Klasa I

 

Edukacja polonistyczna:

Poniedziałek:

Powtórz alfabet. Przeczytaj wiersz “Witaminowe Abecadło”

Napisz w zeszycie produkty, które zawierają witaminy A,B,C i D

Wykonaj polecenia w kartach ćwiczeń str. 72-73

Wtorek:

Przeczytaj tygodniowy plan śniadaniowy Marty i Antka, napisz w zeszycie co ty lubisz jeść na śniadanie.

Karty ćwiczeń str.74-75

Środa:

Przeczytaj tekst na str. 91 i wypisz do zeszytu nazwy ludzi (kto to?)

Piątek:

Zapoznaj się z treścią opowiadania “ Znajomy- nieznajomy” ( podręcznik str.90) i napisz w zeszycie 10 nazw czynności (co robi?, co robią?, co się dzieje?)

 

Edukacja matematyczna:

Poniedziałek:

Wykonaj zadania w podręcznik na str. 95, dzialania i odpowiedzi zapisuj w zeszycie.

 Wtorek:

Narysuj w zeszycie znane ci figury geometryczne i podpisz je

Środa:

Narysuj ołówkiem w zeszycie odcinki o długości 3 cm, 6 cm, 9 cm, 1 cm, zamaluj kredką najkrótszy i najdłuższy odcinek

Piątek:

Karty ćwiczeń str. 89

 

Edukacja przyrodnicza: -

 

Edukacja społeczna:

Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku str. 76-77, odpowiedz ustnie na pytania 1,3,4,5,6

 

Edukacja plastyczna: -

 

Edukacja muzyczna :

Powtórz abecadło muzyczne - podręcznik str.95

 

Edukacja techniczna :

“Letnie zabawy”- wykonaj wycinankę z papieru kolorowego.

 

Język angielski:

Temat:Nauka nazw zwierząt domowych.

W zeszycie narysuj i podpisz zwierzęta które żyją w gospodarstwie.

bird-ptak

cat-kot

dog- pies

duck- kaczka

mouse- mysz

rabbit- królik

hamster- chomik

fish- ryba

horse- koń

tortoise- żółw

Zeszyt ćwiczeń str. 60 i 61
POZDRAWIAM

 

Religia:

Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.

https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image

 

Wychowanie fizyczne: -

 

Informatyka:

Poznamy nowe narzędzie w edytorze tekstu – Punktory. Numerowanie. 
Służą one do tworzenia list.

Otwórz program edytor tekstu.

Wybierz opcję  Punktory i Numeracja w panelu Akapit.

Punktory. Odszukaj podświetlony przycisk na pasku narzędzi.

 

I SPOSÓB

  • kliknij przycisk punktory
  • wybierz punktor – znaczek,
  • piszemy pierwszy wyraz lub zdanie
  • naciskamy klawisz Enter

II SPOSÓB

  • piszemy listę
  • zaznaczamy listę myszką
  • rozwijamy przycisk punktory
  • kliknięciem wybieramy interesujący nas punktor

 

Zadanie

Otwórz  edytor tekstu,  zrób punktowaną listę zakupów (przynajmniej 5 produktów)

 

Numerowanie. Odszukaj podświetlony przycisk na pasku narzędzi.

 

 

Listę numerowaną tworzymy tak samo jak listę punktowaną

Zadanie

Zrób numerowaną listę imion kolegów lub koleżanek z twojej klasy.

 

 

Klasa II

Zapraszam na zajęcia na Skype :)

 

Edukacja polonistyczna:  

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

Edukacja techniczna:  

Edukacja muzyczna:

Edukacja plastyczna:

 

Język angielski:

Temat: Co jemy w ciągu dnia.

Zapisz w zeszycie

breakfast- śniadanie

lunch- 2gie śniadanie

dinner- obiad

supper- kolacja

Narysuj co jesz na śniadanie, lunch, obiad i kolację.( możesz wykorzystać gazetki reklamowe ze sklepów , wyciąć i przykleić odpowiednie potrawy )

POZDRAWIAM

 

Religia:

Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.

https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image

 

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczenia można  modyfikować i wykonywać samodzielnie. Link do ćwiczeń:

Informatyka:

W programie „Mały malarz”  utwórz dowolny rysunek używając narzędzi: Pieczątki i Efekty. Swoją pracę zapisz w opcji : Zapisz

 

Klasa III

 Zapraszam na zajęcia na Skype :)

 

Edukacja polonistyczna:

Edukacja matematyczna:

Edukacja przyrodnicza:

 

Język angielski:

Temat: Nazwy zwierząt i pożywienie dla nich

Zapisz w zeszycie

Lions eat meat- Lwy jedzą mięso

Lions don’t eat grass- Lwy nie jedzą trawy.

Frogs eat ……

Frogs don’t eat……..

Giraffes eat……………

Giraffes don't eat……..

Antelopes eat……..

Antelopes don’t eat………………...

Monkeys eat……………..

Monkeys don’t eat……………………

https://quizlet.com/508570349/new-english-adventure-3-unit-7-lions-eat-meat-flash-cards/  znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające poznane słowa

POZDRAWIAM :)

 

Informatyka:

Temat: Plakat w dokumencie tekstowym (2 lekcje)

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-dokumentu-tekstowego-w-roznych-formatach/DvhRcU4z4 . Po zapoznaniu się z lekcją wykonaj znajdujące się tam ćwiczenie interaktywne 1.
  2. Obejrzyj filmy na stronach:

       3. Wykonaj plakat swojego ulubionego filmu lub książki.

 

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

Religia:

Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.

https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa IV

 

Język polski: 

Temat: Czas- jak go bronić przed pożeraczami.  (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/czas-jak-go-bronic-przed-pozeraczami/D2dKx3Fn4

Rozwiąż zadania na stronie internetowej, nie musisz ich wpisywać do zeszytu.

 

Temat: Powtórzenie zasad pisowni wyrazów z h. (2 godz.)

https://epodreczniki.pl/a/halas-z-blahego-powodu/DC35p5vIp

Wpisz rozwiązania zadań do zeszytu.

