Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

15.04.2020r.

  1. Przeczytaj tekst str. 68-69
  2.  Podkreśl ołówkiem  dwa zdania pytające i przepisz je do zeszytu
  3. Wykonaj polecenie w “Kartach ćwiczeń” str. 62-63

16.04.2020 r.

  1. W podręczniku str. 70-71 podkreśl olówkiem wyrazy z “cz”, “Cz”
  2. Wykonaj polecenie w “Kartach ćwiczeń” str. 64-65, 66-67
  3. Napisz w zeszycie linijkę “cz:, “Cz” oraz pięć wyrazów z “cz”( z podręcznika str 70)

17.04.2020 r.

  1. Podręcznik str. 74-75 ( ćwicz. 1,2,5,6)
  2. “ Karty ćwiczeń “ str.38-69
  3. Podręcznik str. 76- przeczytaj tekst i podkreśl imiona dzieci
  4. Uzupełnij “Karty ćwiczeń” str.70-71
  5. Czytaj teksty w podręczniku na str. 120-121

  

Edukacja matematyczna:

15.04.2020 r.

  1. Podręcznik str. 54-55 ( według możliwości)
  2. “Karty ćwiczeń” str. 52-53
  3. Strona 53 zadanie 1 do zeszytu

16.04.2020 r.

  1. Podręcznik str. 56-59
  2. “Karty ćwiczeń “ str 54-57

17.04.2020 r.

  1. Podręcznik str. 59-63
  2. Karty ćwiczeń str 58

 

Edukacja przyrodnicza:

  1. Podręcznik str. 90-91 - wykonaj polecenia
  2. “Karty ćwiczeń” str. 82-83

 

Edukacja społeczna:

  1. Zapoznaj się z informacją zamieszczoną w podręczniku na str. 84-85

Pomyśl i powiedz głośno-  Jakie są formy bezpiecznego wypoczynku nad rzeką?

  1. “Karty ćwiczeń” str. 76-77
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku str.86-87, wykonaj ćwicz. 4
  3. “Karty ćwiczeń: str. 78-79

 

Edukacja plastyczna:

Wykonaj ilustracje do wiersza dowolna techniką

“Biały sad”

“Czyżby to śnieg znowu padał przez całą noc?

Wszystkie drzewa w sadzie przystrojone biało !

Białe wiśnie, śliwy, białe i czereśnie…

Ewunia trze oczy:

-Czy ja śnię, czy nie śnię?”

 

Edukacja techniczna:

  1. Przygotuj jeden papierowy talerzyk, pomaluj brzeg talerzyka tworząc ramę obrazu. W środku talerzyka namaluj sad- drzewa z gałązkami. Białe kwiaty wytnij z płatków kosmetycznych.          Po wyschnięciu poproś mamę, aby pokryła talerzyk lakierem.
  2. Wykonaj sałatkę - podręcznik str. 119. Smacznego !

 

Język angielski:

Temat: Look at my body- Popatrz na moje ciało

-wykonajcie razem z rodzicami albo samodzielnie jak potraficie zadania ukryte w linku, są tam piosenki i rymowanki z działu 5 :) Have fun :)

https://padlet.com/agatawas91/d8j3naptv1aa?fbclid=IwAR2LRI6zKTU6QA9vEr_Baifo0fWg1Wt47XKPu0mO7aWo2RNpGkpb14eIxQI

 

Religia:

TEMAT: UROCZYSTOŚĆ ZMARTWYCHWSTANIA JEZUSA

Za pomocą naklejek z dodatku oraz rysunków uzupełniamy katechizm.

 

Wychowanie fizyczne:

  • zapraszam do ćwiczeń 

 

Informatyka: -

 

Klasa II

  Zapraszam klasę 2 na zajęcia na Skype

 

Edukacja polonistyczna:                 

15.04.  Temat: Ptasi raj.

  • przeczytaj tekst “Mokradła raj dla ptaków”(podr. str.8) i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania 1, 2, 3,4 na str. 9 (podr.)
  • wykonaj zad. 1, 2 w ćwicz. na str. 7
  • przeczytaj tekst o ptasich gniazdach na str. 9 (podr.)
  • wykonaj zad. 3, 4 w ćwicz. na str. 8
  • odpowiedz w zeszycie pełnym zdaniem na 2 dowolne pytania ze str. 9 w podr.

16.04  Temat: “Kapelusz Pani Wrony”

  • posłuchaj fragmentu lektury “Kapelusz Pani Wrony” i odpowiedz ustnie na pytanie 1,2 str. 11 (P)
  • wyjaśnij pojęcie: “ instrukcja” na podstawie tekstu na str. 12 w podręczniku
  • spróbuj ułożyć i napisać w zeszycie instrukcję obsługi wybranego urządzenia
  • wykonaj zadania w ćwicz. str. 9
  • poznaj zasady pisowni spółgłosek miękkich (str. 13, podręcznik)
  • utrwalaj zasady wykonując zadania w ćwiczeniu na str.10

17.04   Temat: Między nami ptakami

  • wysłuchaj fragmentu wiersza “Ptasie radio” J. Tuwima
  • spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania 1, 2, 3 z podręcznika na str. 14, a zad. 4 str.14 wykonaj w zeszycie
  • wykonaj zadania w ćwiczeniu na str.11-12
  • w dowolnych źródłach wiedzy poszukaj przysłów z ptakami innych niż w podręczniku, dwa wybrane przysłowia zapisz w zeszycie, możesz wykonać ilustrację
  • jeśli chcesz możesz wykonać zadania na str. 13 - 14 w ćwiczeniu

 

Edukacja matematyczna:

15.04  Temat: Dodajemy liczby dwucyfrowe.

  • oblicz samodzielnie w zeszycie sumę liczb 27+48
  • poznaj sposób obliczania Bartka (zad. 2 str. 40 P)
  • wykonaj zad. 3 i 5 z podręcznika w zeszycie, oblicz w pamięci zad. 4
  • poćwicz dodawanie liczb dwucyfrowych wykonując zadania w ćwiczeniu na str. 32-33

16.04  Temat: Dodajemy liczby dwucyfrowe.

  • obliczaj samodzielnie w pamięci działania z zad.1, str. 41 (P)
  • poznaj sposób obliczania Kasi (str. 41, zad. 2 P )
  • wykonaj w zeszycie zad. 3, 4 str. 41; P
  • poćwicz dodawanie wykonując zadania na str.34, 35 w ćwiczeniu

17.04  Temat: Dodajemy liczby dwucyfrowe

  • oblicz w pamięci działania z zad. 1, str. 42 P
  • poznaj sposób obliczania Tomka (zad. 2 str.42 P)
  • wykonaj w zeszycie zad. 3 str. 42 i zad. 5 str. 43
  • poćwicz dodawanie wykonując zadania w ćwiczeniu na str. 36 - 37

 

Edukacja przyrodnicza:

            Temat: Cechy ptaków - przypomnienie. Poznajemy ptaki mieszkające na terenach podmokłych.

 

Edukacja techniczna:

            Temat : Wykonaj gniazdo w formie pierścienia z patyczków, gałązek, papierków, drucików, wełny, słomek itp. zrób zdjęcie i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Edukacja plastyczna:

             Temat: Wykonaj pracę plastyczną techniką dowolną na temat “Mokradła - ptasi raj”

 

Język angielski:

Temat:  Can you…? Czy umiesz…?

  • Wykonajcie zadania ukryte w poniższym linku, mogą pomóc Wam rodzice albo wykonajcie zadania samodzielnie :) Powtórzycie wcześniej poznane słownictwo i posłuchacie piosenek have fun :)
  • https://padlet.com/agatawas91/c3wcwmuhz23h?fbclid=IwAR0TXDzd_OayYPInKy39K06WnVeoyDP4u3NimT6PUXqckXJ87LUmRjOyNiQ

 

Religia:

TEMAT: JEZUS OPIEKUJE SIĘ NAMI

Bóg Ojciec tak bardzo umiłował świat, że dał swojego Syna, aby każdy, kto wierzy w Jezusa, mógł do Niego wrócić. Człowiek, aby być szczęśliwym, potrzebuje pomocy Boga. Dlatego Jezus, aby odkupić świat, stał się człowiekiem. W ciągu swojego życia „skupiał swoją uwagę" na konkretnych ludziach, których spotykał. Nigdy nie przechodził obojętnie wobec cierpienia człowieka, pomagał każdemu i przez to „zmienił świat". Jego miłość dała ludziom upragnione zbawienie.

Uczniowie wykonują zadanie z podręcznika.

Cudowny połów (Łk 5,1-11) - uczniowie wpisują „Cudowny połów".

Jezus nauczający (Mt 5, Inn) - uczniowie wpisują „Jezus naucza".

Wskrzeszenie córki Jaira (Mt 9, 18-26) - uczniowie wpisują „Wskrzeszenie"

Jezus Dobry Pasterz (Łk 15,1-7) - uczniowie wpisują „Jezus szuka owieczki".

Niewidomy Bartymeusz (Mk 10, 46-52) - uczniowie wpisują „Jezus uzdrawia".

Wskrzeszenie młodzieńca z Nain (Łk 7,11-17) - uczniowie wpisują „Jezus daje życie".

 

TEMAT: ZMATRWYCHWSTANIE JEZUSA.

