I nie wybaczę. Albo moje życie, albo ich. |
|
4. Czy decyzję Marcysi dotyczącą mieszkania można postrzegać w kategorii zemsty? Sformułuj argumenty potwierdzające twój punkt widzenia.
5. Określ relacje panujące w rodzinie Marcysi i wypełnij poniższą tabelę.
Jak jest?
|
Jak powinno być? |
Dlaczego nie jest tak, jak powinno być?
|
Co należy zrobić? |
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia i radości. Wesołego Alleluja.
Matematyka:
- Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę(temat na 2 lekcje)
Obejrzyj filmik znajdujące się na stronie
W zeszycie
- Str. 160 zad. 3
- Str. 161 zad. 5 a-f, 6 i 11.
UWAGA!!!
Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcenie o coś zapytać to jak najbardziej piszcie.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Język angielski:
Witajcie! W tym tygodniu mamy tylko dwie lekcje do zrealizowania. Jednocześnie przypominam, że zadania trzeba sfotografować i przesłać na
Dla osób, które potrzebują dodatkowej powtórki z tematu Stopniowanie przymiotników:
-stopień wyższy quiz
-stopień najwyższy quiz
- Lesson, 6th April 2020
Subject: Going to and Present Continuous to talk about intentions and arrangements. (Konstrukcja ‘be going to’ i czas teraźniejszy ciągły Present Continuous do wyrażania planów i intencji.)
- Notatka: przepisz do zeszytu informacje dotyczące dzisiejszego tematu z ramki w podręczniku na str.129.
- Zeszyt Ćwiczeń: str.80 zad. 1 i 4.
- Lesson, 8th April 2020
Subject: Easter time. (Czas wielkanocny.)
- Wpisz do zeszytu 12 wybranych przez siebie słów związanych z Wielkanocą wraz z tłumaczeniem.
- Przeczytaj poniższy tekst, jeżeli są w nim jakieś nowe dla Ciebie słowa to wpisz je do zeszytu i przetłumacz.
- https://www.myenglishpages.com/site_php_files/reading-easter-day.php
- Następnie przepisz zdania 1-4 (znajdujące się pod tekstem) i do każdego z nich wybierz właściwą odpowiedź (prawda / fałsz) - zapisz w zeszycie.
To już wszystko na ten tydzień.
Życzę Wam zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Język niemiecki:
08.04 2020
- Thema : Mahlzeiten / Posiłki Podręcznik str.88 zad 1 i 2
- Wykonaj zad.1 str.88
- Zapisz do zeszytu: die Mahlzeit – posiłek, schmecken- smakować, zum Mittag – na obiad, der Fisch- ryba, das Fleisch- mięso, Wiener Schnitzel mit Pommes frites- kotlet po wiedeńsku z frytkami, die Nudeln – makaron, das Hähnchen- kurczak, die Bratwurst- pieczona kiełbaska, die Suppe- zupa, die Tomatensuppe/die Gurkensuppe/die Gemüsesuppe
- Wykonaj zad.2 str.88 ( do zeszytu dowolne 2 zdania)
- Odpowiedz na pytania:
Was isst du gern zum Mittag? Ich esse gern ………………………………………………….zum Mittag.
Was isst du nicht gern zum Mittag? Ich esse nicht gern……………………………………….zum Mittag
- Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link:
https://learningapps.org/5199349
Historia:
- Temat: Świat na drodze ku wojnie.
- Przeczytaj tekst w podręczniku o sytuacji na świecie na początku XX wieku, str. 156-160.
- Obejrzyj filmik Geneza I wojny światowej
- Wyjaśnij pojęcia: trójprzymierze, trójporozumienie, kocioł bałkański
- W zeszycie ćwiczeń uzupełnij zad. 1, 2 i 4.
- Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/dlaczego-wielka-dlaczego-swiatowa-wojna-1914-1918/DdNetKNu2:
- przeczytaj tekst Jak to się zaczęło? oraz wykonaj ćw. interaktywne nr 1
Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!
Biologia:
Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.
- Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego. (temat na 2 lekcje)
Przeczytaj temat z podręcznika str.165-169 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH. Wykonaj znajdujące się na końcu lekcji zadania interaktywne.
