Klasa I
Edukacja polonistyczna:
Poniedziałek:
Powtórz alfabet. Przeczytaj wiersz “Witaminowe Abecadło”
Napisz w zeszycie produkty, które zawierają witaminy A,B,C i D
Wykonaj polecenia w kartach ćwiczeń str. 72-73
Wtorek:
Przeczytaj tygodniowy plan śniadaniowy Marty i Antka, napisz w zeszycie co ty lubisz jeść na śniadanie.
Karty ćwiczeń str.74-75
Środa:
Przeczytaj tekst na str. 91 i wypisz do zeszytu nazwy ludzi (kto to?)
Piątek:
Zapoznaj się z treścią opowiadania “ Znajomy- nieznajomy” ( podręcznik str.90) i napisz w zeszycie 10 nazw czynności (co robi?, co robią?, co się dzieje?)
Edukacja matematyczna:
Poniedziałek:
Wykonaj zadania w podręcznik na str. 95, dzialania i odpowiedzi zapisuj w zeszycie.
Wtorek:
Narysuj w zeszycie znane ci figury geometryczne i podpisz je
Środa:
Narysuj ołówkiem w zeszycie odcinki o długości 3 cm, 6 cm, 9 cm, 1 cm, zamaluj kredką najkrótszy i najdłuższy odcinek
Piątek:
Karty ćwiczeń str. 89
Edukacja przyrodnicza: -
Edukacja społeczna:
Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku str. 76-77, odpowiedz ustnie na pytania 1,3,4,5,6
Edukacja plastyczna: -
Edukacja muzyczna :
Powtórz abecadło muzyczne - podręcznik str.95
Edukacja techniczna :
“Letnie zabawy”- wykonaj wycinankę z papieru kolorowego.
Język angielski:
Temat:Nauka nazw zwierząt domowych.
W zeszycie narysuj i podpisz zwierzęta które żyją w gospodarstwie.
bird-ptak
cat-kot
dog- pies
duck- kaczka
mouse- mysz
rabbit- królik
hamster- chomik
fish- ryba
horse- koń
tortoise- żółw
Zeszyt ćwiczeń str. 60 i 61
POZDRAWIAM
Religia:
Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.
https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image
Wychowanie fizyczne: -
Informatyka:
Poznamy nowe narzędzie w edytorze tekstu – Punktory. Numerowanie.
Służą one do tworzenia list.
Otwórz program edytor tekstu.
Wybierz opcję Punktory i Numeracja w panelu Akapit.
Punktory. Odszukaj podświetlony przycisk na pasku narzędzi.
I SPOSÓB
- kliknij przycisk punktory
- wybierz punktor – znaczek,
- piszemy pierwszy wyraz lub zdanie
- naciskamy klawisz Enter
II SPOSÓB
- piszemy listę
- zaznaczamy listę myszką
- rozwijamy przycisk punktory
- kliknięciem wybieramy interesujący nas punktor
Zadanie
Otwórz edytor tekstu, zrób punktowaną listę zakupów (przynajmniej 5 produktów)
Numerowanie. Odszukaj podświetlony przycisk na pasku narzędzi.
Listę numerowaną tworzymy tak samo jak listę punktowaną
Zadanie
Zrób numerowaną listę imion kolegów lub koleżanek z twojej klasy.
Klasa II
Zapraszam na zajęcia na Skype :)
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja przyrodnicza:
Edukacja techniczna:
Edukacja muzyczna:
Edukacja plastyczna:
Język angielski:
Temat: Co jemy w ciągu dnia.
Zapisz w zeszycie
breakfast- śniadanie
lunch- 2gie śniadanie
dinner- obiad
supper- kolacja
Narysuj co jesz na śniadanie, lunch, obiad i kolację.( możesz wykorzystać gazetki reklamowe ze sklepów , wyciąć i przykleić odpowiednie potrawy )
POZDRAWIAM
Religia:
Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.
https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image
Wychowanie fizyczne:
Ćwiczenia można modyfikować i wykonywać samodzielnie. Link do ćwiczeń:
Informatyka:
W programie „Mały malarz” utwórz dowolny rysunek używając narzędzi: Pieczątki i Efekty. Swoją pracę zapisz w opcji : Zapisz
Klasa III
Zapraszam na zajęcia na Skype :)
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja przyrodnicza:
Język angielski:
Temat: Nazwy zwierząt i pożywienie dla nich
Zapisz w zeszycie
Lions eat meat- Lwy jedzą mięso
Lions don’t eat grass- Lwy nie jedzą trawy.
Frogs eat ……
Frogs don’t eat……..
Giraffes eat……………
Giraffes don't eat……..
Antelopes eat……..
Antelopes don’t eat………………...
Monkeys eat……………..
Monkeys don’t eat……………………
https://quizlet.com/508570349/new-english-adventure-3-unit-7-lions-eat-meat-flash-cards/ znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające poznane słowa
POZDRAWIAM :)
Informatyka:
Temat: Plakat w dokumencie tekstowym (2 lekcje)
- Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-dokumentu-tekstowego-w-roznych-formatach/DvhRcU4z4 . Po zapoznaniu się z lekcją wykonaj znajdujące się tam ćwiczenie interaktywne 1.
- Obejrzyj filmy na stronach:
3. Wykonaj plakat swojego ulubionego filmu lub książki.
W razie trudności pisz na adres
Religia:
Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy świętej.
https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa IV
Język polski:
Temat: Czas- jak go bronić przed pożeraczami. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/czas-jak-go-bronic-przed-pozeraczami/D2dKx3Fn4
Rozwiąż zadania na stronie internetowej, nie musisz ich wpisywać do zeszytu.
Temat: Powtórzenie zasad pisowni wyrazów z h. (2 godz.)
https://epodreczniki.pl/a/halas-z-blahego-powodu/DC35p5vIp
Wpisz rozwiązania zadań do zeszytu.
Matematyka:
Temat 1 i 2: Pole powierzchni prostopadłościanu.
https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-prostopadloscianu/Dpn3XHgwh
Temat 3: Pole powierzchni sześcianu.
https://epodreczniki.pl/a/pole-powierzchni-prostopadloscianu-i-szescianu/D68fHsGGS
Język angielski:
Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na
Lesson, 8th June 2020
Subject: Exam practice 1. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 1.)
Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 1-4. Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćw., strony 78 - 82.
UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody, tutaj również (str. 81). Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:
1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)
2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie
3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać.
Lesson, 10th June 2020
Subject: Exam practice 2. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 2.)
Dziś rozwiążecie przykładowy teścik zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Proszę się nie stresować, to nie jest na oceny. W tej części sprawdzamy naszą wiedzę z Rozdziałów 5-8. Zajrzyjcie tutaj: Zeszyt Ćw., strony 83 - 87.
UWAGA!! W tym zestawie również potrzeba Kodów QR do nagrania (str.86). Szczegóły dotyczące tego jak je odczytać, zostały podane przy poprzedniej lekcji.
Lesson, 12th June 2020
Subject: Exam practice 3. (Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia, część 3.)
Dziś rozwiążecie zadania dostępne online, które sprawdzają umiejętność słuchania, czytania i pisania.
Słuchanie (Listening): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/twins-week
1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,
2 / wysłuchajcie historyjki i zagrajcie w grę (proszę kliknąć Game) - połączcie czynności z dniem tygodnia.
Czytanie (Reading): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/reading-practice/playing-musical-bumps
1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,
2 / przeczytajcie tekst na temat tego jak grać w muzyczną grę ,
3 / kliknijcie na Game i określcie czy podane zdania są prawdziwe (true) czy fałszywe (false).
Pisanie (Writing): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/writing-practice/my-day
1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,
2 / przeczytajcie Plan dnia i napiszcie swój Plan dnia do zeszytu w takiej formie jak ten przykładowy.
To wszystko na ten tydzień. Goodbye!
Historia:
Temat: Jan Paweł II – papież pielgrzym.
- Obejrzyj filmik: Jan Paweł II. Krótka historia życia
- Pracuj z podręcznikiem.
- W zeszycie narysuj oś czasu, na której zaznaczysz najważniejsze wydarzenia w życiu Karola Wojtyły.
- Wykonaj zad. 1-5, 7, 9 w zeszycie ćwiczeń, str. 84-86.
Technika:
Temat: Planowanie pieszej wycieczki.
- przeczytaj informacje z podręcznika na str. 71 - 73
- wykonaj w zeszycie ćw.1 str. 71, ćw.2 str. 72, ćw.1 str. 73
Przyroda:
12.06.2020r. piątek 1.Temat:Życie w jeziorze.
2.Warunki życia na lądzie.
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.171-176
- Na podstawie ilustracji zamieszczonej na str.174-175 Wymień po trzy nazwy zwierząt charakterystycznych dla każdej ze stref jeziora i wpisz do zeszytu.
- Uzupełnij ćwiczenia str.105-107
- Zapoznaj się tekstem w podręczniku str.177-1180
- Scharakteryzuj warunki życia na lądzie-zapisz To najważniejsze!!!
- Uzupełnij ćwiczenie str.108-109
Religia:
Temat Jezus moim pokarmem na życie wieczne.
Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.
Muzyka:
Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU
Plastyka:
Ważne instytucje kultury i sztuki.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-polskie-instytucje-kultury-i-sztuki/DJD48aqL0
Informatyka:
Temat: Plakat w dokumencie tekstowym (2 lekcje)
- Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/zapisywanie-dokumentu-tekstowego-w-roznych-formatach/DvhRcU4z4 . Po zapoznaniu się z lekcją wykonaj znajdujące się tam ćwiczenie interaktywne 1.
- Obejrzyj filmy na stronach:
- Wykonaj plakat swojego ulubionego filmu lub książki.
W razie trudności pisz na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa V
Język polski:
Temat: Kim jest , a kim chciałby być podmiot liryczny w wierszu “Dal” ?
Odpowiedz na pytania 1 i 3 (pisemnie) podręcznik str.300 -302 . Zapoznaj się z pojęciem” akcent” i zrób krótką notatkę w zeszycie. ( dwie lekcje)
Temat: W jakich okolicznościach to się stało? Poznajemy okolicznik.
Napisz notatkę na temat okolicznika ( do zeszytu ). Zapamiętaj pytania , na jakie odpowiada okolicznik.
W zeszycie ćwiczeń str.169 wykonaj zad.114,115,117.
Temat: Dopełnienie - nieznana nam dotąd część zdania.
Zapoznaj się z informacjami na temat dopełnienia i zrób notatkę do zeszytu - str.278 .
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad.110,111,112 - str.166.
POZDRAWIAM
Matematyka:
Temat 1 i2: Obliczanie pól i obwodów czworokątów.
https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-i-obwodow-czworokatow/D4b0nyfC6
Temat3: Pole wielokąta- utrwalenie wiadomości.
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/Df1Do5lg6
Język angielski:
Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na
Kontynuujemy naukę form czasowników nieregularnych. Jeśli ktoś już umie I i II formy, to może zacząć się powoli uczyć III form - dodałam je do naszej listy: https://padlet.com/Alicja_Gamracy/jt4cen98sglef3oh
Lesson, 8th June 2020
Subject: Listening comprehension - stories. (Rozumienie ze słuchu - historyjki.)
Historyjka 1: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-treasure-map
1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,
2 / wysłuchajcie historyjki, a następnie kliknijcie na Game i wybierzcie słowo pasujące do zdania.
W zeszycie: napisz The Treasure Map i narysuj swoją własną mapę skarbów.
Historyjka 2: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/planet-earth
1 / kliknijcie na Preparation i wykonajcie zadanie - połączcie słowa z obrazkami,
2 / wysłuchajcie historyjki, a następnie kliknijcie na Game i wybierzcie słowa pasujące do zdań.
W zeszycie: narysuj planetę Ziemię wraz z wszystkimi elementami krajobrazu wspomnianymi w piosence i podpisz te elementy (np. las podpisz forest, morze jako sea itd.)
Lesson, 10th June 2020
Subject: Listening comprehension - songs. (Rozumienie ze słuchu - piosenki.)