 

Matematyka:

Temat 1 i 2: Pole powierzchni prostopadłościanu.

https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-prostopadloscianu/Dpn3XHgwh                                      

 

Temat 3: Pole powierzchni sześcianu.

https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-prostopadloscianu-i-szescianu/D68fHsGGS

 

Język angielski

Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Lesson, 8th June 2020

Subject: Exam practice 1. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 1.)

 

Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 1-4. Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćw., strony 78 - 82.

 

UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody, tutaj również (str. 81). Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:

1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)

2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie

3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać.

 

Lesson, 10th June 2020

Subject: Exam practice 2.  (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 2.)

 

Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 5-8. Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćw., strony 83 - 87.

UWAGA!! W tym zestawie również potrzeba Kodów QR do nagrania (str.86). Szczegóły dotyczące tego jak je odczytać, zostały podane przy poprzedniej lekcji.

Lesson, 12th June 2020

Subject: Exam practice 3. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 3.)

 

Dziś rozwiążecie zadania dostępne online, które sprawdzają umiejętność słuchania, czytania i pisania.

 

Słuchanie (Listening): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/twins-week

1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,

2 / wysłuchajcie historyjki i zagrajcie w grę (proszę kliknąć Game) - połączcie czynności z dniem tygodnia.

 

Czytanie (Reading): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/reading-practice/playing-musical-bumps

1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,

2 / przeczytajcie tekst na temat tego jak grać w muzyczną grę ,

3 / kliknijcie na Game i określcie czy podane zdania są prawdziwe (true) czy fałszywe (false).

 

Pisanie (Writing): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/writing-practice/my-day

1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,

2 / przeczytajcie Plan dnia i napiszcie swój Plan dnia do zeszytu w takiej formie jak ten przykładowy.

 

To wszystko na ten tydzień. Goodbye!

 

Historia:

Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym.

  1. Obejrzyj filmik: Jan Paweł II. Krótka historia życia
  2. Pracuj z podręcznikiem.
  3. W zeszycie narysuj oś czasu, na której zaznaczysz najważniejsze wydarzenia w życiu Karola Wojtyły.
  4. Wykonaj zad. 1-5, 7, 9 w zeszycie ćwiczeń, str. 84-86.

 

Technika:

Temat: Planowanie pieszej wycieczki.

  • przeczytaj informacje z podręcznika na str. 71 - 73
  • wykonaj w zeszycie ćw.1 str. 71, ćw.2 str. 72, ćw.1 str. 73

 

Przyroda:

12.06.2020r. piątek 1.Temat:Życie w jeziorze.

                             2.Warunki życia na lądzie.

  • Przeczytaj tekst z podręcznika str.171-176
  • Na podstawie ilustracji zamieszczonej na str.174-175 Wymień po trzy nazwy zwierząt charakterystycznych dla każdej ze stref jeziora i wpisz do zeszytu.
  • Uzupełnij ćwiczenia str.105-107
  • Zapoznaj się tekstem w podręczniku str.177-1180
  • Scharakteryzuj warunki życia na lądzie-zapisz To najważniejsze!!!
  • Uzupełnij ćwiczenie str.108-109

 

Religia:

Temat Jezus moim pokarmem na życie wieczne.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Muzyka:

Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU

 

Plastyka:

Ważne instytucje kultury i sztuki.

https://epodreczniki.pl/a/wazne-polskie-instytucje-kultury-i-sztuki/DJD48aqL0

 

Informatyka:

Temat: Plakat w dokumencie tekstowym (2 lekcje)

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-dokumentu-tekstowego-w-roznych-formatach/DvhRcU4z4 . Po zapoznaniu się z lekcją wykonaj znajdujące się tam ćwiczenie interaktywne 1.
  2. Obejrzyj filmy na stronach:

  1. Wykonaj plakat swojego ulubionego filmu lub książki.

 

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasa V

 

Język polski:

Temat: Kim jest  , a kim chciałby być podmiot liryczny w wierszu “Dal” ?

Odpowiedz na pytania 1 i 3 (pisemnie) podręcznik str.300 -302 . Zapoznaj się z pojęciem” akcent” i zrób krótką notatkę w zeszycie. ( dwie lekcje)

 

Temat: W jakich okolicznościach to się stało? Poznajemy okolicznik.

Napisz notatkę na temat okolicznika ( do zeszytu ). Zapamiętaj pytania , na jakie odpowiada okolicznik.

W zeszycie ćwiczeń str.169 wykonaj zad.114,115,117.

 

Temat: Dopełnienie - nieznana nam dotąd część zdania.

Zapoznaj się z informacjami na temat dopełnienia i zrób notatkę do zeszytu - str.278 .

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad.110,111,112  - str.166.

POZDRAWIAM

 

Matematyka

Temat 1 i2: Obliczanie pól i obwodów czworokątów.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-i-obwodow-czworokatow/D4b0nyfC6

 

Temat3: Pole wielokąta- utrwalenie wiadomości.

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/Df1Do5lg6

 

Język angielski:

Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontynuujemy naukę form czasowników nieregularnych. Jeśli ktoś już umie I i II formy, to może zacząć się powoli uczyć III form - dodałam je do naszej listy: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh

 

Lesson, 8th June 2020

Subject: Listening comprehension - stories. (Rozumienie ze słuchu - historyjki.)

 

Historyjka 1: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-treasure-map

1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,

2 / wysłuchajcie historyjki, a następnie kliknijcie na Game i wybierzcie słowo pasujące do zdania.

W zeszycie: napisz The Treasure Map i narysuj swoją własną mapę skarbów.

 

Historyjka 2: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/planet-earth

1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,

2 / wysłuchajcie historyjki, a następnie kliknijcie na Game i wybierzcie słowa pasujące do zdań.

W zeszycie: narysuj planetę Ziemię wraz z wszystkimi elementami krajobrazu wspomnianymi w piosence i podpisz te elementy (np. las podpisz forest, morze jako sea itd.)

 

Lesson, 10th June 2020

Subject: Listening comprehension - songs. (Rozumienie ze słuchu - piosenki.)