 

Wychowanie fizyczne:

  • zapraszam do ćwiczeń

 

Informatyka: -

 

Klasa III

 

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:  Zapraszam na Skype

Edukacja przyrodnicza:

 

Język angielski

Temat : Czynności życia codziennego. (2 lekcje)

Informatyka:

Witajcie, informatykę mamy we wtorki, więc w tym tygodniu jej nie macie.

 

Religia:

TEMAT Ustanowienie Eucharystii.

Eucharystia została ustanowiona podczas Ostatniej Wieczerzy. To uobecnienie Ofiary złożonej na krzyżu przez Pana Jezusa z Jego własnego życia. Pod postacią Chleba ukrywa się Jego ciało a pod postacią wina Jego krew. Te fakty sprawiały, że przez wiele lat uważano chrześcijan za kanibali, którzy na swoich tajnych spotkaniach spożywają ciało swojego Boga.

Sakrament Eucharystii ma wiele nazw, w zależności od tego co chce się uwypuklić lub na co zwrócić uwagę.

  • Eucharystia – z gr. εὐχαριστία (eucharistía) dziękczynienie
  • Msza święta – z łac. Ite missa est, posłanie na misję
  • Najświętszy Sakrament
  • Najświętsza ofiara
  • Chleb aniołów
  • Łamanie chleba
  • Święte zgromadzenie
  • Sakrament Ołtarza
  • Liturgia

W Eucharystii obecny jest w sposób rzeczywisty, realny i substancjalny Bóg – Jezus Chrystus. Z tego powodu należy się jej najwyższy kult właściwy tylko Bogu.
Poprzez konsekrację dokonuje się przeistoczenie chleba w Ciało i wina w Krew Chrystusa, które składa na ołtarzu na przebłaganie za grzechy świata.
Każda z nazw jakie nadaje się sakramentowi Eucharystii odzwierciedla jakiś aspekt jej dotyczący.

 

TEMAT EUCHARYSTIA OFIARĄ CHRYSTUSA I KOŚCIOŁA.

Kapłan odprawiający Mszę Świętą wypełnia polecenie Pana Jezusa. Moment, w którym kapłan wypowiada słowa: „Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy, to jest bowiem Ciało moje, które za was będzie wydane”, „Bierzcie i pijcie z niego wszyscy: to jest bowiem kielich Krwi mojej nowego i wiecznego przymierza, która za was i za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów. To czyńcie na moją pamiątkę” nazywa się przeistoczeniem. Na tę podniosłą chwilę, stanowiącą centrum eucharystycznej celebracji, wszyscy klękają i wpatrują się w podnoszone przez kapłana Ciało i Krew Jezusa Chrystusa.

Ćwiczenie w podręczniku:

Uzupełnij zdanie. Przeistoczenie to przemiana chleba w (Ciało Pana Jezusa) i wina w (Krew Pana Jezusa).

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności.

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa IV

  Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski:

Temat: Co to jest podmiot? Co to jest orzeczenie?

  1. Przepisz do zeszytu poniższy tekst. Podkreśl czasowniki.

W drugim dniu świąt był również dyngus. W zwyczajach naszej wsi nie odgrywał on jednak dużej roli.  Jeśli  dzieci nie zdążyły w tym dniu wstać wcześniej, to babcie symbolicznie pryskały je wodą. Oczywiście chłopcy oblewali przechodzące dziewczęta  wodą z butelki, starsi chłopcy, którzy już zarabiali, opryskiwali je wodą kwiatową. Dziewczęta zawsze piszczały, broniły się  ucieczką, ale w takim tempie, aby chłopak mógł dobiec.

(co się z nim działo?) był, nie odgrywał;

( co robiły?) pryskały, piszczały, broniły się;

( co robili?) oblewali, zarabiali;

(co robił?) mógł.

Podkreślone wyrazy to czasowniki. Nazywają one czynność  lub stan kogoś lub czegoś. Czasownik jest w zdaniu najczęściej orzeczeniem. Odpowiada na pytanie: co robi? co się z nim dzieje?

był (co było?) dyngus

nie zdążyły (kto nie zdążył?) dzieci

pryskały ( kto pryskał?) babcie

oblewali (kto oblewał?) chłopcy

opryskiwali (kto opryskiwał?) chłopcy

piszczały ( kto piszczał?) dziewczęta

mógł (kto mógł?) chłopak

Podmiot to część zdania nazywająca wykonawcę czynności ( o której informuje orzeczenie). Podmiotem jest najczęściej rzeczownik w formie podstawowej. Odpowiada na pytania: kto? co?

  1. W podręczniku na s. 260 rozwiąż zadania: 4, 5 i 6.

 

Temat: Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie- Ignacy Krasicki " Przyjaciele".

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 292 tekst I. Krasickiego pt. "Przyjaciele".
  2. Jakimi cechami powinien się odznaczać prawdziwy przyjaciel? Zapisz dziesięć określeń.

Prawdziwy przyjaciel:  ....................................................................................................... 

  1. Dlaczego warto mieć przyjaciela? Dokończ rozpoczęte zdanie- podaj cztery różne uzasadnienia.

Moim zdaniem warto mieć przyjaciela, ponieważ:

.....................................................

 

  1. Przyporządkuj bohaterom występującym w wierszu po dwa określenia. W tym celu wpisz przy podanych cechach nazwę zwierzęcia. Pracuj z tekstem.

nieszczery-

spycha obowiązki na innych-

wykrętny-

myśli tylko o własnym bezpieczeństwie-

grzeczny-

ceni przede wszystkim  przyjemności -

miły-

naśladuje postawę innych-

tchórzliwa-

wychwala własne zalety-

odsyła do innych-

odmawia pomocy-

  1. Wypisz nazwy zwierząt występujące w wierszu. Podaj kolejność, w jakiej zajączek prosił je o pomoc.
  2. Połącz liniami pocięte zdania i utwórz osiem przysłów o przyjaźni.

Dla przyjaciela nowego,                                                                 a sam znajdziesz przyjaciela.

Kto wszystkich chce mieć przyjaciółmi,                                            nie są warte dobrej przyjaźni.

Prawdziwych przyjaciół                                                                  gdy inni odchodzą.

Przyjaciela trudno znaleźć,                                                              i nie przestaje cię lubić.                         

Umiej być przyjacielem dla innych,                                                  nie opuszczaj starego.

Wszystkie wielkości świata                                                             żadnego nie ma przyjaciela.

Przyjaciel to ten, kto przychodzi,                                                     poznajemy w biedzie.

Przyjaciel to człowiek, który wie o tobie wszystko                             a prędko stracić go możesz.

  1. Czy zajączek z wiersza I. Krasickiego miał prawdziwych przyjaciół? Uzasadnij swoją wypowiedź w 4-5 zdaniach?
  2. W jaki sposób zwierzęta mogłyby pomóc zajączkowi? Zapisz swoje propozycje.

                                                

 

Matematyka: 

Temat1: Obwody prostokątów i kwadratów. Podręcznik str. 135. Proszę zrobić zadania 1,2,3 ze strony 136.

Temat2: Obwody prostokątów i kwadratów- doskonalenie umiejętności. https://epodreczniki.pl/a/obwody-prostokatow-i-kwadratow/Dy0TdoDGH

Temat3: Praca z zeszytem ćwiczeń. Proszę wykonać zadania w ćwiczeniach strony 47,48,49.

 

Język angielski:

Pod każdą lekcją znajdziecie szczegółową listę rzeczy do zrobienia, a na końcu lekcji listę notatek i/lub zadań które trzeba przesłać do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Macie na to czas do 19 kwietnia. W razie pytań proszę pisać. Ponadto, osoby które dotąd nie wysłały zadań z poprzednich lekcji, mają obowiązek nadrobienia wszystkich braków.

Lesson, 15th April 2020

Subject: Wild animals - vocabulary. (Dzikie zwierzęta - wprowadzenie słownictwa.)

 

  1. Przepisz i przetłumacz słówka (podr. str. 95, niebieska ramka), użyj słowniczka (str.103).
  2. Do notatki dopisz słownictwo związane z częściami ciała zwierząt:  trunk - trąba,  claws - pazury,  paws - łapy,  tail - ogon, wings - skrzydła, feathers - pióra, beak - dziób, fins - płetwy.
  3. Obejrzyj filmik i poznaj  też inne zwierzęta.
    https://youtu.be/s7pcWnlwcjA
  4. Narysuj w zeszycie swoje ulubione dzikie zwierzątko i krótko je opisz:
    a) zacznij od podania nazwy zwierzątka - My favourite wild animal is …… .
    b) napisz jakie jest - użyj It is…. (np. It is small / big.)
    c) napisz jak wygląda - użyj It has got… (np. It has got four legs.)
    d) napisz co potrafi zrobić - użyj It can… (np. It can swim.)
    Pamiętaj o zasadach budowania zdań. Dla przypomnienia obejrzyj filmik:
    https://youtu.be/tChuU2owaOI
  5. Zeszyt Ćwiczeń: str. 60 zad. 1 i 2, a dla chętnych pozostałe zadania na tej stronie.

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia: 1) rysunek i opis dzikiego zwierzątka, 2) zadania z zeszytu ćwiczeń →  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 19 kwietnia.

 

Lesson, 17th April 2020

Subject: I don’t like cats! - Present Simple negative. (Nie lubię kotów! - przeczenia w czasie Present Simple.