Piosenka 1: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/do-your-best
1 / wysłuchajcie piosenki i wykonajcie poniższe zadania,
2 / kliknijcie na Game (pierwszy przycisk pod piosenką) i dopasujcie podane wyrażenia do odpowiedniej ramki, następnie proszę kliknąć na kolejny przycisk Game i dobrać końcówki zdań do podanych początków.
W zeszycie: napisz Do Your Best i pod tym napisem narysuj tabelę złożoną z dwóch kolumn, pierwszą nazwij DO a drugą DON’T. W części DO zapisz to wszystko co możemy robić, a w DON’T to czego nie możemy robić. Przy wykonywaniu tego zadania użyj piosenki i własnych pomysłów.
Piosenka 2: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/my-dreams
1 / wysłuchajcie piosenki i wykonajcie poniższe zadanie
2 / kliknijcie na Game (pierwszy przycisk pod piosenką) i dopasujcie podane wyrażenia do odpowiedniej ramki, następnie proszę kliknąć na kolejny przycisk Game i dobrać słowa do zdań.
W zeszycie: napisz My Dreams i poniżej narysuj swoje marzenia - kim chciałbyś być w przyszłości, gdzie chciałbyś mieszkać, co chciałbyś robić, co chciałbyś mieć, a następnie krótko to opisz. Możesz skorzystać z przykładowych zdań:
I want to be…. (wpisz nazwę zawodu np. I want to be an artist.)
I want to live in ….. (wpisz nazwę państwa lub miasta np. I want to live in Italy. )
I want to .… (napisz co chciałbyś robić np. I want to paint pictures.)
I want to have… (wymień co chciałbyś mieć np. I want to have a beautiful house and a new car.)
Lesson, 12th June 2020
Subject: Reading comprehension. (Rozumienie tekstów czytanych.)
Dziś zajmujemy się czytaniem, ale na początek wpiszcie do zeszytu słówka:
neighbours - sąsiedzi, playground - plac zabaw, mess - bałagan, rubbish / trash - śmieci, clean up - sprzątać, pick up - podnieść, put away - odłożyć/schować, make believe - udawać/wmawiać, work together - pracować razem, glad - cieszyć się, finish - kończyć.
Przeczytajcie historyjkę “Neighbourhood Clean Up” (zajrzyjcie na poniższą stronę i kilknijcie na strzałkę) https://pbskids.org/daniel/stories/neighborhood-clean-up/
Następnie wpiszcie do zeszytu poniższe polecenie, zdania i Wasze odpowiedzi:
Prawda czy fałsz? Zdecyduj!
Daniel and Katarina are going to the cinema today. T / F
The playground is a big mess. T / F
They don’t want to work together. T / F
They start cleaning. T / F
Recycling is turning something old into something new. T / F
They cleaned the playground together. T / F
Now, the playground looks great and they can play there. T / F
Narysujcie w zeszycie kolejną scenę tej historyjki - co według Was wydarzy się dalej w miejscu, w którym znajdują się bohaterowie. Podpiszcie w języku angielskim elementy obrazka. Jeśli potrzebujecie nowych słów, to możecie znaleźć je w słowniku multimedialnym np. www.diki.pl
To wszystko na ten tydzień. Goodbye!
Historia:
Temat: Próby zjednoczenia Polski.
- Pracuj z podręcznikiem – przeczytaj temat ze str. 198-202.
- Obejrzyj filmiki:
- W zeszycie narysuj oś czasu i zaznacz na niej najważniejsze etapy jednoczenia ziem polskich:
- koronacja Przemysła II
- koronacja Wacława III
- pierwsza koronacja w Krakowie
W opracowaniu tematu, pomocna może być strona: https://www.edukator.pl/zjednoczenie-polski,4225.html
Biologia:
Temat: Charakterystyka roślin okrytonasiennych.
Przeczytaj rozdział w podręczniku s. 137-142.
Obejrzyj lekcję
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-12052020,47793336
W zeszycie:
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
Przeczytaj rozdział w podręczniku s. 143-147.
Obejrzyj lekcję
W zeszycie:
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
- Budowa owocu
Owoc zbudowany jest z nasienia lub nasion oraz owocni. Owoc powstaje z dolnej części słupka – zalążni.
Owocnia chroni nasiona i pomaga w ich rozsiewaniu. Może być soczysta lub sucha i dlatego owoce dzielimy na suche (np., orzechy) i mięsiste (czereśnie, jabłka).
- Sposoby przenoszenia owoców:
- przez wiatr: mniszek lekarski, klon, jesion,
- przez zwierzęta: łopian, jarzębina, głóg,
- przez wodę: palma kokosowa.
- Budowa nasienia (przerysuj wraz z podpisami nasienie ze str. 145, rysunek w prawym górnym rogu).
- Rozmnażanie roślin wegetatywne
Rozmnażanie płciowe odbywa się poprzez nasiona, a wegetatywne polega na powstawaniu nowych roślin z fragmentów rośliny rodzicielskiej np.
- przez rozłogi (truskawki, poziomki)
- przez kłącza (imbir, kosaćce)
- przez bulwy (ziemniak)
- przez cebule (tulipan, żonkil, szczypiorek)
- przez liście (fiolek).
W ćwiczeniach str.95 i 96
W razie pytań piszcie na adres
Geografia:
Temat: Krajobraz wysokogórski Himalajów.
- Obejrzyj lekcję
- Pracuj z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń, wykonaj zad. 1-7, str. 87-90.
Polecam także filmik
Technika:
Technikę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie macie (Boże Ciało), ale proszę o wysłanie zaległych prac.
Religia:
Temat: Pan Jezus uzdrawia duszę i ciało
Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.
Muzyka:
Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU
Plastyka:
Ważne instytucje kultury i sztuki.
https://epodreczniki.pl/a/wazne-polskie-instytucje-kultury-i-sztuki/DJD48aqL0
Informatyka:
Informatykę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa VI
Język polski:
Temat: Na jakie części dzielą się wyrazy podczas odmiany? Przypomnienie i utrwalenie wiadomości.
Zrób notatkę do zeszytu i zapamiętaj pojęcia: temat wyrazu , końcówka , temat oboczny.