 

Piosenka 1: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/do-your-best

1 / wysłuchajcie piosenki i wykonajcie poniższe zadania,

2 / kliknijcie na Game (pierwszy przycisk pod piosenką) i dopasujcie podane wyrażenia do odpowiedniej ramki, następnie proszę kliknąć na kolejny przycisk Game i dobrać końcówki zdań do podanych początków.

W zeszycie: napisz Do Your Best i pod tym napisem narysuj tabelę złożoną z dwóch kolumn, pierwszą nazwij DO a drugą DON’T. W części DO zapisz to wszystko co możemy robić, a w DON’T to czego nie możemy robić. Przy wykonywaniu tego zadania użyj piosenki i własnych pomysłów.

 

Piosenka 2: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/my-dreams

1 / wysłuchajcie piosenki i wykonajcie poniższe zadanie

2 / kliknijcie na Game (pierwszy przycisk pod piosenką) i dopasujcie podane wyrażenia do odpowiedniej ramki, następnie proszę kliknąć na kolejny przycisk Game i dobrać słowa do zdań.

W zeszycie: napisz My Dreams i poniżej narysuj swoje marzenia - kim chciałbyś być w przyszłości, gdzie chciałbyś mieszkać, co chciałbyś robić, co chciałbyś mieć, a następnie krótko to opisz. Możesz skorzystać z przykładowych zdań: 

I want to be…. (wpisz nazwę zawodu np. I want to be an artist.)

I want to live in ….. (wpisz nazwę państwa lub miasta np. I want to live in Italy. )

I want to .… (napisz co chciałbyś robić np. I want to paint pictures.)

I want to have… (wymień co chciałbyś mieć np. I want to have  a beautiful house and a new car.)

 

Lesson, 12th June 2020

Subject: Reading comprehension. (Rozumienie tekstów czytanych.)

 

Dziś zajmujemy się czytaniem, ale na początek wpiszcie do zeszytu słówka:

neighbours - sąsiedzi, playground - plac zabaw, mess - bałagan, rubbish / trash - śmieci, clean up - sprzątać, pick up - podnieść, put away - odłożyć/schować, make believe - udawać/wmawiać, work together - pracować razem, glad - cieszyć się, finish - kończyć.

 

Przeczytajcie historyjkę “Neighbourhood Clean Up” (zajrzyjcie na poniższą stronę i kilknijcie na strzałkę)  https://pbskids.org/daniel/stories/neighborhood-clean-up/

 

Następnie wpiszcie do zeszytu poniższe polecenie, zdania i Wasze odpowiedzi:

Prawda czy fałsz? Zdecyduj!

Daniel and Katarina are going to the cinema today. T / F

The playground is a big mess. T / F

They don’t want to work together. T / F

They start cleaning. T / F

Recycling is turning something old into something new. T / F

They cleaned the playground together. T / F

Now, the playground looks great and they can play there. T / F

 

Narysujcie w zeszycie kolejną scenę tej historyjki - co według Was wydarzy się dalej w miejscu, w którym znajdują się bohaterowie. Podpiszcie w języku angielskim elementy obrazka. Jeśli potrzebujecie nowych słów, to możecie znaleźć je w słowniku multimedialnym np. www.diki.pl

 

To wszystko na ten tydzień. Goodbye!

 

Historia:

Temat: Próby zjednoczenia Polski.

  1. Pracuj  z podręcznikiem – przeczytaj temat ze str. 198-202.
  2. Obejrzyj filmiki:

  1. W zeszycie narysuj oś czasu i zaznacz na niej najważniejsze etapy jednoczenia ziem polskich:

           - koronacja Przemysła II

           - koronacja Wacława III

           - pierwsza koronacja w Krakowie

W opracowaniu tematu, pomocna może być strona: https://www.edukator.pl/zjednoczenie-polski,4225.html

 

Biologia:

Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 137-142.

Obejrzyj lekcję

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-12052020,47793336

W zeszycie:

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 143-147.

Obejrzyj lekcję

W zeszycie:

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.

  1. Budowa owocu

           Owoc zbudowany jest z nasienia lub nasion oraz owocni. Owoc powstaje  z dolnej części słupka – zalążni.

           Owocnia chroni nasiona i pomaga w ich rozsiewaniu. Może być soczysta lub sucha i dlatego owoce dzielimy na suche (np., orzechy) i mięsiste (czereśnie, jabłka).

  1. Sposoby przenoszenia owoców:

          - przez wiatr: mniszek lekarski, klon, jesion,

          - przez zwierzęta: łopian, jarzębina, głóg,

          - przez wodę: palma kokosowa.

  1. Budowa nasienia (przerysuj wraz z podpisami nasienie ze str. 145, rysunek w prawym górnym rogu).
  2. Rozmnażanie roślin wegetatywne

          Rozmnażanie płciowe odbywa się poprzez nasiona, a wegetatywne polega na powstawaniu nowych  roślin z fragmentów rośliny rodzicielskiej np.

            - przez rozłogi (truskawki, poziomki)

            - przez kłącza (imbir, kosaćce)

            - przez bulwy (ziemniak)

            - przez cebule (tulipan, żonkil, szczypiorek)

            - przez liście (fiolek).

  W ćwiczeniach str.95 i 96

  W razie pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Krajobraz wysokogórski Himalajów.

  1. Obejrzyj lekcję
  2. Pracuj z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń, wykonaj zad. 1-7, str. 87-90.

Polecam także filmik

 

Technika:

Technikę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie macie (Boże Ciało), ale proszę o wysłanie zaległych prac.

 

Religia:

Temat: Pan Jezus uzdrawia duszę i ciało

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Muzyka:

Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU

 

Plastyka:

Ważne instytucje kultury i sztuki.

https://epodreczniki.pl/a/wazne-polskie-instytucje-kultury-i-sztuki/DJD48aqL0

 

Informatyka:

Informatykę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

            Klasa VI

 

Język polski:

Temat: Na jakie części dzielą się wyrazy podczas odmiany? Przypomnienie i utrwalenie wiadomości.