W zeszycie w punktach zapiszcie:
1.Gruczoły dokrewne:
-wewnątrzwydzielnicze
-zewnątrzwydzielnicze
2. Tabelka ze str. 165 przerysuj i się naucz!
3. Hormony i ich działanie (wyjaśnij antagonistyczne działanie hormonów na przykładzie insuliny i glukagenu oraz na przykładzie wyjaśnij wpływ hormonów na rytm dobowy)
W ćwiczeniach - str.84 i 85
UWAGA!!!
Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Geografia:
- Temat: Polskie miasta – współczesne funkcje i przemiany.
1. Przeczytaj tekst w podręczniku (temat Urbanizacja)
- W zeszycie wyjaśnij pojęcia:
- urbanizacja
- wskaźnik urbanizacji
- aglomeracja monocentryczna
- aglomeracja policentryczna (konurbacja)
3. Dokładnie przeanalizuj tabelę – funkcje miast, do każdej z nich podaj (ustnie) przykład miasta w Polsce.
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1-4, str. 73-74.
5. Wypisz 10 największych miast w Polsce (pod względem liczby ludności).
Zachęcam do obejrzenia prezentacji (tj. części dotyczącej miast) https://www.geografia24.eu/index.php?strona=_prezentacje_rozsz_3/383_2_ludnosc_urbanizacja/r3_2_08a
Fizyka:
- Temat: Ruch jednostajnie zmienny - rozwiązywanie zadań
Proszę zapoznać ze zrozumieniem, korzystając z podręcznika również się z treścią (rozwiązywanie zadań związanych z ruchem j. przyspieszonym)
proszę zapoznać się z rozwiązywaniem zadań pod linkami:
Przykłady zadań spróbować samodzielnie rozwiązać poniższe zadania, w przypadku niepowodzenia proszę skorzystać z podpowiedzi:
treść:
Zadanie 1. Ciało poruszające się ruchem jednostajnie przyspieszonym pokonało w 4 sekundzie ruchu drogę s=28 m. Oblicz przyspieszenie tego ciała. Podpowiedź znajduje się poniżej
Zadanie 2. Oblicz po jakim czasie ciało poruszające się z prędkością początkową V0 = 30 m/s osiągnie prędkość V = 10 m/s. Jaką w tym czasie przebędzie drogę oraz z jaką średnią prędkością będzie się poruszać? Wartość opóźnienia wynosi a = 2 m/s2. Podpowiedź znajduje się poniżej
https://efizyka.net.pl/ruch-jednostajnie-przyspieszony-zadanie-nr-3
Zadania do samodzielnego rozwiązania:
Zadanie 3. Samochód po 5 s uzyskał prędkość o wartości 15 m/s. Jakie przyspieszenie będzie miał ten samochód, jeżeli poruszał się ruchem jednostajnie przyspieszonym? Jaką drogę przebędzie samochód w tym czasie?
Zadanie 4. Jaką drogę hamowania miałby samochód jadący z prędkością o wartości 144 km/h, gdyby jego opóźnienie było stałe i wynosiło 10 m/s 2 ? Jak długo trwałoby hamowanie?
Proszę sporządzić notatkę, zapoznać się z przykładami ze strony epodreczniki. Zadania 3 i 4 proszę samodzielnie rozwiązać w zeszycie, sfotografować i przesłać na maila. Zadania te będą podstawą do wystawienia oceny za pracę domową…
Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu
i na zakończenie...
Wesołych Świąt Wielkanocnych
A.Szymański
Chemia:
- Temat do realizacji bieżącej: „Azot i gazy szlachetne ” (temat na dwie lekcje, 7.04 i 17.04)
Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze stron internetowych:
Treści obowiązujące (notatka): - część I
- Przypomnienie składu powietrza; zawartość procentowa azotu.
- Azot: położenie w układzie okresowym (w której grupie i w którym okresie?), liczba protonów i elektronów, rozmieszczenie elektronów (konfiguracja elektronowa), liczba elektronów walencyjnych.
Azot w związkach przyjmuje wartościowość I, II, III, IV i V. W powietrzu występuje w postaci dwuatomowych cząsteczek:
N2 N≡N,
wiązanie potrójne pomiędzy atomami azotu wynika z faktu, że atomy azotu mają na ostatniej powłoce pięć elektronów walencyjnych. Do oktetu brakuje im trzech elektronów więc tworzą trzy wiążące pary elektronowe.