 

  1. Przepisz do zeszytu poniższą notatkę:
    Przeczenia w czasie Present Simple tworzymy przez dodanie “not” do czasownika “do”:

dla he/she/it stosujemy doesn’t (does + not)
dla I/you/we/you/they stosujemy don’t (do + not)
Doesn’t / don’t umieszczamy po osobie.

W przeczeniach do czasownika głównego (tego po doesn’t lub don’t) nie dodajemy końcówek np.
She doesn’t listen to music. (Ona nie słucha muzyki.)
They don’t play football. (Oni nie grają w piłkę nożną.)

  1. Przeczytaj przykłady znajdujące się w podręczniku (pomarańczowa ramka, str.97)
  2. Ułóż 2 zdania o sobie oraz 2 zdania o koledze / koleżance dotyczące tego czego nie robicie. Zapisz swoje zdania w zeszycie.
  3. Przepisz i przetłumacz słówka (podr. str. 97, niebieska ramka), użyj słowniczka (str.103).
  4. Obejrzyj filmik i poćwicz wymowę: https://youtu.be/eJI1f8IAwVk
  5. Zeszyt Ćwiczeń:  str. 61 zad. 1, 2,3; a dla chętnych reszta zadań na tej stronie.

 

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia: 1) swoje przykłady zdań przeczących - 2 o sobie i 2 o koledze lub koleżance, 2) zadania z zeszytu ćwiczeń → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Historia: -

 

Technika:

Rodzaje skrzyżowań: o ruchu okrężnym oraz o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną

  • przeczytaj informacje na str. 56 - 57
  • napisz krótko w zeszycie, jak odbywa się ruch na wyżej wymienionych skrzyżowaniach
  • przypominam: proszę zrobić zdjęcie dowolnego zadania wykonanego w zeszycie oraz zdjęcia zaległych prac (znak odblaskowy i drogowe koło fortuny) i wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w temacie napisz swoje imię i nazwisko

 

Przyroda:

16.04 -czwartek Temat : Układ nerwowy kontroluje pracę organizmu.

  • Przeczytaj tekst str.99-101
  • Wyjaśnij - Jaką rolę odgrywają w organizmie zmysły węchu i smaku?
  • zapisz do zeszytu
  • wykonaj ćwiczenie str.102 z podręcznika

 17.04-piątek  Temat : Higiena układu oddechowego i narządów zmysłu.

  • Zapisz w zeszycie -To najważniejsze str.103
  • Uzupełnij ćwiczenia str. 63-64

 

Muzyka:

Nazwy dźwięków- literowe i solmizacyjne.  https://epodreczniki.pl/a/czytam-nuty-solmizacja-i-nazwami-literowymi/DFvdBZnCh

Proszę zrobić notatkę do zeszytu.

 

Plastyka:

Ciepło, zimno - jak mówią kolory?

  https://epodreczniki.pl/a/cieplo-i-zimno---jak-mowia-kolory/DX3AtyVLM

Proszę tylko zapoznać się z tym tematem. Znajdziecie tu ciekawostki.

 

Religia:

TEMAT: BŁOGOSŁAWIONY KS. JAN BALICKI ZBLIŻA MNIE DO SAKRAMENTÓW.

Na podstawie podręcznika uzupełniam karty pracy oraz rozwiązuje krzyżówkę.

 

Informatyka:

Witajcie, informatykę mamy we wtorki, więc w tym tygodniu jej nie macie.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa V

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :) 

 

Język polski:

  1. Powtórz wiedzę o przyimkach: https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH

Utrwal wiadomości zawarte w “Zapamiętaj”. Wykonaj zad.2 i 3 do zeszytu.

       2. Praca z zeszytem ćwiczeń - Muzeum. Wykonaj ćwiczenia 15,16 ,17,18 str.93,94. Ćwiczenie 20 str. 95

zapisz w zeszycie.

       3.Poznam typy podmiotów.

https://epodreczniki.pl/a/bez-klopotu-rozpoznasz-typy-podmiotow/D1Gv0isE5

      Przeczytaj uważnie wiadomości w dymkach. Spróbuj zapamiętać . Do zeszytu zrób zad 4 i 6 ( temat na dwie  lekcje). POZDRAWIAM.

 

Matematyka:

Temat1: Konstrukcje trójkątów o danych bokach.

https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-trojkata-o-danych-bokach/D1tkyRLqH

Proszę zapoznać się z materiałem i w zeszycie wykonać zadania z podręcznika strona 122/ zadanie 1,2,3.

 

Temat2: Miary kątów w trójkątach. https://epodreczniki.pl/a/suma-katow-wewnetrznych-trojkata/DLcoiJLpN

Prosze zapoznać się z materiałem i w zeszycie wykonać zadania z podręcznika strona 123/ zadanie 1, str.124/ zadania 2,3.

 

Temat3: Praca z zeszytem ćwiczeń.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania dotyczące w/w tematów.

 

Język angielski:

Pod każdą lekcją znajdziecie szczegółową listę rzeczy do zrobienia, a na końcu lekcji listę notatek i/lub zadań które trzeba przesłać do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Macie na to czas do 19 kwietnia. W razie pytań proszę pisać. Ponadto, osoby które dotąd nie wysłały zadań z poprzednich lekcji, mają obowiązek nadrobienia wszystkich braków.

Lesson, 15th April 2020

Subject: Past Simple negative. (Przeczenia w czasie Past Simple.)

 

  1. Przepisz do zeszytu poniższą notatkę:
    Przeczenia w czasie Past Simple są takie same dla wszystkich osób, tworzymy je dodając wyraz “not” do czasownika “did”:  did + not = didn’t

Didn’t umieszczamy po osobie.

W przeczeniach czasu Past Simple, czasownik główny występuje w formie podstawowej (bez końcówki “ed”, bez II formy z tabelki), np.
She didn’t play tennis. (Ona nie grała w tenisa.)
I didn’t read a book yesterday. (Wczoraj nie przeczytałam książki.)

  1. Przeczytaj przykłady znajdujące się w podręczniku (str.97, pomarańczowa ramka).
  2. Zrób zadanie w zeszycie: podr. str. 97 zad. 7 (Ułóż zdania na temat wakacji Eleny według podanego przykładu. Pamiętaj o znaczeniu symboli: V - yes, X - no).
  3. Zeszyt Ćwiczeń str.61:
    - zadania obowiązkowe:
    zad.1 (uzupełnij tabelkę: “+” to II forma, a “-” to przeczenie);
    zad. 2 (napisz przeczenia, pamiętaj że stosujemy pierwszą formę czasownika);
    - zadania dla chętnych - zad. 3 i 5.

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia: 1) zadanie w zeszycie - zad.7, 2) zadania w ćwiczeniach → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 19 kwietnia.

 

Lesson, 17th April 2020

Subject: Past Simple questions and short answers. (Pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Past Simple.)

 

  1. Przepisz do zeszytu poniższą notatkę:
    Pytania ogólne w czasie Past Simple tworzymy umieszczając na początku Did (forma taka sama dla każdej osoby), a następnie osobę, czasownik w formie podstawowej oraz resztę np.
    Did she go to school yesterday? (Czy ona poszła wczoraj do szkoły?)

Did they play hockey last month? (Czy oni grali w hokeja w zeszłym miesiącu?)
Na takie pytania możemy odpowiedzieć krótko, według prostej zasady:
odpowiedź pozytywna Yes, osoba + did.
odpowiedź negatywna No, osoba + didn’t.

Nasza odpowiedź na przykładowe pytania podane wyżej powinna brzmieć:
Yes, she did. / No, she didn’t.
Yes, they did. / No, they didn’t.

W czasie Past Simple możemy też stworzyć pytania szczegółowe. Wyróżniają się one tym, że przed did wstawiamy wyraz szczegółowy (np. what, where, how…) i odpowiadamy na nie pełnym zdaniem, np. What did you play yesterday? (W co wczoraj grałeś?) I played chess. (Grałem w szachy.)

  1. Przeczytaj przykłady znajdujące się w podręczniku (str. 99, pomarańczowa ramka).
  2. Zrób zadanie w zeszycie - ułóż pytania z rozsypanki i napisz krótkie odpowiedzi

Przykład: you / buy / did / a book / yesterday / ? → Did you buy a book yesterday? No, I didn’t.

  1. a) your friends / did / football / play / ? → …………………………………………. Yes, ………………..
  2. b) Kate’s mum / dinner / did / make / ? → …………………………………………. No, ………………..
  3. c) did / music / Mike / to / listen / ? → ……………………………………………. Yes, ………………….
  4. d) you / your computer / did / fix / ? → …………………………………………. No, ……………………
  1. Zeszyt Ćwiczeń: str.62 zad. 1, 2, 3; a dla chętnych zad. 5.

 

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia: 1) zadanie z zeszytu - pytania i odpowiedzi, 2) zadania z ćwiczeń → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Historia:

Temat: Wieś w średniowieczu.

  1. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/wies-w-sredniowieczu/Dfzl0z4jY - przeczytaj teksty, przeanalizuj ilustracje, wykonaj zadania interaktywne.
  2. Do zeszytu wykonaj ćw. 4 z podsumowania oraz zapisz odpowiedzi na pytania 1 i 2.

            Wykonane zadania prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Biologia:

Temat: Powtórzenie wiadomości o organach roślinnych.