Wykonaj zad. 6,8,9 podręcznik str.286 - 289. ( dwie lekcje )
Temat: Promujemy język polski i polską kulturę.
Przeczytaj ze zrozumieniem fragment ustawy o języku polskim - podręcznik str.294. Wykonaj zad. 1 i 3
do zeszytu.
Temat: Uczymy się pisać list oficjalny.
Przeczytaj tekst “ Zachowała się jak trzeba” str. 301 - 302 . Przypomnij sobie , jak wygląda schemat listu. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 67 i 68 str. 43-44.
POZDRAWIAM
Matematyka:
1. Temat: Objętość i jednostki objętości. (2 lekcje)
1. Obejrzyj filmik :
https://pistacja.tv/film/mat00248-objetosc-i-jednostki-objetosci-wprowadzenie?playlist=510
2. Rozwiąż testy:
https://www.matzoo.pl/klasa6/jednostki-objetosci-cm3-dm3_34_634
https://www.matzoo.pl/klasa6/jednostki-objetosci-l-ml-cm3_34_617
W zeszycie
Z podręcznika Str. 226 przerysuj rysunki i przepisz informacje pod ćwiczeniem B, oraz ze str. 227 przepisz jednostki z żółtej chmurki i zrób ćwiczenie D.
Zrób zadania:
Str. 229 zad. 7 i 8
W ćwiczeniach:
Str. 108 ćw. 4
2. Temat: Objętość prostopadłościanu i sześcianu
Obejrzyj filmik:
https://pistacja.tv/film/mat00249-objetosc-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
W zeszycie
Ze strony 227 przepisz i przerysuj informacje do ćwiczenia D
Zrób zadania:
Str. 228 zad. 1 i 2
Str. 229 zad. 7 (pamiętaj, że przed mnożeniem musisz mieć takie same jednostki)
W ćwiczeniach
Str. 108
W razie trudności pisz na adres
Język angielski:
Subject: Mrs Q’s visit- powtórzenie czasów gramatycznych (2 lekcje)
Podręcznik ste. 112 czytacie historyjkę i odpowiadacie na pytania w zad. 2- odpowiedzi zapisujecie w zeszycie
W ramce na str. 113 znajdziecie wszystkie czasy gramatyczne poznane w tym roku , powtórzycie każdy z nich:
Present Simple -
https://agendaweb.org/verbs/present_simple-exercises.html - znajdziecie tu ćwiczenia utrwalające czas
Present Continuous -
https://agendaweb.org/verbs/present_continuous-exercises.html
Past Simple-
https://agendaweb.org/verbs/past_simple-exercises.html
Past Continuous-
https://agendaweb.org/verbs/past_progressive-exercises.html
be going to -
https://agendaweb.org/verbs/future-be-going-to-exercises.html
Obejrzyjcie filmiki i wykonajcie ćwiczenia, przypomnicie sobie konstrukcje gramatyczne.
Podręcznik str. 113 zad 4 - zapisz pytanie w zeszycie, użyj odpowiedniego czasu gramatycznego
Historia:
Temat: Legiony Polskie we Włoszech.
1. Obejrzyj filmik
2. Pracuj z podręcznikiem, str. 203-206.
3. Skorzystaj z dodatkowych źródeł informacji i do zeszytu wpisz oryginalny tekst Pieśni Legionów Polskich we Włoszech, porównaj z obecnym tekstem Mazurka Dąbrowskiego, zaznacz zmiany w tekście.
4. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1-5, str. 103-104.
Biologia:
Biologię mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta
Geografia:
Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.
- Obejrzyj lekcję
- Pracuj z podręcznikiem.
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, str. 85-86.
Religia:
Temat: Bóg dla mnie jest najważniejszy jak dla bł. Karoliny Kózkówny.
Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.
Technika:
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych - ćwiczenia.
- wykonaj w zeszycie ćw.6,7 oraz “Sprawdź się”. Zrób zdjęcie i wyślij.
Muzyka:
Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU
Plastyka: --------
Informatyka:
Temat: Komunikacja w Internecie bez @ – komunikatory
Zapoznaj się z lekcją na stronie https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8 i wykonaj znajdujące się na końcu ćwiczenia interaktywne.
W razie problemów lub pytań piszcie na adres
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa VII
Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 9:30 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line z chemii, która rozpocznie się o 9:45. Na lekcji proszę mieć przy sobie zeszyt z notatkami.
Język polski
Temat: Powtarzamy, sprawdzamy się. (2 godz.)
- Przeczytaj wiadomości z podręcznika na s.330- 332.
- Pooglądaj zamieszczone poniżej filmiki.
Temat: Jak napisać wypracowanie? (2 godz.)
- Przeczytaj w podręczniku na s. 333-334 tekst pt." Jak pisać wypracowanie? " Z. Soloni.
- Rozwiąż zadania: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8 ze s.334. Rozwiązania wpisz do zeszytu.
Matematyka:
- Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych w tabelach.
Obejrzyj lekcję
https://pistacja.tv/film/mat00417-interpretacja-danych-przedstawionych-w-tabelach?playlist=360
https://pistacja.tv/film/mat00421-wyszukiwanie-i-porzadkowanie-informacji-tabele?playlist=360
- Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych na diagramach słupkowych.
Obejrzyj lekcje:
https://pistacja.tv/film/mat00418-interpretacja-danych-diagram-slupkowy?playlist=360
https://pistacja.tv/film/mat00422-przedstawianie-danych-diagram-slupkowy?playlist=360
W zeszycie
Str. 193 zad. 1 i 2
Str. 195 zad. 3
- Temat: Interpretacja danych, wyszukiwanie i porządkowanie informacji przedstawionych na diagramach kołowych i procentowych. (pierwsza lekcja)
Obejrzyj lekcje:
https://pistacja.tv/film/mat00419-interpretacja-danych-diagram-kolowy?playlist=360
https://pistacja.tv/film/mat00423-przedstawianie-danych-diagram-kolowy?playlist=360
https://pistacja.tv/film/mat00420-interpretacja-danych-diagram-procentowy?playlist=360
https://pistacja.tv/film/mat00424-przedstawianie-danych-diagram-procentowy?playlist=360
W zeszycie
Str. 195 zad.4
Str. 196 zad. 6 i 8
Str. 200 zad. 16
W razie trudności proszę o kontakt na adres
Język angielski:
Good morning! Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji, to proszę pisać na
Lesson, 8th June 2020
Subject: Across Poland - reading. (Podróż przez Polskę - odbiór tekstu czytanego.)