- Właściwości fizyczne azotu (z podręcznika):
- Właściwości chemiczne azotu (z podręcznika):
- Najważniejsze związki tworzone przez azot: amoniak (wzór), kwasy i sole azotu (nazwy):
Treści obowiązujące (notatka): - część II
- Które pierwiastki nazywamy helowcami, dlaczego pierwiastki te nazywa się „gazami szlachetnymi”?
Konfiguracja elektronowa helowców:
Helu (2He) – K2
neonu (10Ne) – K2 L8
argonu (18Ar) – K2 L8 M8
kryptonu (36Kr) – K2 L8 M8 N18
- Jak nazywa się układ elektronów walencyjnych, który posiadają helowce?
- Proszę opisać właściwości helowców (na podstawie podręcznika) oraz występowanie helowców, który z nich jest najbardziej rozpowszechniony w atmosferze ziemskiej, a który we Wszechświecie?
- Proszę napisać jakie zastosowanie mają helowce (kolejno) – proszę wypisać znalezione w źródłach (podręcznik, Internet) zastosowania (główne) helu, neonu, argonu, kryptonu i ksenonu.
Zadanie: Napisz wzory sumaryczne i nazwy wszystkich tlenków azotu. Oblicz stosunek masowy azotu do tlenu w tych tlenkach. https://youtu.be/_XN2gqBkhcg
Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w takim samym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres:
Religia:
-
Temat: Wielki Tydzień w czasach kwarantanny.
Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia. https://padlet.com/bysmarcin102/bq8j3gqe2vou
Plastyka:
- Prosze wykonać plakat. Temat: Festiwal teatralny. ROMANTYCZNIE- DRAMATYCZNIE. [2 godziny]
Muzyka: Wybitny kompozytor romantyczny- Fryderyk Chopin.
Proszę zrobić notatki do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.
Informatyka:
- Witajcie, informatykę mamy w czwartki, więc w tym tygodniu jej nie macie
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/ Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.
Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Doradztwo zawodowe:
- Zachęcam do zapoznania się z podanymi stronami:
- http://informator.starostwo.jaroslaw.pl/ - oferta szkół, ankety pomocne w wyborze szkoły
- http://www.e-zamek.pl/ - portal służacy pomocą w wyborze ścieżki zawodowej
- https://doradztwo.ore.edu.pl/multimedia/ - filmy o zawodach
- https://mapakarier.org/ - baza kilkuset zawodów
Klasa VIII
Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)
Język polski :
- Temat: Kiedy życie można nazwać wartościowym? Omawiamy wiersz Zbigniewa Herberta.
- Przeczytaj wiersz pt."Życiorys" Z. Herberta. [podręcznik, s.230-231]
- Przepisz poniższą notatkę do zeszytu.
W formie słoneczka zapisz skojarzenia ze słowem życiorys, np. fakty z życia, etap życia, dokument, doświadczenie, wiedza, umiejętności, upływ lat, itp.
Elementy wspólne życiorysu Herberta i formy użytkowej:
- referuje przebieg życia;
- wymienia jego etapy: nauka, praca, zainteresowania.
Różnice pomiędzy życiorysem Herberta a formą użytkową:
- refleksje o charakterze etycznym, w których rozważa, co jest dobre, a co złe;
- refleksje o charakterze egzystencjalnym, czyli rozważania na temat sensu życia.
Życie bohatera lirycznego
Sam o sobie mówi, że był przeciętny. Zastanawia się, czy jego życie nie było po prostu trwaniem. Obawia się, że nie przeżył swojego życia “pełną gębą”. |
Życie bohatera, mimo że zwykłe, niczym się niewyróżniające, było wartościowe, ponieważ ważna w nim była etyka, zważanie na rozgraniczanie dobra i zła. |
- Odpowiedz na pytanie: "Czy, według ciebie życie bohatera było wartościowe? Na czym opierasz swoją opinię?
- W zeszycie ćwiczeń na s.226 rozwiąż zad.8.
- Temat: Sprawdź, ile potrafisz.
Rozwiąż zadania ze sprawdzianu I.[zeszyt ćwiczeń, s. 107-110]
- Temat: O czym i jak rozmawiano na pewnym przyjęciu w ogrodzie?