Przeczytaj w podręczniku podsumowanie ze str. 110-111 bez punktu 1

Zrób w zeszycie test ze str.112 bez zad.1

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Geografia: -

 

Technika:

Temat: Jak powstają tworzywa sztuczne?

  • przeczytaj tekst na str. 36
  • zrób w zeszycie notatkę według punktów: 1. Surowce do produkcji tworzyw sztucznych, 2. Rodzaje tworzyw sztucznych
  • przypominam: proszę zrobić zdjęcie dowolnego zadania wykonanego w zeszycie oraz zdjęcia zaległych prac (“piórnik na biurko z metalowej puszki”, pokrowiec na telefon lub ściegi krawieckie- mogą być obie prace) i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w temacie napisz swoje imię i nazwisko

 

Plastyka:

Portret- czy to takie trudne?

https://epodreczniki.pl/a/portret---czy-to-takie-trudne/DBaICxzLK

Po zapoznaniu się z materiałem, wykonaj swój autoportret, ołówkiem.

 

Muzyka:   

Instrumenty dęte blaszane.

Proszę zrobić notatkę do zeszytu i wysłuchać proponowanych utworów.

 

Religia:

TEMAT: ODKRYWAMY TAJEMNICE ŻYCIA JEZUSA

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

TEMAT : Jan Chrzciciel daje świadectwo o Jezusie.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Informatyka:

      1. Zainstaluj program Libre Office najlepiej ze strony pl.libreoffice.org

  1. Wejdź na stronę https://ebooki.nowaera.pl/nowasp/?_ga=2.219127705.1470911477.1586779294-1593429077.1551290126 tu przejdź do e-booków, zarejestruj się, zaloguj i pobierz e-booka z informatyki

  2. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020 i pobierz e-booka z informatyki

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

            Klasa VI

 Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :) 

 

Język polski:

Temat: W poszukiwaniu siebie.

https://epodreczniki.pl/a/o-poszukiwaniu-siebie/DwqgA8Cq

Posłuchaj nagrania i przeczytaj fragmenty powieści a następnie zrób zadania 5.1 i 5.7.

Napisz i prześlij do oceny zadanie na temat: Jaka/i jestem? Autocharakterystyka (czyli charakterystyka siebie )-  uwzględnij w charakterystyce swoje marzenia.

 

Matematyka:

Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych. (na 2 lekcje)

1.W podręczniku na str. 185 przeanalizuj przykłady z zielonej ramki i dwa z nich przepisz do zeszytu.

2.Obejrzyj zamieszczone na stronie https://epodreczniki.pl/a/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych/Dh5srBZMP filmik i przykłady  oraz zróbcie  ćwiczenie 1-4

Na stronie

obejrzyjcie cztery pierwsze przykłady

3.W zeszycie

Pod przykładami wykonaj zadania:

Str. 186 zad. 1 i 3

4.W ćwiczeniach

Str. 92 ćw. 1,2 i 3

 

Temat: Wykorzystanie obliczania wartości wyrażeń algebraicznych we wzorach.

1. Prześledźcie rozwiązania zadań przedstawione na stronie

2. W zeszycie

Str. 186 zad. 4 i 5

3.W ćwiczeniach

Str. 92 ćw. 3

4. Rozwiąż test na stronie https://www.matzoo.pl/klasa6/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych_37_365

 

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcecie o coś zapytać to jak najbardziej.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Język angielski:

Subject: I’d prefer cheese- Wolę ser- mówimy o upodobaniach

-podręcznik str.86 przepisujecie słownictwo z fioletowej tabeli zad. 2 i tłumaczycie , następnie wysłuchacie dialogu i wypiszecie nieznane dla Was słowa/frazy
-uzupełnicie dialog (str.86 zad.3) wykorzystując podane słowa i przepiszecie go do zeszytu

Subject: Would you like ketchup with your ice cream? - praca z tekstem

-Przepiszcie do zeszytu słowa z zad.4 str.87
-przeczytajcie tekst i wykonajcie zadanie 2 ( musicie dopasować nagłówki a/b/c/d  do paragrafów w tekście 1/2/3, jeden nagłówek jest podany dodatkowo )

-zadanie 3 przeczytajcie tekst ponownie i odpowiedzcie na pytania z zad.3 ( pytania i wyszukane w tekście odpowiedzi przepisujecie do zeszytu :)
-zad. 5 str. 87 uzupełnijcie zdania słowami z ramki wyrazowej (zad.4) przepiszcie zdania do zeszytu

POZOSTAŁE WYTYCZNE NA DISCORD :) ZAPRASZAM

 

Historia:

Temat: Osiągnięcia polskiego oświecenia.

1. Zapoznaj się z materiałami na stronie https://epodreczniki.pl/a/oswiecenie-po-polsku/DnF4HXDh8 (teksty, ilustracje, reprodukcje), wykonaj zadania interaktywne.

2. Skorzystaj z podręcznika tradycyjnego, przeczytaj tekst o Kulturze polskiego oświecenia(str. 163-167), a następnie uporządkuj informacje uzupełniając tabelę w zeszycie.

Wykonane zadanie prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Oświecenie w Polsce

Dziedzina

Osiągnięcia/dzieła

Przedstawiciele/twórcy

LITERATURA

-

-

-

-

MALARSTWO

-

-

 

TEATR

 

-

 

ARCHITEKTURA I SZTUKA

 

- styl klasycystyczny:

-

 

 

SZKOLNICTWO

 

-

 

 

 

Biologia:

Temat: Płazy-kręgowce wodno-lądowe.

Przeczytaj temat z podręcznika str.93-96 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DA2jmRPZ2

Możesz zrobić znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.

W zeszycie zrób krótką notatkę

  1. Płazy-zwierzęta dwuśrodowiskowe (Podaj gdzie żyją płazy)

          Wyjaśnij pojęcia:

              -zmiennocieplność

              -stan odrętwienia zimowego

  1. Budowa i przystosowanie płazów do życia

              -w wodzie (wypisz te przystosowania)

              -na lądzie (wypisz je)

  1. i 4. Przepisz ze str. 96 trzecią i czwartą kropkę z ramki

W ćwiczeniach

Str. 77, 78 i 79 ćw. 6 i 7

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Geografia:

Temat: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.

  1. Przeczytaj  tekst w podręczniku, przeanalizuj ilustracje (str.85-90).
  2. W zeszycie wyjaśnij pojęcie metropolia.
  3. Zlokalizuj największe miasta Europy na mapie, porównaj liczbę ich ludności z Warszawą.
  4. Porównaj mapy Paryża i Londynu (podręcznik, str. 87), wyciągnij wnioski.
  5. W zeszycie wykonaj zad. 3 ze str. 90.
  6. Wypisz zabytki chętnie odwiedzane przez turystów w Paryżu i  Londynie (przynajmniej po 5).

Warto zajrzeć na stronę https://epodreczniki.pl/a/procesy-urbanizacji-w-europie-zachodniej-paryz---swiatowa-metropolia/D2zeIJiXa

      7. Sprawdź swoją wiedzę dotyczącą miast Europy wykonując quiz http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/geografia/miasta_europa.html

      Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Technika:

Przypominam : proszę zrobić zdjęcie dowolnego ćwiczenia wykonanego w zeszycie oraz zaległej pracy (świecąca kula) i wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  w temacie napisz swoje imię i nazwisko.

 

Plastyka:

Pamiętajcie o recenzji filmu “ Charlie i fabryka czekolady”.

 

Muzyka:

Stanisław Moniuszko- twórca opery narodowej.

https://epodreczniki.pl/a/wybrani-kompozytorzy---stanislaw-moniuszko-tworca-opery-narodowej/DI7PTB3pa  Proszę o zrobienie notatki do zeszytu.

 

Religia:

TEMAT: WOLONTARIUSZE JEZUSA

«Pewien człowiek schodził z Jeruzalem do Jerycha i wpadł w ręce zbójców. Ci nie tylko go obdarli, lecz jeszcze rany mu zadali i zostawiwszy na pół umarłego, odeszli. Przypadkiem przechodził tą drogą pewien kapłan; zobaczył go i minął. Tak samo lewita, gdy przyszedł na to miejsce i zobaczył go, minął. Pewien zaś Samarytanin, wędrując, przyszedł również na to miejsce. Gdy go zobaczył, wzruszył się głęboko: podszedł do niego i opatrzył mu rany, zalewając je oliwą i winem; potem wsadził go na swoje bydlę, zawiózł do gospody i pielęgnował go. Następnego zaś dnia wyjął dwa denary, dał gospodarzowi i rzekł: Miej o nim staranie, a jeśli co więcej wydasz, ja oddam tobie, gdy będę wracał. Kto z tych trzech okazał się, według ciebie, bliźnim tego, który wpadł w ręce zbójców?» On odpowiedział: «Ten, który mu okazał miłosierdzie». Jezus mu rzekł: «Idź, i ty czyń podobnie!»” (Łk 10,30-37).

  • Przeczytajcie jeszcze raz w ciszy natchniony tekst i odpowiedzcie na kilka pytań zamieszczonych w kartach pracy (zadanie 2).
  1. Co spotkało człowieka schodzącego z Jeruzalem do Jerycha?
  2. Kto przeszedł obojętnie obok potrzebującego?
  3. Jak postąpił Samarytanin?
  4. Jakimi słowami Jezus kończy odczytany przez nas fragment Ewangelii?