Uwaga! Ta lekcja kończy naszą pracę z podręcznikiem w zakresie tematów lekcyjnych, ale wrócimy jeszcze do książki aby zrobić wybrane zadania egzaminacyjne.
Proszę zajrzeć do podręcznika i zapisać rozwiązania poniższych zadań w zeszycie:
str.116 zad.1 - przeanalizujcie mapę w podręczniku, dopasujcie miasta A-E do zdjęć 1-5
str.116 zad.2 - dopasujcie zdania do tych miast
str.117 zad.6 - przeczytajcie wpis na blogu, wypiszcie do zeszytu nowe słownictwo wraz z tłumaczeniem i odpowiedzcie na pytanie: What is the Three Peaks Challenge?
Zadanie dla chętnych: Wymyśl swoje wyzwanie dotyczące miejscowości w której mieszkasz i zapisz je do zeszytu w formie wpisu na blogu.
Lesson, 10th June 2020
Subject: Exams skills. (Rozwijanie umiejętności egzaminacyjnych.)
Dziś zajmiemy się umiejętnościami testowanymi w I i II części egzaminu ósmoklasisty, czyli rozumieniem ze słuchu i znajomością funkcji językowych.
Rozumienie ze słuchu
1 / Obejrzyj krótki filmik:
2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str.85 zad.1, str. 93 zad. 4, str.109 zad.1
UWAGA!! Przy zadaniach na słuchanie pojawiają się takie specjalne kody. Są to Kody QR i aby móc wysłuchać nagrania, trzeba je zeskanować. Oto jak to działa:
1 / instalujecie na telefonie bezpłatną Aplikację Czytnik Kodów QR (QR READER)
2 / kierujecie aparat na kod QR w taki sposób, aby cały obszar kodu znalazł się w obiektywie
3 / czytnik odczytuje kod i udostępnia Wam adres strony internetowej, gdzie znajduje się nagranie - teraz już tylko wystarczy kliknąć w link i słuchać
Znajomość funkcji językowych
1 / Obejrzyj krótki filmik:
2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str. 25 zad.2, str.73 zad.2, str.97 zad.2
3 / Wykonaj zadania w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str.104 zad.1, str.120 zad.1
Lesson, 12th June 2020
Subject: Exams skills. (Rozwijanie umiejętności egzaminacyjnych.)
Dziś zajmiemy się umiejętnościami testowanymi w III i IV części egzaminu ósmoklasisty, czyli rozumieniem tekstów pisanych i znajomością środków językowych.
Rozumienie tekstów pisanych
1 / Obejrzyj krótki filmik:
2 / Wykonaj zadanie w Zeszycie Ćwiczeń: str.97 zad.1
3 / Wykonaj zadanie w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str.120-121 zad.3
Znajomość środków językowych
1 / Obejrzyj krótki filmik:
2 / Wykonaj zadania w Zeszycie Ćwiczeń: str.97 zad.3; str.109 zad. 2, 3
3 / Wykonaj zadania w podręczniku i zapisz je w zeszycie: str. 121 zad.4, 5, 6
To wszystko na ten tydzień. Goodbye!
Język niemiecki:
Guten Morgen! der 10. Juni 2020
Thema : Was brauchen wir für Fußballspielen? / Co potrzebujemy do gry w piłkę nożną?
Na dzisiejszej lekcji warto przypomnieć sobie odmianę rzeczowników po rodzajniku nieokreślonym( ein/eine/ein, przeczenie kein/keine, zaimki dzierżawcze mein,dein…)tabelka na końcu zeszytu
I. Przeczytaj wyrazy i przyporządkuj im polskie znaczenia str. 112 zad.1. Wyrazy zapisz do zeszytu.
II. Zapisz do zeszytu:
brauchen- potrzebować (kogo?co?/ wen?was?)
Ich brauche:
-einen Tennisschläger
-einen Ball
-Schlittschuhe ( brak rodzajnika w l.mn)
III. Odpowiedz na pytania w zad.3, zapisz odpowiedzi do zeszytu
Dla utrwalenia słownictwa i zagadnień gramatycznych udostępniam link
https://www.liveworksheets.com/ry286626ih
Historia:
Temat: Walka o granice II Rzeczypospolitej.
1. Zapoznaj się z lekcją
https://epodreczniki.pl/a/ksztaltowanie-sie-granicy-z-niemcami-i-czechoslowacja/D168UPBiP
- w zeszycie wpisz daty:
- powstania wielkopolskiego
- plebiscytu na Górnym Śląsku
- trzech powstań śląskich
- podziału Śląska Cieszyńskiego
2. Obejrzyj filmiki o wojnie polsko – bolszewickiej
3. Wykonaj zad. w zeszycie ćwiczeń:
zad. 1-2 str. 104
zad. 1-4 str. 100-101
Biologia:
- Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego
Przeczytaj temat z podręcznika str. 221-223.
Obejrzyj lekcję na stronie
W zeszycie
Przepisz notatkę.
Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego
Cykl miesiączkowy to cykliczne, regulowane hormonalnie przez hormony przysadki i jajnika zmiany w organizmie kobiety przygotowujące ją do ewentualnej ciąży. Zachodzą one głównie w obrębie błony śluzowej macicy i jajników. Trwa on zwykle 28 dni.
Fazy cyklu:
- Menstruacja – 1-5 dzień, złuszczenie błony śluzowej macicy, niski poziom hormonów
- Faza odbudowy – 6-13 dzień – odbudowa błony śluzowej, wysoki poziom estrogenów, dojrzewanie pęcherzyka jajnikowego
- Owulacja - 14 dzień – pęknięcie dojrzałego pęcherzyka jajnikowego i uwolnienie komórki jajowej do jajowodu
- Faza lutealna – 15-28 dzień – pęcherzyk przekształca się w ciałko żółte, jeśli nie dojdzie do zapłodnienia ciałko degeneruje się.
