Zarządzenie Nr 8/19 /20

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Łowcach

z dnia  07.04.2020 r.

 

w sprawie zmian w szczegółowych warunkach i sposobach oceniania wewnątrzszkolnego uczniów

 

Na podstawie § 1 pkt 4 i 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.2020, Poz. 493 ) oraz na podstawie Statutu Szkoły Podstawowej w Łowcach oraz szczegółowych warunków i sposobów oceniania wewnątrzszkolnego uczniów):

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. W.Witosa w Łowcach zarządza

 

§ 1

W prowadzenie następujących sposobów prowadzenia monitorowania osiągnięć uczniów opartych o metody i formy sprawdzania i oceniania, które stosowane przez nauczycieli powinny uwzględniać specyfikę przedmiotu oraz formę nauczania zdalnego:

  1. Metody ustne (ustne sprawdzanie wiedzy ucznia).
  2. Metody pisemne (prace pisemne).
  3. Metody praktyczne (wykonywanie prac praktycznych np. plastycznych).
  4. Projekty uczniowskie.

 

§ 2

Sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów

Dokonując analizy poziomu wiedzy i umiejętności uczniów w ramach metod wskazanych w § 1 należy stosować:

  1. Metody ustne (ustne sprawdzanie wiedzy ucznia).
  2. Metody pisemne (prace pisemne):
  • Wypracowanie (pisemna praca ucznia o wysokiej samodzielności, spoistości i dbałości redakcyjnej).
  • Sprawdzian (jest zbiorem kilku, kilkunastu pytań sprawdzających szczegółowe wiadomości - wiedzę lub umiejętności ucznia).
  • Formą sprawdzianu mogą być testy pisemne (zbiór zadań przeznaczonych do rozwiązania w określonym czasie, reprezentujących wybrany zakres treści kształcenia w taki sposób, by z ich wyników można wnioskować o poziomie opanowania tej treści, test może być przeprowadzony z wykorzystaniem metod on-line).
  • Zadania, ćwiczenia pisemne wykonywane w czasie lekcji.
  1. Metody praktyczne (wykonywanie prac praktycznych)
  2. Projekty uczniowskie

 

 § 3

Sposoby informowania uczniów / rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach

 

  1. Informacja na temat poziomu opanowania przez ucznia wiedzy i umiejętności, musi mieć charakter informacji zwrotnej kształtującej – ocena kształtująca (stopień i komentarz) pisemna lub ustna.
  2. Stopień jest informacją o poziomie opanowania wiedzy (wiadomości) i umiejętności.
  3. Wystawienie stopni szkolnych (wg obowiązującej skali) polega na określeniu poziomu opanowanych przez ucznia wymagań edukacyjnych wynikających ze szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego opisanych w statucie szkoły.
  4. Komentarz zawiera w szczególności cztery elementy:
  • wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,
  • wskazanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia, aby uzupełnić braki w wiedzy oraz opanować wymagane umiejętności,
  • przekazanie uczniowi wskazówek, w jaki sposób powinien poprawić pracę,
  • wskazanie uczniowi sposobu, w jaki powinien pracować dalej.
  1. Informację zwrotną o wyniku postępów ucznia należy przekazać drogą elektroniczną (e-mail ucznia/rodzica) lub telefonicznie.
  2. Jednocześnie informuję, w tej sytuacji miejscem przechowywania danych jest również miejsce pobytu nauczyciela.

 

§ 4

Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiedzy i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), a także warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych w formach pozaszkolnych zostaną szczegółowo określone Zarządzeniu Dyrektora wydanym do 20 maja 2020 roku.

 

 § 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia  2020 r.

 

                                                                                                       Dyrektor szkoły

Jolanta Marciak