Definicja słowa wolontariusz Wróćmy do ostatniego pytania. Usłyszeliśmy ważną odpowiedź skierowaną także do każdego z nas: „Idź i ty czyń podobnie”. Zapiszmy zatem temat katechezy, który brzmi: „Wolontariusze Jezusa”. Zapytajmy o definicję słowa wolontariusz. Znajdziemy ją w podręczniku. Słowo wolontariat, z języka łacińskiego volontarius – dobrowolny, oznacza dobrowolną, bezpłatną, świadomą pracę na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczającą poza związki rodzinno-koleżeńsko-przyjacielskie. Wolontariusz to osoba pracująca na zasadzie wolontariatu. W wielkim skrócie można powiedzieć, że jest to ochotnik, który pracuje dla jakiegoś celu bez zapłaty. Pojęcia wolontariat zaczęto używać dopiero w XVII wieku we Francji. Wolontariusz to człowiek, który nie z nakazu, ale z potrzeby serca wychodzi naprzeciw każdemu człowiekowi w jego trudnej sytuacji życiowej. W każdym widzieć brata to konieczne, choć bardzo trudne zadanie.

Uzupełniamy karty pracy.

 

TEMAT TRWAM W MODLITWIE Z JEZUSEM I KOŚCIOŁEM

Pan Jezus pragnie, żebyśmy tworzyli Kościół, czyli wspólnotę wielu osób, które razem się modlą, przebywają, cieszą się i działają. Pan Jezus chciał, abyśmy się uświęcali właśnie w Kościele. Jaki jest ten Kościół? Chciałbym, abyśmy sobie przypomnieli Wyznanie wiary odmawiane podczas Mszy św.

 w każdą niedzielę i wybrali z niego cztery najważniejsze cechy Kościoła.

  • Z rozsypanki przygotowanej dla każdej grupy, uczniowie wybierają odpowiednie słowa

ŚWIĘTY POWSZECHNY UNIWERSALNY APOSTOLSKI JEDEN DOSKONAŁY WYBRANY NIEZMIENNY KOŚCIÓŁ

Pierwszy Kościół był zawsze wzorem dla chrześcijan. Przez całe wieki starali się oni zawsze naśladować w miarę możliwości wspólnotę założoną przez Apostołów. Ta pierwsza wspólnota Kościoła żyła słowem Bożym (czyli nauką Apostołów o życiu i słowach Pana Jezusa), miłością braterską, wzajemną miłością jednych do drugich (o czym mówiliśmy na poprzedniej katechezie). I wreszcie wspólnota Kościoła spotykała się na łamaniu chleba, czyli Eucharystii i na modlitwie. Bóg założył Kościół i powołał go do głoszenia królestwa Bożego. Nie chce zbawiać nas pojedynczo, ale we wspólnocie – w Kościele. Każdy z nas wnosi wkład w budowanie wspólnoty Kościoła i królestwa Bożego. Bardzo ważną funkcję w umacnianiu więzi w tej wspólnocie pełni modlitwa, nasza codzienna rozmowa z Panem Bogiem. Bez niej człowiek szybko traci więź z Jezusem i osłabia świadomość przynależności do Kościoła. Modlitwa jest jednak nie tylko indywidualną rozmową z Panem Bogiem, ale także wołaniem całej wspólnoty, która gromadzi się w wielu miejscach i zanosi do Boga błagania w potrzebach wszystkich ludzi

UZUPEŁNIAMY KARTY PRACY

 

Informatyka:

  1. Zainstaluj program Libre Office najlepiej ze strony pl.libreoffice.org
  2. Wejdź na stronę https://ebooki.nowaera.pl/nowasp/?_ga=2.219127705.1470911477.1586779294-1593429077.1551290126 tu przejdź do e-booków , zarejestruj się, zaloguj i pobierz e-booka z informatyki

  3. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020 i pobierz e-booka z informatyki

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

        

 

Klasa VII

  Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski:  

Temat: O tym, co w życiu jest ważne. Erich Fromm "Mieć czy być"?

  1. Przeczytaj w podręczniku na s.183-184 tekst pt. "Mieć czy być".
  2. Napisz,  czy zgadzasz się ze stwierdzeniem autora, że "życie człowieka może przebiegać na dwa sposoby, ale model być jest bardziej wartościowy od modelu mieć".
  1. Przeczytaj informacje : "O lekturze" i "Mam pojecie".
  2. Podane zdania oznajmujące przyporządkuj poszczególnym akapitom tekstu i wpisz je do zeszytu we właściwej kolejności.

Studenci, uczący się według modelu bycia aktywnym, zdobywają wiedzę, wykorzystują ją w życiu i zmieniają się pod jej wpływem.

Współcześnie dominuje w życiu model posiadania.

Posiadanie i bycie wydaje się być tym samym.

Według Buddy i Jezusa istnieje sprzeczność między posiadaniem a byciem.

Studenci uczący się według modelu posiadania biernie przyswajają wiedzę.

  1. Zapisz, czym cechuje się postawa człowieka realizującego w swoim życiu modus posiadania, a czym - realizującego modus bycia.
  2. Uzupełnij podane zdania tak, by utworzyć logiczne wypowiedzi.

Żeby być.........................................  trzeba mieć................................

Żeby mieć.........................................  trzeba być ..................................

  1. Wyjaśnij znaczenia podanych związków frazeologicznych.

Być z kimś (z czymś) za  pan brat.

Być alfą i omegą.

Być w siódmym niebie.

Mieć coś w małym palcu.

Mieć cały dom na głowie.

Mieć z kimś na pieńku.

  1. Napisz list do przyjaciela i przekonaj go, używając odpowiednich argumentów i przykładów, że lepiej "być" niż "mieć". Zastosuj właściwą kompozycję wypowiedzi oraz zasady spójności językowej między akapitami. List proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Osoby, które nie przesłały wcześniejszych zadań, proszę o nadrobienie zaległości.

 

Temat: Podać pomocną dłoń. O radości dawania.

  1. Przyjrzyj się plakatowi promującemu bezinteresowne działanie [ podręcznik, s. 186]. Zwróć uwagę na to, czym cechuje się plakat jako tekst kultury, czemu służy. Ustal dominujący element graficzny i określ jego znaczenie symboliczne. Ustal, czego dotyczą napisy na plakacie i jakie cechy realizują.
  2. Wyjaśnij znaczenie słowa wolontariusz i utwórz z tym słowem związki wyrazowe, np. pracować jako wolontariusz, itd.
  3. Zaproponuj hasło nakłaniające do dobrych uczynków.
  4. Wyjaśnij znaczenie podanych związków frazeologicznych.

               pomocna dłoń-

               mieć czyste ręce-

               podać komuś rękę-

               mieć serce na dłoni-

  1. Poniższy tekst przepisz do zeszytu.

                                                     PLAKAT

           zawiera:     znaki graficzne                      tekst słowny

             ma:                          poinformować

                                                zachęcić

                                          wpłynąć na emocje

                                     sprowokować do myślenia

Otwarta dłoń to symbol: działania, szczerych intencji, pomocy, wsparcia. Dłonie połączone ze sobą oznaczają wspólnotę działania. Położone na nich: mała dziecięca dłoń, łapa zwierzęcia i drzewo wskazują na obszary działania. Data, nazwa dnia i adres strony internetowej zawierają najważniejsze informacje. Hasła reklamujące dobre uczynki  stanowią zachętę do działania.

 

Matematyka:

Temat: Mnożenie sum algebraicznych (temat na 2 lekcje)

Obejrzyj filmik  znajdujące się na stronie https://www.matzoo.pl/klasa7/mnozenie-sum-algebraicznych_56_521

W zeszycie

  1. Zapisz 2 przykłady z podanej wyżej strony
  2. Wykonaj obliczenia

Uprość wyrażenia według podanego wzoru:

(x – 3)(4x + 5) = 4x2 + 5x – 12x – 15 = 4x2 – 7x – 15

2(7x – 3)(5x + 1) = 2(35x2 + 7x – 15x – 3) =70x2 – 16x – 6

 

  1. a) (8x – 3) (–4x + 4) =
  2. b) (–7 + 2x) (8x – 12) =
  3. c) 4(2x – 1) (2x – 3) =
  4. d) –5(2x – 3) (x – 5) =
  5. e) (7x – 8)(5x – 3) =
  6. f) (–4a – 7)( -3a + 8) =
  7. g) (–1,8x2 – 4)(5x2 – 0,6) =
  8. h) –3(8x – 3)(4x + 7) =
  9. i) 8(7 + 2x)(x – 12) =
  10. j) 9(5 – 4x)(1 + 2x) =
  11. k) 4(2x – 3)(x – 2) – 3(x + 3)(x – 5)=

 3. Wykonaj test ze strony https://www.matzoo.pl/klasa7/mnozenie-sum-algebraicznych_56_521

 

Temat: Wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias

  1. Obejrzyj filmik na stronie
  2. Przeanalizuj Przykład 1 z podręcznika str. 162
  3. W zeszycie

Str 162 zad. 2 i 3(bez ułamków)

UWAGA!!!

            Nie wysyłajcie zadań z dzisiejszej lekcji, chyba że chcenie o coś zapytać to jak najbardziej piszcie.

            Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków! Mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Język angielski:
Pod każdą lekcją znajdziecie szczegółową listę rzeczy do zrobienia, a na końcu lekcji listę notatek i/lub zadań które trzeba przesłać do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Macie na to czas do 19 kwietnia. W razie pytań proszę pisać. Ponadto, osoby które dotąd nie wysłały zadań z poprzednich lekcji, mają obowiązek nadrobienia wszystkich braków.