Zrób notatkę do zeszytu i zapamiętaj pojęcia: temat wyrazu , końcówka , temat oboczny.

Wykonaj zad. 6,8,9 podręcznik str.286 - 289. ( dwie lekcje )

 

Temat: Promujemy język polski i polską kulturę.

Przeczytaj ze zrozumieniem fragment ustawy o języku polskim - podręcznik str.294. Wykonaj zad. 1 i 3

do zeszytu.

 

Temat: Uczymy się pisać list oficjalny.

Przeczytaj tekst “ Zachowała się jak trzeba” str. 301  - 302 . Przypomnij sobie , jak wygląda schemat listu. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 67 i 68 str. 43-44.

POZDRAWIAM

 

Matematyka:

1. Temat: Objętość i jednostki objętości. (2 lekcje)

       1. Obejrzyj filmik :

          https://pistacja.tv/film/mat00248-objetosc-i-jednostki-objetosci-wprowadzenie?playlist=510

        2. Rozwiąż testy:

https://www.matzoo.pl/klasa6/jednostki-objetosci-cm3-dm3_34_634

https://www.matzoo.pl/klasa6/jednostki-objetosci-l-ml-cm3_34_617

W zeszycie

Z podręcznika Str. 226 przerysuj rysunki i przepisz informacje pod ćwiczeniem B, oraz ze str. 227 przepisz jednostki z żółtej chmurki i zrób ćwiczenie D.

Zrób zadania:

Str. 229 zad. 7 i 8

W ćwiczeniach:

Str. 108 ćw. 4

 

2. Temat: Objętość prostopadłościanu i sześcianu

Obejrzyj filmik:

https://pistacja.tv/film/mat00249-objetosc-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510

W zeszycie

Ze strony 227 przepisz i przerysuj informacje do ćwiczenia D

Zrób zadania:

Str. 228 zad. 1 i 2

Str. 229 zad. 7 (pamiętaj, że przed mnożeniem musisz mieć takie same jednostki)

W ćwiczeniach

Str. 108

 W razie trudności pisz  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Subject: Mrs Q’s visit- powtórzenie czasów gramatycznych (2 lekcje)

 

Podręcznik ste. 112 czytacie historyjkę i odpowiadacie na pytania w zad. 2- odpowiedzi zapisujecie w zeszycie

W ramce na str. 113 znajdziecie wszystkie czasy gramatyczne poznane w tym roku , powtórzycie każdy z nich:

Present Simple -

https://agendaweb.org/verbs/present_simple-exercises.html - znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające czas

Present Continuous -

https://agendaweb.org/verbs/present_continuous-exercises.html

Past Simple-

https://agendaweb.org/verbs/past_simple-exercises.html

Past Continuous-

https://agendaweb.org/verbs/past_progressive-exercises.html

be going to -

https://agendaweb.org/verbs/future-be-going-to-exercises.html

Obejrzyjcie filmiki i wykonajcie ćwiczenia, przypomnicie sobie konstrukcje gramatyczne.

 Podręcznik str. 113 zad 4 - zapisz pytanie w zeszycie, użyj odpowiedniego czasu gramatycznego

 

Historia:

Temat: Legiony Polskie we Włoszech.

1. Obejrzyj filmik

2. Pracuj z podręcznikiem, str. 203-206.

3. Skorzystaj z dodatkowych źródeł informacji i do zeszytu wpisz oryginalny tekst Pieśni Legionów Polskich we Włoszech, porównaj z obecnym tekstem Mazurka Dąbrowskiego, zaznacz zmiany w tekście.

4. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-5, str. 103-104.

 

Biologia:

Biologię mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta

 

Geografia

Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.

  1. Obejrzyj lekcję
  2. Pracuj z podręcznikiem.
  3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 85-86.

 

Religia:

Temat: Bóg dla mnie jest najważniejszy jak dla bł. Karoliny Kózkówny.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Technika:

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych - ćwiczenia.

  • wykonaj w zeszycie ćw.6,7 oraz “Sprawdź się”. Zrób zdjęcie i wyślij.

 

Muzyka:

Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU

 

Plastyka: --------

 

Informatyka:

Temat: Komunikacja w Internecie bez @ – komunikatory

Zapoznaj się z lekcją na stronie https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8 i wykonaj znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.

W razie problemów lub pytań piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

          

Klasa VII

 

Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 9:30 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line z chemii, która rozpocznie się o 9:45. Na lekcji proszę mieć przy sobie zeszyt z notatkami.

 

Język polski 

Temat: Powtarzamy, sprawdzamy się. (2 godz.)

  1. Przeczytaj wiadomości z podręcznika na s.330- 332.
  2. Pooglądaj zamieszczone poniżej filmiki.

 

Temat: Jak napisać wypracowanie? (2 godz.)

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 333-334 tekst pt." Jak pisać wypracowanie? " Z. Soloni.
  2. Rozwiąż zadania: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8 ze s.334. Rozwiązania wpisz do zeszytu.

 

Matematyka:

  1. Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych w tabelach.

Obejrzyj lekcję

https://pistacja.tv/film/mat00417-interpretacja-danych-przedstawionych-w-tabelach?playlist=360

https://pistacja.tv/film/mat00421-wyszukiwanie-i-porzadkowanie-informacji-tabele?playlist=360

 

  1. Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych na diagramach słupkowych.

Obejrzyj lekcje:

https://pistacja.tv/film/mat00418-interpretacja-danych-diagram-slupkowy?playlist=360

https://pistacja.tv/film/mat00422-przedstawianie-danych-diagram-slupkowy?playlist=360

 W zeszycie

Str. 193 zad. 1 i 2

Str. 195 zad. 3

 

  1. Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych na diagramach kołowych i procentowych. (pierwsza lekcja)

Obejrzyj lekcje:

https://pistacja.tv/film/mat00419-interpretacja-danych-diagram-kolowy?playlist=360

https://pistacja.tv/film/mat00423-przedstawianie-danych-diagram-kolowy?playlist=360

https://pistacja.tv/film/mat00420-interpretacja-danych-diagram-procentowy?playlist=360

https://pistacja.tv/film/mat00424-przedstawianie-danych-diagram-procentowy?playlist=360

 

W zeszycie

Str. 195 zad.4

Str. 196 zad. 6 i 8

Str. 200 zad. 16

W razie trudności proszę o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Język angielski:

Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Lesson, 8th June 2020

Subject: Across Poland - reading. (Podróż przez Polskę - odbiór tekstu czytanego.)