- Przeczytaj wiersz "Garden party" S. Barańczaka i informacje o autorze.[podręcznik,s.153-154]
- Przepisz do zeszytu wyjaśnienie definicji stereotyp z "Mam pojęcie".
- Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij poniższe tabele.
miejsce |
|
uczestnicy |
|
tematy rozmów |
|
Jak jest? Uczestnicy znają się, mówią sobie po imieniu. Rozmowy są błahe, powierzchowne. Relacje są płytkie. Przekręcają nazwisko gościa. W rzeczywistości życie pana "Banaczka" wcale ich nie interesuje. Nic nie wiedzą i nie chcą się dowiedzieć o Polsce, to dla nich niepoważny temat. |
Jak powinno być? |
Dlaczego nie jest tak, jak powinno być? Gospodarze posługują się myślowymi stereotypami, schematami. Ludzi nie interesuje tak naprawdę drugi człowiek. Ludzie są skupieni wyłącznie na sobie. |
Co zrobić? |
- Wyobraź sobie, że organizujesz przyjęcie w ogrodzie dla znajomych. Napisz zaproszenie na to spotkanie.
- Temat: Sprawdź się przed egzaminem.
Rozwiąż zadania ze sprawdzianu IV. [zeszyt ćwiczeń, s.253-255]
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy życzę Wam wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Niech te święta będą pełne miłości, zdrowia i radości. Wesołego Alleluja.
Matematyka:
- Temat1: Podstawowe figury przestrzenne- powtórzenie .
- Temat2: Graniastosłupy- podstawowe własności.
https://epodreczniki.pl/a/graniastoslup-prosty/DsD465qva
- Temat3: Prostopadłościany i sześciany- podstawowe własności.
https://epodreczniki.pl/a/szesciany-i-prostopadlosciany/DLmgmEW3Q
Proszę zrobić notatki do zeszytu.
Język angielski:
Witajcie! W tym tygodniu mamy tylko dwie lekcje. Bardzo proszę o przesłanie notatek i zadań na
- Lesson, 6th April 2020
Subject: Asking about opinions, agreeing and disagreeing. (Pytanie o opinię, zgadzanie i niezgadzanie się.)
1.Przeczytaj wyrażenia znajdujące się w podręczniku na stronie 117 i przepisz do zeszytu te, których jeszcze nie znasz.
2.Zadania do wykonania:
-w podręczniku: str.117 zad.1 (wpisujesz tylko jeden wyraz) oraz 2 (tworzysz pytania, ale nie zmieniasz formy czasownika; następnie łączysz pytania z odpowiedziami);
-w zeszycie ćwiczeń: str.137 zad. 1 (uzupełniasz tabelę) oraz 2 (układasz pytania lub zdania z wyrazem z nawiasu, pamiętaj że nie zmieniasz jego formy).
Dla wytrwałych - zadania z tego tematu w Aplikacji Quizlet na koncie klasowym.
- Lesson, 8th April 2020
Subject: Easter in the UK. (Wielkanoc w Wielkiej Brytanii.)
1. Przeczytaj tekst na temat Wielkanocy w Wielkiej Brytanii, obejrzyj zamieszczony pod nim krótki filmik a następnie przepisz słownictwo (dwie kolumny słówek pod filmem) do zeszytu:
https://www.gettinenglish.com/easter/
2. Na koniec ułóż życzenia wielkanocne i wpisz je do zeszytu. Proszę wykazać się kreatywnością i stworzyć coś więcej niż tradycyjne “Happy Easter!”.
To wszystko na ten tydzień.
Życzę wszystkim zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych!
Język niemiecki:
- Thema: Ostern - Wielkanoc
- Zapisz do zeszytu:
Karfreitag- Wielki Piątek, Ostersonntag- Wielka Niedziela, Osterhase- zajączek wielkanocny, Ostereier- pisanki, Osterlamm- baranek wielkanocne
2. Obejrzyjcie film
Frohe Ostern! Wesołych Świąt
Historia:
- Temat: Polski Październik – nadzieje i zawody.