Lesson, 15th April 2020

Subject: Shopping for clothes. (Kupowanie ubrań)

 

  1. Proszę sobie przepisać do zeszytu:

    a)selling clothes - sprzedawanie ubrań
    (w tej części mamy typowe wypowiedzi sprzedawcy)
    Can I help you? - Czy mogę Pani / Panu pomóc?
    These ones are on the sale. - Te ubrania są na wyprzedaży.
    What size are you? - Jaki jest Pani / Pana rozmiar?
    The changing rooms are over there. - Przymierzalnie są tam.

Don’t forget your change. - Proszę nie zapomnieć reszty (pieniędzy).

b)buying clothes - kupowanie ubrań
(w tej części mamy typowe wypowiedzi kupującego)
I’m looking for… - szukam
How much is it? - Ile to kosztuje?
How much are they? - Ile one kosztują?
Can I try it on, please? - Czy mogę to przymierzyć?
Can I try them on, please? - Czy mogę je przymierzyć?
It’s too big / small. - To jest za duże / małe.
They’re too big / small. - One są za duże / małe.
Have you got it another colour? - Czy można to kupić w innym kolorze?
Have you got it in a smaller / bigger size? - Czy można to kupić w mniejszym / większym rozmiarze?

Have you got them in another colour? - Czy można je kupić w innym kolorze?

Have you got them is a smaller / bigger size? - Czy można je kupić w mniejszym / większym rozmiarze?
I’ll take it. - Kupię to. /  I’ll take the blue one. - Kupię niebieskie. (l.poj.)

I’ll take them. - Kupię je. /  I’ll take these ones. - Kupię tamte. (l.mn.)

 

(Uwaga 1: rozmiary: S-Small, M-Medium, L-Large, XL-Extra Large)
(Uwaga 2: liczba pojedyncza → this - to, that - tamto; liczba mnoga → these - te, those - tamte)

 

Jeżeli chcemy uniknąć powtórzeń możemy użyć:
- one (l.poj.) np.
A: I like this green jacket. (Podoba mi się ta zielona kurtka.)
B: I like the blue one better. (Bardziej podoba mi się niebieska. - zamiast “jacket” użyliśmy “one”)
- ones (l.mn.) np.
A: I like these brown trousers. (Podobają mi się te brązowe spodnie.)
B: I like the black ones better. (Bardziej podobają mi się czarne. - zamiast “trousers” użyliśmy “ones”)

Używając “one” i “ones” musimy pamiętać o dopasowaniu odpowiedniego słowa do liczby pojedynczej lub mnogiej (wszystko zależy od tego jaki rzeczownik został użyty w zdaniu wyjściowym).

  1. Zadanie obowiązkowe: ułóż krótki dialog w sklepie odzieżowym (5-6 zdań) - zapisz w zeszycie.
  2. Zadania dla chętnych: ćwiczenia str. 82 zad. 1-4.

 

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia dialog w sklepie odzieżowym (jeżeli ktoś zrobi zadania dla chętnych, to również proszę przesłać) → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Lesson, 17th April 2020

Subject: Taking notes to make arrangements - writing. (Robienie notatek w celu umówienia spotkania - wypowiedź pisemna.)

 

  1. Proszę sobie wpisać do zeszytu:

Notatka jest krótką formą wypowiedzi pisemnej. Zazwyczaj składa się z kilku części:
- powitania (np. Hi! / Hello! / Hi Tom, / Hello Tom, / Tom, )
- informacji, którą chcemy przekazać drugiej osobie (np. I’m having a party. / I’m going into town.);
- (może ale i nie musi dotyczyć) prośby, oferty lub zaproszenia;
- planowania spotkania (podajemy miejsce, dzień i godzinę);
- zakończenia (np. See you there!);
- podpisu (XYZ / Amy / Mark).

  1. Przeczytaj ramkę z przydatnymi wyrażeniami (podr. str.89, Writing: Notes, making arrangements).
  2. Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń:
    a) obowiązkowe str.83
     - zad. 1 (uzupełnij notatki wyrażeniami z ramki),
     - zad. 3 (przeczytaj informacje zawarte w tekście A i B, na tej podstawie uzupełnij notatki Loli)
     -zad. 4 (wpisz do zeszytu; użyj informacji z notatek Loli - zad.3. - i napisz notatkę do jej koleżanki Alexy na temat barbecue, użyj wyrażeń z zad. 1 oraz poprawnie rozpocznij i zakończ notatkę)
  1. b) dla chętnych: zad.2 (używając wyrażeń z zadania 1 oraz informacji z zad. 2 napisz krótkie notatki).


Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia zadania z zeszytu ćwiczeń oraz zadanie 4 wpisane do zeszytu przedmiotowego (jeżeli ktoś zrobi zadania dla chętnych, to również proszę przesłać) → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Język niemiecki:

Guten Morgen Meine Schüler!

15.04.2020

Thema: Wir möchten Eis essen /   Chcielibyśmy jeść lody.           Podręcznik str.89 zad.3,4,5

Na dzisiejszej lekcji poznacie i zastosujecie wyrażenie określające życzenie, prośbę

I. Zapisz do zeszytu:

Ich möchte- chciałabym, chciałbym- wyrażenie prośby, życzenia

Odmiana czasownika „möchte”

Ich möchte, du möchtest, er /sie/ es möchte, wir möchten, ihr möchtet, sie/Sie möchten.

Er möchte Cola mit Eis trinken.

II. Wykonaj zad.3 do zeszytu a następnie przeczytaj regułę na str.100

III. Wykonaj zad.4 i 5do zeszytu.

Proszę wysłać zdjęcie zad.3 i 4 na adres delernen2020.gmail.com

Mach`s gut! Powodzenia!

 

16.04.2020

Thema: Im Restaurant / W restauracji        Podręcznik str.89.zad.1

I. Zapisz do zeszytu:

Die Rechnung- rachunek, die Gäste- goście, die Speisekarte- karta dań, nehmen Sie bitte Platz- proszę zająć miejsce,

II. Wykonaj zad.1. Posłuchaj dialogu( nagrania docwiczenia.pl ) a następnie popraw zdania 1-3 i wpisz je do zeszytu.

Dla utrwalenia słownictwa udostępniam link

https://learningapps.org/5226454

 

Historia

Temat: Na frontach I wojny światowej.

  1. Obejrzyj filmik o wybuchu I wojny światowej

Dla chętnych także

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika (str. 161-167), na jego podstawie ułóż kalendarium - od wybuchu do zakończenia I wojny światowej (najważniejsze etapy konfliktu, fronty walki, bitwy, traktaty)
  2. Krótko wyjaśnij pojęcia: wojna błyskawiczna, wojna pozycyjna, nieograniczona wojna podwodna ( kto, kiedy, w jaki sposób prowadził).
  3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-4 ze str. 72-73.

Zdjęcia zadań prześlij do sprawdzenia.

 

Biologia:

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.

Przeczytaj temat z podręcznika str.170-172 oraz obejrzyj zdjęcia i filmiki znajdujące się na stronie https://epodreczniki.pl/a/jak-dzialaja-hormony/Dv1QrAAMq. Wykonaj znajdujące się na końcu lekcji zadania interaktywne.

W zeszycie w punktach zapiszcie:

1. Konsekwencje nadmiaru i niedoboru hormonu wzrostu: (podaj przyczyny i objawy)

       -karłowatość przysadkowa

       -gigantyzm

       -akromegalia

2. Zaburzenia czynności tarczycy: (podaj przyczyny i objawy)

        -nadczynność tarczycy

        -niedoczynność tarczycy

        -choroba Hashimoto (czyt. Haszimoto)

3. Cukrzyca: (podaj przyczyny i objawy)

      -typu I

      -typu II

W ćwiczeniach - str.86 i 87

W razie pytań czy trudności  piszcie na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W temacie podawajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

 

Geografia:

Temat: Ludność i urbanizacja w Polsce – powtórzenie.

Przeczytaj podsumowanie działu w podręczniku oraz wykonaj zadania powtórzeniowe w zeszycie ćwiczeń (str. 76-77).

Ponadto skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/ludnosc-polski-podsumowanie/Ds3fHX4i7, przeanalizuj znajdujące się tam informacje (tekst, mapy, wykresy), następnie  w zeszycie odpowiedz na pytania 1, 2, 3, 5, 6 znajdujące się w  Zadaniach – pamiętam i rozumiem

Zdjęcia wykonanych w zeszycie zadań prześlij do oceny.

 

Fizyka:

Uwaga!! Nowy dział!!!

  • Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona

Pomoce: podręcznik str. 162, strona: epodreczniki.pl

Proszę zapoznać ze zrozumieniem się z treścią (rozwiązywanie zadań związanych z ruchem j. przyspieszonym):

Link: https://epodreczniki.pl/a/pierwsza-zasada-dynamiki-newtona-bezwladnosc-cial/D5SRWwv6z

Pojęcia:

- dodawanie wektorów działających wzdłuż jednej prostej (na początku roku szkolnego mówiliśmy o dodawaniu sił w temacie: Siła i jej cechy, strona 28 i następne)

- dodawanie wektorów działających w różnych kierunkach

- pierwsza zasada dynamiki Newtona

- bezwładność

-obserwacja bezwładności

Zadania:

Zadanie 2, strona 168 podręcznik

Ćwiczenie 2 ze strony epodręczniki (Zadanie podsumowujące lekcję)

 

Proszę sporządzić notatkę, zapoznać się z przykładami ze strony epodreczniki sfotografować i przesłać na maila. Zadania te będą podstawą do wystawienia oceny za pracę domową…

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu

 A.Szymański

 

Chemia:

Temat do realizacji bieżącej: „Azot i gazy szlachetne ” (temat na dwie lekcje, 7.04 i 17.04)

Materiał do notatki – z podręcznika oraz ze stron internetowych:

Treści obowiązujące (notatka): - część I

  • Przypomnienie składu powietrza; zawartość procentowa azotu.
  • Azot: położenie w układzie okresowym (w której grupie i w którym okresie?), liczba protonów i elektronów, rozmieszczenie elektronów (konfiguracja elektronowa), liczba elektronów walencyjnych.

Azot w związkach przyjmuje wartościowość I, II, III, IV i V.  W powietrzu występuje w postaci dwuatomowych cząsteczek:

N2                                            N≡N,

wiązanie potrójne pomiędzy atomami azotu wynika z faktu, że atomy azotu mają na ostatniej powłoce pięć elektronów walencyjnych. Do oktetu brakuje im trzech elektronów więc tworzą trzy wiążące pary elektronowe.

  • Właściwości fizyczne azotu (z podręcznika):
  • Właściwości chemiczne azotu (z podręcznika):
  • Najważniejsze związki tworzone przez azot: amoniak (wzór), kwasy i sole azotu (nazwy):

Treści obowiązujące (notatka): - część II

  • Które pierwiastki nazywamy helowcami, dlaczego pierwiastki te nazywa się „gazami szlachetnymi”?

Konfiguracja elektronowa helowców:

Helu (2He) – K2

neonu (10Ne) – K2 L8

argonu (18Ar) – K2 L8 M8

kryptonu (36Kr) – K2 L8 M8 N18

  • Jak nazywa się układ elektronów walencyjnych, który posiadają helowce?
  • Proszę opisać właściwości helowców (na podstawie podręcznika) oraz występowanie helowców, który z nich jest najbardziej rozpowszechniony w atmosferze ziemskiej, a który we Wszechświecie?
  • Proszę napisać jakie zastosowanie mają helowce (kolejno) – proszę wypisać znalezione w źródłach (podręcznik, Internet) zastosowania  (główne) helu, neonu, argonu, kryptonu i ksenonu.

Zadanie: Napisz wzory sumaryczne i nazwy wszystkich tlenków azotu. Oblicz stosunek masowy azotu do tlenu w tych tlenkach. https://youtu.be/_XN2gqBkhcg

Proszę wykonać telefonem zdjęcia notatki i zadania (zwracając uwagę na to, aby zdjęcia były robione w takim samym ujęciu) i przesłać mi te fotografie jako załączniki do wiadomości e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Temat wiadomości: imię nazwisko, klasa, SP Łowce, AZOT termin 19 kwietnia 2020 r.

 

Religia:

TEMAT: BYĆ DZIŚ CHRZEŚCIJANINEM

Na grupie RAMu i ministrantów umieściłem test sprawdzający waszą wiedze. Bardzo proszę go sobie porozsyłać uzupełnić i odesłać do 1.05.2020 na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule swoje imię i nazwisko.

 

TEMAT: CAŁUN TURYŃSKI

(do obejrzenia)

 

Plastyka:

Plakat- praca plastyczna według wskazówek z ubiegłego tygodnia.

 

Muzyka:

Pierwiastki narodowe w muzyce Chopina.

https://epodreczniki.pl/a/pierwiastki-narodowe-w-muzyce-fryderyka-chopina/D1EY5mDvC

 

Informatyka:

  1. Zainstaluj program Libre Office najlepiej ze strony pl.libreoffice.org
  2. Wejdź na stronę https://ebooki.nowaera.pl/nowasp/?_ga=2.219127705.1470911477.1586779294-1593429077.1551290126 tu przejdź do e-booków , zarejestruj się, zaloguj i pobierz e-booka z informatyki

  3. Wejdź na stronę https://edukacja.helion.pl/2020 i pobierz e-booka z informatyki

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Witajcie!

Spróbujcie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  1. Jakie są moje mocne i słabe strony?
  2. Jakie mam predyspozycje, umiejętności oraz życiowe priorytety?
  3. Co mnie motywuje do działania i co tak naprawdę lubię robić?
  4. Co jest dla mnie najważniejsze w pracy?

Liceum, Technikum, czy Szkoła Branżowa pomyśl, gdzie będziesz mógł się realizować i przygotować do wymarzonego zawodu...

Pozdrawiam i zachęcam do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Klasa VIII

  Drodzy Uczniowie niektórzy nauczyciele proszą Was o przesłanie wykonanych zadań lub notatek. Pamiętajcie o tym :)

 

Język polski :

 Temat: Z Guliwerem w krainie mądrych koni.

  1. Przeczytaj frag. powieści J. Swifta "Przygody Guliwera". [podręcznik, s.165-167].
  2. Człowiek dzięki rozumowi:

             - odróżnia dobro od zła;

             - dokonuje wyborów;

             - stworzył technikę, naukę, sztukę;

             - zorganizował życie społeczne;

             - ujarzmił naturę.

  1. Odpowiedz na poniższe pytania.

            Jak było zorganizowane życie rodzinne i społeczne koni?

            Jakie wartości były ważne dla Houyhnhnmów?

            Co konie osiągnęły dzięki  rozumowi?

            Jak  Houyhnhnmowie oceniają ludzi?

            Czego ludzie mogą się nauczyć od Houyhnhnmów?

            Jak się zmienił stosunek Guliwera do mądrych koni po roku pobytu w ich kraju, co było powodem tej zmiany?

  1. Przeczytaj "Mam pojęcie" i przepisz definicję utopii.
  2. W jakim celu autor zestawił utopijny świat koni ze światem ludzi?

Świat stworzony przez konie jest idealny, wzorcowy, doskonały. J. Swift  chciał krytycznie pokazać świat ludzi, stworzyć wzorzec, jak ten świat powinien się zmienić.

  1. Wymyśl, jaką przygodę mógł przeżyć Guliwer w krainie koni. Napisz na ten temat ciekawe opowiadanie, w którym wykorzystasz elementy urozmaicające akcję( na przykład zwrot akcji, punkt kulminacyjny, puentę). Pamiętaj o wszystkich elementach kompozycji opowiadania. Opowiadanie proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Temat: Jakie znaczenia kryją się w "Piramidzie zwierząt" K. Kozyry?

  1. Przyjrzyj się instalacji "Piramida zwierząt" K. Kozyry. [podręcznik, s.169]
  2. Przeczytaj wyjaśnienie "O dziele" .
  3. Przepisz do zeszytu wyjaśnienie pojęcia alegoria.
  4. Zapisz wyrażenia ze słowem piramida i ułóż zdanie z każdym z nich. Wykorzystaj podane podpowiedzi.

             Graficzne przedstawienie ilości i częstotliwości spożywania określonych pokarmów.

             Struktura ekonomiczna, w której jedynym źródłem zysków są wpłaty od kolejnych osób.

             Graficzne przedstawienie struktury ekosystemu.

       5.Opisz jedno ze zwierząt tworzących instalację.

  1. Jakie jest znaczenie tytułu instalacji?
  2. Kozyra nazwała swoją instalację "Piramida zwierząt", ponieważ chciała je w ten sposób unieśmiertelnić, zachować je w pamięci, tak jak to się działo w przypadku piramid egipskich.

 

Temat: Zróżnicowanie języka - kolokwializmy.

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 273 definicję kolokwializmu.
  2. W zeszycie zapisz rozwiązania zadań:1,2,3,4,5,6 i 7.

 

Matematyka:

Temat1: Siatki i modele brył. https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-bryl/DnHwnFEw5

Temat2: Siatki i modele graniastosłupów. https://epodreczniki.pl/a/siatki-i-modele-graniastoslupow/DuBZATbgg

Temat3: Praca z zeszytem ćwiczeń. Proszę wykonać notatki do zeszytu, na podstawie w/w materiałów. Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonać zadania na stronach 27,28.

 

Język angielski:

Pod każdą lekcją znajdziecie szczegółową listę rzeczy do zrobienia, a na końcu lekcji listę notatek i/lub zadań które trzeba przesłać do sprawdzenia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Macie na to czas do 19 kwietnia. W razie pytań proszę pisać. Ponadto, osoby które dotąd nie wysłały zadań z poprzednich lekcji, mają obowiązek nadrobienia wszystkich braków.

Lesson, 15th April 2020

Subject: Vocabulary - culture and social life. (Słownictwo - kultura i życie społeczne.)

  1. Proszę zapoznać się z listami słownictwa z podręcznika - rozdział 13 (str.112) i 14 (str.120).
  2. Zadania z podręcznika do wykonania w zeszycie przedmiotowym:
  1. a) obowiązkowe - 113 zad.1 oraz str.120 zad.1.
  2. b) dla chętnych - do powyższych zadań proszę dodać przynajmniej po dwa swoje przykłady do każdej z kategorii (przykłady te nie mogą znajdować się na liście słów w podręczniku, można korzystać z zasobów słowników multimedialnych lub tradycyjnych).