Uwaga! Ta lekcja kończy naszą pracę z podręcznikiem w zakresie tematów lekcyjnych, ale wrócimy jeszcze do książki aby zrobić wybrane zadania egzaminacyjne.

 

Proszę zajrzeć do podręcznika i zapisać rozwiązania poniższych zadań w zeszycie:

str.116 zad.1 - przeanalizujcie mapę w podręczniku, dopasujcie miasta A-E do zdjęć 1-5

str.116 zad.2 - dopasujcie zdania do tych miast

str.117 zad.6 - przeczytajcie wpis na blogu, wypiszcie do zeszytu nowe słownictwo wraz z tłumaczeniem i odpowiedzcie na pytanie: What is the Three Peaks Challenge?

 

Zadanie dla chętnych: Wymyśl swoje wyzwanie dotyczące miejscowości w której mieszkasz i zapisz je do zeszytu w formie wpisu na blogu.

 

Lesson, 10th June 2020

Subject: Exams skills. (Rozwijanie umiejętności egzaminacyjnych.)

Dziś zajmiemy się umiejętnościami testowanymi w I i II części egzaminu ósmoklasisty, czyli rozumieniem ze słuchu i znajomością funkcji językowych.

 

Rozumienie ze słuchu

1 / Obejrzyj krótki filmik: 

2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str.85 zad.1, str. 93 zad. 4, str.109 zad.1

UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody. Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:

1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)

2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie

3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać

 

Znajomość funkcji językowych

1 / Obejrzyj krótki filmik:

2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str. 25 zad.2, str.73 zad.2, str.97 zad.2

3 / Wykonaj zadania w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str.104 zad.1, str.120 zad.1

 

Lesson, 12th June 2020

Subject: Exams skills. (Rozwijanie umiejętności egzaminacyjnych.)

Dziś zajmiemy się umiejętnościami testowanymi w III i IV części egzaminu ósmoklasisty, czyli rozumieniem tekstów pisanych i znajomością środków językowych.

 

Rozumienie tekstów pisanych

1 / Obejrzyj krótki filmik:

2 / Wykonaj zadanie w Zeszycie Ćwiczeń: str.97 zad.1

3 / Wykonaj zadanie w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str.120-121 zad.3

 

Znajomość środków językowych

1 / Obejrzyj krótki filmik:

2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str.97 zad.3; str.109 zad. 2, 3

3 / Wykonaj zadania w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str. 121 zad.4, 5, 6

 

To wszystko na ten tydzień. Goodbye!

 

Język niemiecki:

Guten Morgen! der 10. Juni 2020

Thema : Was brauchen wir für Fußballspielen?   /  Co potrzebujemy do gry w piłkę nożną?

Na dzisiejszej lekcji warto przypomnieć sobie odmianę rzeczowników po rodzajniku nieokreślonym( ein/eine/ein, przeczenie kein/keine, zaimki dzierżawcze mein,dein…)tabelka na końcu zeszytu

 

I. Przeczytaj wyrazy i przyporządkuj im polskie znaczenia str. 112 zad.1. Wyrazy zapisz do zeszytu.

II. Zapisz do zeszytu:

brauchen- potrzebować (kogo?co?/ wen?was?)

Ich brauche:

-einen Tennisschläger          

-einen Ball

-Schlittschuhe ( brak rodzajnika w l.mn)

III. Odpowiedz   na pytania w zad.3, zapisz odpowiedzi do zeszytu

Dla utrwalenia słownictwa i zagadnień gramatycznych udostępniam link

https://www.liveworksheets.com/ry286626ih

 

Historia:    

Temat: Walka o granice II Rzeczypospolitej.

1. Zapoznaj się z lekcją

https://epodreczniki.pl/a/ksztaltowanie-sie-granicy-z-niemcami-i-czechoslowacja/D168UPBiP

- w zeszycie wpisz daty:

  • powstania wielkopolskiego
  • plebiscytu na Górnym Śląsku
  • trzech powstań śląskich
  • podziału Śląska Cieszyńskiego

2. Obejrzyj filmiki o wojnie polsko – bolszewickiej

3. Wykonaj zad. w zeszycie ćwiczeń:

zad. 1-2 str. 104

zad. 1-4 str. 100-101

 

Biologia:

  1. Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego

Przeczytaj temat z podręcznika str. 221-223.

Obejrzyj lekcję na stronie

W zeszycie

Przepisz notatkę.

Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego

Cykl miesiączkowy to cykliczne, regulowane hormonalnie przez hormony przysadki i jajnika zmiany w organizmie kobiety przygotowujące ją do ewentualnej ciąży. Zachodzą one głównie w obrębie błony śluzowej macicy i jajników. Trwa on zwykle 28 dni.

Fazy cyklu:

  1. Menstruacja – 1-5 dzień, złuszczenie błony śluzowej macicy, niski poziom hormonów
  2. Faza odbudowy – 6-13 dzień – odbudowa błony śluzowej, wysoki poziom estrogenów, dojrzewanie pęcherzyka jajnikowego
  3. Owulacja - 14 dzień – pęknięcie dojrzałego pęcherzyka jajnikowego i uwolnienie komórki jajowej do jajowodu
  4. Faza lutealna – 15-28 dzień – pęcherzyk przekształca się w ciałko żółte, jeśli nie dojdzie do zapłodnienia ciałko degeneruje się.

Pod względem płodności cykl dzieli się na 3 fazy:

- faza przedowulacyjnej niepłodności względnej

- faza okołoowulacyjnej płodności

- faza poowulacyjnej niepłodności bezwzględnej

 W ćwiczeniach str. 111 i 112

 

  1. Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia do narodzin

Przeczytaj rozdział w  podręczniku s. 224-229.