- Utrwal wiedzę z poprzedniej lekcji wykonując quiz on-line https://www.testportal.pl/exam/DoTestQuestion.html ( wybierz temat Polska w czasach stalinizmu)
- Obejrzyj filmik Październik 1956 - zawiedzione nadzieje
- Przeczytaj tekst w podręczniku (str. 182-186)
- Wyjaśnij pojęcia:
- natolińczycy
- puławianie
- „poznański czerwiec”
- Obejrzyj: Przemówienie Władysława Gomułki na wiecu w Warszawie: Plac Defilad, 24 października 1956 Roku
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1,2 i 4 ze str. 78-79.
Biologia:
Witajcie, przesyłam Wam kolejne zagadnienia.
- Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami.
Przeczytaj rozdział ze str. 111-115.
W zeszycie zrób notatkę
1.Zależności nieantagonistyczne:
-mutualizm
-komensalizm.
2.Mutualizm
-symbioza
-protokooperacja.
(wyjaśnij oba pojęcia, podaj po 3 przykłady)
3.Komensalizm (wyjaśnij pojęcie i podaj 3 przykłady) str. 115 ćw. 2
W ćwiczeniach str. 65,66,67.
Ciekawe informacje znajdziesz na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DQKGJXOUe
https://epodreczniki.pl/b/symbioza-i-jej-rodzaje/PpL4STjBH
dla zainteresowanych https://epodreczniki.pl/a/audiobook/D14SodeKd
Przeczytaj zamieszczone tam informacje i przejrzyj zdjęcia oraz możesz rozwiązać znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.
UWAGA!!!
Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.
Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt
Geografia:
- -----------
Fizyka:
- Temat: Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny
Proszę zapoznać się z materiałem na stronie (oraz korzystając z podręcznika):
https://epodreczniki.pl/a/dzialanie-silnika-pradu-stalego/DSdbs0wWL
Zadanie domowe proszę oprócz notatki z tematu wykonać
filmik, który fajnie ilustruje zagadnienie:
Dla ciekawych Wzbudzanie przepływu prądu elektrycznego pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/wzbudzanie-przeplywu-pradu-elektrycznego/Du2Ajvg6k
Zadanie domowe ;-)
Proszę w oparciu o zasoby zawarte w internecie (np. youtube) zbudować z materiałów posiadanych w domu silnik elektryczny na prąd stały. Przykłady silników:
Można się posiłkować powyższymi przykładami…
Proszę oczywiście rozbić notatkę, wykonać zadanie praktyczne (prawie projekt), sfilmować efekt - im bardziej ciekawe będzie wykonanie tym większe wrażenie na mnie zrobi i wyższą ocenę będzie można uzyskać za obowiązkowe zadanie domowe. Termin wykonania zadania 19.04.2020.
Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu
i na zakończenie...
Wesołych Świąt Wielkanocnych
A.Szymański
Chemia:
- Proszę o przygotowanie się z tematu: „Glicerol – alkohol polihydroksylowy” (7.04.2020r.)
- Pomoce: Podręcznik oraz strony internetowe
- https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DNcNC1dOf
- https://chem24.pl/podrecznik-,10,140,Alkohole
- https://youtu.be/SBYqbhxXI7o
- W zeszycie proszę zapisać temat lekcji, wyjaśnienie pojęcia „alkohole polihydroksylowe”, omówienie budowy (wzór sumaryczny, strukturalny i grupowy) i nazwy glicerolu (gliceryna, propano-1,2,3-triol).
- Zapiszcie właściwości glicerolu; z podziałem na właściwości fizyczne (stan skupienia, barwa, rozpuszczalność w wodzie, gęstość) i chemiczne (zapach, odczyn wodnego roztworu, reakcje, którym ulega). https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DNcNC1dOf
- Proszę zapisać równania reakcji spalania całkowitego i niecałkowitego glicerolu.
- Zapiszcie zastosowania glicerolu z przypomnieniem pojęcia higroskopijności
- Proszę krótko opisać (wzory, nazwa systematyczna i zwyczajowa, toksyczność, zastosowanie)
- glikol etylenowy – etano-1,2-diol.
- Zadanie: (do wyboru 1 lub 2)
- Zapisz wzór strukturalny i nazwę glikolu propylenowego wiedząc, że w jego cząsteczce grupy hydroksylowe znajdują się przy sąsiednich atomach węgla. Oblicz zawartość procentową tlenu w tym związku.