 

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia zadania z zeszytu przedmiotowego → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Lesson, 17th April 2020

Subject: Formal invitation - writing practice. (Zaproszenie formalne - ćwiczenia w pisaniu.)

  1. Proszę sobie wpisać do zeszytu notatkę na podstawie podręcznika str.126 (ramki - zaproszenie formalne, przydatne wyrażenia).
  2. Zeszyt Ćwiczeń  str.168, punkt 12 Zaproszenie formalne  - model tekstu do przeanalizowania (przeczytajcie polecenie do zadania a następnie gotowy tekst, zobaczcie z jakich części składa się zaproszenie formalne i zwróćcie uwagę na język użyty w tego typu tekstach).
  3. Zeszyt przedmiotowy: proszę napisać zaproszenie formalne, limit słów 50-120, według zad. 4 str. 126 (podręcznik).

 

Z tej lekcji proszę przesłać do sprawdzenia notatkę oraz zaproszenie formalne → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 kwietnia.

 

Język niemiecki:

 15.04.2020

Guten Morgen Meine Schüler!

Thema: Konjunktionen / Spójniki    Podręcznik str.109 zad 1 i 2

I. Zapisz do zeszytu: 

dass- że, weil- ponieważ, ob- czy

Wymienione spójniki wymagają użycia szyku tzw. końcowego. Oznacza to, ze podmiot występuje zaraz po spójniku, a orzeczenie stoi na ostatnim miejscu w zdaniu. Jeżeli orzeczenie składa się z dwóch wyrazów, to na końcu zdania stoi odmieniona jego część.

Ich kaufe ein neues Auto, weil altes kapput ist.

Der Vater findet, dass der Anzug gut passt.

Eva fragt, ob sie eine Jake kaufen kann.

II. Przeczytaj tekst z zad.1 a następnie wykonaj zad.2 i zapisz go w zeszycie( Proszę o zdjęcie zad.2)

 

16.04.2020

Thema: Weil, dass, ob        Podręcznik str.109  zad.3

I . Przeczytaj zdania z właściwymi spójnikami. Następnie przetłumacz je na język polski i wpisz do zeszytu.

II.Wykonaj zadanie i wyślij zdjęcie wyniku na adres delernen2020gmail.com

 https://jezykniemiecki.org/cwiczenia/spojniki/dass-weil/

 

Historia:  

Temat: PRL w latach 1956-1970.

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika ( str. 187-192),

  • krótko wyjaśnij pojęcia (dopisz daty, osoby, istotę wydarzeń):

            - mała stabilizacja

            - orędzie do biskupów niemieckich

            - Tysiąclecie Chrztu Polskiego

            - „List 34”

            - „marzec 1968”

            - „grudzień 1970”

            - „czarny czwartek”

  • przedstaw postaci (czym się zajmowały, w jakich wydarzeniach uczestniczyły): prymas Stefan Wyszyński, Józef Cyrankiewicz,  Jacek Kuroń, Adam Michnik, Kazimierz Dejmek

 

W zrozumieniu tematu pomogą ci materiały:

https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/wladyslaw-gomulka

 Zainteresowanym polecam https://epodreczniki.pl/a/jak-sie-zylo-w-prl/Dc4NEGcWr

 

Biologia:

Witajcie, biologię mamy we wtorki, więc w tym tygodniu jej nie macie.

 

Geografia:

Temat: Amazonia – zielone płuca świata.

  1. Obejrzyj prezentację o Amazonii https://slideplayer.pl/slide/10669730/
  2. W podręczniku (str. 116-121) – przeczytaj tekst, przeanalizuj mapy, ilustracje oraz klimatogram. Zwróć uwagę na zagadnienia:

             - cechy środowiska przyrodniczego Amazonii

            - cechy klimatu Amazonii

            - piętrowość roślinna w wilgotnym lesie równikowym

            - flora i fauna lasu równikowego

            - gospodarcza eksploatacja Amazonii

            - wylesianie i jego skutki

       3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-5 ze str. 53-54.

       4. W zeszycie zredaguj krzyżówkę z hasłem: AMAZONIA. Ułóż hasła i pytania. Wykorzystaj poznane w tym temacie pojęcia.

Zdjęcia krzyżówki prześlij do oceny na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Fizyka: 

  • Temat: Ruch drgający

Uwaga!! NOWY DZIAŁ!!!

 

Proszę zapoznać się z materiałem na stronie:       

Podręcznik: strona 158 i następne.

Link:

https://epodreczniki.pl/a/ruch-drgajacy-prosty-i-wielkosci-go-opisujace-przyklady-ruchu-drgajacego/D1DF6cBX9

filmik obrazujący ruch drgający:

pomińcie w filmie wzór opisujący siłę sprężystości, niepewności pomiarowe, fajnie zrealizowany i ładnie tłumaczony

 

Nowe pojęcia:

    - ruch drgający

    - okres

    - amplituda

    - częstotliwość

Zadanie:

Serce biegnącego człowieka wykonuje 120 uderzeń na minutę. Wyraź tę częstotliwość w hercach i oblicz okres drgań serca tego biegacza.

 

Proszę sporządzić notatkę, zapoznać się z przykładami z podręcznika oraz ze strony epodreczniki sfotografować i przesłać na maila. Zadania te będą podstawą do wystawienia oceny za pracę domową…

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o pozostaniu w domu

A.Szymański

 

Chemia:

  • Na dzień 17 kwietnia temat: „Porównanie właściwości alkoholi”
  • Proszę o zapisanie w zeszycie poniższej tabeli i wypełnienie ostatniego wiersza przykładami dwóch związków w każdej kolumnie (dla alkoholi o ponad 12 atomach węgla w cząsteczce zapisujemy tylko wzory, bez nazw)
  • Tabela: Zależność między stanem skupienia alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce

stan skupienia w temp. 20oC

ciecze lotne

ciecze oleiste

substancje stałe

Liczba atomów węgla w cząsteczce

1  ≤ n ≤  3

4  ≤ n ≤  11

n  ≥  12

Podział alkoholi

niższe alkohole

wyższe alkohole

Właściwości

Bardzo dobrze rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach

Trudno rozpuszczają się w wodzie, mają charakterystyczny zapach

Nie rozpuszczają się w wodzie, są bezwonne

Przykłady związków (wzór sumaryczny, nazwy)

 

 

 

 

  • Z alkoholi będzie krótki sprawdzian, pytania prześlę po świętach e-mailem. Zadania trzeba będzie również zrobić pod tematem tej lekcji w zeszycie

 

WOS:

Temat: Sposób powoływania i kompetencje rządu w Polsce.

1. Ze zrozumieniem przeczytaj rozdział VI Konstytucji RP (art. 146-153), w  podręczniku tradycyjnym przeczytaj tekst i prześledź schematy ( str. 141-143), do zeszytu wpisz zadania rządu.

2. Skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/wladza-wykonawcza-w-polsce-prezydent-rp---rada-ministrow/D1B2HSegY, zapoznaj się z informacjami na temat: Rada Ministrów w Polsce. Powoływanie rządu, wykonaj ćwiczenia interaktywne.

3. Odwiedź stronę https://www.gov.pl/web/gov/rada-ministrow i wypisz skład obecnej Rasy Ministrów (poszczególne ministerstwa i nazwiska ministrów)

4. Zapoznaj się z materiałami dotyczącymi premierów III RP https://epodreczniki.pl/a/byc-premierem/DmPAHjWQP

Pracujcie systematycznie, utrwalajcie wiedzę, za jakiś czas sprawdzimy ją w teście o trójpodziale władzy w Polsce.

 Osoby, które nie wysłały zadań z ubiegłego tygodnia proszę o uzupełnienie braków!

 

EDB:

  1. Proszę opracować temat: Oparzenia i odmrożenia. Podręcznik str. 104
  2. Wszystkie opracowane ćwiczenia z podręcznika proszę przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - na ocenę.
  3. Proszę, w ramach własnego bezpieczeństwa, nauczyć się ze str. 72 odpowiedniego zdejmowania rękawiczek ochronnych!!!

 

Religia:

TEMAT: BYĆ DZIŚ CHRZEŚCIJANINEM

Na grupie RAMu i ministrantów umieściłem test sprawdzający waszą wiedze. Bardzo proszę go sobie porozsyłać uzupełnić i odesłać do 1.05.2020 na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule swoje imię i nazwisko.

TEMAT: CAŁUN TURYŃSKI

(do obejrzenia)

 

Informatyka:

Witajcie, informatykę mamy we wtorki, więc w tym tygodniu jej nie macie

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem - SZSrzeszow.pl ,,Aktywni w domu,,
  • Czwarty zestaw ćwiczeń oraz ISF- kolejne próby:
  • wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz  gibkość

Zachęcam do sprawdzenia swojej sprawności

Pozdrawiam - kontakt messanger lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Witajcie!

Spróbujcie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  1. Jakie są moje mocne i słabe strony?
  2. Jakie mam predyspozycje, umiejętności oraz życiowe priorytety?
  3. Co mnie motywuje do działania i co tak naprawdę lubię robić?
  4. Co jest dla mnie najważniejsze w pracy?

Liceum, Technikum, czy Szkoła Branżowa pomyśl, gdzie będziesz mógł się realizować i przygotować do wymarzonego zawodu...

Pozdrawiam i zachęcam do kontaktu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.