Obejrzyj film

W zeszycie

Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia do narodzin

  1. Zapłodnienie to połączenie plemnika z komórką jajową, zachodzi w początkowej części jajowodu.
  2. Po zapłodnieniu powstaje zygota, z której rozwija się zarodek. Po zagnieżdżeniu się zarodka w ścianie macicy, wytwarza 3 błony płodowe:

           - owodnia – z wypełniającym ją płynem chroni go przed urazami,

           - omocznia – bierze udział w wytwarzaniu naczyń krwionośnych zarodka,

           - kosmówka – bierze udział w wytwarzaniu łożyska, za którego pomocą dziecko pobiera od matki tlen i substancje odżywcze. Łożysko jest połączone z płodem za pomocą pępowiny.

  1. Ciąża to okres, kiedy dziecko rozwija się w ciele matki. Zaczyna się od zapłodnienia, a po 9 miesiącach kończy porodem. Okres ten można podzielić na 2 etapy:

             a) rozwój zarodkowy – trwa 9 pierwszych tygodni, w tym czasie zachodzą podziały i różnicują się komórki zarodka

             b) rozwój płodowy – od 3 miesiąca, dziecko rośnie i zaczynają funkcjonować jego narządy.

W ćwiczeniach

Str.113-115

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Geografia:

Temat: Źródła i skutki zanieczyszczeń środowiska przyrodniczego.

  1. Zapoznaj się z materiałami na temat zanieczyszczenia powietrza https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T

           - przeczytaj teksty

           - obejrzyj filmiki

           - pojęcia ze słowniczka przepisz do zeszytu

           - wykonaj w zeszycie ćw.6

  1. Przeczytaj informacje na temat zanieczyszczeń wód

           https://epodreczniki.pl/a/zasoby-wody-i-ich-ochrona/D7npMF5Lo

            -  wykonaj zadania interaktywne

  1. Wykonaj zad. w zeszycie ćwiczeń, str. 102-103.

 

Fizyka:

Temat: Sposoby przekazywania ciepła. (09.06.2020)

Materiały: podręcznik, strona 238, epodręczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/przekazywanie-ciepla-w-zjawisku-przewodnictwa-rola-izolacji-cieplnej/DuIwC4Li1

https://epodreczniki.pl/a/przekazywanie-energii-w-zjawisku-konwekcji/DQHzwlHDV

Film:

Pojęcia:

- przewodnictwo cieplne

- przewodniki i izolatory cieplne

- konwekcja (np. ciepłe powietrze unosi się do góry)

- przewodnictwo cieplne (przy bezpośrednim kontakcie)

- promieniowanie ( np. transport ciepła ze Słońca na Ziemię)

 

Temat: Ciepło właściwe. (12.06.2020)

Materiały: podręcznik, strona 243, epodręczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/wyznaczanie-ciepla-wlasciwego-wody-przy-uzyciu-grzalki-o-znanej-mocy/De79Qg4gd

Film:

Pojęcia:

- przyrost temperatury

- ilość pobranego ciepła

- ciepło właściwe (definicja)

Jak policzyć pobrane ciepło:

Q=Cw*m*∆t

Gdzie:

Cw – ciepło właściwe

m- masa

 ∆t – różnica temperatury początkowej i końcowej

Proszę zapoznać się z przebiegiem doświadczenia 61 ze strony 241 porównać wynik z danymi z tabeli na stronie 276.

Jest to przykład zagadnień, którymi będziemy zajmować się na najbliższych lekcjach i od których rozpocznie się nowy rok szkolny ;-)

 

Chemia:

Temat na dwie lekcje: Stężenie procentowe - rozwiązywanie zadań (9.06 i 12.06)

Materiały: podręcznik, strona internetowa: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DKDywpMJi

https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-a-rozpuszczalnosc-substancji/Dzo7lc4Os

 

Filmy z przykładowymi rozwiązaniami zadań - stężenie procentowe

https://youtu.be/GU9wEi09CrQ

https://youtu.be/ZwV0JUM1OB8

https://youtu.be/umCDv9TFvrk

https://youtu.be/2HPsBaOOicQ

 

Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 9:30 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która rozpocznie się o 9:45. Na lekcji proszę mieć przy sobie zeszyt z notatkami.

 

Religia:

Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Muzyka:

Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU

 

Plastyka: -

 

Informatyka:

Informatykę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Barometr zawodów

Sprawdźcie jakie zawody są potrzebne w naszym powiecie:

https://barometrzawodow.pl/pl/podkarpackie/prognozy-dla-powiatow/2020/jaroslawski.19..196....1....0.1.1.196.

 

Klasa VIII

 

Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 11:15 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line z chemii, która rozpocznie się o godzinie 11:30. Na lekcji omówimy notatkę i zadania do samodzielnego wykonania.

 

Język polski :  

Temat: Sprawdź, ile pamiętasz.

 

Temat: Poćwicz przed egzaminem.

 

Temat: Co powtórzyć przed egzaminem ósmoklasisty.

 

Matematyka:

Przygotowania do testu 8- klasisty.

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1B69a4HP

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D118K4e1S

https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DuzV5gqyM

 

Język angielski:

Good morning! Zakończyliśmy serię powtórek przed egzaminem ósmoklasisty. Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji lub egzaminu, czy też potrzebujecie kolejnych materiałów powtórkowych, to proszę pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Od tego tygodnia zajmujemy się rozwijaniem umiejętności mówienia. Będziemy pracować z diagramem fonetycznym, dlatego proszę sobie dokładnie poczytać część ćwiczenia praktyczne z poniedziałkowej lekcji, ponieważ na takich samych zasadach będziemy pracować na kolejnych lekcjach.

 

Lesson, 8th June 2020

Subject: Pronunciation - vowels. (Wymowa - samogłoski.)

Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.