Pod względem płodności cykl dzieli się na 3 fazy:
- faza przedowulacyjnej niepłodności względnej
- faza okołoowulacyjnej płodności
- faza poowulacyjnej niepłodności bezwzględnej
W ćwiczeniach str. 111 i 112
- Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia do narodzin
Przeczytaj rozdział w podręczniku s. 224-229.
Obejrzyj film
W zeszycie
Temat: Rozwój człowieka – od poczęcia do narodzin
- Zapłodnienie to połączenie plemnika z komórką jajową, zachodzi w początkowej części jajowodu.
- Po zapłodnieniu powstaje zygota, z której rozwija się zarodek. Po zagnieżdżeniu się zarodka w ścianie macicy, wytwarza 3 błony płodowe:
- owodnia – z wypełniającym ją płynem chroni go przed urazami,
- omocznia – bierze udział w wytwarzaniu naczyń krwionośnych zarodka,
- kosmówka – bierze udział w wytwarzaniu łożyska, za którego pomocą dziecko pobiera od matki tlen i substancje odżywcze. Łożysko jest połączone z płodem za pomocą pępowiny.
- Ciąża to okres, kiedy dziecko rozwija się w ciele matki. Zaczyna się od zapłodnienia, a po 9 miesiącach kończy porodem. Okres ten można podzielić na 2 etapy:
a) rozwój zarodkowy – trwa 9 pierwszych tygodni, w tym czasie zachodzą podziały i różnicują się komórki zarodka
b) rozwój płodowy – od 3 miesiąca, dziecko rośnie i zaczynają funkcjonować jego narządy.
W ćwiczeniach
Str.113-115
W razie trudności pisz na adres
Geografia:
Temat: Źródła i skutki zanieczyszczeń środowiska przyrodniczego.
- Zapoznaj się z materiałami na temat zanieczyszczenia powietrza https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T
- przeczytaj teksty
- obejrzyj filmiki
- pojęcia ze słowniczka przepisz do zeszytu
- wykonaj w zeszycie ćw.6
- Przeczytaj informacje na temat zanieczyszczeń wód
https://epodreczniki.pl/a/zasoby-wody-i-ich-ochrona/D7npMF5Lo
- wykonaj zadania interaktywne
- Wykonaj zad. w zeszycie ćwiczeń, str. 102-103.
Fizyka:
Temat: Sposoby przekazywania ciepła. (09.06.2020)
Materiały: podręcznik, strona 238, epodręczniki
https://epodreczniki.pl/a/przekazywanie-energii-w-zjawisku-konwekcji/DQHzwlHDV
Film:
Pojęcia:
- przewodnictwo cieplne
- przewodniki i izolatory cieplne
- konwekcja (np. ciepłe powietrze unosi się do góry)
- przewodnictwo cieplne (przy bezpośrednim kontakcie)
- promieniowanie ( np. transport ciepła ze Słońca na Ziemię)
Temat: Ciepło właściwe. (12.06.2020)
Materiały: podręcznik, strona 243, epodręczniki
Film:
Pojęcia:
- przyrost temperatury
- ilość pobranego ciepła
- ciepło właściwe (definicja)
Jak policzyć pobrane ciepło:
Q=Cw*m*∆t
Gdzie:
Cw – ciepło właściwe
m- masa
∆t – różnica temperatury początkowej i końcowej
Proszę zapoznać się z przebiegiem doświadczenia 61 ze strony 241 porównać wynik z danymi z tabeli na stronie 276.
Jest to przykład zagadnień, którymi będziemy zajmować się na najbliższych lekcjach i od których rozpocznie się nowy rok szkolny ;-)
Chemia:
Temat na dwie lekcje: Stężenie procentowe - rozwiązywanie zadań (9.06 i 12.06)
Materiały: podręcznik, strona internetowa: https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DKDywpMJi
https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-a-rozpuszczalnosc-substancji/Dzo7lc4Os
Filmy z przykładowymi rozwiązaniami zadań - stężenie procentowe
Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 9:30 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która rozpocznie się o 9:45. Na lekcji proszę mieć przy sobie zeszyt z notatkami.
Religia:
Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej.
Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.
Muzyka:
Jaki to głos?- zabawy wokalne. https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-glos---zagadki-i-zabawy-wokalne/DhPkQnIzU
Plastyka: -
Informatyka:
Informatykę mamy w czwartek, więc w tym tygodniu jej nie mamy z racji święta
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doradztwo zawodowe:
Barometr zawodów
Sprawdźcie jakie zawody są potrzebne w naszym powiecie:
Klasa VIII
Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 11:15 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line z chemii, która rozpocznie się o godzinie 11:30. Na lekcji omówimy notatkę i zadania do samodzielnego wykonania.
Język polski :
Temat: Sprawdź, ile pamiętasz.
Temat: Poćwicz przed egzaminem.
Temat: Co powtórzyć przed egzaminem ósmoklasisty.
Matematyka:
Przygotowania do testu 8- klasisty.
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1B69a4HP
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D118K4e1S
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/DuzV5gqyM
Język angielski:
Good morning! Zakończyliśmy serię powtórek przed egzaminem ósmoklasisty. Jeżeli macie jakieś pytania do lekcji lub egzaminu, czy też potrzebujecie kolejnych materiałów powtórkowych, to proszę pisać na
Lesson, 8th June 2020
Subject: Pronunciation - vowels. (Wymowa - samogłoski.)
Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.
Wymowę słów zapisujemy stosując transkrypcję fonetyczną - system pisowni oparty na głoskach oraz literach, które sobie odpowiadają (jednej głosce odpowiada jeden znak fonetyczny, a jednemu znakowi fonetycznemu odpowiada jedna głoska). Słowa te zapisujemy w nawiasach stosując znaki // lub [ ] , natomiast akcent wyrazowy zaznaczamy apostrofem.
Samogłoski (vowels) dzielimy na krótkie (short vowels) i długie (long vowels).