- Spośród podanych alkoholi : metanol, etanol, glikol etylenowy, gliceryna, wybierz te, które są:
a) palne,
b) trujące,
c) higroskopijne,
d) stosowane do produkcji leków,
e) uzależniające,
f) używane jako rozpuszczalniki,
g) stosowane w przemyśle kosmetycznym.
Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki wraz z zadaniem (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w takim samym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres:
Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce Glicerol - termin 17 kwietnia 2020 r.
- Na dzień 17 kwietnia temat: „Porównanie właściwości alkoholi”
-
- Proszę o zapisanie w zeszycie poniższej tabeli i wypełnienie ostatniego wiersza przykładami dwóch związków w każdej kolumnie (dla alkoholi o ponad 12 atomach węgla w cząsteczce zapisujemy tylko wzory, bez nazw)
- Tabela: Zależność między stanem skupienia alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce
-
stan skupienia w temp. 20oC
ciecze lotne
ciecze oleiste
substancje stałe
Liczba atomów węgla w cząsteczce
1 ≤ n ≤ 3
4 ≤ n ≤ 11
n ≥ 12
Podział alkoholi
niższe alkohole
wyższe alkohole
Właściwości
Bardzo dobrze rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach
Trudno rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach
Nie rozpuszczają się w wodzie, są bezwonne
Przykłady związków (wzór sumaryczny, nazwy)
3. Z alkoholi będzie krótki sprawdzian, pytania prześlę po świętach e-mailem. Zadania trzeba będzie również zrobić pod tematem tej lekcji w zeszycie
WOS:
- Temat: Uprawnienia i zadania głowy państwa w Polsce.
- Przeanalizuj tekst konstytucji RP – rozdz. V art.126 - 145
- Następnie wypisz:
- cechy wyborów prezydenckich w Polsce
- bierne i czynne prawo wyborcze w wyborach prezydenckich
- kompetencje prezydenta RP (art. 134-140)
3. Na podsumowanie obejrzyj film (pierwsze 10 minut)
4. Wypisz dotychczasowych prezydentów RP.
Zdjęcia wykonanych notatek prześlij na adres
Pozdrawiam i życzę zdrowych Świąt!
Religia:
-
Temat: Wielki Tydzień w czasach kwarantanny.
Proszę oglądnąć e-katechezę a w zeszycie napisać krótką notatkę o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia. https://padlet.com/bysmarcin102/bq8j3gqe2vou
EDB:
- --------
Informatyka:
Witajcie, osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres
Przypominam Zadanie
W celu przypomnienia sobie jak tworzyć wykresy w Excelu obejrzyjcie filmik na stronie , a następnie wykonajcie samodzielnie przeanalizowane w nim tabele i wykresy, można dodatkowo wstawić etykiety danych czy inne poznane na lekcji formatowania
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczmy razem na stronie SZSrzeszow.pl oraz https://www.facebook.com/groups/1484126858428868/
Wybierzmy bezpieczne ćwiczenia na świeżym powietrzu 5x w tygodniu. Do zestawu ćwiczeń dołączona jest tabela do zapisywania aktywności fizycznej ,którą znajdziecie w folderze - ,,Aktywni w domu". Należy tabelę systematycznie wypełniać i po zakończonej przerwie przesłać na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na jej podstawie otrzymacie oceny za aktywność fizyczną w domu.Serdecznie pozdrawiam, jesteśmy w kontakcie na Messengerze
Doradztwo zawodowe
Na stronie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu są przedstawione oferty wszystkich szkół średnich , a także ankiety pomocne w wyborze szkoły średniej w wersji online oraz najważniejsze informacje dotyczące rekrutacji.
Przygotowałam również dla Was krótki spis ciekawych stron www zawierających ważne dla Was informacje i wiadomości :
- Pytania i odpowiedzi - jak trafnie wybrać zawód?
https://zawodowcy.org/…/jak-trafnie-wybrac-zawod-poznanie-…/
- O zawodach przyszłości słów kilka
https://www.praca.pl/…/zawody-przyszlosci-2020-2030_pr-3546…
- Umiejętności przyszłości - czyli co warto umieć żeby odnieść sukces
http://umiejetnosci2030.pl/#umiejetnosci-przyszlosci
- W czym jestem mistrzem - test predyspozycji zawodowych
http://kompetencjometr.mlodziwlodzi.pl/
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!