 

Wymowę słów zapisujemy stosując transkrypcję fonetyczną -  system pisowni oparty na głoskach oraz literach, które sobie odpowiadają (jednej głosce odpowiada jeden znak fonetyczny, a jednemu znakowi fonetycznemu odpowiada jedna głoska). Słowa te zapisujemy w nawiasach stosując znaki // lub [ ] , natomiast akcent wyrazowy zaznaczamy apostrofem.

 

Samogłoski (vowels) dzielimy na krótkie (short vowels) i długie (long vowels).

 

Cechą charakterystyczną samogłosek krótkich jest to, że są określane jedynie znakiem fonetycznym (nie mają dodatkowych symboli). Do samogłosek krótkich zaliczamy:

ʌ – krótkie ”a” np. ”cup” /kʌp/

æ – ”ash” pomiędzy ”a” i ”e” np. ”cat” /kæt/

ə – ”schwa”, krótkie polskie ”e” np. ”about” /əˈbaʊt/

ɪ – krótkie ”i” bardzo zbliżone do polskiego krótkiego ”y” np.”kill” /kɪl/

ʊ – krótkie ”u” np. ”wood” /wʊd/

ɒ – krótkie ”o” np.”dog” /dɒɡ/

e – krótkie ”e” np.”bed” /bed/

 

Cechą charakterystyczną samogłosek długich jest dwukropek znajdujący się bezpośrednio po symbolu samogłoski. Do samogłosek długich zaliczamy:

ɑ: – długie ”a” np.”car’‚ /kɑː/

i: – długie ”i” np.”keen” /kiːn/

u: – długie ”u” np. ”crew” /kruː/

ɔː – długie ”o” np. ”awful” /’ɔːfl/

e: lub ɜ: – długie ”e” np. ”bird” /bɜ:d/

 

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

Zanim zaczniemy, proszę przeczytać zasady pracy z diagramem fonetycznym:

1 / dźwięki powtarzacie do momentu uzyskania odpowiedniego efektu - poprawnej wymowy,

2 / można powiększać części diagramu, wystarczy kliknąć na wybrany dział (np. vowels), a do całego diagramu wracacie klikając na  ‘Main chart’,

3 / diagram z dźwiękami można sobie bezpłatnie ściągnąć na swój komputer klikając w link “download this chart” (widoczny nad diagramem) lub “Phonemic chart to download” (widoczny pod diagramem),

4 / jeżeli ktoś widzi tylko szare pole zamiast diagramu z dźwiękami, oznacza to, że musi uruchomić na tej stronie wtyczkę Adobe Flash. Po zezwoleniu na działanie tej wtyczki, wszystko będzie widoczne.

 

Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich samogłosek wg diagramu fonetycznego (tylko część vowels):  https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart 

1 / kliknijcie na samogłoskę, a usłyszycie jej wymowę - proszę powtarzać za lektorem,

2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).

 

Lesson, 10th June 2020

Subject:  Pronunciation - consonants. (Wymowa - spółgłoski.)

Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.

 

Do spółgłosek (consonants) zaliczamy:

b – czyli ”b” np. ‚‚bed” /bed/

d – czyli ”d” np. ”dude” /duːd/ lub /djuːd/

f – czyli ”f” np. ”far” /fɑː/

g – czyli ”g” np. ”agree” /əˈɡriː/

h – czyli ”h” np.  ”head” /hed/

j – czyli ”j” np. ”you” /ju/ lub /ju:/

k – czyli ”k” np. ”keep” /kiːp/

l – czyli ”l” np.  ”look” /lʊk/

m – czyli ”m” np. ”lamb” /læm/

n – czyli ”n” np. ”not” /nɒt/

p – czyli ”p” np. ”pain’‚ /peɪn/

r – czyli ”r” np.”room” /ruːm/

s – czyli ”s” p. ”street” /striːt/

t – czyli ”t” np. ”mate” /meɪt/

v – czyli ”w” np. ”save” /seɪv/

w – wymawiane jako ”ł” np. w: ”wake” /weɪk/

z – czyli ”z” np.  ”zoo” /zuː/

ʃ – dźwięk pomiędzy ”sz” a ”ś” np.”shut” /ʃʌt/

ʒ – dźwięk pomiędzy ”ż” a ”ź” np.”vision” /ˈvɪʒn/

ŋ – nosowe ”n” np. ”sing” /sɪŋ/

tʃ – dźwięk pomiędzy ”cz” a ”ć” np.  ”chin”/tʃɪn/

θ – wymawiany jak ”s” z końcem języka przy zębach np. ”think” /θɪŋk/

ð – wymawiany jak ”z” z końcem języka przy zębach np. ”there” /ðeə/

dʒ – czyli dźwięk pomiędzy ”dż” a ”dź” np.”jump” /dʒʌmp/

 

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich spółgłosek wg diagramu fonetycznego (tylko część consonants):  https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart   

1 / kliknijcie na spółgłoskę, a usłyszycie jej wymowę - proszę powtarzać za lektorem,

2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).

 

Lesson, 12th June 2020

Subject: Pronunciation - diphthongs. (Wymowa - dyftongi.)

Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.

 

Dyftongi (czyli dwugłoski) to bliskie połączenie dwóch samogłosek. Dyftong określany jest jako ruch z pierwszej samogłoski do drugiej, przy czym pierwsza samogłoska powinna być wypowiadana dłużej niż druga.

Do tej grupy dźwięków zaliczamy:

aɪ – podobne do ”aj” np. ”bye” /baɪ/

aʊ – podobne do ”au” np. ”now” /naʊ/

eɪ – podobne do ”ej” – np.”make” /meɪk/

eə – połączenie otwartego ”e” z bardzo krótkim ”e” np. ‚‚there” /ðeə/

əʊ – troszkę podobne do ”eu” lub ”oł” np. “go” /ɡəʊ/

ɪə – podobne do ”ie” np.  ”beer” /bɪə/

ɔɪ – podobne do ”oj” np. ”boy” /bɔɪ /

ʊə – podobne do ”ue” np. ”sure” /ʃʊə/, które czytamy również /ʃɔː/

 

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich dyftongów wg diagramu fonetycznego (tylko część diphthongs):  https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart   

1 / kliknijcie na dyftong, a usłyszycie jego wymowę - proszę powtarzać za lektorem,

2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).