Cechą charakterystyczną samogłosek krótkich jest to, że są określane jedynie znakiem fonetycznym (nie mają dodatkowych symboli). Do samogłosek krótkich zaliczamy:
ʌ – krótkie ”a” np. ”cup” /kʌp/
æ – ”ash” pomiędzy ”a” i ”e” np. ”cat” /kæt/
ə – ”schwa”, krótkie polskie ”e” np. ”about” /əˈbaʊt/
ɪ – krótkie ”i” bardzo zbliżone do polskiego krótkiego ”y” np.”kill” /kɪl/
ʊ – krótkie ”u” np. ”wood” /wʊd/
ɒ – krótkie ”o” np.”dog” /dɒɡ/
e – krótkie ”e” np.”bed” /bed/
Cechą charakterystyczną samogłosek długich jest dwukropek znajdujący się bezpośrednio po symbolu samogłoski. Do samogłosek długich zaliczamy:
ɑ: – długie ”a” np.”car’‚ /kɑː/
i: – długie ”i” np.”keen” /kiːn/
u: – długie ”u” np. ”crew” /kruː/
ɔː – długie ”o” np. ”awful” /’ɔːfl/
e: lub ɜ: – długie ”e” np. ”bird” /bɜ:d/
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Zanim zaczniemy, proszę przeczytać zasady pracy z diagramem fonetycznym:
1 / dźwięki powtarzacie do momentu uzyskania odpowiedniego efektu - poprawnej wymowy,
2 / można powiększać części diagramu, wystarczy kliknąć na wybrany dział (np. vowels), a do całego diagramu wracacie klikając na ‘Main chart’,
3 / diagram z dźwiękami można sobie bezpłatnie ściągnąć na swój komputer klikając w link “download this chart” (widoczny nad diagramem) lub “Phonemic chart to download” (widoczny pod diagramem),
4 / jeżeli ktoś widzi tylko szare pole zamiast diagramu z dźwiękami, oznacza to, że musi uruchomić na tej stronie wtyczkę Adobe Flash. Po zezwoleniu na działanie tej wtyczki, wszystko będzie widoczne.
Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich samogłosek wg diagramu fonetycznego (tylko część vowels): https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart
1 / kliknijcie na samogłoskę, a usłyszycie jej wymowę - proszę powtarzać za lektorem,
2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).
Lesson, 10th June 2020
Subject: Pronunciation - consonants. (Wymowa - spółgłoski.)
Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.
Do spółgłosek (consonants) zaliczamy:
b – czyli ”b” np. ‚‚bed” /bed/
d – czyli ”d” np. ”dude” /duːd/ lub /djuːd/
f – czyli ”f” np. ”far” /fɑː/
g – czyli ”g” np. ”agree” /əˈɡriː/
h – czyli ”h” np. ”head” /hed/
j – czyli ”j” np. ”you” /ju/ lub /ju:/
k – czyli ”k” np. ”keep” /kiːp/
l – czyli ”l” np. ”look” /lʊk/
m – czyli ”m” np. ”lamb” /læm/
n – czyli ”n” np. ”not” /nɒt/
p – czyli ”p” np. ”pain’‚ /peɪn/
r – czyli ”r” np.”room” /ruːm/
s – czyli ”s” p. ”street” /striːt/
t – czyli ”t” np. ”mate” /meɪt/
v – czyli ”w” np. ”save” /seɪv/
w – wymawiane jako ”ł” np. w: ”wake” /weɪk/
z – czyli ”z” np. ”zoo” /zuː/
ʃ – dźwięk pomiędzy ”sz” a ”ś” np.”shut” /ʃʌt/
ʒ – dźwięk pomiędzy ”ż” a ”ź” np.”vision” /ˈvɪʒn/
ŋ – nosowe ”n” np. ”sing” /sɪŋ/
tʃ – dźwięk pomiędzy ”cz” a ”ć” np. ”chin”/tʃɪn/
θ – wymawiany jak ”s” z końcem języka przy zębach np. ”think” /θɪŋk/
ð – wymawiany jak ”z” z końcem języka przy zębach np. ”there” /ðeə/
dʒ – czyli dźwięk pomiędzy ”dż” a ”dź” np.”jump” /dʒʌmp/
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich spółgłosek wg diagramu fonetycznego (tylko część consonants): https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart
1 / kliknijcie na spółgłoskę, a usłyszycie jej wymowę - proszę powtarzać za lektorem,
2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).
Lesson, 12th June 2020
Subject: Pronunciation - diphthongs. (Wymowa - dyftongi.)
Proszę sobie wpisać do zeszytu poniższą notatkę.
Dyftongi (czyli dwugłoski) to bliskie połączenie dwóch samogłosek. Dyftong określany jest jako ruch z pierwszej samogłoski do drugiej, przy czym pierwsza samogłoska powinna być wypowiadana dłużej niż druga.
Do tej grupy dźwięków zaliczamy:
aɪ – podobne do ”aj” np. ”bye” /baɪ/
aʊ – podobne do ”au” np. ”now” /naʊ/
eɪ – podobne do ”ej” – np.”make” /meɪk/
eə – połączenie otwartego ”e” z bardzo krótkim ”e” np. ‚‚there” /ðeə/
əʊ – troszkę podobne do ”eu” lub ”oł” np. “go” /ɡəʊ/
ɪə – podobne do ”ie” np. ”beer” /bɪə/
ɔɪ – podobne do ”oj” np. ”boy” /bɔɪ /
ʊə – podobne do ”ue” np. ”sure” /ʃʊə/, które czytamy również /ʃɔː/
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
Proszę wyćwiczyć wymowę wszystkich dyftongów wg diagramu fonetycznego (tylko część diphthongs): https://www.teachingenglish.org.uk/article/phonemic-chart
1 / kliknijcie na dyftong, a usłyszycie jego wymowę - proszę powtarzać za lektorem,
2 / kliknijcie w symbol ‘play’ w górnym rogu każdego kwadracika, a rozwinie się lista słów, w których można znaleźć te dźwięki (ich wymowy też wysłuchajcie i powtórzcie ją).
To wszystko na ten tydzień. Goodbye!