 

To wszystko na ten tydzień. Goodbye!

 

Język niemiecki: 

Guten Morgen! der 10.Juni 2020

Thema: Czego nie wiemy o Niemczech?

W ramach poszerzania wiedzy o krajach niemieckojęzycznych udostępniam Wam link z ciekawostkami związanymi z językiem niemieckim.

Viel Spaß! Dobrej zabawy

https://niemiecka-inspiracja.pl/10-ciekawostek-zwiazanych-z-jezykiem-niemieckim/

 

Historia:   

Temat: Konflikty na świecie po 1989r.

  1. Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DtXFbf0BZ
  2. Pracuj z podręcznikiem.
  3. W zeszycie wymień współczesne konflikty zbrojne na świecie (strony konfliktów, główna przyczyna).
  4. Uzupełnij zad. 1-4 w zeszycie ćwiczeń, str. 108-109.

 

Biologia:

Temat: Sposoby ochrony przyrody (temat na dwie lekcje)

Przeczytaj lekcję i obejrzyj filmy na stronie

https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/DPjHm6d1y

Obejrzyj filmy:

Obejrzyj prezentację:

https://www.edukator.pl/sposoby-ochrony-przyrody,presentation,80280954ef6dc832ea18448598c3be732550e1e3.html

Przeczytaj w podręczniku temat na str.157-167

W zeszycie

Napisz notatkę

  1. Ochrona przyrody to działania mające na celu zachowanie, właściwe wykorzystanie i odnawianie zasobów przyrody oraz jej składników. Wyróżnia się ochronę:

             a) obszarową - do jej najważniejszych form w Polsce należą:

                - parki narodowe,

                - rezerwaty przyrody,

                - parki krajobrazowe,

            b) indywidualną - do jej najważniejszych form w Polsce należą:

                - pomniki przyrody,

                - stanowiska dokumentacyjne,

                - użytki ekologiczne,

            c) gatunkową, którą obejmuje się wszystkie rzadkie lub zagrożone wyginięciem gatunki.

               (wypisz z podręcznika zakazy, jakie wprowadza się w ramach tej ochrony)

  1. Gatunki mogą być objęte ochroną ścisłą lub częściową. (napisz na czym polega każda z nich i podaj przykłady gatunków objętych ochroną ścisłą i gatunkową w Polsce)
  2. Elementy przyrody mogą być objęte ochroną:

             a) bierną – to zakaz działalności człowieka,

             b) czynną – to działania służące zachowaniu bioróżnorodności np. dokarmianie zwierząt, koszenie łąk.

W ćwiczeniach str. 90-93

W razie pytań pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Geografia:  -

 

Fizyka:   

(blok dwugodzinny (09.06.2020) (12.06.2020)

Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.

Materiały podręcznik s 260, epodreczniki

Link: https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/DpTCQujkZ

Film: 

                       

– soczewka rozpraszająca

                       

pojęcia:

- promień przechodzący przez ognisko

- promień przechodzący przez środek soczewki

- promień równoległy do głównej osi optycznej soczewki

- powiększenie

- dioptria

- akomodacja oka

- wady wzroku

- miraż

- złudzenia optyczne… ;-) (s.268-269)

Przykład zadania:

A to do zapoznania się:

https://efizyka.net.pl/soczewka-skupiajaca-i-rozpraszajaca-zadanie-nr-1

https://efizyka.net.pl/soczewka-skupiajaca-i-rozpraszajaca-zadanie-nr-2

 

A tu do samodzielnego rozwiązania:

  1. Pewien przedmiot znajduje się po lewej stronie soczewki rozpraszającej, której ogniskowa f = 40 cm. Wiedząc, że odległość przedmiotu od soczewki wynosi x  = 25 cm, oblicz w jakiej odległości y  od soczewki powstanie obraz tego przedmiotu.
  2. Zdolność skupiająca pewnej soczewki wynosi 10 D. Wiedząc, że przedmiot znajduje się w odległości x = 30 cm od tej soczewki oblicz:

            a) w jakiej odległości od soczewki powstanie obraz przedmiotu,

            b) długość ogniskowej tej soczewki.

 

Chemia:

Temat lekcji: Cukry. Podział cukrów. Monosacharydy - temat na dwie godziny lekcyjne (9.06 i 12.06)

Materiały do lekcji:

Notatka:

  • pojęcie cukrów (sacharydów)
  • skład pierwiastkowy cukrów
  • podział cukrów (monosacharydy, disacharydy, polisacharydy)
  • monosacharydy - glukoza i fruktoza
  • występowanie monosacharydów
  • właściwości monosacharydów

Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 11:15 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która rozpocznie się o godzinie 11:30. Na lekcji omówimy notatkę i zadania do samodzielnego wykonania.

 

WOS:  

Temat: Zjednoczona Europa – jak i po co?

  1. Obejrzyj film

  1. Zapoznaj się z materiałami

            https://epodreczniki.pl/a/unia-europejska-cele-i-etapy-integracji/Dtpk6FHGX

            - do zeszytu przepisz oś czasu od Wspólnot Europejskich do Unii Europejskiej oraz zasady obowiązujące w UE

  1. Wypisz kraje należące do UE wraz z datami wstapienia.

 

EDB:

Powtórz RKO:

- osoby dorosłej

- osoby tonącej

- niemowlaka

 

Informatyka:

Temat: Wyszukiwanie informacji i elementów graficznych udostępnianych w Internecie w otwartych zasobach edukacyjnych

Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/D18NV6cey i zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem.

W razie trudności pisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Religia:

Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa.

Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.

 

Wychowanie fizyczne:

  • Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
  • Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
  • Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
  • Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Doradztwo zawodowe:

Barometr zawodów

Sprawdźcie jakie zawody są potrzebne w naszym powiecie:

https://barometrzawodow.pl/pl/podkarpackie/prognozy-dla-powiatow/2020/jaroslawski.19..196....1....0.1.1.196.