Język niemiecki:
Guten Morgen! der 10.Juni 2020
Thema: Czego nie wiemy o Niemczech?
W ramach poszerzania wiedzy o krajach niemieckojęzycznych udostępniam Wam link z ciekawostkami związanymi z językiem niemieckim.
Viel Spaß! Dobrej zabawy
https://niemiecka-inspiracja.pl/10-ciekawostek-zwiazanych-z-jezykiem-niemieckim/
Historia:
Temat: Konflikty na świecie po 1989r.
- Zapoznaj się z lekcją https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DtXFbf0BZ
- Pracuj z podręcznikiem.
- W zeszycie wymień współczesne konflikty zbrojne na świecie (strony konfliktów, główna przyczyna).
- Uzupełnij zad. 1-4 w zeszycie ćwiczeń, str. 108-109.
Biologia:
Temat: Sposoby ochrony przyrody (temat na dwie lekcje)
Przeczytaj lekcję i obejrzyj filmy na stronie
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/DPjHm6d1y
Obejrzyj filmy:
Obejrzyj prezentację:
Przeczytaj w podręczniku temat na str.157-167
W zeszycie
Napisz notatkę
- Ochrona przyrody to działania mające na celu zachowanie, właściwe wykorzystanie i odnawianie zasobów przyrody oraz jej składników. Wyróżnia się ochronę:
a) obszarową - do jej najważniejszych form w Polsce należą:
- parki narodowe,
- rezerwaty przyrody,
- parki krajobrazowe,
b) indywidualną - do jej najważniejszych form w Polsce należą:
- pomniki przyrody,
- stanowiska dokumentacyjne,
- użytki ekologiczne,
c) gatunkową, którą obejmuje się wszystkie rzadkie lub zagrożone wyginięciem gatunki.
(wypisz z podręcznika zakazy, jakie wprowadza się w ramach tej ochrony)
- Gatunki mogą być objęte ochroną ścisłą lub częściową. (napisz na czym polega każda z nich i podaj przykłady gatunków objętych ochroną ścisłą i gatunkową w Polsce)
- Elementy przyrody mogą być objęte ochroną:
a) bierną – to zakaz działalności człowieka,
b) czynną – to działania służące zachowaniu bioróżnorodności np. dokarmianie zwierząt, koszenie łąk.
W ćwiczeniach str. 90-93
W razie pytań pisz na adres
Geografia: -
Fizyka:
(blok dwugodzinny (09.06.2020) (12.06.2020)
Temat: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.
Materiały podręcznik s 260, epodreczniki
Link: https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-obrazow-powstajacych-przy-uzyciu-soczewek/DpTCQujkZ
Film:
– soczewka rozpraszająca
pojęcia:
- promień przechodzący przez ognisko
- promień przechodzący przez środek soczewki
- promień równoległy do głównej osi optycznej soczewki
- powiększenie
- dioptria
- akomodacja oka
- wady wzroku
- miraż
- złudzenia optyczne… ;-) (s.268-269)
Przykład zadania:
A to do zapoznania się:
https://efizyka.net.pl/soczewka-skupiajaca-i-rozpraszajaca-zadanie-nr-1
https://efizyka.net.pl/soczewka-skupiajaca-i-rozpraszajaca-zadanie-nr-2
A tu do samodzielnego rozwiązania:
- Pewien przedmiot znajduje się po lewej stronie soczewki rozpraszającej, której ogniskowa f = 40 cm. Wiedząc, że odległość przedmiotu od soczewki wynosi x = 25 cm, oblicz w jakiej odległości y od soczewki powstanie obraz tego przedmiotu.
- Zdolność skupiająca pewnej soczewki wynosi 10 D. Wiedząc, że przedmiot znajduje się w odległości x = 30 cm od tej soczewki oblicz:
a) w jakiej odległości od soczewki powstanie obraz przedmiotu,
b) długość ogniskowej tej soczewki.
Chemia:
Temat lekcji: Cukry. Podział cukrów. Monosacharydy - temat na dwie godziny lekcyjne (9.06 i 12.06)
Materiały do lekcji:
- podręcznik
- strona internetowa: https://epodreczniki.pl/a/cukry---glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ
Notatka:
- pojęcie cukrów (sacharydów)
- skład pierwiastkowy cukrów
- podział cukrów (monosacharydy, disacharydy, polisacharydy)
- monosacharydy - glukoza i fruktoza
- występowanie monosacharydów
- właściwości monosacharydów
Proszę we wtorek 9.06 o godzinie 11:15 odebrać wiadomość e-mail z linkiem do lekcji on-line, która rozpocznie się o godzinie 11:30. Na lekcji omówimy notatkę i zadania do samodzielnego wykonania.
WOS:
Temat: Zjednoczona Europa – jak i po co?
- Obejrzyj film
- Zapoznaj się z materiałami
https://epodreczniki.pl/a/unia-europejska-cele-i-etapy-integracji/Dtpk6FHGX
- do zeszytu przepisz oś czasu od Wspólnot Europejskich do Unii Europejskiej oraz zasady obowiązujące w UE
- Wypisz kraje należące do UE wraz z datami wstapienia.
EDB:
Powtórz RKO:
- osoby dorosłej
- osoby tonącej
- niemowlaka
Informatyka:
Temat: Wyszukiwanie informacji i elementów graficznych udostępnianych w Internecie w otwartych zasobach edukacyjnych
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/D18NV6cey i zapoznaj się z znajdującym się na niej materiałem.
W razie trudności pisz na adres
Religia:
Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa.
Na podstawie podręcznika uzupełniamy karty pracy.
Wychowanie fizyczne:
- Ćwiczymy razem- www.SZSrzeszow.pl- AKTYWNI W DOMU
- Oraz do udziału w wirtualnym biegu ,,Sportowy wyścig po zdrowie,,
- Informacja na stronie -SZSrzeszow-Aktualności
- Zachęcam również do korzystania z otwartych boisk i terenów rekreacyjnych .kontakt Messenger ,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Doradztwo zawodowe:
Barometr zawodów
Sprawdźcie jakie zawody są potrzebne w naszym powiecie: